Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zamarzaj±cy zamek

zamarzaj±cy zamek

Data: 2014-12-29 21:32:36
Autor: cef
zamarzaj±cy zamek
W dniu 2014-12-27 o 18:03, platformowe głupki pisze:

nie wiem czy to istotne, ale golf 4
zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...
szukam na to patentu...

Czy kto¶ mógłby mnie o¶wiecić?
Dlaczego zamarza zamek?
Jest zepsuty, zamarza bo jest stary,
zamarza bo dany typ zamarza a inne nie zamarzaj±?
Zamarza bo sposób eksploatacji samochodu to powoduje?
Nigdy nie zamarzał mi żaden zamek w żadnym samochodzie
i tak się zastanawiam co musiałbym zrobić, żeby tego do¶wiadczyć ;-)

Data: 2014-12-29 21:46:29
Autor: Czesław Wi¶niak
zamarzaj±cy zamek

Czy kto¶ mógłby mnie o¶wiecić?
Dlaczego zamarza zamek?
Jest zepsuty, zamarza bo jest stary,
zamarza bo dany typ zamarza a inne nie zamarzaj±?
Zamarza bo sposób eksploatacji samochodu to powoduje?
Nigdy nie zamarzał mi żaden zamek w żadnym samochodzie
i tak się zastanawiam co musiałbym zrobić, żeby tego do¶wiadczyć ;-)

To takie skomplikowane, zeby zrozumiec ?:)

Data: 2014-12-29 21:54:14
Autor: cef
zamarzaj±cy zamek
W dniu 2014-12-29 o 21:46, Czesław Wi¶niak pisze:

Czy kto¶ mógłby mnie o¶wiecić?
Dlaczego zamarza zamek?
Jest zepsuty, zamarza bo jest stary,
zamarza bo dany typ zamarza a inne nie zamarzaj±?
Zamarza bo sposób eksploatacji samochodu to powoduje?
Nigdy nie zamarzał mi żaden zamek w żadnym samochodzie
i tak się zastanawiam co musiałbym zrobić, żeby tego do¶wiadczyć ;-)

To takie skomplikowane, zeby zrozumiec ?:)

Ja rozumiem, że woda i wilgoć itd
ale co¶ musi być przyczyn±, że one tam się dostaj±.
Banalne jest wyja¶nienie, że zamarza niesprawny zamek.

Data: 2014-12-29 22:18:29
Autor: MichaelDataR
zamarzaj±cy zamek
"cef" wydumał(a) w wiadomo¶ci ID news:54a1bf76$0$2651$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2014-12-29 o 21:46, Czesław Wi¶niak pisze:
Czy kto¶ mógłby mnie o¶wiecić?
Dlaczego zamarza zamek?
Jest zepsuty, zamarza bo jest stary,
zamarza bo dany typ zamarza a inne nie zamarzaj±?
Zamarza bo sposób eksploatacji samochodu to powoduje?
Nigdy nie zamarzał mi żaden zamek w żadnym samochodzie
i tak się zastanawiam co musiałbym zrobić, żeby tego do¶wiadczyć ;-)
To takie skomplikowane, zeby zrozumiec ?:)
Ja rozumiem, że woda i wilgoć itd
ale co¶ musi być przyczyn±, że one tam się dostaj±.
Banalne jest wyja¶nienie, że zamarza niesprawny zamek.

Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i już zagadka staje się czyst± fizyk± :) Wystarczy co jaki¶ czas (niestety) rozbierać i smarować. Pomijam też, że wszelakie uszczelki trac± swoje wła¶ciwo¶ci uszczelniaj±ce z powodu...utraty elastyczno¶ci (po latach)...szczególnie od szyby i dodać trzeba rówież, że nie wszystkie konstrukcje s± do końca przemy¶lane (odpływy wody-- zapchane kurzem/innym) itd. Na koniec nalezy spojrzeć na pogodę, gdzie je¶li przez tydzień pada i cała tapicerka nabierze wilgoci, po jeĽdzie paruje a noc± przychodzi mróz...to zamarza :) Po paru mroĽnych dniach, gdzie powietrze jest suche, efekt mija często sam :)

--
Michael________
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)?RT

Data: 2014-12-29 22:31:20
Autor: cef
zamarzaj±cy zamek
W dniu 2014-12-29 o 22:18, MichaelDataR pisze:

Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który
fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez
używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
już zagadka staje się czyst± fizyk± :) Wystarczy co jaki¶ czas
(niestety) rozbierać i smarować.

Rozbierać i smarować?
Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
starych jak i nowych, użytkowanych na okr±gło przez cały rok.
Miałem wilgoci do¶ć (szron wewn±trz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi zamek.
Więc to musi być zamek do d...

Data: 2014-12-29 23:12:17
Autor: Czesław Wi¶niak
zamarzaj±cy zamek
Rozbierać i smarować?
Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
starych jak i nowych, użytkowanych na okr±gło przez cały rok.
Miałem wilgoci do¶ć (szron wewn±trz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi zamek.
Więc to musi być zamek do d...

Ja tez nigdy specjalnie nie rozbieralem, tylko klamke jak pekla, wiec dostac sie od wew kiedys musialem.
Jak zamarznie to leje na to...wd :)
To tych zamkow do dupy troche jest:
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100115/AUTO/233215063

Data: 2014-12-30 02:15:16
Autor: MichaelData®
zamarzajÄ…cy zamek
"cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a1c828$0$2642$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2014-12-29 o 22:18, MichaelDataR pisze:
Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który
fabrycznie jest obecny w zamku siÄ™...wytapia i...rozciera przez
używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
juĹĽ zagadka staje siÄ™ czystÄ… fizykÄ… :) Wystarczy co jakiĹ› czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?

No nie musisz. Wystarczy ĹĽe przed mrozem "wyprzesz" wodÄ™/wilgoć  WD-40. Jeden "sik" i po problemie :)

Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
starych jak i nowych, użytkowanych na okrągło przez cały rok.

Jakie auta? Model/rocznik? Chcesz rozmawiać o szczegółach to przedstaw.

Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi zamek.
Więc to musi być zamek do d...

Mi teĹĽ nie zamarza, uĹĽywam pilota :]

Masz garaż? Może nawet nie doczułeś formy przymarzania całych drzwi nie pisząc o odśnieżaniu czy skrobaniu szyb :D
--
Michael________
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™

Data: 2014-12-30 10:46:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
zamarzający zamek
Hello MichaelData®,

Tuesday, December 30, 2014, 2:15:16 AM, you wrote:

Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który
fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez
używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
już zagadka staje się czystą fizyką :) Wystarczy co jakiś czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?
No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć  WD-40. Jeden
"sik" i po problemie :)

WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-12-30 10:51:53
Autor: Crimi
zamarzajÄ…cy zamek
On 2014-12-30 10:46, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello MichaelData®,

Tuesday, December 30, 2014, 2:15:16 AM, you wrote:

Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który
fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez
używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
już zagadka staje się czystą fizyką :) Wystarczy co jakiś czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?
No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć  WD-40. Jeden
"sik" i po problemie :)

WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(

    Nazwa WD-40 wzięła się stąd że zrobiono 40 prób
    z różnymi substancjami i dopiero za 40-stym razem udało się
    stworzyć `cudowny środek` w tym tłuszcz wieloryba.
    Czytałem gdzieś o tym i uwierzyłem ;)
    WD-40 jest opatentowany, PR-owcy WD-40 zrobili wszystko abym
    uwierzył. WD-40 ma kilkanaście zastosowań.

Data: 2014-12-30 15:10:02
Autor: MichaelData®
zamarzający zamek
RoMan Mandziejewicz wydumał(a) w
news:6505128376$20141230104635squadack.com :
Hello MichaelData®,
Tuesday, December 30, 2014, 2:15:16 AM, you wrote:
Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który
fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez
używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
już zagadka staje się czystą fizyką :) Wystarczy co jakiś czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?
No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć
WD-40. Jeden "sik" i po problemie :)
WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(
[...]

To masz opcję inną jak?:
a)wysuszyć termicznie
b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić.

Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem"
np: http://sklep.smary.elub.pl/produkt/MOLYKOTE-Multigliss-400-ml-spray
--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2014-12-30 15:16:10
Autor: Czesław Wiśniak
zamarzający zamek
To masz opcję inną jak?:
a)wysuszyć termicznie
b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić.

Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem"
np: http://sklep.smary.elub.pl/produkt/MOLYKOTE-Multigliss-400-ml-spray

Kiedyś kupiłem coś takiego i mam jeszcze ze 2 buteleczki
http://www.ravenol.pl/produkty-zimowe/132-olejek-z-odmrazaczem.html
ale i tak uzywam wd40 w sprayu bo szybciej odmraza :)

Data: 2014-12-30 17:27:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
zamarzający zamek
Hello MichaelData®,

Tuesday, December 30, 2014, 3:10:02 PM, you wrote:

Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który
fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez
używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
już zagadka staje się czystą fizyką :) Wystarczy co jakiś czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?
No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć
WD-40. Jeden "sik" i po problemie :)
WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(
To masz opcję inną jak?:
a)wysuszyć termicznie

Długo trwa ale jest skuteczne. W samochodzie łatwo uszkodzić lakier :(

b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić.

Wyprzeć wodę WD-40, wydmuchać sprężonym powietrzem i dopiero smarować?

Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem"
np:
http://sklep.smary.elub.pl/produkt/MOLYKOTE-Multigliss-400-ml-spray

Podoba mi się, o ile opis nie jest bełkotem reklamowym.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-12-30 16:55:25
Autor: cef
zamarzajÄ…cy zamek
W dniu 2014-12-30 o 02:15, MichaelData® pisze:

 Wystarczy co jakiś czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?

No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć
WD-40. Jeden "sik" i po problemie :)

Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
starych jak i nowych, użytkowanych na okrągło przez cały rok.

Jakie auta? Model/rocznik? Chcesz rozmawiać o szczegółach to przedstaw.

Różne- głównie kombi. Escort 1997, Mondeo 2000, Astra II 2000, Vectra 1996, Favoritka 1990, Micra 2001. To tylko te, które eksploatowałem dłuższy okres i otwierane kluczem.
Nic się nie działo. Użytkowałem tez sporadycznie różne inne auta służbowe, któymi nikt na stałe się nie opiekował i powinny być zaniedbane ale tam też
również w porze zimowej nie natknałem się na zamarznięty zamek


Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie
zamarzał mi zamek.
Więc to musi być zamek do d...

Mi teĹź nie zamarza, uĹźywam pilota :]

No fakt, w ostatnim, ktĂłrym jeĹĽdĹĽÄ™ teraz, to nawet nie ma dziurki od klucza.


Masz garaż? Może nawet nie doczułeś formy przymarzania całych drzwi
nie pisząc o odśnieżaniu czy skrobaniu szyb :D

Auta stały pod chmurką.
Doświadczyłem szronu w środku a w starej skodziance 105
to przymarzały mi drzwi, ale zamek się otwierał i zamykał bez problemu.
Więc nadal nie wiem czy to kwestia konstrukcyjna
(moĹĽe w maluchu zamarza?) czy jakiegoĹ› drastycznego zaniedbania.

Data: 2014-12-31 00:05:46
Autor: Dykus
zamarzajÄ…cy zamek
Witam!

W dniu 2014-12-30 o 16:55, cef pisze:

No fakt, w ostatnim, ktĂłrym jeĹĽdĹĽÄ™ teraz, to nawet nie ma dziurki od
klucza.

Z ciekawości - jak akumulator (lub ogólnie - elektryka) padnie, to pozostaje tylko rozbić szybę?


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2014-12-30 23:55:01
Autor: Pszemol
zamarzajÄ…cy zamek
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:m7vb3g$f5$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-12-30 o 16:55, cef pisze:

No fakt, w ostatnim, ktĂłrym jeĹĽdĹĽÄ™ teraz, to nawet nie ma dziurki od
klucza.

Z ciekawości - jak akumulator (lub ogólnie - elektryka) padnie, to pozostaje tylko rozbić szybę?

On chyba tej dziurki nie znalazł jeszcze...

Data: 2014-12-31 11:26:51
Autor: cef
zamarzaj±cy zamek
W dniu 2014-12-31 o 06:55, Pszemol pisze:
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message
news:m7vb3g$f5$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-12-30 o 16:55, cef pisze:

No fakt, w ostatnim, ktĂłrym jeĹĽdĹĽÄ™ teraz, to nawet nie ma dziurki od
klucza.

Z ciekawości - jak akumulator (lub ogólnie - elektryka) padnie, to
pozostaje tylko rozbić szybę?

On chyba tej dziurki nie znalazł jeszcze...

Nawet nie szukałem specjalnie, bo nie było takiej potrzeby,
ale nawet gdybym znalazł, to za wiele nie pomoże,
bo nie ma kluczyka - tylko pilot.

Data: 2015-01-01 08:10:55
Autor: Pszemol
zamarzajÄ…cy zamek
"cef" <cezfar@interia.pl> wrote in message news:54a3cf6b$0$2157$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-12-31 o 06:55, Pszemol pisze:
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message
news:m7vb3g$f5$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-12-30 o 16:55, cef pisze:

No fakt, w ostatnim, którym jeşdşę teraz, to nawet nie ma dziurki od
klucza.

Z ciekawości - jak akumulator (lub ogólnie - elektryka) padnie, to
pozostaje tylko rozbić szybę?

On chyba tej dziurki nie znalazł jeszcze...

Nawet nie szukałem specjalnie, bo nie było takiej potrzeby,
ale nawet gdybym znalazł, to za wiele nie pomoże,
bo nie ma kluczyka - tylko pilot.

Kluczyka sprytnie ukrytego w pilocie też pewnie nie znalazłeś.
Tu przykład takich rozwiązań niby-bezkluczykowych:
http://image.dhgate.com/albu_247583644_00-1.0x0/mazda-3-6-flip-remote-key-case-shell.jpg
http://fkmedia.transponderislan.netdna-cdn.com/catalog/product/cache/1/image/650x650/efe05c0fd9cf23a3feaf2edad1280742/t/i/tik-acu-20.jpg
http://www.carkeydeal.com/upload/pro/vw-3-button-remote-flip-key-434mhz-5k0-837-202-ad-can-chip-inside-2.jpg
https://www.apollo-auto.com/key-blade/emergency-keys-independent-style/cadillac-cts-xlr-smart-key-blade-excellent-quality

Data: 2015-01-07 20:16:01
Autor: MichaelData®
zamarzajÄ…cy zamek
"cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a2caed$0$2153$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2014-12-30 o 02:15, MichaelData® pisze:
 Wystarczy co jakiś czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?
No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć
WD-40. Jeden "sik" i po problemie :)
Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
starych jak i nowych, użytkowanych na okrągło przez cały rok.
Jakie auta? Model/rocznik? Chcesz rozmawiać o szczegółach to przedstaw.
Różne- głównie kombi. Escort 1997, Mondeo 2000, Astra II 2000, Vectra 1996, Favoritka 1990, Micra 2001. To tylko te, które eksploatowałem dłuższy okres i otwierane kluczem.
Nic się nie działo. Użytkowałem tez sporadycznie różne inne auta służbowe, któymi nikt na stałe się nie opiekował i powinny być zaniedbane ale tam też
również w porze zimowej nie natknałem się na zamarznięty zamek

W zamku głównie zamarza "wkład", znaczy Ta część:
http://figurel.w.interia.pl/zamek13.jpg a nie mechanizm (dĹşwignie itp)
Po prostu, wkładasz kluczyk (jeśli idzie włożyć) i nie możesz obrócić..

Auta stały pod chmurką.
Doświadczyłem szronu w środku a w starej skodziance 105
to przymarzały mi drzwi, ale zamek się otwierał i zamykał bez problemu.
Więc nadal nie wiem czy to kwestia konstrukcyjna
(moĹĽe w maluchu zamarza?) czy jakiegoĹ› drastycznego zaniedbania.

To i tak zależy głównie od tego jak często używa się pojazdu w porze przejściowej, znaczy deszcz/mróz i efekt zamarzania zawilgoconego zamka.

--
Michael________
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™

zamarzaj±cy zamek

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona