zamarzajÄ…cy zamek

Data: 2014-12-27 18:03:06
Autor: platformowe głupki
zamarzajÄ…cy zamek
nie wiem czy to istotne, ale golf 4

zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...

szukam na to patentu...

czy można do zamka nalać oleju?

kolega radzi mi, ĹĽe lepiej WD40...

ale WD40 to na pewno zamarznie...

wlałbym kurde oleju, da to coś?

Data: 2014-12-27 09:53:20
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu sobota, 27 grudnia 2014 18:03:11 UTC+1 użytkownik platformowe głupki napisał:
nie wiem czy to istotne, ale golf 4

zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...

szukam na to patentu...

czy można do zamka nalać oleju?

kolega radzi mi, że lepiej WD40...

ale WD40 to na pewno zamarznie...

wlałbym kurde oleju, da to co¶?

Wkładka ma uszczelnienie. Jak się woda do ¶rodka dostaje to wkładka do wymiany, chyba że potrafisz wymontować i zreperować.

Data: 2014-12-27 18:10:59
Autor: yabba
zamarzajÄ…cy zamek
Użytkownik "platformowe głupki" <NOSPAM_testowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:m7mooe$qph$1node2.news.atman.pl...
[...]

Olejem zabrudzisz zapadki. Wlej na noc duĹĽo wody destylowanej. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-12-27 18:16:48
Autor: yabba
zamarzajÄ…cy zamek
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:549ee793$0$2146$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dobra, żartowałem z tą wodą.

WD40 nie jest do smarowania, ale bardziej do odrdzewiania. Jak wyschnie to skleja części zamka.
Jak już koniecznie trzeba przesmarować to oliwą do maszyn do szycia albo innym rzadkim olejem.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-12-27 18:35:23
Autor: platformowe głupki
zamarzajÄ…cy zamek
mam olej silikonowy, coś takiego może być?

Data: 2014-12-27 18:47:07
Autor: yabba
zamarzajÄ…cy zamek
Użytkownik "platformowe głupki" <NOSPAM_testowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:m7mql4$sqi$1node2.news.atman.pl...
mam olej silikonowy, coś takiego może być?

SprawdĹş czy nie zamarza na mrozie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-12-27 19:10:24
Autor: pepe
zamarzajÄ…cy zamek
In news:m7mql4$sqi$1node2.news.atman.pl,
*platformowe głupki* <NOSPAM_testowanije@go2.pl> typed:
mam olej silikonowy, coś takiego może być?

Kup *Wazeline* w areozolu, posmaruj zamki i bedzie ok.

Data: 2014-12-27 21:56:50
Autor: JK
zamarzajÄ…cy zamek
mam olej silikonowy, coś takiego może być?

Nie. Olej silikonowy nie jest rzadki.
Lepszy będzie olej z sierści jarosława.

JK

Data: 2014-12-28 00:05:12
Autor: platformowe głupki
zamarzajÄ…cy zamek
tak tobie się może przydać podczas obrabiania cię przez platformę europejską...

Data: 2014-12-28 00:34:45
Autor: JK
zamarzajÄ…cy zamek
Raczej nie dla mnie. Bo kurczy siÄ™ po tym mĂłzg.
Ale ty spokojnie możesz używać.

Data: 2014-12-27 18:23:10
Autor: Nathan
zamarzajÄ…cy zamek
[...]

W sumie to zamków się nie smaruje. Ewentualnie smar biały
WD 40 nie zamarznie...

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2014-12-27 18:36:14
Autor: platformowe głupki
zamarzajÄ…cy zamek
nie chodzi o smarowanie, chodzi o coś dzięki czemu zamek nie będzie zamoczony wodą...

Data: 2014-12-27 20:12:09
Autor: Czesław Wiśniak
zamarzajÄ…cy zamek
[...]

Da, da, da  ale tylko kujawski z pierwszego tloczenia.

Data: 2014-12-27 21:09:28
Autor: Artur Miller
zamarzajÄ…cy zamek
W dniu 2014-12-27 o 20:12, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

zaaplikowany bezpośrednio do miejsca na musk.

@

Data: 2014-12-27 22:40:41
Autor: Dykus
zamarzajÄ…cy zamek
Witam,

zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...
szukam na to patentu...

Zamek centralny + kluczyk z pilotem... ;)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2014-12-28 00:13:35
Autor: Czesław Wiśniak
zamarzajÄ…cy zamek
zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...
szukam na to patentu...

Zamek centralny + kluczyk z pilotem... ;)

tez potrafi zamarznac :P

Data: 2014-12-28 17:23:26
Autor: rAzor
zamarzajÄ…cy zamek
W dniu 2014-12-27 o 22:40, Dykus pisze:
Witam,

zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...
szukam na to patentu...

Zamek centralny + kluczyk z pilotem... ;)

To jest dopiero zaraza. Kiedyś musiałem wyłupać tylną szybkę, wykopaną z zaspy cegłą.
Na szczęscie z dwóch szybek, wybrałem losowo tę tańszą. :-D

Data: 2014-12-28 09:06:20
Autor: Pszemol
zamarzajÄ…cy zamek
"platformowe głupki" <NOSPAM_testowanije@go2.pl> wrote in message news:m7mooe$qph$1node2.news.atman.pl...
zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...

szukam na to patentu...

czy można do zamka nalać oleju?

Nie.

kolega radzi mi, ĹĽe lepiej WD40...

ale WD40 to na pewno zamarznie...

WD40 to głupi pomysł.

wlałbym kurde oleju, da to coś?

Nie. Do zamkĂłw nie stosuje siÄ™ ĹĽadnych olejĂłw!
Tam stosuje się tylko suche smarowidła grafitowe, jak ten:
http://www.tme.eu/html/PL/suchy-smar-grafitowy-do-zamkow/ramka_12402_PL_pelny.html
Jeśli nie online to szukaj w dobrym sklepie samochodowym.

Data: 2014-12-28 08:01:25
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 16:06:31 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...

Nie. Do zamków nie stosuje się żadnych olejów!
Tam stosuje się tylko suche smarowidła grafitowe, jak ten:
http://www.tme.eu/html/PL/suchy-smar-grafitowy-do-zamkow/ramka_12402_PL_pelny.html
Je¶li nie online to szukaj w dobrym sklepie samochodowym.

A w fabrykach klamek do samochodów maj± biały grafit? Bo smar jakiego używaj± jest biały.

Data: 2014-12-28 10:50:14
Autor: Pszemol
zamarzaj±cy zamek
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:26f8e8f9-60a1-4cbf-a804-d2993fea1ea4googlegroups.com...
A w fabrykach klamek do samochodów maj±
biały grafit? Bo smar jakiego używaj± jest biały.

Klamki to jedno a wkład zamka to co innego.

Data: 2014-12-28 08:53:07
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 17:49:38 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> A w fabrykach klamek do samochodów maj±
> biały grafit? Bo smar jakiego używaj± jest biały.

Klamki to jedno a wkład zamka to co innego.

Nie kombinuj jak koń pod górę ze słówkami. Dobrze wiesz o co chodzi. Białym smarem jest to w fabryce smarowane. I klamki i wkładki.

Data: 2014-12-28 12:27:41
Autor: Pszemol
zamarzaj±cy zamek
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:b8989584-e720-4c73-8cbd-c8041a70e899googlegroups.com...
> [...]
> biały grafit? Bo smar jakiego używaj± jest biały.

Klamki to jedno a wkład zamka to co innego.

Nie kombinuj jak koń pod górę ze słówkami.

Nie wiem.

Białym smarem jest to w fabryce smarowane.
I klamki i wkładki.

Podasz jakie¶ wiarygodne Ľródła tej informacji?

Data: 2014-12-28 11:03:49
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 19:27:46 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:b8989584-e720-4c73-8cbd-c8041a70e899googlegroups.com...

> Nie kombinuj jak koń pod górę ze słówkami.
> Dobrze wiesz o co chodzi.

Nie wiem.

> Białym smarem jest to w fabryce smarowane.
> I klamki i wkładki.

Podasz jakie¶ wiarygodne Ľródła tej informacji?

Przyłapany na głupocie zaczynasz rzeĽbić w gównie. Jak by¶ chociaż raz w życiu miał w ręku now± kompletn± klamkę z bębenkiem to by¶ wiedział. Ciekawe ile lat trzeba być w USA żeby mieć pocz±tki martwicy mózgu?

Data: 2014-12-28 14:02:03
Autor: Pszemol
zamarzaj±cy zamek
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:39045e47-6c7c-4fa8-951c-75be5dbf86c6googlegroups.com...

> Nie kombinuj jak koń pod górę ze słówkami.
> Dobrze wiesz o co chodzi.

Nie wiem.

> [...]

Jak by¶ chociaż raz w życiu miał w ręku now±
kompletn± klamkę z bębenkiem to by¶ wiedział.
Ciekawe ile lat trzeba być w USA żeby mieć

Podasz te Ľródła czy nie potrafisz?
Bo chyba nie powiesz mi, że nowy bębenek otwierałe¶?

Data: 2014-12-28 12:48:18
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 21:01:32 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
> pocz±tki martwicy mózgu?

Podasz te Ľródła czy nie potrafisz?
Bo chyba nie powiesz mi, że nowy bębenek otwierałe¶?

Paragraf 22. Pylisty smar brudz±cy na czarno i białe spodnie. Taki wynalazek do zamków tylko amerykanie mog± stosować. To jak z t± martwic±? Już chyba masz.

Data: 2014-12-28 16:49:19
Autor: Pszemol
zamarzaj±cy zamek
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:9b792500-7d40-429e-8326-bb91d45e385egooglegroups.com...
> [...]

Paragraf 22.
Pylisty smar brudz±cy na czarno i białe spodnie.
Taki wynalazek do zamków tylko amerykanie mog± stosować.

Tak my¶lałem że nie potrafisz.

Data: 2014-12-28 14:53:25
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 23:48:43 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
>
> Paragraf 22.
> Pylisty smar brudz±cy na czarno i białe spodnie.
> Taki wynalazek do zamków tylko amerykanie mog± stosować.

Za to Ty potrafisz. Co mi do tego że wysmarujesz sobie białe spodnie czarnym pyłem. Pyłem którego nie da się w żaden sposób usun±ć.. Producenci samochodów żeby nie oddawać każdemu za białe spodnie smaruj± praktycznie nie brudz±cym smarowidłem. Podstawę prawn± i normę też chcesz przygłupie bagienny?

Data: 2014-12-28 17:06:53
Autor: Pszemol
zamarzaj±cy zamek
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:4aefbb96-c848-4da1-a767-f700c48ede10googlegroups.com...
> [...]

Za to Ty potrafisz. Co mi do tego że wysmarujesz sobie białe spodnie czarnym pyłem. Pyłem którego nie da się w żaden sposób usun±ć. Producenci samochodów żeby nie oddawać każdemu za białe spodnie smaruj± praktycznie nie brudz±cym smarowidłem. Podstawę prawn± i normę też chcesz przygłupie bagienny?

Nosisz białe spodnie? :-))))

Data: 2014-12-28 15:15:54
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu poniedziałek, 29 grudnia 2014 00:06:10 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
>
> Za to Ty potrafisz. Co mi do tego że wysmarujesz sobie białe spodnie > czarnym pyłem. Pyłem którego nie da się w żaden sposób usun±ć. Producenci > samochodów żeby nie oddawać każdemu za białe spodnie smaruj± praktycznie > nie brudz±cym smarowidłem. Podstawę prawn± i normę też chcesz przygłupie > bagienny?

Przy azbe¶cie robisz że białe Ľle Ci się kojarzy? No chyba że w branży pogrzebowej robisz i co za różnica czy masz ciuchy upaprane piachem czy grafitem od kluczyków.

Data: 2014-12-28 18:10:42
Autor: Pszemol
zamarzaj±cy zamek
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:7abf5137-521f-4f23-a61a-a488315b1f98googlegroups.com...
co za różnica czy masz ciuchy upaprane piachem czy grafitem od kluczyków.

Czemu tak ten grafit przeżywasz? Używałe¶ go kiedy¶?
Kilka razy stosowałem i ani razu nie nabrudziłem.

Data: 2014-12-28 16:29:25
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu poniedziałek, 29 grudnia 2014 01:10:54 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

Czemu tak ten grafit przeżywasz? Używałe¶ go kiedy¶?
Kilka razy stosowałem i ani razu nie nabrudziłem.

Srałe¶ a nie stosowałe¶.

Data: 2014-12-29 01:31:47
Autor: Alf/red/
zamarzaj±cy zamek
On 29/12/14 01:29, kogutek444@gmail.com wrote:
Srałe¶

Na sranie to węgiel (czarny), a nie grafit (srebrny).
3.V poziom!

--
Alf/red/

Data: 2014-12-29 09:16:12
Autor: Czesław Wi¶niak
zamarzaj±cy zamek

Na sranie to węgiel (czarny), a nie grafit (srebrny).
3.V poziom!

Srebrny powiadasz, no moze troche sie mieni na srebrno jak np. olowkiem piszesz :)
Ale grafit jest czarny i smar grafitowy tez:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafit
http://autogp.pl/images/smary/malwa_smar_gafitowy_pudelko.jpg

Dodatkowo kolega Przemol chyba nie doczytal skladu tego preparatu, ktory zaproponowal.
Spodobal mi sie pewien opis (chyba smaru stalego), akurat z jakiejs strony rowerowej:
"Co prawda służy do smarowania przekładni łańcuchowych, ale nie jest odpowiedni do roweru. Jest to plastyczny smar, który łapie wszystko co leży na drodze. Całkowity brak penetracji - nie smaruje sworzni łańcucha. Dobry w zastosowaniach w parku maszynowym gospodarstwa rolnego." :)
Smar grafitowy w sprayu jako suchy moglby byc dobry do bebenkow ale tylko idealnie czystych w srodku  i jesli spray oprocz grafitu zawieralby tylko rozpuszczalniki, ktore szybko sie ulotnia, bez zadnych dodatkow olejowych bo to juz jest zupelny bezsens.
Fabrycznie rzeczywiscie chyba nikt nie stosuje i faktycznie gdy rozbieralem kiedys drzwi to na prowadnicach, drutach, linkach i na bebenkach byly pozostalosci po jakims smarze bialym, ale mysle, ze do bebenkow nieprzeznaczonym.
Wszelkie bebenki fabrycznie w zakladzie, ktory je produkuje smaruje sie w niewielkiej ilosci olejem maszynowym, ktory tez lapie powoli syf. Najlepiej jakby bebenek caly czas byl suchy :)

Data: 2014-12-29 07:21:56
Autor: Pszemol
zamarzaj±cy zamek
"Czesław Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m7r2m7$nii$1node1.news.atman.pl...
Dodatkowo kolega Przemol chyba nie doczytal skladu tego preparatu,
ktory zaproponowal.

Doczytał, doczytał...

Data: 2014-12-28 16:51:37
Autor: Czesław Wiśniak
zamarzajÄ…cy zamek
[...]

Tak tak , tylko i broń Boże nic innego bo kluczyk zeżre:)

Data: 2014-12-28 21:04:45
Autor: m4rkiz
zamarzajÄ…cy zamek
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:m7p68t$n1k$1dont-email.me...
Nie. Do zamkĂłw nie stosuje siÄ™ ĹĽadnych olejĂłw!

oczywiscie ze sie stosuje, ja na przyklad od zawsze psikam silikonami
w sprayu i na dzialanie zamkow nie narzekam

byc moze "producent nie przewiduje" i zamiast 100000 otworzen bede mial
tylko 20000 ale przy dwoch otwarciach dziennie i tak predzej samochod
mi sie rozpadnie niz zamek zacznie sprawiac problemy

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-12-28 14:36:40
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
[...]

Jak nie ma nic pod ręk± to po udanym otworzeniu, podgrzać kluczyk zapalniczk±- pomaga, umoczyć kluczyk w zbiorniczku z płynem hamulcowym. Przekręcić, powtórzyć dwa trzy razy. Wrażliwi mog± kluczyk przed umoczeniem w zbiorniczku czym¶ przetrzeć.

Data: 2015-01-15 23:25:47
Autor: Scobowski
zamarzaj±cy zamek
W dniu 2014-12-28 o 23:36, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

U mnie by sie nie sprawdziło - często dłubię kluczykiem w uchu. Takim umoczonym  dot-5 to miałbym opory ;/

Kurczę... ostatnio furkę kluczykiem otwierałem.. nie pamiętam :) Któr±¶ służbow± :P

A poważnie:taki kłopot kupić now± wkładkę i w 20 minut przełożyć? albo najprostsz± centralkę zamka i jeden siłownik?
--
Scobowski

Data: 2015-01-16 21:52:23
Autor: re
zamarzaj±cy zamek

Użytkownik "Scobowski"

Kurczę... ostatnio furkę kluczykiem otwierałem.. nie pamiętam :) Któr±¶
służbow± :P
-- -
Jak mi się kiedy¶ aku rozładował i kluczyk wsadziłem i nie bardzo co¶ szło to mi się przypomniało, że jak kupowałem kilka lat wcze¶niej to sprzedaj±cy co¶ powiedział, że zamek od kierowcy nie całkiem działa.

A poważnie:taki kłopot kupić now± wkładkę i w 20 minut przełożyć? albo
najprostsz± centralkę zamka i jeden siłownik?
-- -
I akumulator :-)

Data: 2015-01-20 02:53:59
Autor: MichaelData®
zamarzajÄ…cy zamek
"Scobowski" wydumał(a) w wiadomości ID news:m99epe$a2b$1sunflower.man.poznan.pl
W dniu 2014-12-28 o 23:36, kogutek444@gmail.com pisze:
Jak nie ma nic pod ręką to po udanym otworzeniu, podgrzać kluczyk zapalniczką-
pomaga, umoczyć kluczyk w zbiorniczku z płynem hamulcowym. Przekręcić, powtórzyć
dwa trzy razy. WraĹĽliwi mogÄ… kluczyk przed umoczeniem w zbiorniczku czymĹ›
przetrzeć.
U mnie by sie nie sprawdziło - często dłubię kluczykiem w uchu. Takim umoczonym dot-5 to miałbym opory ;/

Hmm, woskowina ma właściwości smarująco/wypierająco wodę. Dość dobry specyfik :) Może dłuższe nie mycie uszu i dłubanie kluczykiem potrafi nasmarować zamek? Dość ciekawa hipoteza :)
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-28 17:27:27
Autor: rAzor
zamarzajÄ…cy zamek
[...]

Którędy się woda dostaje? Przez dziurkę kluczyka, czy gdzieś po obwodzie zamka? Ja bym zaciapał z zewnatrz jakimś smarem i po jabłkach.

A jeśli juz się stało i zamarzło, to (niektórzy pewnie bedą się cieszyć) znakomicie sprawdza się szczelny woreczek foliowy napełniony gorącą wodą jako kompres na zamek.

Data: 2014-12-28 08:37:18
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 17:27:32 UTC+1 użytkownik rAzor napisał:
> nie wiem czy to istotne, ale golf 4
>
> zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...

> [...]

Którędy się woda dostaje? Przez dziurkę kluczyka, czy gdzie¶ po obwodzie zamka? Ja bym zaciapał z zewnatrz jakim¶ smarem i po jabłkach.

A je¶li juz się stało i zamarzło, to (niektórzy pewnie bed± się cieszyć) znakomicie sprawdza się szczelny woreczek foliowy napełniony gor±c± wod± jako kompres na zamek.

A najlepiej sprawdza się dowolny odmrażacz do zamków użyty jak jeszcze nie ma mrozów.

Data: 2014-12-28 23:28:51
Autor: AL
zamarzajÄ…cy zamek
On 2014-12-27 18:03, platformowe głupki wrote:
[...]

WD40 wypiera wode, natłuszcza i... łapie kurz.
Nie jest to dobre rozwiazanie dla zamka - jego trwałości.

Jest olej silikonowy (w sprayu) do zamków właśnie. Smatuje i zabezpiecza - proponuje tego środka użyć.

Data: 2014-12-29 08:34:20
Autor: Czesław Wiśniak
zamarzajÄ…cy zamek
WD40 wypiera wode, natłuszcza i... łapie kurz.
Nie jest to dobre rozwiazanie dla zamka - jego trwałości.

Ciekawe bo lalem  WD40 wielokrotnie bo mialem pod reka i jakos nic sie nie stalo.
Ostatnio dwa dni temu odmrazalem nim wszystkie zamki.

Jest olej silikonowy (w sprayu) do zamków właśnie. Smatuje i zabezpiecza - proponuje tego środka użyć.

Kazde smarowidlo lapie kurz. Jedne mniej, drugie wiecej. Olej silikonowy rowniez.

Data: 2014-12-29 16:32:30
Autor: AL
zamarzajÄ…cy zamek
On 2014-12-29 08:34, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

jedne wiecej, drugie mniej (mniej zbiera brud, ma wlasciwosci antystatyczne,...).
Tak samo jak jedno brudzi drugie mniej (efekt uboczny).
Jesli masz tylko wd40 - ok, ale jesli juz szukasz czegos bardziej wyszukanego, to w cenie wd40 kupisz rowniez silikonowy, ktory lepiej sie do tego nada.

Przyklad pierwszy z brzegu:
http://www.petrostar.pl/chemia/smary/cx80/cx80_smar_silikonowy_silikon_spray_300ml,p214182358

Data: 2014-12-29 16:52:03
Autor: Czesław Wiśniak
zamarzajÄ…cy zamek
[...]

Nie ma znaczenia czy mniej czy wiecej bo i tak po pewnym czasie masz tak samo usyfione. Umowmy sie, ze bebenek moze pomiescic okreslona ilosc syfu :)
Oleju silikonowego uzywam do czego innego, a WD40 czy jakikolwiek inny odrdzewiacz odmraza zamek i syfu, ktorego jest nadmiar na pewien czas tez oczysci:)
2 dni temu zamarzlo mi wszystko wlacznie z centralnym. Otworzylem kulczykiem po minucie jak zapodalem wd.

Data: 2014-12-29 21:32:36
Autor: cef
zamarzaj±cy zamek

nie wiem czy to istotne, ale golf 4
zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...
szukam na to patentu...

Czy kto¶ mógłby mnie o¶wiecić?
Dlaczego zamarza zamek?
Jest zepsuty, zamarza bo jest stary,
zamarza bo dany typ zamarza a inne nie zamarzaj±?
Zamarza bo sposób eksploatacji samochodu to powoduje?
Nigdy nie zamarzał mi żaden zamek w żadnym samochodzie
i tak się zastanawiam co musiałbym zrobić, żeby tego do¶wiadczyć ;-)

Data: 2014-12-29 21:46:29
Autor: Czesław Wi¶niak
zamarzaj±cy zamek

[...]

To takie skomplikowane, zeby zrozumiec ?:)

Data: 2014-12-29 21:54:14
Autor: cef
zamarzaj±cy zamek
W dniu 2014-12-29 o 21:46, Czesław Wi¶niak pisze:

[...]

Ja rozumiem, że woda i wilgoć itd
ale co¶ musi być przyczyn±, że one tam się dostaj±.
Banalne jest wyja¶nienie, że zamarza niesprawny zamek.

Data: 2014-12-29 22:18:29
Autor: MichaelDataR
zamarzaj±cy zamek
"cef" wydumał(a) w wiadomo¶ci ID news:54a1bf76$0$2651$65785112news.neostrada.pl
[...]

Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i już zagadka staje się czyst± fizyk± :) Wystarczy co jaki¶ czas (niestety) rozbierać i smarować. Pomijam też, że wszelakie uszczelki trac± swoje wła¶ciwo¶ci uszczelniaj±ce z powodu...utraty elastyczno¶ci (po latach)...szczególnie od szyby i dodać trzeba rówież, że nie wszystkie konstrukcje s± do końca przemy¶lane (odpływy wody-- zapchane kurzem/innym) itd. Na koniec nalezy spojrzeć na pogodę, gdzie je¶li przez tydzień pada i cała tapicerka nabierze wilgoci, po jeĽdzie paruje a noc± przychodzi mróz...to zamarza :) Po paru mroĽnych dniach, gdzie powietrze jest suche, efekt mija często sam :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-29 22:31:20
Autor: cef
zamarzaj±cy zamek
W dniu 2014-12-29 o 22:18, MichaelDataR pisze:

[...]

Rozbierać i smarować?
Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
starych jak i nowych, użytkowanych na okr±gło przez cały rok.
Miałem wilgoci do¶ć (szron wewn±trz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi zamek.
Więc to musi być zamek do d...

Data: 2014-12-29 23:12:17
Autor: Czesław Wi¶niak
zamarzaj±cy zamek
[...]

Ja tez nigdy specjalnie nie rozbieralem, tylko klamke jak pekla, wiec dostac sie od wew kiedys musialem.
Jak zamarznie to leje na to...wd :)
To tych zamkow do dupy troche jest:
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100115/AUTO/233215063

Data: 2014-12-30 02:15:16
Autor: MichaelData®
zamarzajÄ…cy zamek
"cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a1c828$0$2642$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2014-12-29 o 22:18, MichaelDataR pisze:
Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który
fabrycznie jest obecny w zamku siÄ™...wytapia i...rozciera przez
używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
juĹĽ zagadka staje siÄ™ czystÄ… fizykÄ… :) Wystarczy co jakiĹ› czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?

No nie musisz. Wystarczy ĹĽe przed mrozem "wyprzesz" wodÄ™/wilgoć  WD-40. Jeden "sik" i po problemie :)

Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
starych jak i nowych, użytkowanych na okrągło przez cały rok.

Jakie auta? Model/rocznik? Chcesz rozmawiać o szczegółach to przedstaw.

Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi zamek.
Więc to musi być zamek do d...

Mi teĹĽ nie zamarza, uĹĽywam pilota :]

Masz garaż? Może nawet nie doczułeś formy przymarzania całych drzwi nie pisząc o odśnieżaniu czy skrobaniu szyb :D
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-30 10:46:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
zamarzający zamek
Hello MichaelData®,

Tuesday, December 30, 2014, 2:15:16 AM, you wrote:

Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który
fabrycznie jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez
używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
już zagadka staje się czystą fizyką :) Wystarczy co jakiś czas
(niestety) rozbierać i smarować.
Rozbierać i smarować?
No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć  WD-40. Jeden
"sik" i po problemie :)

WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-30 10:51:53
Autor: Crimi
zamarzajÄ…cy zamek
On 2014-12-30 10:46, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello MichaelData®,

[...]

    Nazwa WD-40 wzięła się stąd że zrobiono 40 prób
    z różnymi substancjami i dopiero za 40-stym razem udało się
    stworzyć `cudowny środek` w tym tłuszcz wieloryba.
    Czytałem gdzieś o tym i uwierzyłem ;)
    WD-40 jest opatentowany, PR-owcy WD-40 zrobili wszystko abym
    uwierzył. WD-40 ma kilkanaście zastosowań.

Data: 2014-12-30 15:10:02
Autor: MichaelData®
zamarzający zamek
RoMan Mandziejewicz wydumał(a) w
news:6505128376$20141230104635squadack.com :
[...]

To masz opcję inną jak?:
a)wysuszyć termicznie
b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić.

Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem"
np: http://sklep.smary.elub.pl/produkt/MOLYKOTE-Multigliss-400-ml-spray
--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-30 15:16:10
Autor: Czesław Wiśniak
zamarzający zamek
[...]

Kiedyś kupiłem coś takiego i mam jeszcze ze 2 buteleczki
http://www.ravenol.pl/produkty-zimowe/132-olejek-z-odmrazaczem.html
ale i tak uzywam wd40 w sprayu bo szybciej odmraza :)

Data: 2014-12-30 17:27:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
zamarzający zamek
Hello MichaelData®,

Tuesday, December 30, 2014, 3:10:02 PM, you wrote:

[...]

Długo trwa ale jest skuteczne. W samochodzie łatwo uszkodzić lakier :(

b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić.

Wyprzeć wodę WD-40, wydmuchać sprężonym powietrzem i dopiero smarować?

Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem"
np:
http://sklep.smary.elub.pl/produkt/MOLYKOTE-Multigliss-400-ml-spray

Podoba mi się, o ile opis nie jest bełkotem reklamowym.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-30 16:55:25
Autor: cef
zamarzajÄ…cy zamek
W dniu 2014-12-30 o 02:15, MichaelData® pisze:

 Wystarczy co jakiś czas
[...]

Różne- głównie kombi. Escort 1997, Mondeo 2000, Astra II 2000, Vectra 1996, Favoritka 1990, Micra 2001. To tylko te, które eksploatowałem dłuższy okres i otwierane kluczem.
Nic się nie działo. Użytkowałem tez sporadycznie różne inne auta służbowe, któymi nikt na stałe się nie opiekował i powinny być zaniedbane ale tam też
również w porze zimowej nie natknałem się na zamarznięty zamek

Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie
zamarzał mi zamek.
Więc to musi być zamek do d...

Mi teĹź nie zamarza, uĹźywam pilota :]

No fakt, w ostatnim, ktĂłrym jeĹĽdĹĽÄ™ teraz, to nawet nie ma dziurki od klucza.

Masz garaż? Może nawet nie doczułeś formy przymarzania całych drzwi
nie pisząc o odśnieżaniu czy skrobaniu szyb :D

Auta stały pod chmurką.
Doświadczyłem szronu w środku a w starej skodziance 105
to przymarzały mi drzwi, ale zamek się otwierał i zamykał bez problemu.
Więc nadal nie wiem czy to kwestia konstrukcyjna
(moĹĽe w maluchu zamarza?) czy jakiegoĹ› drastycznego zaniedbania.

Data: 2014-12-31 00:05:46
Autor: Dykus
zamarzajÄ…cy zamek
Witam!

W dniu 2014-12-30 o 16:55, cef pisze:

No fakt, w ostatnim, ktĂłrym jeĹĽdĹĽÄ™ teraz, to nawet nie ma dziurki od
klucza.

Z ciekawości - jak akumulator (lub ogólnie - elektryka) padnie, to pozostaje tylko rozbić szybę?

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2014-12-30 23:55:01
Autor: Pszemol
zamarzajÄ…cy zamek
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:m7vb3g$f5$1node1.news.atman.pl...
[...]

On chyba tej dziurki nie znalazł jeszcze...

Data: 2014-12-31 11:26:51
Autor: cef
zamarzaj±cy zamek
W dniu 2014-12-31 o 06:55, Pszemol pisze:
[...]

Nawet nie szukałem specjalnie, bo nie było takiej potrzeby,
ale nawet gdybym znalazł, to za wiele nie pomoże,
bo nie ma kluczyka - tylko pilot.

Data: 2015-01-01 08:10:55
Autor: Pszemol
zamarzajÄ…cy zamek
"cef" <cezfar@interia.pl> wrote in message news:54a3cf6b$0$2157$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-12-31 o 06:55, Pszemol pisze:
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message
W dniu 2014-12-30 o 16:55, cef pisze:

No fakt, w ostatnim, którym jeşdşę teraz, to nawet nie ma dziurki od
[...]

Kluczyka sprytnie ukrytego w pilocie też pewnie nie znalazłeś.
Tu przykład takich rozwiązań niby-bezkluczykowych:
http://image.dhgate.com/albu_247583644_00-1.0x0/mazda-3-6-flip-remote-key-case-shell.jpg
http://fkmedia.transponderislan.netdna-cdn.com/catalog/product/cache/1/image/650x650/efe05c0fd9cf23a3feaf2edad1280742/t/i/tik-acu-20.jpg
http://www.carkeydeal.com/upload/pro/vw-3-button-remote-flip-key-434mhz-5k0-837-202-ad-can-chip-inside-2.jpg
https://www.apollo-auto.com/key-blade/emergency-keys-independent-style/cadillac-cts-xlr-smart-key-blade-excellent-quality

Data: 2015-01-07 20:16:01
Autor: MichaelData®
zamarzajÄ…cy zamek
"cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a2caed$0$2153$65785112news.neostrada.pl
[...]

W zamku głównie zamarza "wkład", znaczy Ta część:
http://figurel.w.interia.pl/zamek13.jpg a nie mechanizm (dĹşwignie itp)
Po prostu, wkładasz kluczyk (jeśli idzie włożyć) i nie możesz obrócić..

[...]

To i tak zależy głównie od tego jak często używa się pojazdu w porze przejściowej, znaczy deszcz/mróz i efekt zamarzania zawilgoconego zamka.

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-30 17:57:34
Autor: platformowe głupki
zamarzajÄ…cy zamek
a coĹ› takiego jak "odmraĹĽacz do zamkĂłw"
jak siÄ™ tego uĹĽywa?
popsikać na zewnątrz? czy wpuścić do środka?

Data: 2014-12-30 09:46:44
Autor: kogutek444
zamarzaj±cy zamek
W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 17:57:36 UTC+1 użytkownik platformowe głupki napisał:
a co¶ takiego jak "odmrażacz do zamków"
jak się tego używa?
popsikać na zewn±trz? czy wpu¶cić do ¶rodka?

Trzyma się go w ¶rodku w samochodzie. Jak idzie mróz odkręca się pół obrotu zakrętkę.

Data: 2014-12-30 19:14:22
Autor: platformowe głupki
zamarzaj±cy zamek
piłe¶? z kolegami z po/eu?

Data: 2014-12-30 20:07:52
Autor: Jankol
zamarzaj±cy zamek dla głupka :))

Użytkownik "platformowe głupki" <NOSPAM_testowanije@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m7uq1u$nhn$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:2fca5e24-af64-45cb-8e2b-41247885a62cgooglegroups.com...

=================== kog.: Trzyma się go w ¶rodku w samochodzie. Jak idzie mróz odkręca się pół obrotu zakrętkę.
=======================głup.: > piłe¶? z kolegami z po/eu?
=======================Jan.: On tylko napisał tak, żeby głupek zrozumiał jak używać odmrażacz.

Data: 2014-12-30 19:36:56
Autor: Czesław Wiśniak
zamarzajÄ…cy zamek
a coĹ› takiego jak "odmraĹĽacz do zamkĂłw"
jak siÄ™ tego uĹĽywa?
popsikać na zewnątrz? czy wpuścić do środka?

Wpuść do środka, ale najpierw otwórz drzwi.

zamarzajÄ…cy zamek