zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

Data: 2015-07-14 11:05:08
Autor: Bolko
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Witam
Na allegro coraz więcej pojawia się telefonów gdzie towar nie jest w Polsce tylko na dalekim wschodzie.

Przerabiał ktoś?
Plusy i minusy? (poza czasem realizacji)
No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

Data: 2015-07-14 20:24:10
Autor: AL
On 2015-07-14 20:05, Bolko wrote:
Witam
[...]

ostatnie przesyłki z Chin trwały od tygodnia do max dwóch tygodni od momentu gdy dostałem informację, że nadawca je wysłał.
Przesyłki darmowe, więc ChinaMail (czy jakoś tak).

Kupuję na Ali.. oraz DX.  Właśnie czekam na parę przesyłek.
Na DX to mi się podoba, że jeśli kupuję wiele przedmiotów i na chwilę nie wszystkie są dostępne, to serwis wysyła wpierw to co jest, a następnie po kolei poszczególne przedmioty jak się pojawią na stanie.
Przykład zamówiłem z 7 przemiotów, 5 było na stanie i 5 od razu wysłano.
Dwa dni później poinformowali mnie, że wysyłają kolejny przedmiot a do tygodnia czasu ostatni z przemiotów.
Jeszcze (odpukać), żadna przesyłka się nie zgubiła.

Odnośnie gwarancji - kolega reklamował jakieś urządzenie elektroniczne - zrobił zdjęcia, film uszkodzonego urządzenia i otrzymał nowy (tego uszkodzonego nie musiał odsyłać).

A teraz powiem coś od siebie o tych pseudo-biznesmenach z Alledrogo sciągających towar z Chin: ch...j im w dupe.
Wszystko jest fajnie jak kupujesz a jak musisz cos zareklamowac, to nagle nie odbierają telefonu, lub nawet nie odpiszą na emaila.

Kupowałem stację multimedialną do auta przez takiego pośrednika na Alledrogo (w sumie ponad 2k PLN). Dosałem niby gwarancję z jekiegoś serwisu w Krakowie co to niby chwalili się przed zakupem, że również je serwisują. Nabrałem więc zaufania. Sprzedawca był chyba tylko pośrednikiem - a sprzedawał ich dziesiątki (tyle miał wystawione).
Po roku czasu padł ekranik w stacji multimedialnej (raz działął, a raz nie) - i co? Psińco. Wszyscy nabrali wody w usta i zero odzewu na zapytania. Gwarancja włąśnie przeleciała a nawet odnośnie serwisowania nikt nie raczył się odezwać na wysłąne zapytania.

Podsumowując: sam sobie sprowadziłem ekranik z Chin (znając symbol) i wymieniłem  - koszt z przesyłką 33 USD (ekranik 8" i działa).

Nie liczcie więc na to, że zakupy z Polski Wam coś pomogą - sami kupujcie w Chinach - to nie boli i jest taniej a być może i gwarancja pewniejsza.
No chyba, że komuś bardzo zależy na czasie - i towar jest już w PL.

Data: 2015-07-15 00:07:04
Autor: PiteR
AL pisze tak:

Odnośnie gwarancji - kolega reklamował jakieś urządzenie
elektroniczne - zrobił zdjęcia, film uszkodzonego urządzenia i
otrzymał nowy (tego uszkodzonego nie musiał odsyłać).

a odnośnie płatności. Jaka jest szansa, że wyczyszczą kartę?

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-07-15 00:17:33
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA4D8132EA3D7elektroniklocalhost.net...
AL pisze tak:

[...]

dane podajesz serwisowi aliexpress, nie osobom prywatnym

Data: 2015-07-15 00:30:10
Autor: Krystek
W dniu 2015-07-15 00:07, PiteR pisze:
AL pisze tak:

[...]

Ustawiasz sobie przed transakcją przez WWW limit na karcie na określoną kwotę na zakupy internetowe, a po całej operacji możesz znowu zmienić na 0. Znajomy kiedyś zapomniał, że miał ustawiony limit na 0 i dziwił się dlaczego mu PayPal nie chce autoryzować transakcji na zakupy w jakimś zagranicznym sklepie internetowym. Za każdym razem podczas próby płatności otrzymywał komunikat "transakcja odrzucona". Dopiero później zjarzył, że ma ustawiony limit. A już myślał, że chodzi o inny adres pocztowy dla wysyłki towaru, od tego, który ma bank zapisany dla posiadacza karty.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2015-07-15 15:44:20
Autor: PiteR
Krystek pisze tak:

AL pisze tak:

[...]

no tak tylko że w moim pop. banku nie można tego ustawić. Co ja tam jeszcze robie? :/

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2015-07-16 14:52:25
Autor: Wiwo

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA4D8A01B2EEB7elektroniklocalhost.net...

[...]

To założ sobie kartę wirtualną, np. BZ WBK. Karta działa jako prepaid. Ile na nią wlejesz, tyle z niej wykorzystasz. Może mniej wygodne, ale jak masz lęki przy korzystaniu z tradycyjnej, to jakoś przebolejesz tą małą niedogodność.

Wiwo

Data: 2015-07-16 23:17:49
Autor: dizel
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
On Thu, 16 Jul 2015 14:52:25 +0200, "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
wrote:

[...]

Interesując się zakupami na alli czytałem że ta karta zbytnio nie
nadaje się do takich zakupów, teoretycznie tak, ale w praktyce są z
nią jakieś problemy przy zakupach.
Niestety nie jestem w stanie na dzień dzisiejszy podać źródła. Między innymi na telchina o tym chyba pisali. Pozdrawiam

Data: 2015-07-19 19:45:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"Wiwo" mo89ea$jri$1@node1.news.atman.pl

[...]

Jakikolwiek rachunek z debetówką -- przed transakcją można
wlać mniej więcej tyle, ile trzeba, następnie wylać resztę.

(jeśli: założysz rachunek dzięki banerom z mojej strony
        i podasz czas oraz datę kliknięcia w baner i złożenia formularza
        i podasz numer swego złotówkowego konta w polskim banku
        i ja dostanę stosowną zapłatę za polecenie konta Tobie
bezzwłocznie odeślę Tobie połowę swego zarobku)

Płacąc Chińczykom złotówkami, trudno skalkulować dokładną
wartość transakcji -- u mnie z tego powodu powstawały debety.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-15 09:38:45
Autor: dizel
On Wed, 15 Jul 2015 00:07:04 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

AL pisze tak:

[...]

Do zakupów na alli najlepiej zamówić sobie kartę wirtualną z mbanku
rozliczaną w usd, przed transakcją ładujesz tą kartę odpowiednią kwotą
i po transakcji można z powrotem karte wyzerować przelewając pozostałą
kwotę na konto.

Pozdrawiam

Data: 2015-07-15 15:07:49
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Wed, 15 Jul 2015 09:38:45 +0200, w
<nb3cqa55j880lunaudd9i77k8r66mmjhg7@4ax.com>, dizel <xxx@xxx.xx> napisał(-a):

> [...]

rozliczaną w usd, przed transakcją ładujesz tą kartę odpowiednią kwotą
i po transakcji można z powrotem karte wyzerować przelewając pozostałą

Ale wiesz, że jeżeli przyjdzie jakieś obciążenie na tą kartę i tak bank ci ją
zdebetuje? Wirtualna karta to wirtualne bezpieczeństwo...

Data: 2015-07-15 15:49:33
Autor: PiteR
radekp@konto.pl pisze tak:

> [...]

Ale wiesz, że jeżeli przyjdzie jakieś obciążenie na tą kartę i tak
bank ci ją zdebetuje? Wirtualna karta to wirtualne

Zwykły MasterCard z limitem powiedzmy 5000zł. Wycofuję kasę. Robię sam sobie przelew na 4000zł a za pozostały tysiąc kupuje coś na ali.

Przychodzi obciążenie powiedzmy na 3000zł system to odrzuca
czy mam na karcie -2000zł w plecy?

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2015-09-10 10:53:43
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Wed, 15 Jul 2015 15:49:33 +0200, w <XnsA4D8A0FD341A6elektronik@localhost.net>,
PiteR <email@fauszywy.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl pisze tak:

> [...]

Przychodzi obciążenie powiedzmy na 3000zł system to odrzuca

Masz na karcie -2000zł.
Przed obciążeniem chroni najwyżej likwidacja karty :)

Data: 2015-09-10 11:31:56
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:t6h2va5nfgrqdn3imtr53941tkiimnngbb@4ax.com...
[...]

To nie takie proste.
Karta jak rozumiem kredytowa ?
Bank nie powinien autoryzowac tranzakcji przekraczajacych limit.

I w sklepach nie autoryzuje, ale moze na ali czy tam w USA zasady sa inne.

Problemem moze byc tylko zablokowanie tego limitu - przelew do siebie 4000 kosztuje.
Debetowka czy prepaid bylaby tu lepsza ... albo wlasnie wirtualna.

J.

Data: 2015-09-14 12:54:59
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Thu, 10 Sep 2015 11:31:56 +0200, w
<55f14e10$0$27525$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

To nie takie proste.
Karta jak rozumiem kredytowa ?
Bank nie powinien autoryzowac tranzakcji przekraczajacych limit.

Oczywiście, że nie autoryzuje.
Ale co innego autoryzacja, a co innego obciążenie.
Obciążyć można bez autoryzacji.

Debetowka czy prepaid bylaby tu lepsza ... albo wlasnie wirtualna.

Myślisz, że wirtualne karty nie przyjmują obciążeń, czy jak? :)

Data: 2015-09-14 13:43:16
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lp9dva9gjd8ho8bilejdonvitt0ng44ar5@4ax.com...
Thu, 10 Sep 2015 11:31:56 +0200, w <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
> [...]

Debetowka czy prepaid bylaby tu lepsza ... albo wlasnie wirtualna.
Myślisz, że wirtualne karty nie przyjmują obciążeń, czy jak? :)

Takie karta przypisana do konta.
Jak na koncie jest 0, to obciazenie nie powinno sie udac.

Kredytowki z limitem 0 raczej nie zalozysz, a kazdorazowa zmiana bylaby klopotem.

J.

Data: 2015-09-14 15:15:09
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Mon, 14 Sep 2015 13:43:16 +0200, w
<55f6b2d4$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> [...]

Takie karta przypisana do konta.
Jak na koncie jest 0, to obciazenie nie powinno sie udac.

Obciążenie zawsze się uda.
Autoryzacja już nie.

Data: 2015-09-14 15:31:12
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7vhdva1dnedc3p6ehrq310i4addhc8fu0j@4ax.com...
Mon, 14 Sep 2015 13:43:16 +0200, w <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>Oczywiście, że nie autoryzuje.
>Ale co innego autoryzacja, a co innego obciążenie.
>Obciążyć można bez autoryzacji.

>Myślisz, że wirtualne karty nie przyjmują obciążeń, czy jak? :)

Taka karta przypisana do konta.
Jak na koncie jest 0, to obciazenie nie powinno sie udac.

Obciążenie zawsze się uda.
Autoryzacja już nie.

No to ja juz nie wiem o co ta klotnia.

Klient banku, bez skladania reklamacji,  to zaplaci czy nie ?
A jak zlozy reklamacje ?

J.

Data: 2015-09-15 14:10:03
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Mon, 14 Sep 2015 15:31:12 +0200, w
<55f6cc21$0$27512$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>Obciążenie zawsze się uda.
>Autoryzacja już nie.

No to ja juz nie wiem o co ta klotnia.

Klient banku, bez skladania reklamacji,  to zaplaci czy nie ?

Zapłaci. A jak sobie wybrażasz? :)

A jak zlozy reklamacje ?

A jak złoży reklamację, to zostanie ona w stosowny sposób rozpatrzona.

Data: 2015-09-15 16:21:09
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0j2gva572rq3o8ttiisll22e5iplngc5p6@4ax.com...
Mon, 14 Sep 2015 15:31:12 +0200, w  "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
>Obciążenie zawsze się uda.
>Autoryzacja już nie.
No to ja juz nie wiem o co ta klotnia.
Klient banku, bez skladania reklamacji,  to zaplaci czy nie ?
Zapłaci. A jak sobie wybrażasz? :)

Wyobrazam sobie, ze skoro mam karte debetowa i na koncie do niej przypisanym jest np 5zl,
to gdy przyjdzie obciazenie na 10000, to bank powie "spierdalaj" obciazajacemu, a nie
"uprzejmie prosimy o uregulowanie 9995 debetu" mnie.

A jak zlozy reklamacje ?
A jak złoży reklamację, to zostanie ona w stosowny sposób rozpatrzona.

I wystarczy napisac "nie mieliscie prawa obciazac na wiecej niz 5 zl" ?

J.

Data: 2015-09-15 16:55:25
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Tue, 15 Sep 2015 16:21:09 +0200, w
<55f82956$0$4784$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> [...]

to gdy przyjdzie obciazenie na 10000, to bank powie "spierdalaj" obciazajacemu, a nie
"uprzejmie prosimy o uregulowanie 9995 debetu" mnie.

Twoja wyobraźnia jest w mylnym błędzie. Dostaniesz wezwanie.

>A jak złoży reklamację, to zostanie ona w stosowny sposób >rozpatrzona.

I wystarczy napisac "nie mieliscie prawa obciazac na wiecej niz 5 zl" ?

Tak. I bank się do tego ustosunkuje :)

Data: 2015-09-15 17:11:26
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s3cgvatiqulgoa3bm4i3qkcencdhn755l5@4ax.com...
Tue, 15 Sep 2015 16:21:09 +0200, w <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
[...]

A czy ten punkt umowy z bankiem jest negocjowalny ? :-)

Poza tym ... jakos tak w trakcie normalnego placenia w sklepie potrafi wystapic "brak srodkow".
To czemu powyzej nie wystapil ?

A jak sie ustosunkuje ?
"Mielismy prawo" ?

J.

Data: 2015-09-16 11:00:01
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Tue, 15 Sep 2015 17:11:26 +0200, w
<55f8351f$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>Twoja wyobraźnia jest w mylnym błędzie. Dostaniesz wezwanie.

A czy ten punkt umowy z bankiem jest negocjowalny ? :-)

Oczywiście można próbować negocjować :)

Poza tym ... jakos tak w trakcie normalnego placenia w sklepie potrafi wystapic "brak srodkow".
> [...]

Może uwzględnić, a może umyć ręcę "idź pan do sprzedawcy".
Sprawdź co zrobi Twój bank :)

Data: 2015-09-16 12:39:57
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oobival7c9j6p1mese9evvstr4kfkh0u23@4ax.com...
Tue, 15 Sep 2015 17:11:26 +0200, w <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
>Tak. I bank się do tego ustosunkuje :)
A jak sie ustosunkuje ?
"Mielismy prawo" ?

Może uwzględnić, a może umyć ręcę "idź pan do sprzedawcy".
Sprawdź co zrobi Twój bank :)

Tylko jak sprawdzic - gdzie tu znalezc sprzedawce, ktory takie obciazenie wygeneruje ?

Z prasy to wiem, ze jak komu karte ukradli, to potem zlodziej szedl do biletomatu i kupowal troche biletow.
Po czym klienta obciazano, nie baczac na to, ze karta byla juz zastrzezona.
Bo te biletomaty nic nie sprawdzaja, tylko obciazaja i to chyba nawet off-line.
Ale to drobne kwoty byly.

Natomiast z praktyki ... tenze biletomat nie chcial wydac biletow na karte prepaid z wyczerpanym kontem.
Ciekawe - te karty maja jakis znacznik "zawsze sprawdzac konto", czy maja zapisany gdzies na karcie stan ?

J.

Data: 2015-09-16 12:48:07
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Wed, 16 Sep 2015 12:39:57 +0200, w
<55f946ff$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> [...]

>Sprawdź co zrobi Twój bank :)

Tylko jak sprawdzic - gdzie tu znalezc sprzedawce, ktory takie obciazenie wygeneruje ?

Zbliżeniowo do 50zł masz bez autoryzacji.

Data: 2015-09-16 13:10:47
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5iiva1j0h774obs29mkjphmp4rgvoh3pk@4ax.com...
Wed, 16 Sep 2015 12:39:57 +0200, w "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
> [...]
Tylko jak sprawdzic - gdzie tu znalezc sprzedawce, ktory takie
obciazenie wygeneruje ?
Zbliżeniowo do 50zł masz bez autoryzacji.

Ale to w ramach warunkow/umowy z bankiem. Male kwoty akceptuje bez autoryzacji.

A mnie interesuje co bedzie, jak Chinczyk zechce sciagnac 1000, 10tys czy 100 tys zl :-)

J.

Data: 2015-09-21 23:24:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"J.F." 55f14e10$0$27525$65785112@news.neostrada.pl

Karta jak rozumiem kredytowa ?
Bank nie powinien autoryzowac tranzakcji przekraczajacych limit.

Citi autoryzuje tranSakcje przekraczające limit karty, lecz raczej
nie autoryzuje tranSakcji przekraczających limity dzienne.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-15 22:45:18
Autor: dizel
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
On Wed, 15 Jul 2015 15:07:49 +0200, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

Ale wiesz, że jeżeli przyjdzie jakieś obciążenie na tą kartę i tak bank ci ją
zdebetuje? Wirtualna karta to wirtualne bezpieczeństwo...

Zdaję sobie z tego sprawę, tyle że jeśli będzie to transakcja
autoryzowana to jak będzie zero na karcie to i tak będzie odmowa, jak
będzie nieautoryzowana to zrobi się debet niestety.
No ale jakoś ludzie robią te zakupy na alli w końcu i nie sądzę żeby
wszyscy byli potem obciążani bez powodu.

Pozdrawiam

Data: 2015-07-16 09:15:50
Autor: dizel
<radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

Ale wiesz, że jeżeli przyjdzie jakieś obciążenie na tą kartę i tak bank ci ją
zdebetuje? Wirtualna karta to wirtualne bezpieczeństwo...

Swoją drogą od kilku dni można płacić zwykłym przelewem na alli:
http://antyweb.pl/za-zakupy-na-aliexpress-zaplacisz-jeszcze-prosciej-przelewem-ze-swojego-banku/

Pozdrawiam

Data: 2015-07-16 14:49:11
Autor: marfi
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnmcqahlbhben2fbbdljkufr43gc2sq8qn4ax.com...
[...]

  To nie jest karta debetowa ani kredytowa - gdy brak środków nie da się zapłacić.

--
marfi

Data: 2015-09-10 10:54:49
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Thu, 16 Jul 2015 14:49:11 +0200, w
<55a7a84f$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>, "marfi" <marfi @bb.onet.pl>
napisał(-a):

> [...]

>zdebetuje? Wirtualna karta to wirtualne bezpieczeństwo...

  To nie jest karta debetowa ani kredytowa - gdy brak środków nie da się zapłacić.

Nie przejdzie autoryzacja na kwotę X, gdy X jest większe od stanu rachunku.
Obciążenie przejdzie.

Data: 2015-09-10 13:20:11
Autor: Marek
On Thu, 10 Sep 2015 10:54:49 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Nie przejdzie autoryzacja na kwotę X, gdy X jest większe od stanu rachunku.
Obciążenie przejdzie.

Obciążenie bez autoryzacji??

--
Marek

Data: 2015-09-14 12:57:35
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Thu, 10 Sep 2015 13:20:11 +0200, w
<almarsoft.4081825508950292060@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

> [...]
> Nie przejdzie autoryzacja na kwotę X, gdy X jest większe od stanu > rachunku.

A myślisz, że np. płatności zbliżeniowe do 50zł jak działają?

No i stare, ale można poczytać:
http://www.finanse.egospodarka.pl/grupy/Sklep-sam-zatwierdza-platnosc-karta-bez-autoryzacji-wlasciciela,t,312136,8.html

Data: 2015-09-14 17:17:49
Autor: Marek
On Mon, 14 Sep 2015 12:57:35 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
A myślisz, że np. płatności zbliżeniowe do 50zł jak działają?

Ale chyba chodziło o wyższe kwoty niż 50, nie?

--
Marek

Data: 2015-09-15 14:08:55
Autor: radekp@konto.pl
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
Mon, 14 Sep 2015 17:17:49 +0200, w
<almarsoft.7638953445083693041@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

On Mon, 14 Sep 2015 12:57:35 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
> A myślisz, że np. płatności zbliżeniowe do 50zł jak > działają?

Ale chyba chodziło o wyższe kwoty niż 50, nie?

Kwota nie ma żadnego znaczenia, po prostu masz przykład jak robi się obciążenie
bez autoryzacji.
Każdy sklep może ci obciążyć kartę bez uprzedniej autoryzacji. I zrobi się
debet jeżeli środków nie starczy.

Data: 2015-09-16 14:44:25
Autor: Marek
On Tue, 15 Sep 2015 14:08:55 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

Pow. 50 bez ccv2?

--
Marek

Data: 2015-09-16 14:48:47
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5088930466904983989@news.neostrada.pl...
[...]

No, akurat CVV2 sklepowi podajesz.
To nastepnym razem sklep moze sam podac.

Chyba, ze platnosc nastapila przez strone banku czy bezpiecznego agenta.

J.

Data: 2015-09-17 10:57:57
Autor: Marek
On Wed, 16 Sep 2015 14:48:47 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No, akurat CVV2 sklepowi podajesz.
To nastepnym razem sklep moze sam podac.

W sklepie raczej pin a nie ccv2.

Chyba, ze platnosc nastapila przez strone banku czy bezpiecznego

Tutaj wchodzi dodatkowa autoryzacja dostępu do banku i/lub hasła sms.

--
Marek

Data: 2015-09-17 11:08:47
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.8611815253213270122@news.neostrada.pl...
On Wed, 16 Sep 2015 14:48:47 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No, akurat CVV2 sklepowi podajesz.
To nastepnym razem sklep moze sam podac.
W sklepie raczej pin a nie ccv2.

Ups, sorry, mialem na mysli sklep internetowy.

W zwyklym sklepie niby sprzedawcy pinu nie podajesz, tylko w terminal agenta wklepujesz, ale bo to moze byc czlek pewny, ze to naprawde terminal agenta.

Chyba, ze platnosc nastapila przez strone banku czy bezpiecznego
Tutaj wchodzi dodatkowa autoryzacja dostępu do banku i/lub hasła sms.

Przede wszystkim - sklep nie dostaje danych. Nie moze wiec sobie sam ponownie platnosci wygenerowac.
No chyba ze jak Radek pisze - obciazenie moze wygenerowac, ale CVV2 nie zna, to od razu jakas podejrzane to obciazenie.

Dodatkowa autoryzacja czesto jest, ale jednak nie zawsze.
Dopiero ma byc obowiazkowa.

W kazdym badz razie powazne biznesy jakos sobie najpierw autoryzuja transakcje, bywa ze blokade zakladaja itp.

J.

Data: 2015-09-17 13:27:19
Autor: Marek
On Thu, 17 Sep 2015 11:08:47 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No chyba ze jak Radek pisze - obciazenie moze wygenerowac, ale CVV2 nie zna, to od razu jakas podejrzane to obciazenie.

Ale skoro jest obciążenie to kasa z konta zejdzie? U teraz starczy wygenerować milionom właścicieli kart takich obciążeń na 1 grosz, ilu by się zarientowało? A kasa by poszła....

--
Marek

Data: 2015-07-16 07:24:51
Autor: Pszemol
"dizel" <xxx@xxx.xx> wrote in message news:nb3cqa55j880lunaudd9i77k8r66mmjhg74ax.com...
[...]

Ile kosztują takie karty wirtualne w mbanku?

Data: 2015-07-16 14:47:41
Autor: marfi

Mam dostęp do google: https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/ekarta-wirtualna/

--
marfi

Data: 2015-07-16 17:55:02
Autor: Pszemol
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:55a7a7f4$0$2196$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I Twoim zdaniem opłaca się te 25zł rocznie?

Data: 2015-08-02 16:05:01
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-16 o 14:47, marfi pisze:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości

Ile kosztują takie karty wirtualne w mbanku?
Mam dostęp do google:
https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/ekarta-wirtualna/

Kup sobie kartę prepaid BZWBK na allegro, kosztuje chyba 20 zł i ma ważność dosyć długo. Sam tak płaciłem kilkanaście razy na ali. A już najlepiej kupić od razu kartę rozliczaną w $. Oszczędza się wtedy na przewalutowaniach. Wszystko opisane na telchina.pl. Czytać.

Data: 2015-07-14 20:26:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"Bolko" 881780bd-c98b-499a-9953-c38c31f0172a@googlegroups.com

: No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

To, co kupimy w Polsce ma gwarancje? ;)

Fujitsu Siemens i Acer -- - OK.
Pentagram i Overmax -- porażka.
(czytam, że Lenovo też ma fatalny serwis -- niech wypowiedzą się inni)

Kupiłem kilka drobiazgów w DX -- nie psują się,
jeśli nie liczyć przewodu USB z ładowarki samochodowej.

Ale czy zakupy ,,bezpośrednie'' są tańszy od tych, które możliwe są w Auchan?...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-15 10:22:03
Autor: Chris
[...]

Oby .. ja reklamowałem Acera to wrócił ze zjaraną płytą ..

Pentagram i Overmax -- porażka.

Pentagram ma OK (reklamowałem HUB HDMI) ale Overmax to faktycznie lipa.

(czytam, że Lenovo też ma fatalny serwis -- niech wypowiedzą się inni)

Kiepski choć robią postępy, największa wada to czas oczekiwania na wymianę w razie gdy nie potrafią naprawić.

Ale czy zakupy ,,bezpośrednie'' są tańszy od tych, które możliwe są w
Auchan?...

Zakup w Chinach jest zdecydowanie tańczy o ile nie trafisz na urząd celny :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-15 10:49:50
Autor: Liwiusz
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
W dniu 2015-07-15 o 10:22, Chris pisze:
Pentagram i Overmax -- poraĹźka.

Pentagram ma OK (reklamowałem HUB HDMI) ale Overmax to faktycznie lipa.

A ja reklamowałem Pentagrama - nie dość że tablety miały masowo wadę
fabryczną, to jeszcze ludzie czekali miesiącami na naprawę, ja czekałem
ponad pół roku.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-15 10:55:27
Autor: Chris
W dniu 2015-07-15 o 10:49, Liwiusz pisze:
[...]

Kiedyś był inny serwis (APN) obecnie z EURO RMA jest dużo lepiej.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-15 11:01:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-15 o 10:55, Chris pisze:
[...]

To było w zeszłym roku, w EURO RMA.

jest duĹźo lepiej.

Skoro pół roku to lepiej, to boję się pytać jak było dawniej.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 01:48:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"Liwiusz" mo57gr$jk$1@node2.news.atman.pl

[...]

jest dużo lepiej.

Skoro pół roku to lepiej, to boję się pytać jak było dawniej.

Każdy ma swoje standardy. Wg Chrisa pół roku to OK.
Aż strach myśleć, co było wcześniej. :)

U mnie Acer i FS -- po kilka dni.

Gdy w FS coś gdzieś zawisło na dwa dni, wybuchło coś na kształt paniki.
Aż musiałem uspakajać i wyjaśniać, że nie dzieje się mi krzywda. :)

Za drugim razem (chyba za drugim) w SF nie włożono mi 1 GiB RAMek.
Zgłosiłem i wyjaśnili mi, że standardowo wyjmują wszystko, co nie
pasuje, aby wykluczyć błędy, i że na pewno gdzieś w pudełku ten 1 GiB
leży luzem. Gdy powiedziałem, że fabrycznie były 2 GiB a w pudełku nie
ma luźnej pamięci, obiecali sprawdzenie i odezwanie się. Odezwali się
szybko i zapytali, czy mają wysłać kuriera po notebook, czy mogę (tu
byli bardzo delikatni) sam wstawić RAMkę, gdy mi przyślą. Powiedziałem,
że ze samodzielnym wstawieniem nie będę miał problemów. Dziękowaniem nie
było końca, przeprosinom także. Przysłali szybko, choć wcale mi na takim
ekspresie nie zależało.

Kradzież raczej odpada -- 1 GiB DDR2 miał rynkową wartość problematyczną.
W komisie nikt tego nawet za dychę by  nie kupił. :) Wiem, bo akurat wtedy
chciałem zamienić 1 GiB z netbooka na 2 GiB. I zrozumiałem, że mogę kupić
2 GiB, ale nie mogę sprzedać (nawet za przysłowiową dychę) 1 GiB.

Acer przyjął zgłoszenie w ostatnim dniu gwarancji (namawiał do złożenia
zgłoszenia) i przyjął po upływie gwarancji. W efekcie wymienił akumulator
na nowy, dwakroć pojemniejszy. Albo soft kłamie (raczej nie -- akumulator
trzymać potrafi do 10 godzin bardzo oszczędnej pracy) albo ten nowy
akumulator (Sony -- fabrycznie był Sanyo) nie zużywa się. Nie powiem,
że dużo czasu netbook jest używany, ale przez 3 lata i chyba 9 miesięcy
nie widać problemów. Żadnych problemów.

Akumulator miał półroczną gwarancję, cały netbook -- roczną.
Zgłaszałem w ostatnim dniu rocznej gwarancji. (czyli pół roku
po terminie gwarancji samego akumulatora) Serwis zauważył, że
wprawdzie napisane jest, iż akumulator ma tylko półroczną
gwarancję, ale chodzi o ogniwa; elektronika akumulatora ma
gwarancję roczną.

W obu serwisach jak nie w Polsce. :)
FS miał serwis (LetMeRepair) chyba gdzieś w centrum Polski.
Acer miał serwis w Czechach.

Taka współpraca to czysta przyjemność.

FS niepotrzebnie wymienił mi dysk na zupełnie nowy. (250 GB WDC)
Wolałbym nowy akumulator. :) Nowy dysk szybko ustąpił (miejsca 500 GB
Seagate. Ten dysk (500 GB Seagate) sukcesywnie padał i został wymieniony
na taki sam, wyjęty z netbooka. Do Netbooka powędrowała Toshiba (320 GB,
która kupiona jako dysk zewnętrzny nie potrafiła poprawnie startować
z USB -- piknięcie prądu w czasie startu przewyższało wydajność
2 notebookowych gniazdek USB) a teraz jest w tym netbooku
zreperowany (softowo) dysk z notebooka.

Dysk zreperowałem samodzielnie jakimś softem ze strony Seagate.
HDTune pokazywał czerwone kwadraciki przed naprawą i dysk nie
nadawał się do pracy -- system zawieszał się. Próba separowania
uszkodzeń za pomocą nieużywanych partycji była trudna, bo tych
uszkodzeń było sporo na całym dysku. Po naprawie dysk śmiga
jak nowy. :) (panie -- mówka, nie śmigania! pachnie fabryką!!!
a SMART kłamie!!!)

Nie wiem, dlaczego serwis FS wymienił mi sprawny dysk na nowy.
Być może zasugerował się softową zawartością. :) Przed wysyłką
dysk zamazałem w specyficzny sposób, który mógł być odczytany
jako błędna praca dysku. Zgłaszałem serwisowi coś, co nie miało
związku z dyskiem, ponadto chyba uprzedzałem o zamazaniu zawartości
dysku, więc raczej nie należało szukać błędu na dysku.

Bezproblemowo jest/było w: Carrefourze, Macro, Realu, Auchan...
W Auchan bywa różnie, ale w najgorszym wypadku jest jeszcze bardzo dobrze.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-16 09:03:42
Autor: Chris
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

Każdy ma swoje standardy. Wg Chrisa pół roku to OK.
Aż strach myśleć, co było wcześniej. :)

Nigdzie tak nie napisałem więc nie przekręcaj moich słów o nie kłam.
Napisałem że serwis jest OK a jeśli ktoś miał pół roku coś w reklamacji to może niech to udowodni i pokaże dokument przyjęcia i wydania.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-16 10:03:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-16 o 09:03, Chris pisze:

to może niech to udowodni i pokaże dokument przyjęcia i wydania.

LOL, śmieszny jesteś ;)

Ty sobie kupuj Pentagrama, ja odniosę się do forum z poszkodowanymi:
http://www.orange.pl/fid,4002278347,id,2672500023,title,pentagram-tab-7-6-wada-seryjna,forumthread.html

ot, chociaĹźby:

(data postu: 30.10.2014) ja oddałem do serwisu 15 sierpnia, do dziś nie
ma. Dzwoniłem ze trzy razy do pentagramu i nic, w naprawie [...]

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 11:22:56
Autor: Chris
W dniu 2015-07-16 o 10:03, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-07-16 o 09:03, Chris pisze:

to może niech to udowodni i pokaże dokument przyjęcia i wydania.

LOL, śmieszny jesteś ;)

Sam jesteś śmieszny, podaj dokładne dane sprzedaży i ilości reklamacji z uwzględnieniem czasu pobytu w serwisie.

Ty sobie kupuj Pentagrama, ja odniosę się do forum z poszkodowanymi:
http://www.orange.pl/fid,4002278347,id,2672500023,title,pentagram-tab-7-6-wada-seryjna,forumthread.html

Każda firma ma takie wpisy, wiesz ile ja widziałem telefonów SONY wracających do serwisu a firma ma dobrą opinię.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-16 12:12:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-16 o 11:22, Chris pisze:
[...]

A po co? I tak nie uwierzysz. Zresztą maile z tamtego roku mam już
wykasowane.

[...]

Ale o co ci chodzi? Opisałem swoje doświadczenia, pokazałem, że nie
jestem sam, każdy oceni wedle siebie. Ja już pentagrama nie kupię.

Jak ci to nie przeszkadza, to sam kupuj, w końcu firma na jakichś
jeleniach musi zarabiać.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 12:40:09
Autor: Chris
W dniu 2015-07-16 o 12:12, Liwiusz pisze:
[...]

Podałem przykład firmy która jest znana i szanowana co nie znaczy że jej produkty nie trafiają na gwarancję z różnych powodów.
Ja też napisałem swoje doświadczenie z Pentagramem jak reklamowałem HUB HDMI i wróciło pismo o nienaprawialości po tygodniu od odesłania.

Żeby kogoś osądzić potrzeba są FAKTY jak wielkość sprzedaży, ilość reklamacji, czas wykonania usługi gwarancyjnej .. powiedzmy że sprzedało się tych tabletów 20 tyś ale wróciło tylko 500 sztuk w tym 50 osób jest niezadowolonych z obsługi to i tak ilość zadowolonych jest zdecydowanie powyżej normy a my Polacy w genach mamy marudzenie jak to
źle jak to niedobrze i że wszyscy tylko nas chcą wydymać :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-16 14:47:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-16 o 12:40, Chris pisze:
Żeby kogoś osądzić potrzeba są FAKTY jak wielkość sprzedaży, ilość
reklamacji,

Nieprawda. Nie będę 20 razy źle obsługiwany, aby za 21 razem stwierdzić,
że to zła firma. Szansę ma się tylko jedną.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 14:56:19
Autor: Chris
W dniu 2015-07-16 o 14:47, Liwiusz pisze:
[...]

Reklamowałem telefon SONY Z2 i dostałem odmowa ZALANY, powtórna reklamacja już z adnotacją dystrybutora VIP (itp.) i telefon wymieniony na nowy (też uszkodzony ale nie mam czasu odesłać).
Znaczy że mam się zrazić do firmy SONY że olewają klienta a jedynie uda się coś załatwić przez znajomości .. mi tam dalej się podobają ich produkty i będę ich dalej używał (tel, tablet, ps4).

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-16 15:59:44
Autor: kosmos
W dniu 2015-07-16 o 14:56, Chris pisze:

Znaczy że mam się zrazić do firmy SONY że olewają klienta a jedynie uda
się coś załatwić przez znajomości .. mi tam dalej się podobają ich
produkty i będę ich dalej używał (tel, tablet, ps4).

No, to twardy jesteś. Ja bym już raczej podziękował firmie Sony przy takim podejściu (najpierw olewamy, a potem - po znajomości - olewamy jeszcze raz)...

Data: 2015-07-16 16:19:03
Autor: Chris
W dniu 2015-07-16 o 15:59, kosmos pisze:
[...]

Odpowiadają mi ich produkty a że trafiłem na 2 x zwaloną sztukę .. pech :( teraz jest uszkodzona przednia kamera (kolorowa plama na 1/4 ekranu) i mogę z tym żyć co nie znaczy że nie będę reklamował tego.

Ogólnie serwis SONY (W-Support) czy Samsung/HTC/NOKIA itd (Regenersis czy jak im tam) mają bardzo słabe opinię ale gdzie by nie spojrzeć to produkty ich marek ma każdy.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-17 00:15:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"Chris" mo8ego$6q9$1@node2.news.atman.pl

Odpowiadają mi ich produkty a że trafiłem na 2 x zwaloną sztukę .. pech :( teraz jest uszkodzona przednia kamera (kolorowa plama na 1/4 ekranu) i mogę z tym żyć co nie znaczy że nie będę reklamował tego.

Marudzisz!!! Ile ta kamera ma pikseli? 13 mega? Ile popsutych? 25%?
Zobacz, ile masz dobrych!!! 13*3/4=9,75 Ja nawet 8 nie mam!!!

Podobnie z zalaniem Jaka część telefonu została zalana?
Cały? Na pewno nie! Ile ma rdzeni? Jeśli tylko pół telefonu
zalałeś, masz jeszcze 2 rdzenie!!! ;) A może nawet 4 rdzenie!!!

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 00:11:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"kosmos" mo8dcj$5ld$1@node2.news.atman.pl

No, to twardy jesteś. Ja bym już raczej podziękował firmie Sony przy takim podejściu (najpierw olewamy, a potem - po znajomości - olewamy jeszcze raz)...

Widocznie Chris jest odporny na olewanie -- ma stosowne IP. ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 00:08:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"Chris" mo81m9$pt3$1@node2.news.atman.pl

Żeby kogoś osądzić potrzeba są FAKTY

To akurat prawda. :)

[...]

Jeśli ktoś spotkał w życiu 200 tysięcy ludzi i tylko 100 zabił
a 300 pobił do nieprzytomności -- to chyba nieźle. ;) Jeśli ktoś
20 lat pracował jako kasjer i ukradł tylko 0.1% tego, co przeszło
przez jego ręce -- to chyba nieźle? ;)

Jedne osoby wymieniają bez słowa, chociaż mówisz im, że sam zepsułeś,
inne (jak Electro.pl) dowodzą, że jesteś wariatem. :) Opineo nie
zamieścił moich komentarzy o Electro.pl -- stąd należy wnioskować,
że Opineo zamieszcza tylko takie komentarze, które:

 -- albo są pozytywne
 -- albo zawierają wulgaryzmy.

Tą metodą Opineo buduje pozytywny wizerunek firmom takim, jak Electro.pl:

 -- tylko 2% opinii negatywnych, ale te negatywne zamieszczają jakieś nieokrzesane chamy...

Problem w tym, że prawda o Electro.pl może wyglądać makabrycznie.
Być może **każdego** klienta ten sklep (Electro.pl -- oczywiście)
jakoś oszukał, ale:

 -- część komentarzy pozytywnych to komentarze nieprawdziwe,
 -- część komentarzy pozytywnych to komentarze przedwczesne
    (gdy klient zechce je skorygować -- jest już za późno)
 -- wszystkie komentarze negatywne pozbawione wulgaryzmów są kasowane

A jak wyglądają ceny? Electro.pl sprzedaje wyjątkowo tanio!

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-16 23:54:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"Liwiusz" mo8024$o5m$1@node2.news.atman.pl

A po co? I tak nie uwierzysz. Zresztą maile z tamtego roku mam już wykasowane.

(1)
FujitsuSiemens -- około tygodnia, co najmniej dwa razy, z tym,
                  że za drugim razem sprawa utknęła w miejscu na 2 dni.

(2)
Acer -- też około tygodnia. Jak zrozumiałem -- samolotem do Czech i z powrotem.

Licząc czas przesyłania i czas testowania -- zdecydowanie nie ociągano się,
zwłaszcza FS narzucił tempo ekspresowe! Powiedziałbym nawet że to praca
w stresie. :) IMO -- w niepotrzebnym stresie. (ale co kto lubi!)

(3)
Pentagram -- z jakiegoś ;) powodu nie reklamowałem smartfonu
z żółtą plamką na dole ekranu.  Nie znalazłem też chętnych na
kupno tego Monstera z gwarancją!!! (uważałem, że dycha to mało)

(4)
Overmax -- na ostatnie pytanie dotyczące akumulatora nie odpisał. :)
(pytałem o możliwość podmiany akumulatora -- wstyd, ale nie umiem sam
rozmontować tabletu i nie umiem znaleźć stosownego akumulatora w sklepach;
wykręciłem 3 widoczne wkręty, ale tablet nadal trzymał się...)

Wcześniej (tuż po kupnie) Overmax polecił mi restart całego tabletu. :)
Odpowiedź przyszła szybko (chyba po paru dniach) ale byłą bezsensowna.

Inni też narzekają na akumulator. (i na niechlujne wykonanie)

Ale o co ci chodzi? Opisałem swoje doświadczenia, pokazałem, że nie
jestem sam, każdy oceni wedle siebie. Ja już pentagrama nie kupię.

Ja Tobie wierzę -- niestety.

Jak ci to nie przeszkadza, to sam kupuj, w końcu firma na jakichś
jeleniach musi zarabiać.

I ja tak uważam. :)

A inni? Z jakiegoś powodu Lenovo i Overmax są tanie, nawet
bardzo tanie. Acer nie jest tani!!!

Overmax ma już taki akumulator, że można nawet na dłuższą chwilę pozbawić go zasilania...
Nie trzeba śpieszyć się przy przekładaniu wtyczek. ;)

Ale nie jest to problem wyłącznie ogniw -- czasami energii
starcza na kilka godzin, czasami na kilkadziesiąt sekund. :)
Bywa, że ze 100% po chwili jest 15%, parę sekund później jest już wyłączenie...
Ale bywa, że można grać ponad godzinę w energożerną grę. :)

Bywa, że po samoczynnym wyłączeniu trzeba akumulator ładować dwa dni, a bywa, że mniej niż minutę. :)

Overmaxa polecam z czystym sercem tym, którzy mają pieniądze przeznaczone na stracenie.

Monster po wyjęciu SIMki Aero2 trzyma długo, ale grzeje się! (po wyłączeniu ekranu grzeje się!!!)

-=-

Ogólnie Overmax i Pentagram to zły wybór.
Natomiast 1 GiB RAMek i 16 GiB ,,dysku'' przeznaczonego aplikacje to niezłe rozwiązanie.

Oczywiście 2 GiB RAMek by przydało się, ale na razie wystarczy w zupełności 1 GiB.
Natomiast mniej niż 1 GiB RAMek (Monster) to porażka. Mniej niż 1 GiB ,,dysku'' to
ciekawostka, nie tablet czy smartfon. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-15 14:41:48
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mo3k92$r7k$1@node1.news.atman.pl...
"Bolko" 881780bd-c98b-499a-9953-c38c31f0172a@googlegroups.com
: No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

To, co kupimy w Polsce ma gwarancje? ;)
Fujitsu Siemens i Acer -- - OK.

Acer, poj*** Cie ?

Notebooka kupilem, eMachines co to przejete przez Acera zostaly.

Windows preinstalowany, ale ja taki niedowiarek jestem, ze instaluje na nowo.
CD zgralem, a tam zamiast typowego windowsa jakis super program instalacyjny - wada nr 1.
I co najlepsze nie dziala.
Infolinia (+) twierdzi ze widac to co na dysku uszkodzone jakos, nie ma sprawy naprawia - trzeba im tylko wyslac komputer.
Do Bratyslawy. Przysla kuriera na ich koszt (+).
Nie mowie, naprawili nawet w miare szybko, ale niesmak pozostal.
Zamiast podac jakis link do sciagniecia czy przyslac  CD w kopercie, to tydzien bez komputera.
A niech sie po drodze cos stanie, to w jakim kraju bedziesz sie awanturowal ?

Kupiłem kilka drobiazgów w DX -- nie psują się,
jeśli nie liczyć przewodu USB z ładowarki samochodowej.
Ale czy zakupy ,,bezpośrednie'' są tańszy od tych, które możliwe są w Auchan?...

Auchan ma asortyment ograniczony, czas pracy ograniczony, no i mam do niego z 10 km w jedna strone :-)

J.

Data: 2015-07-17 00:33:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"J.F." 55a65519$0$2201$65785112@news.neostrada.pl

Acer, poj*** Cie ?

Notebooka kupilem, eMachines co to przejete przez Acera zostaly.

Ja też eMachines.

[...]

Odsyłka także.

Nie mowie, naprawili nawet w miare szybko, ale niesmak pozostal.

Po czym ten niesmak?

Zamiast podac jakis link do sciagniecia czy przyslac  CD w kopercie, to tydzien bez komputera.

Skoro nie umiałeś sam zainstalować -- po co Ci słać CD?
Mnie HP zapytał, czy sam zainstaluję, jeśli mi przyśle CD. :)
(chodziło o skaner)

[...]

To daleko czy blisko? Wrocław to duże miasto.
Od krańca do krańca w linii prostej to około 25 km. :)

  http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp9

-=-

Ja zainstalowałem na eMachines to, co było. (W7Starter)
Instalowałem wiele razy. :) (najpierw zgrałem cały dysk
Paragonem, później miałem wielorazowe dziewictwo) Próba
instalacji WXP nie powiodła się. Zapytałem, czy mają do
tego jakiś Android -- odpisali, że niestety nie mają.

Zastanów się nad tym, czy to błąd serwisu, że nie
można na sprzęcie zainstalować czegoś typowego?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 09:49:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mo9bgi$noe$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Po sposobie zalatwienia.

Zamiast podac jakis link do sciagniecia czy przyslac  CD w kopercie, to tydzien bez komputera.
Skoro nie umiałeś sam zainstalować -- po co Ci słać CD?

Skoro nie umialem zainstalowac, to znaczy ze instrukcje sa do d* i to jest powod, aby Acera nie kupowac :-)

Nie, instrukcja tam byla prosta: wsadzic plyte i czekac az poprosi o nastepne.
Ale sie nie doczekalem.

[...]

Zalezy od nastroju. Czasem blisko, czasem daleko.
A liczac po urzedowej stawce  16 zl kosztu samochodu ...

Zastanów się nad tym, czy to błąd serwisu, że nie
można na sprzęcie zainstalować czegoś typowego?

Zapewne mozna, ale kupilem komputer z Windows, to chce ten Windows miec.
A nie w razie potrzeby sie zastanawiac jak to zainstalowac ponownie, gdzie sa drivery, jak odpalic w trybie ratunkowym itp ... a jak Acer uwaza inaczej, to niech go inni kupuja :-)
Serwis zas moglby sprawe zalatwic znacznie szybciej dla mnie i taniej dla nich, ale skoro maja takie procedury, to ja ich chwalil nie bede...

J.

Data: 2015-07-17 10:03:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-17 o 09:49, J.F. pisze:
[...]

Dziwne, przez parę lat miałem kilka acerów i windows był zawsze zaszyty
na dysku twardym, bez potrzeby żonglowania płytami. I nie ma problemu z
reinstalacją systemu.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-17 11:19:42
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:moactf$ojs$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Tu jak pisalem - eMachines, przejety przez Acera, ale mozliwe, ze zwyczaje instalacyjne jeszcze eM.
Tym niemniej serwis juz Acera :-)

Co znaczy "zaszyty" ? Typowo dostajesz kompa z zainstalowanym Windows i uzywasz.
Zazwyczaj gdzies tam jest opcja "przygotuj plyty instalacyjne".

Na eM tez jest, tylko ze tych plyt robi jest 3 i zamiast zwyklej plyty instalacyjnej windows jest/byl tam jakis ambitny program instalacyjny, co to instaluje wszystko sam - wszystko w sensie Windows oraz tony roznych smieci od eM.
Brak typowej plyty instalacyjnej Windows to pewna wada, ale wieksza bylo to, ze te utworzone plyty nie dzialaly :-)

J.

Data: 2015-07-17 11:42:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-17 o 11:19, J.F. pisze:

Co znaczy "zaszyty" ? Typowo dostajesz kompa z zainstalowanym Windows i
uzywasz.
Zazwyczaj gdzies tam jest opcja "przygotuj plyty instalacyjne".

To znaczy instalacja jest zapisana na ukrytej partycji. Jak chcesz
reinstalować, to uruchamiasz laptopa z alt-f10 i się system instaluje na
nowo. Bez płyt. Co byłoby zresztą dziwne, gdyby były potrzebne płyty, bo
już kilka ostatnich moich komputerów nie miało napędu cd.

Brak typowej plyty instalacyjnej Windows to pewna wada, ale wieksza bylo
to, ze te utworzone plyty nie dzialaly :-)

Mam wrażenie, że mentalnie żyjesz gdzieś najpóźniej w I dekadzie XXIw. ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-17 14:41:32
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:moailj$uk7$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Jest to jakas opcja, ale co zrobisz po awarii twardziela ?

Co byłoby zresztą dziwne, gdyby były potrzebne płyty, bo
już kilka ostatnich moich komputerów nie miało napędu cd.

Nagrywarka sie przydaje, choc po prawdzie to coraz rzadziej :-)
Ale to mozna jeszcze z USB stick zabootowac.

Brak typowej plyty instalacyjnej Windows to pewna wada, ale wieksza bylo
to, ze te utworzone plyty nie dzialaly :-)

Mam wrażenie, że mentalnie żyjesz gdzieś najpóźniej w I dekadzie XXIw. ;)

No ba, windows coraz lepsze, coraz rzadziej czlowiekowi przychodzi system naprawiac :-)
Stop, przepraszam - Windows coraz stabilniejsze, nie napisze lepsze, bo gorsze - przestalem ogarniac co sie dzieje w systemie :-)

Ja tam w kazdym badz razie nadal lubie sobie podzielic na partycje po swojemu, tudziez sprawdzic co mi bedzie potrzebne do instalacji od nowa, i czy to sie da zrobic bez internetu :-)

J.

Data: 2015-07-17 14:48:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-17 o 14:41, J.F. pisze:
[...]

Opcja? To jest podstawa. Dopiero po awarii twardziela (nie zdarzyło mi
się jeszcze) zacząłbym się kłopotać tak jak ty teraz.

Co byłoby zresztą dziwne, gdyby były potrzebne płyty, bo
już kilka ostatnich moich komputerów nie miało napędu cd.

Nagrywarka sie przydaje, choc po prawdzie to coraz rzadziej :-)

Mi się już nie przydaje ani nagrywarka, ani "odczytywarka" gdzieś od 8 lat.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-17 19:07:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"Liwiusz" moatif$ans$1@node1.news.atman.pl

Nagrywarka sie przydaje, choc po prawdzie to coraz rzadziej :-)

Mi się już nie przydaje ani nagrywarka, ani "odczytywarka" gdzieś od 8 lat.

Dziurę można wykorzystać jako miejsce na kolejny dysk.
Dziurę po CD na HDD a miejsce modemu 3G -- na SSD.
I notebook śmiga aż miło!!! ;) (2 GiB RAMek; WXP;
2 rdzenie CPU na 2 GHz; cienka grafika, ale
osobna -- ATIR...)

FS to udany zakup, choć akumulator zniknął bardzo szybko -- starcza na parę minut.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 19:08:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"J.F." 55a8f807$0$2200$65785112@news.neostrada.pl

Nagrywarka sie przydaje, choc po prawdzie to coraz rzadziej :-)

Coraz rzadziej. Byle flaszka USB ma kilka GB.

Stop, przepraszam - Windows coraz stabilniejsze, nie
napisze lepsze, bo gorsze - przestalem ogarniac co
sie dzieje w systemie :-)

Na notebooku (FS) mam system postawiony w 2008 roku.
Wprawdzie mam masę kopii partycji systemowej, ale
akurat teraz używam systemu z lata 2008 roku.
Instalowałem i deinstalowałem masy programów.
I niestety musiałem wiele razy reperować ,,rejestr''.
(automagią typu AceUtilities czyściłem rejestr niezliczoną
liczbę ;) razy, ale reperowałem różnymi metodami)

Ja tam w kazdym badz razie nadal lubie sobie podzielic na
partycje po swojemu, tudziez sprawdzic co mi bedzie potrzebne
do instalacji od nowa, i czy to sie da zrobic bez internetu :-)

Na netbooku (eMahines właśnie) mam sporo partycji, w tym kilka (mam
spreparowane różne dyski do tego netbooka -- na różnych mam różną
liczbę partycji systemowych) systemowych. Mogę startować netbook
z dowolnej systemowej.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 18:51:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"J.F." 55a8c8b8$0$27527$65785112@news.neostrada.pl

[...]

U mnie też eMachines -- system na dysku. System
instaluje się z dysku po pierwszym ;) włączeniu kompa.

Netbook nawet nie ma dziury na CD.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 18:47:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin

"J.F." 55a8b3a2$0$27521$65785112@news.neostrada.pl

Nie mowie, naprawili nawet w miare szybko, ale niesmak pozostal.
Po czym ten niesmak?

Po sposobie zalatwienia.

Mnie pozostał smak.

Zastanów się nad tym, czy to błąd serwisu, że nie
można na sprzęcie zainstalować czegoś typowego?

Zapewne mozna, ale kupilem komputer z Windows, to chce ten Windows miec.

Ja nie narzekam, choć poza tym, co mi dali, nie zainstalowałem
niczego innego. (a próbowałem wielu systemów)

A nie w razie potrzeby sie zastanawiac jak to zainstalowac ponownie,

Instalowałem ponownie wielokrotnie.

gdzie sa drivery, jak odpalic w trybie ratunkowym itp ...

Mnie na ratunkach nie zależy. Wywalam dodatkowe partycje.

a jak Acer uwaza inaczej, to niech go inni kupuja :-)

Serwis zas moglby sprawe zalatwic znacznie szybciej dla mnie

Postawić zawartość CD w necie?

Data: 2015-07-14 20:43:01
Autor: PlaMa
W dniu 2015-07-14 o 20:05, Bolko pisze:

[...]

Wyobraź sobie, że chcesz zamówić pizze. Znalazłeś lokal, pizza 10zł z dostawą, tylko że lokal oddalony od Ciebie o 3godz. jazdy (dostawy).

"Zamówię sobie" - myślisz - "Cena jest świetna"
Jednak podbiega do Ciebie sąsiad i krzyczy - "Przestań! Zamów lepiej u mnie!".
"No ok" - myślisz sobie - "Mniej zachodu z dzwonieniem do innej dzielnicy."

Płacisz sąsiadowi 20 zł a on na Twoich oczach dzwoni do tego samego lokalu co go znalazłeś i zamawia Ci pizze za 10 zł.

Co ciekawe okazało się, że przyszła nie ta pizza. Skarżysz się więc sąsiadowi, że nie tak chciałeś, na co słyszysz odpowiedź "Ja tylko zamawiałem w Twoim imieniu, skargi to do sprzedawcy".

Allegro powinno jakoś specjalnie oznaczać takie śmieci, nie wiem... może ikonka gówna obok nicka.

Jaśniej już nie mogę:

NIE ZAMAWIASZ TOWARÓW NA ALLEGRO Z WYSYŁKĄ Z CHIN!

Jesteś narażony na WSZYSTKIE wady tego rozwiązania (czas, VAT, CE itp.), nie zyskujesz NIC (ABSOLUTNIE NIC!), przepłacasz 50-100-200% i dajesz zarobić jakiejś szmacie.

Kup na aliexpress, dx, gearbest, pandawill i nie daj się ru***ć jakimś podludziom z allegro co świadczą tylko pośrednictwo zamawiania.

Data: 2015-07-27 11:30:04
Autor: bufi
Dnia 14.07.2015 PlaMa <mariush.p@wupe.pel> napisał/a:

Kup na aliexpress, dx, gearbest, pandawill i nie daj się ru***ć jakimś podludziom z allegro co świadczą tylko pośrednictwo zamawiania.

Ale po co tyle jadu? Jak ktos nie potrafi sie zalogowac do Ali i zamowic
sobie cos, to kupuje od sprzedawcy z allegro. Proste. Posrednictwo to nie jakas zbrodnia. Jesli kupujacy nie umie sobie sam
kupic, to go rucha posrednik i jeszcze z tego niezly sos jest :)

Data: 2015-07-31 22:47:26
Autor: PlaMa
W dniu 2015-07-27 o 13:30, bufi pisze:

[...]

Bo to jest oszustwo i tyle a mnie osobiście krew zalewa jak coś próbuję kupić na allegro i muszę przetrzepać pieldyriard gównoofert zanim dojdę do ogłoszeń z Polski. Allegro jest współwinne tej sytuacji oczywiście.

Data: 2015-08-01 17:37:16
Autor: bufi
Dnia 31.07.2015 PlaMa <mariush.p@wupe.pel> napisał/a:

[...]

Ale jakie oszustwo?
I po jakiego grzyba kupujesz cos, 2x drozsze z alledrogo, meczysz
sie z poszukiwaniem oferty i jeszcze płaczesz, jak to samo mozesz miec,
szybciej, pewniej bezposrednio z Chin. A jeszcze jak platnosc paypalem
to w ogole bajka. Przeciez to jest dokladnie ten sam towar z tego samego
źródła.

Data: 2015-08-02 14:53:38
Autor: PlaMa
W dniu 2015-08-01 o 19:37, bufi pisze:

[...]

Zwykłe i normalne oszustwo.
Widzisz w tych aukcjach, że to oferta pośrednictwa? Albo ta informacja poukrywana jest w "O Mnie" albo gdzieś po bokach aukcji małą czcionką.

[...]

bo jak potrzebuję jakiegoś gówienka za 5 dolców w miarę szybko to wole przepłacić 2x i kupić w Polsce (słowo klucz) na alledrogo niż czekać 2 tygodnie.

Jak się nie śpieszyłem lub była znacząca różnica w cenie to brałem z ali czy innych pand, gearów itp.

Data: 2015-07-14 21:28:26
Autor: ALEX Alpha MR
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
W dniu 2015-07-14 o 20:05, Bolko pisze:
Witam
Na allegro coraz więcej pojawia się telefonów gdzie towar nie jest w Polsce tylko na dalekim wschodzie.

Cośtam
Przerabiał ktoś?

Wielbiciel pisu.

Plusy i minusy? (poza czasem realizacji)

Kopia któregośtam iPhone. Slot Sim zadziałał tylko raz, potem się obraził i nie chciał dzialać.

No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

Cośtam odzyskał. Ale to użytkownik na poziomie mania.

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin