założenie firmy w UK a socjal i podatki

Data: 2011-05-06 08:17:37
Autor: rt
założenie firmy w UK a socjal i podatki
Witam

czy opłaca sie założyć firmę w UK dla dochodu poniżej <80 tys zl, jak wygladaja tam podatki i na co mozna liczyć w wypadku urodzin dziecka, bezrobocia? Jak rozliczać koszty - w tej chwili mam jednoosobowa działalność w polsce - czy jest cos podobnego tam? Jestem płatnikiem VAT jak wygladałaby faktura moja wystawiona w UK? Czy moze miec siedzibę w UK - jak to sie załatwia?
Ogólnie - czy jest to jakiś sposób na ucieczkę od polskich podatków, US ? Co z podwójnym opodatkowaniem ?

Dzieki
rt --

Data: 2011-06-24 09:09:31
Autor: Artur Bocian
założenie firmy w UK a socjal i podatki
Witam

W UK można prowadzić jednoosobową działalność - nazywa się to self-
employment. Wystarczy tylko zarejestrować się wypełniając prosty
formularz na stronie HMRC - angielskiego odpowiednika Urzędu
Skarbowego. Więcej informacji tutaj (po angielsku):

http://www.hmrc.gov.uk/selfemployed/register-selfemp.htm

Po zarejestrowaniu się płaci się tylko 2.50 funta na tydzień za
podstawowe ubezpieczenie socjalne (urząd sam przysyła rachunek co
kilka miesięcy)  Resztę ubezpieczenia (8%) + podatek (20% / 40% / 50%)
płaci się dopiero po zakończeniu roku podatkowego. Rok podatkowy -
inaczej niż w PL - trwa od 6 kwietnia do 5 kwietnia. Do prowadzenia
księgowości jako self-employed nie potrzeba księgowej - jest to bardzo
proste.

Ja przeszedłem już ten etap i obecnie, razem z moją wspólniczką,
prowadzę Sp z o.o. - Limited Company. Do założenia spółki Ltd
wystarczy tylko 1 osoba i kapitał założycielski tylko 1 funt.
Prowadzenie księgowości Ltd jest trochę bardziej skomplikowane.
Osobiście wolałem zlecić to profesjonalnej księgowej - koszt 75 funtów
miesięcznie.

Pozdrawiam

Artur Bocian

Technical Drawing Supplies Ltd
www.technical-drawing.co.uk
Drawing Equipment for Architects Engineers, Art and Craft Designers

założenie firmy w UK a socjal i podatki