zamach na Okenciu

Data: 2010-06-26 20:25:36
Autor: Stefan
zamach na Okenciu
uwaga_NAIP pisze:
prawny oczywiście

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8067231,Na_Okeciu_sikha_proszono_o_zdjecie_turbanu__Dla_niego.html?skad=rss

http://www.hfhrpol.waw.pl/uchodzcy/opinie-i-wystapienia/kontrola-bezpieczenstwa-pasazerow-na-lotnisku-okecie
http://www.hfhrpol.waw.pl/pliki/ShaminderPuri.pdf

> "Pan Shaminder Puri wyraźnie zaznacza, że bardzo często podróżuje,
> również do Polski, w sprawach służbowych i prywatnych [...]"

Więc zapewne znajomość polskich zwyczajów, w tym związanych z nakryciami głowy nie jest mu obca.

> Z przytoczonych przepisów prawa nie wynika obowiązek zdjęcia turbanu
> przy kontroli na odprawie lotniskowej, zwłaszcza mając na uwadze, co
> ta czynność oznacza dla Sikha. Sikhowie wierzą, że turban określa ich
> powiązanie z Bogiem i okrywa bardzo prywatną i osobistą część ciała.
> Żądanie zdjęcia turbanu jest odczytywane jako najbardziej inwazyjny
> akt, jaki można sobie wyobrazić. Pojawienie się bez turbanu publicznie
> jest dla Sikha zawstydzające i upokarzające.

A mnie z bogiem łączy AK-47 przewieszone przez ramię, ciekawe czy ta broń jest ujęta w przepisach.

Przybył facet do Polski, więc niech się dostosuje do naszej kultury, a jeśli mu nasze zwyczaje nie odpowiadają to po co się tu pcha?

--
http://www.artveo.pl/

zamach na Okenciu