Data: 2014-12-29 21:32:36 | |
Autor: cef | |
zamarzaj±cy zamek | |
W dniu 2014-12-27 o 18:03, platformowe głupki pisze:
nie wiem czy to istotne, ale golf 4 Czy kto¶ mógłby mnie o¶wiecić? Dlaczego zamarza zamek? Jest zepsuty, zamarza bo jest stary, zamarza bo dany typ zamarza a inne nie zamarzaj±? Zamarza bo sposób eksploatacji samochodu to powoduje? Nigdy nie zamarzał mi żaden zamek w żadnym samochodzie i tak się zastanawiam co musiałbym zrobić, żeby tego do¶wiadczyć ;-) |
|
Data: 2014-12-29 21:46:29 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
zamarzaj±cy zamek | |
Czy kto¶ mógłby mnie o¶wiecić? To takie skomplikowane, zeby zrozumiec ?:) |
|
Data: 2014-12-29 21:54:14 | |
Autor: cef | |
zamarzaj±cy zamek | |
W dniu 2014-12-29 o 21:46, Czesław Wi¶niak pisze:
Ja rozumiem, że woda i wilgoć itd ale co¶ musi być przyczyn±, że one tam się dostaj±. Banalne jest wyja¶nienie, że zamarza niesprawny zamek. |
|
Data: 2014-12-29 22:18:29 | |
Autor: MichaelDataR | |
zamarzaj±cy zamek | |
"cef" wydumał(a) w wiadomo¶ci ID news:54a1bf76$0$2651$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2014-12-29 o 21:46, Czesław Wi¶niak pisze: Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i już zagadka staje się czyst± fizyk± :) Wystarczy co jaki¶ czas (niestety) rozbierać i smarować. Pomijam też, że wszelakie uszczelki trac± swoje wła¶ciwo¶ci uszczelniaj±ce z powodu...utraty elastyczno¶ci (po latach)...szczególnie od szyby i dodać trzeba rówież, że nie wszystkie konstrukcje s± do końca przemy¶lane (odpływy wody-- zapchane kurzem/innym) itd. Na koniec nalezy spojrzeć na pogodę, gdzie je¶li przez tydzień pada i cała tapicerka nabierze wilgoci, po jeĽdzie paruje a noc± przychodzi mróz...to zamarza :) Po paru mroĽnych dniach, gdzie powietrze jest suche, efekt mija często sam :) -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)?RT |
|
Data: 2014-12-29 22:31:20 | |
Autor: cef | |
zamarzaj±cy zamek | |
W dniu 2014-12-29 o 22:18, MichaelDataR pisze:
Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który Rozbierać i smarować? Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach starych jak i nowych, użytkowanych na okr±gło przez cały rok. Miałem wilgoci do¶ć (szron wewn±trz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi zamek. Więc to musi być zamek do d... |
|
Data: 2014-12-29 23:12:17 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
zamarzaj±cy zamek | |
Rozbierać i smarować? Ja tez nigdy specjalnie nie rozbieralem, tylko klamke jak pekla, wiec dostac sie od wew kiedys musialem. Jak zamarznie to leje na to...wd :) To tych zamkow do dupy troche jest: http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100115/AUTO/233215063 |
|
Data: 2014-12-30 02:15:16 | |
Autor: MichaelData® | |
zamarzajÄ…cy zamek | |
"cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a1c828$0$2642$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2014-12-29 o 22:18, MichaelDataR pisze: No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć WD-40. Jeden "sik" i po problemie :) Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach Jakie auta? Model/rocznik? Chcesz rozmawiać o szczegółach to przedstaw. Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi zamek. Mi też nie zamarza, używam pilota :] Masz garaż? Może nawet nie doczułeś formy przymarzania całych drzwi nie pisząc o odśnieżaniu czy skrobaniu szyb :D -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ |
|
Data: 2014-12-30 10:46:34 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zamarzający zamek | |
Hello MichaelData®,
Tuesday, December 30, 2014, 2:15:16 AM, you wrote: No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć WD-40. JedenMusisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar któryRozbierać i smarować? WD-40 wypłukuje też resztki smaru :( [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-30 10:51:53 | |
Autor: Crimi | |
zamarzajÄ…cy zamek | |
On 2014-12-30 10:46, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello MichaelData®, Nazwa WD-40 wzięła się stąd że zrobiono 40 prób z różnymi substancjami i dopiero za 40-stym razem udało się stworzyć `cudowny środek` w tym tłuszcz wieloryba. Czytałem gdzieś o tym i uwierzyłem ;) WD-40 jest opatentowany, PR-owcy WD-40 zrobili wszystko abym uwierzył. WD-40 ma kilkanaście zastosowań. |
|
Data: 2014-12-30 15:10:02 | |
Autor: MichaelData® | |
zamarzający zamek | |
RoMan Mandziejewicz wydumał(a) w
news:6505128376$20141230104635squadack.com : Hello MichaelData®, To masz opcję inną jak?: a)wysuszyć termicznie b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić. Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem" np: http://sklep.smary.elub.pl/produkt/MOLYKOTE-Multigliss-400-ml-spray -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2014-12-30 15:16:10 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
zamarzający zamek | |
To masz opcję inną jak?: Kiedyś kupiłem coś takiego i mam jeszcze ze 2 buteleczki http://www.ravenol.pl/produkty-zimowe/132-olejek-z-odmrazaczem.html ale i tak uzywam wd40 w sprayu bo szybciej odmraza :) |
|
Data: 2014-12-30 17:27:32 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zamarzający zamek | |
Hello MichaelData®,
Tuesday, December 30, 2014, 3:10:02 PM, you wrote: To masz opcję inną jak?:WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoćMusisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar któryRozbierać i smarować? Długo trwa ale jest skuteczne. W samochodzie łatwo uszkodzić lakier :( b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić. Wyprzeć wodę WD-40, wydmuchać sprężonym powietrzem i dopiero smarować? Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem" Podoba mi się, o ile opis nie jest bełkotem reklamowym. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-30 16:55:25 | |
Autor: cef | |
zamarzajÄ…cy zamek | |
W dniu 2014-12-30 o 02:15, MichaelData® pisze:
Wystarczy co jakiś czasRozbierać i smarować? Różne- głównie kombi. Escort 1997, Mondeo 2000, Astra II 2000, Vectra 1996, Favoritka 1990, Micra 2001. To tylko te, które eksploatowałem dłuższy okres i otwierane kluczem. Nic się nie działo. Użytkowałem tez sporadycznie różne inne auta służbowe, któymi nikt na stałe się nie opiekował i powinny być zaniedbane ale tam też również w porze zimowej nie natknałem się na zamarznięty zamek Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie No fakt, w ostatnim, którym jeżdżę teraz, to nawet nie ma dziurki od klucza. Masz garaĹź? MoĹźe nawet nie doczułeś formy przymarzania całych drzwi Auta stały pod chmurką. Doświadczyłem szronu w środku a w starej skodziance 105 to przymarzały mi drzwi, ale zamek się otwierał i zamykał bez problemu. Więc nadal nie wiem czy to kwestia konstrukcyjna (może w maluchu zamarza?) czy jakiegoś drastycznego zaniedbania. |
|
Data: 2014-12-31 00:05:46 | |
Autor: Dykus | |
zamarzajÄ…cy zamek | |
Witam!
W dniu 2014-12-30 o 16:55, cef pisze: No fakt, w ostatnim, którym jeżdżę teraz, to nawet nie ma dziurki od Z ciekawości - jak akumulator (lub ogólnie - elektryka) padnie, to pozostaje tylko rozbić szybę? -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2014-12-30 23:55:01 | |
Autor: Pszemol | |
zamarzajÄ…cy zamek | |
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:m7vb3g$f5$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-12-30 o 16:55, cef pisze: On chyba tej dziurki nie znalazł jeszcze... |
|
Data: 2014-12-31 11:26:51 | |
Autor: cef | |
zamarzaj±cy zamek | |
W dniu 2014-12-31 o 06:55, Pszemol pisze:
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message On chyba tej dziurki nie znalazĹ‚ jeszcze... Nawet nie szukałem specjalnie, bo nie było takiej potrzeby, ale nawet gdybym znalazł, to za wiele nie pomoże, bo nie ma kluczyka - tylko pilot. |
|
Data: 2015-01-01 08:10:55 | |
Autor: Pszemol | |
zamarzajÄ…cy zamek | |
"cef" <cezfar@interia.pl> wrote in message news:54a3cf6b$0$2157$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-12-31 o 06:55, Pszemol pisze: Kluczyka sprytnie ukrytego w pilocie też pewnie nie znalazłeś. Tu przykład takich rozwiązań niby-bezkluczykowych: http://image.dhgate.com/albu_247583644_00-1.0x0/mazda-3-6-flip-remote-key-case-shell.jpg http://fkmedia.transponderislan.netdna-cdn.com/catalog/product/cache/1/image/650x650/efe05c0fd9cf23a3feaf2edad1280742/t/i/tik-acu-20.jpg http://www.carkeydeal.com/upload/pro/vw-3-button-remote-flip-key-434mhz-5k0-837-202-ad-can-chip-inside-2.jpg https://www.apollo-auto.com/key-blade/emergency-keys-independent-style/cadillac-cts-xlr-smart-key-blade-excellent-quality |
|
Data: 2015-01-07 20:16:01 | |
Autor: MichaelData® | |
zamarzajÄ…cy zamek | |
"cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a2caed$0$2153$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2014-12-30 o 02:15, MichaelData® pisze: W zamku głównie zamarza "wkład", znaczy Ta część: http://figurel.w.interia.pl/zamek13.jpg a nie mechanizm (dźwignie itp) Po prostu, wkładasz kluczyk (jeśli idzie włożyć) i nie możesz obrócić.. Auta stały pod chmurką. To i tak zależy głównie od tego jak często używa się pojazdu w porze przejściowej, znaczy deszcz/mróz i efekt zamarzania zawilgoconego zamka. -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ |