zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

Data: 2015-07-14 20:26:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"Bolko" 881780bd-c98b-499a-9953-c38c31f0172a@googlegroups.com

: No i co z gwarancj±? (chyba że chińskie się nie psuj±)

To, co kupimy w Polsce ma gwarancje? ;)

Fujitsu Siemens i Acer -- - OK.
Pentagram i Overmax -- porażka.
(czytam, że Lenovo też ma fatalny serwis -- niech wypowiedz± się inni)

Kupiłem kilka drobiazgów w DX -- nie psuj± się,
je¶li nie liczyć przewodu USB z ładowarki samochodowej.

Ale czy zakupy ,,bezpo¶rednie'' s± tańszy od tych, które możliwe s± w Auchan?...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-15 10:22:03
Autor: Chris
[...]

Oby .. ja reklamowałem Acera to wrócił ze zjaran± płyt± ..

Pentagram i Overmax -- porażka.

Pentagram ma OK (reklamowałem HUB HDMI) ale Overmax to faktycznie lipa.

(czytam, że Lenovo też ma fatalny serwis -- niech wypowiedz± się inni)

Kiepski choć robi± postępy, największa wada to czas oczekiwania na wymianę w razie gdy nie potrafi± naprawić.

Ale czy zakupy ,,bezpo¶rednie'' s± tańszy od tych, które możliwe s± w
Auchan?...

Zakup w Chinach jest zdecydowanie tańczy o ile nie trafisz na urz±d celny :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2015-07-15 10:49:50
Autor: Liwiusz
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
W dniu 2015-07-15 o 10:22, Chris pisze:
Pentagram i Overmax -- poraĹĽka.

Pentagram ma OK (reklamowałem HUB HDMI) ale Overmax to faktycznie lipa.

A ja reklamowałem Pentagrama - nie dość że tablety miały masowo wadę
fabryczną, to jeszcze ludzie czekali miesiącami na naprawę, ja czekałem
ponad pół roku.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-15 10:55:27
Autor: Chris
W dniu 2015-07-15 o 10:49, Liwiusz pisze:
[...]

Kiedyś był inny serwis (APN) obecnie z EURO RMA jest dużo lepiej.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2015-07-15 11:01:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-15 o 10:55, Chris pisze:
[...]

To było w zeszłym roku, w EURO RMA.

jest duĹĽo lepiej.

Skoro pół roku to lepiej, to boję się pytać jak było dawniej.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 01:48:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"Liwiusz" mo57gr$jk$1@node2.news.atman.pl

A ja reklamowałem Pentagrama - nie do¶ć że tablety
miały masowo wadę fabryczn±, to jeszcze ludzie
czekali miesi±cami na naprawę, ja czekałem
ponad pół roku.

Kiedy¶ był inny serwis (APN) obecnie z EURO RMA

To było w zeszłym roku, w EURO RMA.

jest dużo lepiej.

Skoro pół roku to lepiej, to boję się pytać jak było dawniej.

Każdy ma swoje standardy. Wg Chrisa pół roku to OK.
Aż strach my¶leć, co było wcze¶niej. :)

U mnie Acer i FS -- po kilka dni.

Gdy w FS co¶ gdzie¶ zawisło na dwa dni, wybuchło co¶ na kształt paniki.
Aż musiałem uspakajać i wyja¶niać, że nie dzieje się mi krzywda. :)

Za drugim razem (chyba za drugim) w SF nie włożono mi 1 GiB RAMek.
Zgłosiłem i wyja¶nili mi, że standardowo wyjmuj± wszystko, co nie
pasuje, aby wykluczyć błędy, i że na pewno gdzie¶ w pudełku ten 1 GiB
leży luzem. Gdy powiedziałem, że fabrycznie były 2 GiB a w pudełku nie
ma luĽnej pamięci, obiecali sprawdzenie i odezwanie się. Odezwali się
szybko i zapytali, czy maj± wysłać kuriera po notebook, czy mogę (tu
byli bardzo delikatni) sam wstawić RAMkę, gdy mi przy¶l±. Powiedziałem,
że ze samodzielnym wstawieniem nie będę miał problemów. Dziękowaniem nie
było końca, przeprosinom także. Przysłali szybko, choć wcale mi na takim
ekspresie nie zależało.

Kradzież raczej odpada -- 1 GiB DDR2 miał rynkow± warto¶ć problematyczn±.
W komisie nikt tego nawet za dychę by  nie kupił. :) Wiem, bo akurat wtedy
chciałem zamienić 1 GiB z netbooka na 2 GiB. I zrozumiałem, że mogę kupić
2 GiB, ale nie mogę sprzedać (nawet za przysłowiow± dychę) 1 GiB.

Acer przyj±ł zgłoszenie w ostatnim dniu gwarancji (namawiał do złożenia
zgłoszenia) i przyj±ł po upływie gwarancji. W efekcie wymienił akumulator
na nowy, dwakroć pojemniejszy. Albo soft kłamie (raczej nie -- akumulator
trzymać potrafi do 10 godzin bardzo oszczędnej pracy) albo ten nowy
akumulator (Sony -- fabrycznie był Sanyo) nie zużywa się. Nie powiem,
że dużo czasu netbook jest używany, ale przez 3 lata i chyba 9 miesięcy
nie widać problemów. Żadnych problemów.

Akumulator miał półroczn± gwarancję, cały netbook -- roczn±.
Zgłaszałem w ostatnim dniu rocznej gwarancji. (czyli pół roku
po terminie gwarancji samego akumulatora) Serwis zauważył, że
wprawdzie napisane jest, iż akumulator ma tylko półroczn±
gwarancję, ale chodzi o ogniwa; elektronika akumulatora ma
gwarancję roczn±.

W obu serwisach jak nie w Polsce. :)
FS miał serwis (LetMeRepair) chyba gdzie¶ w centrum Polski.
Acer miał serwis w Czechach.

Taka współpraca to czysta przyjemno¶ć.

FS niepotrzebnie wymienił mi dysk na zupełnie nowy. (250 GB WDC)
Wolałbym nowy akumulator. :) Nowy dysk szybko ust±pił (miejsca 500 GB
Seagate. Ten dysk (500 GB Seagate) sukcesywnie padał i został wymieniony
na taki sam, wyjęty z netbooka. Do Netbooka powędrowała Toshiba (320 GB,
która kupiona jako dysk zewnętrzny nie potrafiła poprawnie startować
z USB -- piknięcie pr±du w czasie startu przewyższało wydajno¶ć
2 notebookowych gniazdek USB) a teraz jest w tym netbooku
zreperowany (softowo) dysk z notebooka.

Dysk zreperowałem samodzielnie jakim¶ softem ze strony Seagate.
HDTune pokazywał czerwone kwadraciki przed napraw± i dysk nie
nadawał się do pracy -- system zawieszał się. Próba separowania
uszkodzeń za pomoc± nieużywanych partycji była trudna, bo tych
uszkodzeń było sporo na całym dysku. Po naprawie dysk ¶miga
jak nowy. :) (panie -- mówka, nie ¶migania! pachnie fabryk±!!!
a SMART kłamie!!!)

Nie wiem, dlaczego serwis FS wymienił mi sprawny dysk na nowy.
Być może zasugerował się softow± zawarto¶ci±. :) Przed wysyłk±
dysk zamazałem w specyficzny sposób, który mógł być odczytany
jako błędna praca dysku. Zgłaszałem serwisowi co¶, co nie miało
zwi±zku z dyskiem, ponadto chyba uprzedzałem o zamazaniu zawarto¶ci
dysku, więc raczej nie należało szukać błędu na dysku.

Bezproblemowo jest/było w: Carrefourze, Macro, Realu, Auchan...
W Auchan bywa różnie, ale w najgorszym wypadku jest jeszcze bardzo dobrze.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-16 09:03:42
Autor: Chris
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

Każdy ma swoje standardy. Wg Chrisa pół roku to OK.
Aż strach my¶leć, co było wcze¶niej. :)

Nigdzie tak nie napisałem więc nie przekręcaj moich słów o nie kłam.
Napisałem że serwis jest OK a je¶li kto¶ miał pół roku co¶ w reklamacji to może niech to udowodni i pokaże dokument przyjęcia i wydania.

Data: 2015-07-16 10:03:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-16 o 09:03, Chris pisze:

to może niech to udowodni i pokaże dokument przyjęcia i wydania.

LOL, śmieszny jesteś ;)

Ty sobie kupuj Pentagrama, ja odniosÄ™ siÄ™ do forum z poszkodowanymi:
http://www.orange.pl/fid,4002278347,id,2672500023,title,pentagram-tab-7-6-wada-seryjna,forumthread.html

ot, chociaĹĽby:

(data postu: 30.10.2014) ja oddałem do serwisu 15 sierpnia, do dziś nie
ma. Dzwoniłem ze trzy razy do pentagramu i nic, w naprawie [...]

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 11:22:56
Autor: Chris
W dniu 2015-07-16 o 10:03, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-07-16 o 09:03, Chris pisze:

to może niech to udowodni i pokaże dokument przyjęcia i wydania.

LOL, śmieszny jesteś ;)

Sam jesteś śmieszny, podaj dokładne dane sprzedaży i ilości reklamacji z uwzględnieniem czasu pobytu w serwisie.

Ty sobie kupuj Pentagrama, ja odniosÄ™ siÄ™ do forum z poszkodowanymi:
http://www.orange.pl/fid,4002278347,id,2672500023,title,pentagram-tab-7-6-wada-seryjna,forumthread.html

Każda firma ma takie wpisy, wiesz ile ja widziałem telefonów SONY wracających do serwisu a firma ma dobrą opinię.

Data: 2015-07-16 12:12:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-16 o 11:22, Chris pisze:
[...]

A po co? I tak nie uwierzysz. ZresztÄ… maile z tamtego roku mam juĹĽ
wykasowane.

[...]

wracajÄ…cych do serwisu a firma ma dobrÄ… opiniÄ™.

Ale o co ci chodzi? Opisałem swoje doświadczenia, pokazałem, że nie
jestem sam, kaĹĽdy oceni wedle siebie. Ja juĹĽ pentagrama nie kupiÄ™.

Jak ci to nie przeszkadza, to sam kupuj, w końcu firma na jakichś
jeleniach musi zarabiać.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 12:40:09
Autor: Chris
W dniu 2015-07-16 o 12:12, Liwiusz pisze:
[...]

Podałem przykład firmy która jest znana i szanowana co nie znaczy że jej produkty nie trafiają na gwarancję z różnych powodów.
Ja też napisałem swoje doświadczenie z Pentagramem jak reklamowałem HUB HDMI i wróciło pismo o nienaprawialości po tygodniu od odesłania.

Żeby kogoś osądzić potrzeba są FAKTY jak wielkość sprzedaży, ilość reklamacji, czas wykonania usługi gwarancyjnej .. powiedzmy że sprzedało się tych tabletów 20 tyś ale wróciło tylko 500 sztuk w tym 50 osób jest niezadowolonych z obsługi to i tak ilość zadowolonych jest zdecydowanie powyżej normy a my Polacy w genach mamy marudzenie jak to
źle jak to niedobrze i że wszyscy tylko nas chcą wydymać :)

Data: 2015-07-16 14:47:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-16 o 12:40, Chris pisze:
Żeby kogoś osądzić potrzeba są FAKTY jak wielkość sprzedaży, ilość
reklamacji,

Nieprawda. Nie będę 20 razy źle obsługiwany, aby za 21 razem stwierdzić,
że to zła firma. Szansę ma się tylko jedną.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 14:56:19
Autor: Chris
W dniu 2015-07-16 o 14:47, Liwiusz pisze:
[...]

Reklamowałem telefon SONY Z2 i dostałem odmowa ZALANY, powtórna reklamacja już z adnotacją dystrybutora VIP (itp.) i telefon wymieniony na nowy (też uszkodzony ale nie mam czasu odesłać).
Znaczy że mam się zrazić do firmy SONY że olewają klienta a jedynie uda się coś załatwić przez znajomości .. mi tam dalej się podobają ich produkty i będę ich dalej używał (tel, tablet, ps4).

Data: 2015-07-16 15:59:44
Autor: kosmos
W dniu 2015-07-16 o 14:56, Chris pisze:

Znaczy że mam się zrazić do firmy SONY że olewają klienta a jedynie uda
się coś załatwić przez znajomości .. mi tam dalej się podobają ich
produkty i będę ich dalej używał (tel, tablet, ps4).

No, to twardy jesteś. Ja bym już raczej podziękował firmie Sony przy takim podejściu (najpierw olewamy, a potem - po znajomości - olewamy jeszcze raz)...

Data: 2015-07-16 16:19:03
Autor: Chris
W dniu 2015-07-16 o 15:59, kosmos pisze:
[...]

Odpowiadają mi ich produkty a że trafiłem na 2 x zwaloną sztukę .. pech :( teraz jest uszkodzona przednia kamera (kolorowa plama na 1/4 ekranu) i mogę z tym żyć co nie znaczy że nie będę reklamował tego.

Ogólnie serwis SONY (W-Support) czy Samsung/HTC/NOKIA itd (Regenersis czy jak im tam) mają bardzo słabe opinię ale gdzie by nie spojrzeć to produkty ich marek ma każdy.

Data: 2015-07-17 00:15:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"Chris" mo8ego$6q9$1@node2.news.atman.pl

Odpowiadaj± mi ich produkty a że trafiłem na 2 x zwalon± sztukę .. pech :( teraz jest uszkodzona przednia kamera (kolorowa plama na 1/4 ekranu) i mogę z tym żyć co nie znaczy że nie będę reklamował tego.

Marudzisz!!! Ile ta kamera ma pikseli? 13 mega? Ile popsutych? 25%?
Zobacz, ile masz dobrych!!! 13*3/4=9,75 Ja nawet 8 nie mam!!!

Podobnie z zalaniem Jaka czę¶ć telefonu została zalana?
Cały? Na pewno nie! Ile ma rdzeni? Je¶li tylko pół telefonu
zalałe¶, masz jeszcze 2 rdzenie!!! ;) A może nawet 4 rdzenie!!!

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 00:11:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"kosmos" mo8dcj$5ld$1@node2.news.atman.pl

No, to twardy jeste¶. Ja bym już raczej podziękował firmie Sony przy takim podej¶ciu (najpierw olewamy, a potem - po znajomo¶ci - olewamy jeszcze raz)...

Widocznie Chris jest odporny na olewanie -- ma stosowne IP. ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 00:08:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"Chris" mo81m9$pt3$1@node2.news.atman.pl

Żeby kogo¶ os±dzić potrzeba s± FAKTY

To akurat prawda. :)

jak wielko¶ć sprzedaży, ilo¶ć reklamacji, czas wykonania usługi gwarancyjnej .. powiedzmy że sprzedało się tych tabletów 20 ty¶ ale wróciło tylko 500 sztuk w tym 50 osób jest niezadowolonych z obsługi to i tak ilo¶ć zadowolonych jest zdecydowanie powyżej normy a my Polacy w genach mamy marudzenie jak to
Ľle jak to niedobrze i że wszyscy tylko nas chc± wydymać :)

Je¶li kto¶ spotkał w życiu 200 tysięcy ludzi i tylko 100 zabił
a 300 pobił do nieprzytomno¶ci -- to chyba nieĽle. ;) Je¶li kto¶
20 lat pracował jako kasjer i ukradł tylko 0.1% tego, co przeszło
przez jego ręce -- to chyba nieĽle? ;)

Jedne osoby wymieniaj± bez słowa, chociaż mówisz im, że sam zepsułe¶,
inne (jak Electro.pl) dowodz±, że jeste¶ wariatem. :) Opineo nie
zamie¶cił moich komentarzy o Electro.pl -- st±d należy wnioskować,
że Opineo zamieszcza tylko takie komentarze, które:

 -- albo s± pozytywne
 -- albo zawieraj± wulgaryzmy.

T± metod± Opineo buduje pozytywny wizerunek firmom takim, jak Electro.pl:

 -- tylko 2% opinii negatywnych, ale te negatywne zamieszczaj± jakie¶ nieokrzesane chamy...

Problem w tym, że prawda o Electro.pl może wygl±dać makabrycznie.
Być może **każdego** klienta ten sklep (Electro.pl -- oczywi¶cie)
jako¶ oszukał, ale:

 -- czę¶ć komentarzy pozytywnych to komentarze nieprawdziwe,
 -- czę¶ć komentarzy pozytywnych to komentarze przedwczesne
    (gdy klient zechce je skorygować -- jest już za póĽno)
 -- wszystkie komentarze negatywne pozbawione wulgaryzmów s± kasowane

A jak wygl±daj± ceny? Electro.pl sprzedaje wyj±tkowo tanio!

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-16 23:54:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"Liwiusz" mo8024$o5m$1@node2.news.atman.pl

A po co? I tak nie uwierzysz. Zreszt± maile z tamtego roku mam już wykasowane.

(1)
FujitsuSiemens -- około tygodnia, co najmniej dwa razy, z tym,
                  że za drugim razem sprawa utknęła w miejscu na 2 dni.

(2)
Acer -- też około tygodnia. Jak zrozumiałem -- samolotem do Czech i z powrotem.

Licz±c czas przesyłania i czas testowania -- zdecydowanie nie oci±gano się,
zwłaszcza FS narzucił tempo ekspresowe! Powiedziałbym nawet że to praca
w stresie. :) IMO -- w niepotrzebnym stresie. (ale co kto lubi!)

(3)
Pentagram -- z jakiego¶ ;) powodu nie reklamowałem smartfonu
z żółt± plamk± na dole ekranu.  Nie znalazłem też chętnych na
kupno tego Monstera z gwarancj±!!! (uważałem, że dycha to mało)

(4)
Overmax -- na ostatnie pytanie dotycz±ce akumulatora nie odpisał. :)
(pytałem o możliwo¶ć podmiany akumulatora -- wstyd, ale nie umiem sam
rozmontować tabletu i nie umiem znaleĽć stosownego akumulatora w sklepach;
wykręciłem 3 widoczne wkręty, ale tablet nadal trzymał się...)

Wcze¶niej (tuż po kupnie) Overmax polecił mi restart całego tabletu. :)
OdpowiedĽ przyszła szybko (chyba po paru dniach) ale był± bezsensowna.

Inni też narzekaj± na akumulator. (i na niechlujne wykonanie)

Ale o co ci chodzi? Opisałem swoje do¶wiadczenia, pokazałem, że nie
jestem sam, każdy oceni wedle siebie. Ja już pentagrama nie kupię.

Ja Tobie wierzę -- niestety.

Jak ci to nie przeszkadza, to sam kupuj, w końcu firma na jakich¶
jeleniach musi zarabiać.

I ja tak uważam. :)

A inni? Z jakiego¶ powodu Lenovo i Overmax s± tanie, nawet
bardzo tanie. Acer nie jest tani!!!

Overmax ma już taki akumulator, że można nawet na dłuższ± chwilę pozbawić go zasilania...
Nie trzeba ¶pieszyć się przy przekładaniu wtyczek. ;)

Ale nie jest to problem wył±cznie ogniw -- czasami energii
starcza na kilka godzin, czasami na kilkadziesi±t sekund. :)
Bywa, że ze 100% po chwili jest 15%, parę sekund póĽniej jest już wył±czenie...
Ale bywa, że można grać ponad godzinę w energożern± grę. :)

Bywa, że po samoczynnym wył±czeniu trzeba akumulator ładować dwa dni, a bywa, że mniej niż minutę. :)

Overmaxa polecam z czystym sercem tym, którzy maj± pieni±dze przeznaczone na stracenie.

Monster po wyjęciu SIMki Aero2 trzyma długo, ale grzeje się! (po wył±czeniu ekranu grzeje się!!!)

-=-

Ogólnie Overmax i Pentagram to zły wybór.
Natomiast 1 GiB RAMek i 16 GiB ,,dysku'' przeznaczonego aplikacje to niezłe rozwi±zanie.

Oczywi¶cie 2 GiB RAMek by przydało się, ale na razie wystarczy w zupełno¶ci 1 GiB.
Natomiast mniej niż 1 GiB RAMek (Monster) to porażka. Mniej niż 1 GiB ,,dysku'' to
ciekawostka, nie tablet czy smartfon. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-15 14:41:48
Autor: J.F.
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mo3k92$r7k$1@node1.news.atman.pl...
"Bolko" 881780bd-c98b-499a-9953-c38c31f0172a@googlegroups.com
: No i co z gwarancj±? (chyba że chińskie się nie psuj±)

To, co kupimy w Polsce ma gwarancje? ;)
Fujitsu Siemens i Acer -- - OK.

Acer, poj*** Cie ?

Notebooka kupilem, eMachines co to przejete przez Acera zostaly.

Windows preinstalowany, ale ja taki niedowiarek jestem, ze instaluje na nowo.
CD zgralem, a tam zamiast typowego windowsa jakis super program instalacyjny - wada nr 1.
I co najlepsze nie dziala.
Infolinia (+) twierdzi ze widac to co na dysku uszkodzone jakos, nie ma sprawy naprawia - trzeba im tylko wyslac komputer.
Do Bratyslawy. Przysla kuriera na ich koszt (+).
Nie mowie, naprawili nawet w miare szybko, ale niesmak pozostal.
Zamiast podac jakis link do sciagniecia czy przyslac  CD w kopercie, to tydzien bez komputera.
A niech sie po drodze cos stanie, to w jakim kraju bedziesz sie awanturowal ?

Kupiłem kilka drobiazgów w DX -- nie psuj± się,
je¶li nie liczyć przewodu USB z ładowarki samochodowej.
Ale czy zakupy ,,bezpo¶rednie'' s± tańszy od tych, które możliwe s± w Auchan?...

Auchan ma asortyment ograniczony, czas pracy ograniczony, no i mam do niego z 10 km w jedna strone :-)

J.

Data: 2015-07-17 00:33:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"J.F." 55a65519$0$2201$65785112@news.neostrada.pl

Acer, poj*** Cie ?

Notebooka kupilem, eMachines co to przejete przez Acera zostaly.

Ja też eMachines.

[...]

Odsyłka także.

Nie mowie, naprawili nawet w miare szybko, ale niesmak pozostal.

Po czym ten niesmak?

Zamiast podac jakis link do sciagniecia czy przyslac  CD w kopercie, to tydzien bez komputera.

Skoro nie umiałe¶ sam zainstalować -- po co Ci słać CD?
Mnie HP zapytał, czy sam zainstaluję, je¶li mi przy¶le CD. :)
(chodziło o skaner)

[...]

To daleko czy blisko? Wrocław to duże miasto.
Od krańca do krańca w linii prostej to około 25 km. :)

  http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp9

-=-

Ja zainstalowałem na eMachines to, co było. (W7Starter)
Instalowałem wiele razy. :) (najpierw zgrałem cały dysk
Paragonem, póĽniej miałem wielorazowe dziewictwo) Próba
instalacji WXP nie powiodła się. Zapytałem, czy maj± do
tego jaki¶ Android -- odpisali, że niestety nie maj±.

Zastanów się nad tym, czy to bł±d serwisu, że nie
można na sprzęcie zainstalować czego¶ typowego?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 09:49:44
Autor: J.F.
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mo9bgi$noe$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Po sposobie zalatwienia.

Zamiast podac jakis link do sciagniecia czy przyslac  CD w kopercie, to tydzien bez komputera.
Skoro nie umiałe¶ sam zainstalować -- po co Ci słać CD?

Skoro nie umialem zainstalowac, to znaczy ze instrukcje sa do d* i to jest powod, aby Acera nie kupowac :-)

Nie, instrukcja tam byla prosta: wsadzic plyte i czekac az poprosi o nastepne.
Ale sie nie doczekalem.

[...]

Zalezy od nastroju. Czasem blisko, czasem daleko.
A liczac po urzedowej stawce  16 zl kosztu samochodu ...

Zastanów się nad tym, czy to bł±d serwisu, że nie
można na sprzęcie zainstalować czego¶ typowego?

Zapewne mozna, ale kupilem komputer z Windows, to chce ten Windows miec.
A nie w razie potrzeby sie zastanawiac jak to zainstalowac ponownie, gdzie sa drivery, jak odpalic w trybie ratunkowym itp ... a jak Acer uwaza inaczej, to niech go inni kupuja :-)
Serwis zas moglby sprawe zalatwic znacznie szybciej dla mnie i taniej dla nich, ale skoro maja takie procedury, to ja ich chwalil nie bede...

J.

Data: 2015-07-17 10:03:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-17 o 09:49, J.F. pisze:
[...]

Dziwne, przez parę lat miałem kilka acerów i windows był zawsze zaszyty
na dysku twardym, bez potrzeby żonglowania płytami. I nie ma problemu z
reinstalacjÄ… systemu.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-17 11:19:42
Autor: J.F.
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:moactf$ojs$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Tu jak pisalem - eMachines, przejety przez Acera, ale mozliwe, ze zwyczaje instalacyjne jeszcze eM.
Tym niemniej serwis juz Acera :-)

Co znaczy "zaszyty" ? Typowo dostajesz kompa z zainstalowanym Windows i uzywasz.
Zazwyczaj gdzies tam jest opcja "przygotuj plyty instalacyjne".

Na eM tez jest, tylko ze tych plyt robi jest 3 i zamiast zwyklej plyty instalacyjnej windows jest/byl tam jakis ambitny program instalacyjny, co to instaluje wszystko sam - wszystko w sensie Windows oraz tony roznych smieci od eM.
Brak typowej plyty instalacyjnej Windows to pewna wada, ale wieksza bylo to, ze te utworzone plyty nie dzialaly :-)

J.

Data: 2015-07-17 11:42:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-17 o 11:19, J.F. pisze:

Co znaczy "zaszyty" ? Typowo dostajesz kompa z zainstalowanym Windows i
uzywasz.
Zazwyczaj gdzies tam jest opcja "przygotuj plyty instalacyjne".

To znaczy instalacja jest zapisana na ukrytej partycji. Jak chcesz
reinstalować, to uruchamiasz laptopa z alt-f10 i się system instaluje na
nowo. Bez płyt. Co byłoby zresztą dziwne, gdyby były potrzebne płyty, bo
już kilka ostatnich moich komputerów nie miało napędu cd.

Brak typowej plyty instalacyjnej Windows to pewna wada, ale wieksza bylo
to, ze te utworzone plyty nie dzialaly :-)

Mam wrażenie, że mentalnie żyjesz gdzieś najpóźniej w I dekadzie XXIw. ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-17 14:41:32
Autor: J.F.
zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:moailj$uk7$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Jest to jakas opcja, ale co zrobisz po awarii twardziela ?

Co byłoby zresztą dziwne, gdyby były potrzebne płyty, bo
już kilka ostatnich moich komputerów nie miało napędu cd.

Nagrywarka sie przydaje, choc po prawdzie to coraz rzadziej :-)
Ale to mozna jeszcze z USB stick zabootowac.

Brak typowej plyty instalacyjnej Windows to pewna wada, ale wieksza bylo
to, ze te utworzone plyty nie dzialaly :-)

Mam wrażenie, że mentalnie żyjesz gdzieś najpóźniej w I dekadzie XXIw. ;)

No ba, windows coraz lepsze, coraz rzadziej czlowiekowi przychodzi system naprawiac :-)
Stop, przepraszam - Windows coraz stabilniejsze, nie napisze lepsze, bo gorsze - przestalem ogarniac co sie dzieje w systemie :-)

Ja tam w kazdym badz razie nadal lubie sobie podzielic na partycje po swojemu, tudziez sprawdzic co mi bedzie potrzebne do instalacji od nowa, i czy to sie da zrobic bez internetu :-)

J.

Data: 2015-07-17 14:48:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-17 o 14:41, J.F. pisze:
[...]

Opcja? To jest podstawa. Dopiero po awarii twardziela (nie zdarzyło mi
się jeszcze) zacząłbym się kłopotać tak jak ty teraz.

Co byłoby zresztą dziwne, gdyby były potrzebne płyty, bo
już kilka ostatnich moich komputerów nie miało napędu cd.

Nagrywarka sie przydaje, choc po prawdzie to coraz rzadziej :-)

Mi siÄ™ juĹĽ nie przydaje ani nagrywarka, ani "odczytywarka" gdzieĹ› od 8 lat.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-17 19:07:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"Liwiusz" moatif$ans$1@node1.news.atman.pl

Nagrywarka sie przydaje, choc po prawdzie to coraz rzadziej :-)

Mi się już nie przydaje ani nagrywarka, ani "odczytywarka" gdzie¶ od 8 lat.

Dziurę można wykorzystać jako miejsce na kolejny dysk.
Dziurę po CD na HDD a miejsce modemu 3G -- na SSD.
I notebook ¶miga aż miło!!! ;) (2 GiB RAMek; WXP;
2 rdzenie CPU na 2 GHz; cienka grafika, ale
osobna -- ATIR...)

FS to udany zakup, choć akumulator znikn±ł bardzo szybko -- starcza na parę minut.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 19:08:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"J.F." 55a8f807$0$2200$65785112@news.neostrada.pl

Nagrywarka sie przydaje, choc po prawdzie to coraz rzadziej :-)

Coraz rzadziej. Byle flaszka USB ma kilka GB.

Stop, przepraszam - Windows coraz stabilniejsze, nie
napisze lepsze, bo gorsze - przestalem ogarniac co
sie dzieje w systemie :-)

Na notebooku (FS) mam system postawiony w 2008 roku.
Wprawdzie mam masę kopii partycji systemowej, ale
akurat teraz używam systemu z lata 2008 roku.
Instalowałem i deinstalowałem masy programów.
I niestety musiałem wiele razy reperować ,,rejestr''.
(automagi± typu AceUtilities czy¶ciłem rejestr niezliczon±
liczbę ;) razy, ale reperowałem różnymi metodami)

Ja tam w kazdym badz razie nadal lubie sobie podzielic na
partycje po swojemu, tudziez sprawdzic co mi bedzie potrzebne
do instalacji od nowa, i czy to sie da zrobic bez internetu :-)

Na netbooku (eMahines wła¶nie) mam sporo partycji, w tym kilka (mam
spreparowane różne dyski do tego netbooka -- na różnych mam różn±
liczbę partycji systemowych) systemowych. Mogę startować netbook
z dowolnej systemowej.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 18:51:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"J.F." 55a8c8b8$0$27527$65785112@news.neostrada.pl

Dziwne, przez parę lat miałem kilka acerów i windows był zawsze zaszyty na dysku twardym, bez potrzeby żonglowania płytami. I nie ma problemu  z reinstalacj± systemu.

Tu jak pisalem - eMachines, przejety przez Acera, ale mozliwe, ze zwyczaje instalacyjne jeszcze eM.
Tym niemniej serwis juz Acera :-)

U mnie też eMachines -- system na dysku. System
instaluje się z dysku po pierwszym ;) wł±czeniu kompa.

Netbook nawet nie ma dziury na CD.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-17 18:47:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zakupy z dostaw± bezpo¶rednio z Chin

"J.F." 55a8b3a2$0$27521$65785112@news.neostrada.pl

Nie mowie, naprawili nawet w miare szybko, ale niesmak pozostal.
Po czym ten niesmak?

Po sposobie zalatwienia.

Mnie pozostał smak.

Zastanów się nad tym, czy to bł±d serwisu, że nie
można na sprzęcie zainstalować czego¶ typowego?

Zapewne mozna, ale kupilem komputer z Windows, to chce ten Windows miec.

Ja nie narzekam, choć poza tym, co mi dali, nie zainstalowałem
niczego innego. (a próbowałem wielu systemów)

A nie w razie potrzeby sie zastanawiac jak to zainstalowac ponownie,

Instalowałem ponownie wielokrotnie.

gdzie sa drivery, jak odpalic w trybie ratunkowym itp ...

Mnie na ratunkach nie zależy. Wywalam dodatkowe partycje.

a jak Acer uwaza inaczej, to niech go inni kupuja :-)

Serwis zas moglby sprawe zalatwic znacznie szybciej dla mnie

Postawić zawarto¶ć CD w necie?