zaliczka, brak wykonania

Data: 2010-09-04 23:31:14
Autor: neoniusz
zaliczka, brak wykonania
Sprawa nie dotyczy mnie, ale bede pisal w pierwszej osobie zeby nie komplikowac.
W lipcu umowilem sie z gosciem, ktory prowadzi pewna firme na wykonanie mebli. Upisal na kartce tekst ze swoimi danymi oraz oswiadczeniem, ze przyjmuje zaliczke na wykonanie mebli w terminie scisle okreslonym itp. Reszta byla ustalana ustnie. Zawsze w obecnosci swiadkow. Termin minal juz dawno. Pokazywal ladne projekty, pozniej twierdzil, ze meble juz sa wykonane i zaraz je bedzie montowal.
Oczywiscie gosc nie wykonal mebli. Po jakims czasie udalo sie z nim skontaktowac i twierdzil jakoby byl w szpitalu. To tez okazalo sie nieprawda. Ostatnio calkiem zaginal. Nie odbiera telefonu. W domu tez go rzekomo nie ma - tak mowi ojciec (gosc jest przed 30, ale mieszka z rodzicami). Podobno nacial juz tak kilkanascie osob. Prowadzi DG. Z niektorymi oszukanymi mam kontakt. Kilku osobom wykonal jednak meble. I teraz jak z tym postapic? Podobno czesto zmienia adresy e-mail i numery telefonow.
Na policji powiedziano, ze nalezy wyslac list z wezwaniem do zwrotu zaliczki lub wykonania mebli. Podejrzewam, ze gosc i tak tego listu nie odbierze, wiec jaki to ma sens? Jakie sa warunki skutecznego doreczenia takiego pisma? Bawic sie w pertraktacje czy od razu uderzyc do prokuratury z 286 KK? Interesuje mnie szybkie odzyskanie pieniedzy (ok 4000zl). Jak jeszcze mozna uprzykrzyc mu zycie na chwile obecna, tak aby zmusic do zwrotu calej kwoty?

Data: 2010-09-04 22:44:58
Autor: witek
zaliczka, brak wykonania
On 9/4/2010 4:31 PM, neoniusz wrote:
Na policji powiedziano, ze nalezy wyslac list z wezwaniem do zwrotu
zaliczki lub wykonania mebli. Podejrzewam, ze gosc i tak tego listu nie
odbierze, wiec jaki to ma sens?

Bo tak nakazuje kodeks cywilny. wezwanie do wywiazania sie z umowy.
Po dwoch tygodniach wyslesz mu nastepny, ze w zwiazku z nieywkonaniem przez niego umowy odstepujesz od niej i oczekujesz zwrotu zaliczki.

Jakie sa warunki skutecznego doreczenia
takiego pisma?

takie, zeby mial mozliwosc zapoznania sie z nim.
wysłanie listem poleconym uwazane jest za "manie" mozliwosc zapoznania sie z nim.
zwykły tez jest ok, ale bedziesz miał kłopot z wykazaniem, że cokolwiek wysłałeś.

[...]

zalezy ci na kasie czy na awanturze i włóczeniu się po sądach?
narazie wyślił polecony.
Potem, szczególnie jak masz wiecej takich osób, mozesz sie przespacerowac na policje.

Data: 2010-09-06 20:01:53
Autor: leon
zaliczka, brak wykonania
Dnia 04-09-2010 o 23:31:14 neoniusz <neon@joemonster.org> napisa³(a):

[...]

Skoro znasz adres to calkiem skuteczna jest wizyta takiego pod domem z  banerem - oszust oraz megafonem gdzie mozna tlumaczyc chetnym cla sytuacje  - tak aby cla ulica slyszala. Sprawdzone osobiscie i skuteczne.

leon

zaliczka, brak wykonania