zaległość ZUS, renta, L4, zawieszenie firmy

Data: 2010-05-21 12:44:01
Autor: Rafał
zaległość ZUS, renta, L4, zawieszenie firmy
Witam
Problem tyczy się mojego ojca, nie znam obecnie dokładnych szczegółów, to co wiem postaram się przedstawić, jak będą potrzebne dodatkowe informacje to dopytam.
Ojciec ma działalność gospodarczą, obecnie zawieszoną.
~1,5 roku temu wykryto u niego raka.
Przeszedł kilka operacji, w tamtym okresie był na L4. W trakcie jak był na L4 nie płacił składek ZUS.
W pewnym momencie przeszedł na rentę. 3 miesiące później zawiesił działalność.
Do czasu zawieszenia działalności miał L4.

Teraz się dowiedział że ZUS "wycofał"(nie wiem czy dobre sformułowanie) L4 z okresu od przejścia na rentę do czasu zawieszenia działalności - czyli jakieś 3 miesiące. Tym samym powstała zaległość w składkach + odsetki.

Pierwsze pytanie czy takie działanie jest praktykowane?

Kolejna sprawa.
Księgowość działalności prowadziła firma księgowa.
Czy ta firma nie ma obowiązku wychwycić czegoś takiego?
I czy w związku z tym można obciążyć ta firmę kosztami? choćby odsetek, bo właściwe składki i tak się powinno zapłacić. Ale z drugiej strony jak by firma księgowa poinformowała że takie coś się może wydarzyć, to pewnie by działalność się wcześniej zawiesiło i tym samym kosztów zbędnych by nie było.

Kwota może nie jakaś duża, ~1300zł(nie wiem ile z tego to odsetki), ale w obecnej sytuacji każdy grosz szkoda.
Zaległość jest zapłacona, żeby odsetki nie rosły.

Czy coś się da zrobić w tej kwestii? czy może zagryźć zęby i nie ruszać g...a bo będzie tylko więcej smrodu?

zaległość ZUS, renta, L4, zawieszenie firmy