załączanie kompa myszą/klawiaturą

Data: 2012-04-15 20:12:27
Autor: ToMasz
załączanie kompa myszą/klawiaturą
witam

Mam komputer w szafie, żeby go nie słyszeć. nie mam przyjemności się z nim widywać ani tym bardziej dotykać. Załączałem go naciskając klawisz klawiatury PS2. dzisiaj sobie kupiłem logitecha na USB wspomniana funkcjonalność zniknęła.
Czy da się jakoś bez przeróbek sprzętowych załączać komputer klawiaturą/myszą na USB?

Pozdrawiam
ToMasz

Ps do klawiatury nie umiem się przyzwyczaić. długo to potrwa?

Data: 2012-04-15 20:19:47
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

[...]

Rozważyć możliwość hibernacji zamiast wyłączania, ale i tak to zależy chyba od BIOS-u płyty, czy wspiera wybudzanie via USB.

Ps do klawiatury nie umiem się przyzwyczaić. długo to potrwa?

Krócej niż do ekranu dotykowego ;->

JoteR

Data: 2012-04-15 20:26:55
Autor: qwerty
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmf32d$4l1$1@inews.gazeta.pl...
Czy da się jakoś bez przeróbek sprzętowych załączać komputer klawiaturą/myszą na USB?

Da

Ps do klawiatury nie umiem się przyzwyczaić. długo to potrwa?

Jakieś 4 lata...

Data: 2012-04-15 21:33:45
Autor: MarBar

Przeróbki to jedno, ale prosta przejściówka z USB na PS2 nie wystarczy? (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/USB_PS2_Adapters.JPG)

Data: 2012-04-15 22:09:14
Autor: ToMasz
W dniu 15.04.2012 21:33, MarBar pisze:
[...]

mam taką, nie działa.
ToMasz

Data: 2012-04-15 22:17:21
Autor: GLaF
Dnia Sun, 15 Apr 2012 22:09:14 +0200, ToMasz napisał(a):

Przeróbki to jedno, ale prosta przejściówka z USB na PS2 nie wystarczy?
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/USB_PS2_Adapters.JPG)
mam taką, nie działa.
ToMasz

Takie przejściówki działają tylko z klawiaturami/myszami, które obsługują
zarówno USB jak i PS/2.
--
GLaF

Data: 2012-04-16 02:11:02
Autor: Remek
Użytkownik "ToMasz" napisał:

Ps do klawiatury nie umiem się przyzwyczaić. długo to potrwa?

To jest jaks różnica w obsłudze? Tym bardziej, że komputera nie widzisz. Po
pewnym czasie możesz zapomnieć, czy to USB, czy PS2. Jakieś bzdury
wypisujesz.

Remek

Data: 2012-04-16 18:35:53
Autor: ToMasz
W dniu 16.04.2012 02:11, Remek pisze:
Użytkownik "ToMasz" napisał:

[...]

na starej klawiaturze pisałem bez patrzenia na klawisze. pomimo że to na pozór taka sama klawiatura, cały czas wale po caps loku, zamiast cvbn wchodzi mi spacja, a często kklawisze sie ppodwajają.

ToMasz
ta nowa to logitech m600, wiec nie taki złom

Data: 2012-04-18 03:15:32
Autor: Michal
W dniu 2012-04-16 18:35, ToMasz pisze:
[...]

Chodziło zapewne o przyzwyczajenie do skoku i rozmieszczenia klawiszy.

[...]

O to chodzi. Nową klawiaturę warto w sklepie najpierw "pomacać", najlepiej z zamkniętymi oczami wpisując przykładową frazę by sprawdzić jak danej osobie leży. Problem jest taki, że ciężko dobrać nowe klawiatury jeśli ktoś przyzwyczai się do starszego typu. Z tego właśnie powodu w pudełku albo używane od przypadku np: z fotela itp. leżą mi Logitech Wireless Desktop MK250 (wyjęty z pudełka może na parę godzin), 2x Logitech Internet Pro, a cały czas używam chyba 8 czy 9-letniego Samsunga SDM4500 z myszką z zestawu Creative Desktop Wireless 6000 - do nowych klawiatur za cholerę nie mogłem się przyzwyczaić do bezwzrokowego pisania, tak samo nie pasują mi te nowe za małe i za lekkie myszki - spora i ciężka z CDW6000 jest OK.

A co do głównego pytania - sprawdź koniecznie w setupie w sekcji odpowiedzialnej za zasilania (APM) czy masz ustawione wybudzanie komputera za pomocą urządzeń USB i tam klawiatura.

--
/MB

Data: 2012-04-18 15:27:59
Autor: Remek
Użytkownik "Michal" <usenet@invalid.pl> napisał:

Chodziło zapewne o przyzwyczajenie do skoku i rozmieszczenia klawiszy.

A więc nie o to, czy klawiatura jest ze złączem PS2, czy USB. Co napisał
Autor wątku.

Remek

Data: 2012-04-19 09:10:05
Autor: ZS
W dniu 2012-04-18 15:27, Remek pisze:
wiatura jest ze złączem PS2, czy USB. Co napisał
Autor wątku.

Ja mam USB bezprzewodową i działa włączanie myszą i klawiaturą. W biosie się oczywiście włącza.

Data: 2012-04-19 09:12:04
Autor: ZS
[...]

A jeszcze lepsza jest hibernacja na dysk. Nawet jak nie ma prądu nic się nie traci a wstaje 10 razy szybciej:) Moja 7 po 2 latach to wstaje chyba z 5 minut:) choć czysta to chyba w minutę się wyrabiała:)

Data: 2012-04-19 09:37:48
Autor: m
W dniu 19.04.2012 09:12, ZS pisze:
Nawet jak nie ma prądu nic się nie traci a wstaje 10 razy szybciej:)

10 razy szybciej od czego?

Moja 7 po 2 latach to wstaje chyba z 5 minut:)

Co wstaje 50 minut, że 5 minut jest szybsze 10 razy?

p. m.

załączanie kompa myszą/klawiaturą