zaliczka pit zaplacona za pozno - korekta pit36L

Data: 2014-10-02 04:58:52
Autor: createmodeon
zaliczka pit zaplacona za pozno - korekta pit36L
Witam,
otrzymalem informacje z urzedu skarbowego, iz wplata moich zaliczek na PIT za 4Q/2013 nastapila za pozno w styczniu 2015 i musze skorygowac zeznanie podatkowe tzn pozycja 93 w sekcji zaliczki nalezne musi byc rowna 0.

Zaczalem to jeszcze raz edytowac. No i mam problem.

Czy mam tez zmienic kwote przychodu oraz nalezna zaliczke w sekcji D (pole 17)?

Mysle ze musze tez obnizyc "Suma zaliczek wpłaconych przez podatnika" pozycja 48.

Rozumiem ze cala te obnizke wpisze sobie na kwartal 1 2014 przy rozliczeniu w kwietniu 2015.

poprosze o rade
jakbysiedalo

Data: 2014-10-02 05:14:02
Autor: createmodeon
zaliczka pit zaplacona za pozno - korekta pit36L
Jakos dziwnie mi to wyglada. Jest nalezna zaliczka w wysokosci takiej i takiej. I brak wplaty.
jakbysiedalo

Data: 2014-10-03 01:01:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Oct 2014, createmodeon wrote:

Jakos dziwnie mi to wyglada. Jest nalezna zaliczka w wysokosci takiej i takiej. I brak wplaty.

  Dlaczego dziwnie, skoro tak jest?

jakbysiedalo

  Mało, IMO "co do zasady" brakująca część zaliczki powinna
zostać wpłacona *teraz*. Bo ona jest cały czas "brakująca".
  I za kolejny miesiąc lub kwartał już będzie OK.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-03 07:42:08
Autor: Andrew
Użytkownik "createmodeon" <zlotawy@gmail.com> napisał w wiadomości news:0fd4c161-8563-4e1d-9b67-c270b6b8edcagooglegroups.com...
[...]

Ja to kiedyś przerabiałem. Urzędniczka tłumaczyła mi że zaliczki zapłacone po 20 stycznia następnego rokou system przyporządkowuje im do tegoż następnego roku.
Kazała mi skorygować zeznanie jw. Tzn wyrzucić zaliczkę z pozycji zaliczki wpłacone. Wyjdzie większa dopłata / mniejszy zwrot. Jak wychodzi dopłata to moze sobie skompensują.
Tę zaliczkę zapłaconą po 20-tym zaliczkę też zwrócili.
Andrew

Data: 2014-10-03 00:46:26
Autor: createmodeon
zaliczka pit zaplacona za pozno - korekta pit36L
no dobra ale ja to przeciez wplacilem. :)

Teraz za 2013 wyjdzie mi niedoplata skoro deklaruje niezaplacone zaliczki, wiec jeszcze raz to wplace w ramach rozliczenia 2013?

a potem za 2014 wyjdzie mi duza nadplata. Czy moze moge to zuzyc na przestrzeni miesiecy nie wplacajac kolejnych zaliczek? W sumie i tak ich nie wplacam bo mam male wplywy. Caly rok bede czekal na odzyskanie tego?

jakbysiedalo

Data: 2014-10-03 11:46:48
Autor: Andrew
zaliczka pit zaplacona za pozno - korekta pit36L

Uzytkownik "createmodeon" <zlotawy@gmail.com> napisal w wiadomosci news:9ae65b42-9515-4304-964c-1f863be79472googlegroups.com...
[...]

Przypuszczam, ze w najgorszym wypadku kaza Ci doplacic do PIT-36 a zaliczke grudniowa zwróca odrazu przynajmniej tak to wygladalo w moim przypadku.Zaliczki za grudzien nie moga ci zaliczyc do roku 2015 bo jest  w koncu opisana czego dotyczy. A to ze maja gówniane oprogramowanie to juz nie twoja wina.
W najlepszym wypadku kaza ci jeszcze pismo napisac o zaliczenie tej wplaty na poczet pit-36 zamiatast przelewania kowty x w dwie strony i sprwa sie zakonczy.

Data: 2014-10-03 22:33:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Oct 2014, createmodeon wrote:

a potem za 2014 wyjdzie mi duza nadplata.
Czy moze moge to zuzyc na przestrzeni miesiecy
nie wplacajac kolejnych zaliczek?

  O ile się nie mylę, US powinien z urzędu nadwyżkę przeznaczyć na
bieżące należności.
  Niemniej, po "odkręceniu" zaliczek, wystąpiłbym z wnioskiem
o zaliczenie nadpłaty na poczet konkretnego celu.
  W efekcie powinna zostać wydana decyzja (przećwiczyłem - spodziewałem
się, że po prostu zaliczą, a tu przyszedł urzędowy papier)
i można uznać że "zaliczono".

W sumie i tak ich nie wplacam bo mam male wplywy.
Caly rok bede czekal na odzyskanie tego?

  A to jak mniemam trzeba by wystąpić o zwrot.
  Za skutek nie ręczę ;)

pzdr, Gotfryd

zaliczka pit zaplacona za pozno - korekta pit36L