założenie konta w banku & kł opot z podpisem

Data: 2009-02-24 10:08:25
Autor: witek
założenie konta w banku & kł opot z podpisem
Gupik wrote:
chcę założyć konto z banku, jak wiadomo do tego wymagany jest podpis, a z tym mam duży problem, czy banki mogą robić z tym problemy lub nie pozwolić na to ??

jeśli długopis ci się wypisał :)
to masz kilka możliwości

KC
Art. 79. Osoba nie mogąca pisać, lecz mogąca czytać może złożyć oświadczenie woli w formie pisemnej bądź w ten sposób, że uczyni na dokumencie tuszowy odcisk palca, a obok tego odcisku inna osoba wypisze jej imię i nazwisko umieszczając swój podpis, bądź też w ten sposób, że zamiast składającego oświadczenie podpisze się inna osoba, a jej podpis będzie poświadczony przez notariusza lub wójta (burmistrza, prezydenta miasta), starostę lub marszałka województwa z zaznaczeniem, że został złożony na życzenie nie mogącego pisać, lecz mogącego czytać.

Art. 80. Jeżeli osoba nie mogąca czytać ma złożyć oświadczenie woli na piśmie, oświadczenie powinno być złożone w formie aktu notarialnego.

Data: 2009-02-24 17:48:28
Autor: Krzysztof Drewicz
On 2009-02-24, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

[..]
Art. 80. Jeżeli osoba nie mogąca czytać ma złożyć oświadczenie woli na piśmie, oświadczenie powinno być złożone w formie aktu notarialnego.
[..] Jeszcze bym dodał z praktyki własnej: osoba która nie ma podpisu w
dowodzie tożsamości (w tzw 'nowym dowodzie') ze względów różnych, ale
upraszczając, nie mogąca się wtedy własnoręcznie, przy urzędniku, podpisać będzie miała problem  w banku, urzędzie, etc tj nie będzie się już mogła
tam podpisać. Trzeba robić oświadczenie poświadczone notarialnie. To tak
urzędowo, swego czasu jechałem [wy]robić komuś dowód ze służbową
cyfrówką i prześcieradłem na "tło", starszy Pan nie mógł już utrzymać
długopisu i było puste pole w dowodzie.

A z własnego podwórka wiem że przy podpisywaniu aktu notarialnego gdzie jedną ze stron jest osoba niewidoma (konkretnie umowa darowizny nieruchomości) powinna być osoba trzecia, do której to "niewidomy ma zaufanie".
Notariusz powinien więcej powiedzieć.

Coś jeszcze mogą banki wymagać od cudzoziemców nie władających językiem
polskim, ale to już inna bajka (np ROR pod działalność dla Hindusa czy
Azjaty).

kd,

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

Data: 2009-02-24 21:19:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
założenie konta w banku & kłopot z podpisem

"Krzysztof Drewicz" slrngq896s.18e.hunter@little-witch.gdzies.tam

[...]

I ta osoba pokaże miejsce, w którym należy złożyć podpis. ;)
Wiem -- z własnego doświadczenia. :)

 -- Znam to doskonale.
 -- A autopsji?
 -- Nie, z własnego doświadczenia. :)

I dowcip, i podpis ślepca wzięty z życia. :)
Z mego życia. :) Czasami niewiele widzę i podpisuję się tam, gdzie mi wskażą. :)

Kiedyś specjalnie wpłaciłem 1000 złotych, aby nie podpisać niekorzystnej
wpłaty -- liczbę cyfr potrafiłem policzyć, ale nie mogłem zgadnąć, co
która z nich pokazuje. :)

Data: 2009-02-25 17:30:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
założenie konta w banku & kłopot z podpisem

"witek" go1nus$ohq$1@inews.gazeta.pl

Kiedyś specjalnie wpłaciłem 1000 złotych, aby nie podpisać niekorzystnej
wpłaty -- liczbę cyfr potrafiłem policzyć, ale nie mogłem zgadnąć, co
która z nich pokazuje. :)

???

Trzy pytajniki. ;) Nie zawsze źle widzę. :)

Zwykle wtedy, gdy:

 -- jestem zmęczony
 -- jestem zdenerwowany
 -- wstanę z długiego :) snu
    (śpię na brzuchu i chyba rozgniatam oczy) ;)

Data: 2009-02-24 17:56:17
Autor: Gupik
założenie konta w banku & kł opot z podpisem
tak, umiem czytać, tylko że mam kłopoty z pismem odręcznym, [ w tym i z podpisem ] a teraz pytanie co do innej osoby, czy to może być pracownik banku ??

Data: 2009-02-24 11:23:22
Autor: witek
Gupik wrote:
tak, umiem czytać, tylko że mam kłopoty z pismem odręcznym, [ w tym i z podpisem ] a teraz pytanie co do innej osoby, czy to może być pracownik banku ??

to może być dowolna osoba, która wyrazi na to zgodę, przy czym to działa tak, że to ty masz ją sobie znaleźć a nie jakieś tam osoby mają przymus

co do pracowników banku, to może być albo problem albo i nie
bo mogą mieć w procedurach, że nie mają prawa asystować klientom Zwróć uwagę, że żadne pracownik banku nie wypełni za ciebie żadnej rubryczki. Mają zakaz, żeby potem nie było, że to "nie klient tylko bank tak zaznaczył".
Z drugiej strony być może mają opcję, że to robią "z urzędu".
Na wszystkich druczkach jest zawsze podpis strony banku w sumie robiące za poświadczenie, że podpis złożyła dana osoba.
Najlepiej dowiedz się w konkretnym oddziale, albo poszukaj znajomego.

Data: 2009-02-24 21:26:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
założenie konta w banku & kłopot z podpisem

"witek" go1aff$o6p$1@inews.gazeta.pl

 nie mają prawa asystować klientom Zwróć

Raczej nie mają prawa asystowania. :)

uwagę, że żadne pracownik banku nie wypełni za ciebie żadnej rubryczki.

To akurat nieprawda.

Mają zakaz, żeby potem nie było, że to "nie klient tylko bank tak zaznaczył".

ING wezwał mnie kiedyś do zakreślenia czegoś na wniosku.
Musiałem jechać, czekać w kolejce, postawić krzyżyk w okienku wielkim na 3 mm kwadratowe...
A o co chodziło? O coś oczywistego -- coś na kształt: jestem female czy male. :)

Następnie bank starał się w moim imieniu zrewidować moją wolę co do rezygnacji
z płatnej automagii spłatniczej, ale okazało się, że mam stosowną kserokopię :)
tejże mojej woli. :)

założenie konta w banku & kł opot z podpisem