zamiana zarowki halogen 6V2,4W na LED

Data: 2015-07-31 08:31:37
Autor: zbrochaty
zamiana zarowki halogen 6V2,4W na LED
Chcialbym zapytac o mozliwosc zamiany zarowki halogen 6V2,4W na LED.

Mam miejski rower z dynamem i hamulcami rolkowymi wbudowanymi w piaste przedniego kola. Dynamo Shimano 6V2,4W.
Lampke tylna odlaczylem i zastapilem bateryjna wall-E mactronica. Natomiast zauwazylem ze w innych rowerach z wbudowanym dynamem, rowniez w Veturilo reflektor z dioda LED swieci znacznie jasniej i swiatlo jest lepiej widoczne zwlaszcza w dzien. Moja lampa jest wlaczona zawsze.
Czy ktos zna produkt z LED'em, ktorym moge zastąpic halogenowa zarowke rowerowa 6v2.4w bez znacznej przerobki reflektora, czy musze kupic nowa lampe ktora ma diode i wbudowana przetwornice?

Zbrochaty

Data: 2015-07-31 14:12:40
Autor: rzymo
W dniu piątek, 31 lipca 2015 17:31:39 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
Chcialbym zapytac o mozliwosc zamiany zarowki halogen 6V2,4W na LED.

http://www.pilom.com/BicycleElectronics/DynamoCircuits.htm

Ogólnie - najprościej to podłączenie prawie na żywca (tylko poprzez mostek prostowniczy). Diodzie mocy nic się nie stanie, bo dynamo samo z siebie nie da więcej prądu niż okolice pół ampera.
To że dioda świeci jaśniej - nie dziwne. Żarówka tak małej mocy nie wyciągnie nawet 10 lm/W, za to współczesne diody przy niskich mocach (do kilku watów) przekraczają 100 lm/W. Czyli masz co najmniej 10x więcej światła przy tej samej zużywanej mocy.
Reflektor - no tu jest problem. Taki do żarówek jest zupełnie inny niż do diod.

Data: 2015-08-02 01:40:05
Autor: Oje Ejo
On 07/31/15 23:12, rzymo wrote:
W dniu piątek, 31 lipca 2015 17:31:39 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
Chcialbym zapytac o mozliwosc zamiany zarowki halogen 6V2,4W na LED.

http://www.pilom.com/BicycleElectronics/DynamoCircuits.htm

A co jakby po prostu zastosować proste połączenia do ładowania akumulatorków:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2298255.html#10920755
które potem zasialają reflektorki LED?

Wtedy ładujemy reflektorki kiedy nam wygodnie (np. jak mamy "z górki")
a zgromadzoną energię wykorzystujemy kiedy... nam wygodnie :) więc np. pod górkę (wtedy z wyłączonym dynamem)

Jakby jeszcze można zwykłe dynamo butelkowe włączać i wyłączać (mechanicznie - a więc odstawiać od opony) za pomocą manetki na kierownicy...

Data: 2015-08-02 01:54:38
Autor: zbrochaty
[...]

Eeee... stary ja tam mam zawsze pod górkę i pod wiatr
Tak jak pisałem - mam dynamo wbudowane w piastę... ale rozwiązania butelkowe z manetką mi się podobają. Bierzesz butelkę wkręcasz korkociąg, podnosisz manetkę do góry i wino otwarte. A wtedy masz "z górki"

A tak na poważnie - myślałem ze dostane produkt w kształcie żarówki gdzie dioda będzie w miejscu włókna żarnika, a mostek Graetza w cokole. Niby można wszystko polutować z kawałków, zrobić "pająka" i upchnąć to w lampie, ale pozostaje jeszcze nieodpowiedni kształt odbłyśnika lampy.
Zatem chyba rozejrzę się za czymś gotowym

Czy ktoś używał lampkę LED-owa pod dynamo, taka lampkę co by pasowała (estetycznie) do miejskiego roweru - nowego, ale stylizowanego na stary?
Na necie jest tego trochę, ale zależy mi na opinii użytkownika

Zbrochaty

Data: 2015-08-04 12:40:27
Autor: Oje Ejo
On 08/02/15 10:54, zbrochaty@gmail.com wrote:
[...]

Jezeli chcesz "BEZ podtrzymania" wowczas rozwaz co takiego:
    http://tinyurl.com/now5xqj   (1 Watowa)
    http://tinyurl.com/out63pc   (2.4 Watt)

Podobne znajdziesz na tyl:
    http://tinyurl.com/ps4ssd3  (pol Wata)

Pytanie: co te lampy maja w srodku?
Czy tylko same diody czy rowniez jakis prostownik?
Wygladaja gotowe do bezposredniego przylaczenia do dynama (?)

Data: 2015-08-07 02:54:22
Autor: Jawi
W dniu 2015-07-31 o 17:31, zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

można kupić leda z gwintem E10 na 6v
Jeśli żarówka jest wciskana, to chyba p13,5s?
sprawdź swoją żarówkę i szukaj. np sklepledowy.pl
http://www.sklepledowy.pl/pl/c/Ba9s/235/1/default/1
Tu jest drogo, można kupić taniej.
Ja bym szukał leda o mocy 1W - 1,5w.
powinna świecić taka led znacznie lepiej niż żarówka. Sam nie miałem okazji sprawdzać.

zamiana zarowki halogen 6V2,4W na LED