zamiana aresztu na cos innego...

Data: 2009-12-26 10:09:51
Autor: MarianP
zamiana aresztu na cos innego...
Witajcie!
Sprawa jest dosc skomplikowana, ale postaram sie ja wyjasnic.
17-letni chlopak, syn znajomych, wraz z 2 kolegami (17 i 18lat)
napadli na sklep, gowniarzom sie w glowach przewraca ostatnio. Tak sie
ciekawie sklada, ze sklep ten jest wlasnoscia policjanta. Co jeszcze
ciekawsze na zapleczu sklepu byli policjanci po cywilu i w momencie
"napadu" obezwladnili napastnikow. Sprzedawcow bylo dwoch - zeznali,
ze zostali pobici - lecz w prywatnej rozmowie przyznali, ze nic im sie
nie stalo. Napastnicy byli w komniniarkach i mieli kije bejsbolowe.
Ten syn znajomych nie byl w srodku, lecz "na czatach" i gdy zobaczyl
patrol zaczal uciekac - zostal zlapany.
Dzis sad przychylil sie do wniosku prokuratora i zastosowal tymczasowy
areszt. Wydaje sie to o tyle dziwne, ze majac do dyspozycji inne
srodki zapobiegawcze, wybral wlasnie ten - najbardziej dotkliwy. Syn
znajomych jeszcze na policji przyznal sie zanim przybyl adwokat - jego
blad. Areszt jest w miescie odleglym o 80km i poniedzialek maja tam
byc przewiezieni.
Jego rodzice sa zrozpaczeni - to pierwszy taki przypadek chlopaka,
glupota ludzka nie zna granic.
Czy jest szansa na zamiane aresztu na chociazby poreczenie majatkowe
lub dozor policyjny? Sprawcy wyrazili skruche, lecz czy to cos teraz
zmienia? Pozostali maja tylko obronce z urzedu - syn znajomych
wynajetego.
Wydaje mi sie, ze areszt w takim przypadku to gruba przesada - wszak w
telewizji czesto slyszy sie o zastosowaniu poreczenia w jeszcze
powazniejszych przypadkach. Sam policjant (znalazl sie jeden
porzadniejszy) przyznal, ze to inni policjanci sie uwzieli i trzymaja
sztame. Prokurator rejonowy tez nie ma ochoty na zadne zlagodzenie.
Czy ktos moze ewentualnie polecic dobrego adwokata na podkarpaciu,
ktory umialby sie zajac sprawa? Co radzicie zrobic? Odwolywac sie do
prokuratora okregowego? Wiem, ze chlopakowi nalezy sie kara, ale to co
sie dzieje w Polsce z aresztami - ciagle przedluzanie bez zapoznania,
niechec sedziow do odwolan - to juz przechodzi ludzkie pojecie.  Czy
mozna prosic o zmiane sedziego? Wydaje mi sie, ze sad nie wzial w
ogole pod uwage jego wieku. Dzis rozprawa odbyla sie bez udzialu
publicznosci...

Data: 2009-12-26 12:12:01
Autor: piotrl
On 26 Gru, 19:09, MarianP <marian.pasi...@gmail.com> wrote:
 Czy mozna prosic o zmiane sedziego?

Jakiego sędziego ? Ten, który na posiedzeniu zastosował areszt w cale
nie musi
byc referentem tej sprawy, bo tak na prawdę mógł jeszcze nie wpłynąć
akt oskarżenia,
ale sam wniosek prokuratora o zastosowanie aresztu, więc sędzia, który
dostanie sprawe
tego chłopaka jeszcze nie wie, że ją dostanie.

Dzis rozprawa odbyla sie bez udzialu publicznosci...

Nie było rozprawy, więc nie było publiczności.
Odbyło się jak na razie posiedzenie w przedmiocie zastosowania
tymczasowego aresztowania.
I na posiedzeniu był sędzia, który akurat tego dnia miał dyżur.
Teraz to trzeba czekać, jak wpłynie akt oskarżenia i dopiero wtedy
zostanie
wyznaczony sędzia do tej konkretnej sprawy.

I w cale nie uważam, że źle zrobiono stosując areszt. Tak właśnie
powinno być.
O jakim zapoznaniu mówisz ?
Zawsze może chłopak z aresztu napisać do sądu o obrońcę z urzędu,
jeśli nie stać
go na własnego.

Data: 2009-12-26 16:52:07
Autor: witek
MarianP wrote:
prokuratora okregowego? Wiem, ze chlopakowi nalezy sie kara, ale to co
sie dzieje w Polsce z aresztami - ciagle przedluzanie bez zapoznania,
niechec sedziow do odwolan - to juz przechodzi ludzkie pojecie.

Spoko. Siedzenie w areszcie zaliczy sie na poczet kary.
Zamiast siedziec 5 lat, bedzie siedzial tylko 4 z kawałkiem.
Po co przedłużać.

Data: 2009-12-26 19:16:17
Autor: SDD
zamiana aresztu na cos innego...

Uzytkownik "MarianP" <marian.pasieka@gmail.com> napisal w wiadomosci news:a576ab42-0cf0-48b3-afd4-4a1eb3acc0fbg26g2000yqe.googlegroups.com...

areszt. Wydaje sie to o tyle dziwne, ze majac do dyspozycji inne
srodki zapobiegawcze, wybral wlasnie ten - najbardziej dotkliwy. Syn

A mnie nie wydaje sie to dziwne.
Mysle, ze sad wzialm pod uwage jego wiek -  gnojkowi dobrze zrobi terapia szokowa.
Na doroslym areszt nie zrobi zadnego wrazenia i nei przestanie juz od tego krasc, 17-latek ma jeszcze szanse.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-12-29 03:13:18
Autor: tokaj1
On 26 Gru, 19:16, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Uzytkownik "MarianP" <marian.pasi...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:a576ab42-0cf0-48b3-afd4-4a1eb3acc0fbg26g2000yqe.googlegroups.com...

> [...]

szokowa.
Na doroslym areszt nie zrobi zadnego wrazenia i nei przestanie juz od tego

M<am prośbę do SDD. Ta lista dyskusyjna nie jest od prawienia morałów.
Ktoś ma problem a ktoś inny powinien mu tylko pomóc. Dość tego sadyzmu!

Data: 2009-12-30 01:22:10
Autor: Zygmunt
> [...]

M<am prośbę do SDD. Ta lista dyskusyjna nie jest od prawienia morałów.
Ktoś ma problem a ktoś inny powinien mu tylko pomóc. Dość tego sadyzmu!

Nie rozmumiesz czym jest lista dyskusyjna. Lista dyskusyjna - jest do prowadzenia
dyskusji i wymiany poglądów, także morałów. Nie jest to bezpłatna poradnia prawna,
choć wiele wypowiedzi jest bardzo dobrymi poradami - powyższa także.

To nie żaden sadyzm, każdy patrzy z innego punktu widzenia i ten SDD jest ogólnie słuszny
i co więcej w dłuższej perspektywie może okazać się wartościowszy dla 17-latka. Za
którymś razem i tak trafiłby do aresztu. Lepiej kiedy trafi teraz niż następnym razem
być może już za morderstwo.

Data: 2009-12-26 20:06:26
Autor: Alek
[...]

Ciesz sie, mogli niezle obic.

Sprzedawcow bylo dwoch - zeznali,
ze zostali pobici - lecz w prywatnej rozmowie przyznali, ze nic im sie
nie stalo. Napastnicy byli w komniniarkach i mieli kije bejsbolowe.

Za to grozi do 12 lat.

[...]

Zagrozenie wysoka kara to jest dobry powód do zastosowania aresztu.

Wiem, ze chlopakowi nalezy sie kara, ale to co
sie dzieje w Polsce z aresztami - ciagle przedluzanie bez zapoznania,
niechec sedziow do odwolan - to juz przechodzi ludzkie pojecie.

To co wyrabiaja gówniarze tez przechodzi ludzkie pojecie.

 Czy
mozna prosic o zmiane sedziego? Wydaje mi sie, ze sad nie wzial w
ogole pod uwage jego wieku.

Cierpliwosci, wezmie pod uwage wymierzajac kare.

Data: 2009-12-26 23:07:56
Autor: Robert Tomasik
zamiana aresztu na cos innego...

Uzytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:hh5ngb$21k$1nemesis.news.neostrada.pl...

Sprzedawcow bylo dwoch - zeznali,
ze zostali pobici - lecz w prywatnej rozmowie przyznali, ze nic im sie
nie stalo. Napastnicy byli w komniniarkach i mieli kije bejsbolowe.

W prywatnej rozmowie z kim? Poza tym nie wiadomo, co by sie tam stalo, gdyby nie bylo przypadkowo policjantów.

Za to grozi do 12 lat.

Wiecej, jesli zostanie to zakwalifikowane jako dzialanie  w grupie - art. 65 kk.

[...]

Dzialanie w grupie. Obawa matactwa zwiazanego z prezypuszczeniem, ze mogli sie dopuscic innych napadów? Obawa wplywania na zeznania swiadków (inicjator juz pisze o "prywatnych rozmowach")

Data: 2009-12-26 23:02:29
Autor: Robert Tomasik
[...]

Sadzisz, ze to ich pierwszy wyskok?

Syn
znajomych jeszcze na policji przyznal sie zanim przybyl adwokat - jego
blad.

Przyznanie sie do winy lub jego brak nie jest zadnym dowodem w sprawie. Sadzisz, ze mialoby sens zaprzeczanie w sytuacji, gdy zostal zlapany de facto na goracym uczynku?

Areszt jest w miescie odleglym o 80km i poniedzialek maja tam
byc przewiezieni.

Nieprawdopodobne. Sadze, ze juz to zrobiono.

Jego rodzice sa zrozpaczeni - to pierwszy taki przypadek chlopaka,
glupota ludzka nie zna granic.

Sadze, ze to pierwsze ujecie, a nie pierwszy przypadek.

[...]

Tu trudno powiedziec. Ciazy na nim zarzut wspóludzalu w napadzie z bronia w reku i to w grupie. Jedno z ciezszych przestepstw, za które sady tylko wyjatkowo daja wyroki w zawieszeniu. Poza tym, jak znam zycie, ta grupa bedzie "pasowana" do wszystkich podobnych zdarzen w okolicy. Oczywiscie nie mozna wykluczyc, ze to byl ich pierwszy "skok", ale doswiadczenie raczej podpowiada, ze to malo prawdopodobne. Pewnie co najpierw zajmowali sie drobniejszymi przestepstwami. Nie podajesz miejscowosci, wiec wrzucilem w Google województwo podkarpackie i napad na sklep - w ostatnim okresie kilkanascie zapisów prasowych, a przeciez prasa nie pisze o kazdym zdarzeniu.

Wydaje mi sie, ze areszt w takim przypadku to gruba przesada - wszak w
telewizji czesto slyszy sie o zastosowaniu poreczenia w jeszcze
powazniejszych przypadkach.

Co moze byc powazniejszego od napadu rabunkowego z bronia w reku? Zabójstwo? Zgwalcenie? Nawet zgwalcenie pewnie nie, bo przewaznie nie zagraza bezposrednio zyciu ofiary. Taz to jest zbrodnia. Najpowazniejsze przestepstwo przeciw mieniu.

Sam policjant (znalazl sie jeden
porzadniejszy) przyznal, ze to inni policjanci sie uwzieli i trzymaja
sztame.

Nie tyle porzadny, co glupi. W jakim zakresie ci policjanci niby sztame trzymaja? O tymczasowym aresztowaniu orzeka sad na wniosek prokuratora. Napad rabunkowy z bronia w reku, to sledztwo prowadzone przez prokuratora. Policja wykonuje tylko czynnosci niecierpiace zwloki (art. 308 kpk), a pózniej czynnosci zlecone przez prokuratora. Sadze, ze nawet miejscowy komendant nie ma wplywu na srodek zapobiegawczy w tym wypadku, o szeregowych policjantach nie wspominajac. Mogliby dowolnie zawierac te "sztamy", a i tak tu nic nie pomoga.

Prokurator rejonowy tez nie ma ochoty na zadne zlagodzenie.

A dziwisz sie? Pusci ich, a jeden z drugim napadnie na sklep obok i przyjedzie TVN. Albo poleca z tymi palkami dac po glowie swiadkom, by na rozprawie inaczej zeznawali. To zbyt powazne przestepstwo, by komus zadrzala reka. Zwlaszcza, ze naparwde wcale bym sie nie zdziwil, jakby sie okazalo, ze dokonali innych napadów, a przy tym po prostu mieli pecha i tyle.

[...]

Bo to nie rozprawa, tylko posiedzenie. Zmiana sedziego sensu zadnego nie ma, bo to nie on bedzie orzekal. Raczej na pewno, bo z Twojego opisu wynika, ze w pierwszej instancji bedzie orzekal sad okregowy (art. 25 kpk). W mojej ocenie szanse na uchylenie aresztu sa w tej sytuacji niewielkie.

Data: 2009-12-26 23:47:59
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sat, 26 Dec 2009 10:09:51 -0800 (PST), MarianP napisał(a):

Tak sie
ciekawie sklada, ze sklep ten jest wlasnoscia policjanta.

policjant dorabia działalnością gospodarczą ?
Z tego co pamiętam, to jest taka możliwość, ale chyba niezwykle rzadko
komendant wydaje zgodę

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Remont na trasie W-Z
http://foto.3mam.net/warsaw/m/index.php

Data: 2009-12-27 00:04:35
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości news:hh63r5$kpp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie trochę uprościł i sklep jest kogoś rodziny policjanta - przykładowo żony.

Data: 2009-12-27 15:20:40
Autor: MarcinJM
MarianP pisze:
[...]

Coz... bez zlosliwosci. Dzieciak jest na zlej drodze, moze jak troche ochlonie w miejscu odosobnienia to dotrze ten fakt do niego. Jesli nie, trudno, niech sie przyzwyczaja. Tu nie mowimy o daniu komus w ryja po piwie, tu mowimy o zorganizowanym napadzie.

Mam kuzyna, ktory w wieku przeddoroslym wywijal rozne rzeczy, do czasu az troche posiedzial. Obecnie jest wzorowym synem, mezem i ojcem.
Oczywiscie to, jaki efekt przyniesie zapuszkowanie zalezy od srodowiska w jakim ktos sie obraca: w jednym srodowisku to najwiekszy wstyd, w innym powod do dumy. Kuzyn jest ze srodowiska gdzie jest wstyd.

MarcinJM

Data: 2009-12-27 21:50:19
Autor: Feromon
zamiana aresztu na cos innego...

Uzytkownik "MarianP" <marian.pasieka@gmail.com> napisal w wiadomosci news:a576ab42-0cf0-48b3-afd4-4a1eb3acc0fbg26g2000yqe.googlegroups.com...
[Ciach] Wydaje mi sie, ze sad nie wzial w ogole pod uwage jego wieku...[ciach]

17 to nie jakis niemowlak. Dzisiaj wczesniej dojrzewaja, a napadanie na sklep "bo sie w glowach przewraca"
to chyba jakas pomylka! Mozna nastolatke zgwalcic, ale napad na sklep??? ;))
Sad powinien byc niezawisly i nie brac pod uwage plci, koloru skóry i wieku pewnie tez...
Jesli teraz wykreci sie wiekiem, potem zbroi i wykreci sie znajomym prawnikiem?
Cieszylbym sie, jesli mojemu synowi sad zasadzil wiezienie, a nie ja musialbym mu sprawic lanie....

Generalnie uwazam, ze tlumaczenie przestepstwa wiekiem jest nienormalne. czy ktos mnie usprawiedliwi
wlamanie do monopolowego bo dobiegam piecdziesiatki i musze sie napic???

Feromon

Data: 2009-12-28 00:45:10
Autor: Cezar
[...]

Moze mieli cynk, ze bedzie napad ? To chyba dobrze. Jak bym mial sklep i mialoby dojsc do napadadu to bym chcial zeby mi Policja pomogla.

Sprzedawcow bylo dwoch - zeznali,
ze zostali pobici - lecz w prywatnej rozmowie przyznali, ze nic im sie
nie stalo. Napastnicy byli w komniniarkach i mieli kije bejsbolowe.

Za napd z bejsbolem grozi kara od 3 lat do 15.

Ten syn znajomych nie byl w srodku, lecz "na czatach" i gdy zobaczyl
patrol zaczal uciekac - zostal zlapany.

Stanie na czatach to normalny wspoludzial w przestepstwie, wiec to niewiele zmienia.

 Syn
znajomych jeszcze na policji przyznal sie zanim przybyl adwokat - jego
blad.

Wcale nie blad. Skor dowody przeciwko niemu sa bezsprzeczne, to jedynei pzosotaje sie przyznawac i liczyc ze sad troche lagodniej potraktuje.

Odwolywac sie do
prokuratora okregowego?

Jak juz to do Sadu Okregowego.

Wiem, ze chlopakowi nalezy sie kara, ale to co
sie dzieje w Polsce z aresztami - ciagle przedluzanie bez zapoznania,
niechec sedziow do odwolan - to juz przechodzi ludzkie pojecie.

Sakd wiesz, ze areszty sie przedluza bez zapoznania ? Slyszales, czy widziales ?

  Czy
mozna prosic o zmiane sedziego?

Nie ma co prosic o zmiane sedziego, bo na pewno bedzie sadzil inny sedzia. Bedzie nawet wiecej jak jeden sedzia. Bo aresz zastosowal Sad Rejonowy, a z uwgai na fakt, ze napad byl z bejsbolem to bedzie sadzil Sad Okregowy.

Dzis rozprawa odbyla sie bez udzialu
publicznosci...

Dzis to bylo posiedzenie aresztowe, a nie rozprawa. A na posiedzeniu publicnosci co do zasady nie ma. Na rozprawe bedzie kazdy mial wstep jak do Multipleksu.

Cezar

Data: 2009-12-28 00:46:42
Autor: Cezar
zamiana aresztu na cos innego...