zalanie sasiadow z instalacji centralnego ogrzewania

Data: 2011-09-27 21:08:50
Autor: kamtzu
zalanie sasiadow z instalacji centralnego ogrzewania
Jest sobie mieszkanie wlasnosciowe w małym "bloku" zarzadzanym przez miejska spolke. Poniewaz mieszkanie jest na ostatnim pietrze, na koncach pionow instalacji CO sa odpowietrzniki. Podczas mojej nieobecnosci (w mieszkaniu nikt nie mieszka i stoi puste) uruchomiono instalacje CO. Z jednego z odpowietrznikow lala sie woda i dosyc powaznie zalala sasiadow z dolu.

Rozumiem ze instalacja CO nalezy do czesci wspolnej budynku i zarzadca odpowiada za jej stan oraz za straty materialne u mnie i i sasiadki?

pozdr.
k.

Data: 2011-09-27 21:56:04
Autor: MZ
W dniu 2011-09-27 21:08, kamtzu pisze:
[...]

Dość ryzykowne założenie. Zarządca stwierdzi, że uniemożliwiałeś
konserwację poprzez nie wpuszczenie ekipy i że to Ty ponosisz
odpowiedzialność. Zapewne w jakimś regulaminie mieszkańców itp są na to
stosowne zapisy. Ogólnie co za Twoimi drzwiami to Twoje i Ty
odpowiadasz, więc lepiej żebyś miał ubezpieczenie ...

--
MZ

Data: 2011-09-27 22:14:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5t9od$v34$1news.onet.pl...
[...]

Jak uruchomili ogrzewanie, to musieli zauważyć spadek ciśnienia. Przeceiż ubywało wody. To powinni przerwać proces i poszukać przyczyny ubytku, boz góry było wiadomo, że gdzieś ta woda się wyleje.

Data: 2011-09-28 07:01:44
Autor: Krzysztof 45
Robert Tomasik napisał(a):
[...]
To nie ogrzewanie z kilkoma grzejnikami w małym mieszkaniu.
Takich przecieków nie zauważy się przy napełnianiu i uruchamianiu c.o.
Po kilku dniach mogli by sie zorientować że są gdzieś takie przecieki.

Z drugiej strony, nie wszyscy maja poodkręcane grzejniki, i instalacja sie jeszcze odpowietrza przez kilka tygodni, i tez są spadki ciśnienia.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-28 06:55:31
Autor: Krzysztof 45
MZ napisał(a):
Ogólnie co za Twoimi drzwiami to Twoje i Ty
odpowiadasz, więc lepiej żebyś miał ubezpieczenie ...
Pojęcia nie masz i bzdury wypisujesz.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-28 07:00:29
Autor: gacek
On 2011-09-27 21:56, MZ wrote:
[...]

Stwierdzić to sobie różne rzeczy można. Zawiadomili skutecznie o potrzebie?

> Ogólnie co za Twoimi drzwiami to Twoje i Ty

Czyli może zdemontować?

gacek

Data: 2011-09-28 06:51:20
Autor: Krzysztof 45
kamtzu napisał(a):
Rozumiem ze instalacja CO nalezy do czesci wspolnej budynku i zarzadca odpowiada za jej stan oraz za straty materialne u mnie i i sasiadki?
Dobrze rozumiesz.
To nie wężyk przy kibelku z który Ty odpowiadasz w razie pękniecia.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-28 07:53:52
Autor: spp
W dniu 2011-09-28 06:51, Krzysztof 45 pisze:

[...]

To zapewne Ktoś z administracji przyszedł o odkręcił odpowietrzniki w instalacji w zamkniętym mieszkaniu?

--
spp

Data: 2011-09-28 22:06:02
Autor: Krzysztof 45
spp napisał(a):
To zapewne Ktoś z administracji przyszedł o odkręcił odpowietrzniki
w instalacji w zamkniętym mieszkaniu?
Zielonego pojęcia nie masz na temat kto i za co jest odpowiedzialny.
Zielonego pojęcia nie masz na temat zasady działania odpowietrzników i
dla czego potrafią cieknąć nawet te z górnej półki. Odzywasz się nic
nie wnosząc. Po co? Zaistnieć chcesz?

Przypomnę Ci pytanie. Jak znasz poprawną odpowiedz, to odpowiedz. Jak
nie a chcesz odpowiedzieć, do się dokształć, a nie wypisuj bzdur.

Data: 2011-09-29 05:24:44
Autor: spp
W dniu 2011-09-28 22:06, Krzysztof 45 pisze:

[...]

Jak zrozumiesz, że odpowiedź na to pytanie może być niejednoznaczna (pierwsza część najczęściej tak, a na drugą praktycznie nic nie możemy odpowiedzieć to wróć.

Z podręcznikiem instalatora i słownikiem poprawnej polszczyzny.

--
spp

Data: 2011-09-29 23:34:25
Autor: Krzysztof 45
spp napisał(a):
Jak zrozumiesz, że odpowiedź na to pytanie może być niejednoznaczna
Jest jednoznaczna.
(...] a na drugą praktycznie nic nie możemy odpowiedzieć to wróć.
Z podręcznikiem instalatora i słownikiem poprawnej polszczyzny.
Jak jarasz jakieś gówno, to nie włączaj kompa.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-30 07:47:28
Autor: spp
W dniu 2011-09-29 23:34, Krzysztof 45 pisze:

Jak jarasz jakieś gówno, to nie włączaj kompa.

A tupnięcie nóżką - bez tego się nie liczy...

--
spp

Data: 2011-09-30 10:37:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 29 Sep 2011, Krzysztof 45 wrote:

spp napisał(a):
Jak zrozumiesz, że odpowiedź na to pytanie może być niejednoznaczna
Jest jednoznaczna.

  To celem ustalenia uwagi: jaka to odpowiedź?
  Nie chciałbym popełnić błędu grubego, więc trzeba czarno na białym ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-28 08:22:30
Autor: hvq
kamtzu <a@a.pl> napisał(a):
[...]

Miałem to samo. U sąsiada z góry (ostatnie piętro), nastąpił przeciek podczas uzupełniania instalacji. Po rurze zalało mnie i piętro pode mną. Nie czekając zadzwoniłem do mojej spółdzielni, poprosiłem o numer polisy. Następnie zgłosiłem zdarzenie do ubezpieczalni i spółdzielni. Po jakimś czasie dostałem odszkodowanie. --

Data: 2011-09-28 10:38:56
Autor: spp
W dniu 2011-09-28 10:22,  hvq pisze:

[...]

Czyli jednak nie to samo.
Możesz powiedzieć jak to się skończyło dla sąsiada na górze?

BTW - i dlaczego mnie nie zdziwi jak i on dostał z ubezpieczenia? ;)

--
spp

zalanie sasiadow z instalacji centralnego ogrzewania