zamiania mieszkania z dopłatą

Data: 2015-01-13 12:48:50
Autor: mnienalt
zamiania mieszkania z dopłatą
witam wszystkich,
mam następujące pytanie.
Jestem właścicielem mieszkania o wartości X.
Mieszkanie jest nieobciążone żadnym kredytem.
Chcę zamienić się na mieszkania przy czym ja dopłacam gotówką kwotę Y.
Natomiast to drugie mieszkanie, jest obciążone kredytem do zapłaty została kwota Z kredyt w jakimś banku.
Czy taka transakcja jest dla mnie obciążona ryzykiem ?
Jak wygląda procedura w takiej sytuacji ?
Jeżeli moje mieszkanie ma wartość X a to drugie X+Y to na ile maksymalnie może być zadłużone to droższe mieszkanie ? Kto w takiej sytuacji i ile to może wynosić ponosi koszt przeniesienia obciążenia hipotecznego ?

pozdrawiam
Mariusz

Data: 2015-01-13 22:44:38
Autor: RobertS
W dniu 2015-01-13 o 21:48, mnienalt@gmail.com pisze:
[...]

1. nie ma już czegoś takiego jak zamiana mieszkań, teraz będą dwie transakcje sprzedaży (PCC)
2. najpierw musisz spłacić kredyt właścicielowi tamtego mieszkania, jak coś zostanie to płacisz mu na konto (oczywiście rozlicz z własnym mieszkaniem)
3. tamto mieszkanie może być obciążone na dowolną kwotę, poproś zbywcę o stosowny dokument z jego banku (bezciężarówka)
4. niekoniecznie bank się zgodzi na przeniesienie kredytu, koszty oczywiście ponosi kredytobiorca

RobertS

Data: 2015-01-15 20:15:35
Autor: 666
zamiania mieszkania z dopłatą