zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 07:06:52
Autor: bourbaki
zamiast obwodnic i autostrad ...
Data: 2009-10-28 08:30:11
Autor: Cyprian Prochot
zamiast obwodnic i autostrad ...

Użytkownik "bourbaki" <bourbaki1@go2.pl> napisał w wiadomości news:hc8n1u$ve3$1achot.icm.edu.pl...
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Program-Uspokojenia-Ruchu,wid,11632704,wiadomosc.html

ktos ich wreszcie powinien na taczkach wywiezc ...

szkoda nawet komentowac idee przedstawione w "programie"....

Cyprian Prochot

Data: 2009-10-28 10:27:08
Autor: Tomek
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 11:01:00
Autor: bratPit[pr]
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 11:49:44
Autor: Adam Kowalski
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 11:44:51
Autor: Adam Kowalski
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 04:12:45
Autor: mw
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 12:27:49
Autor: Adam Kowalski
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 11:58:19
Autor: Cavallino
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 12:30:10
Autor: Adam Kowalski
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 13:38:13
Autor: BaX
zamiast obwodnic i autostrad ...

Data: 2009-10-28 14:13:52
Autor: Cavallino
zamiast obwodnic i autostrad ...
Użytkownik "Adam Kowalski" <xxx@yyy.pl> napisał w wiadomości news:hc98l7$4ap$1news.interia.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hc984c$516$1news.onet.pl...
Dlaczego piszesz, że "zamiast obwodnic i autostrad"? Przecież to nieprawda i ani w tym artykule ani w programie MI nie ma o tym mowy.

Każda złotówka wydana na puscie obecnej drogi ZANIM powstanie zastępująca ją autostrada i obwodnica jest działaniem ZAMIAST.

Zależy o jakich drogach mówimy. Ja w kontekście uspokajania ruchu rozumiem przede wszystkim drogi lokalne, wręcz osiedlowe, głównie w miastach i wsiach, w szczegółności w ich centrach. Tam w wielu miejscach wdrażanie tego programu jest potrzebne.

Owszem, ale ważne jest KIEDY.
Zaraz PO wybudowaniu obwodnic i autostrad.
A nie ZAMIAST nich jak tu się proponuje.

Data: 2009-10-28 15:58:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "Adam Kowalski" <xxx@yyy.pl> napisał w wiadomości news:hc9ka1$npf$1news.interia.pl...
[...]

A mają być ZBUDOWANE.
Wszystkie.
I dopiero wtedy pierwsza złotówka wyrzucona  na utrudnienia i fotoradary.
Inaczej to jest ZAMIAST.

Data: 2009-10-28 16:17:37
Autor: Adam Kowalski
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hc9m6h$dpq$1news.onet.pl...
[...]

Tego nie można określić binarnie (są albo nie są). Proces usprawniania ruchu jest wielopłaszczyznowy i musi być realizowany *równolegle*.

Data: 2009-10-28 18:16:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "Adam Kowalski" <xxx@yyy.pl> napisał w wiadomości news:hc9lvo$l5g$1news.interia.pl...
[...]

Można.

Proces usprawniania ruchu

Nie bredź.
Mówimy o procesie psucia ruchu i dróg.

jest wielopłaszczyznowy i musi być realizowany *równolegle*.

Nie musi.
Można najpierw dać alternatywę.

Data: 2009-10-28 18:46:34
Autor: Adam Kowalski
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hc9u8s$1qp$1news.onet.pl...
Tego nie można określić binarnie (są albo nie są).

Można.

Zależy od spojrzenia. Dla jednych 5 autostrad i 10 ekspresówek będzie oznaczało, że mamy rozwiniętą sieć drogową, dla innych, że jesteśmy na początku drogi. I zależy też od miejsca zamieszkania :)

Proces usprawniania ruchu

Nie bredź.
Mówimy o procesie psucia ruchu i dróg.

Czy ruch to tylko samochody? A co z pieszymi i rowerzystami? Im się nic nie należy? Spojrzyj na to z innej perspektywy.

jest wielopłaszczyznowy i musi być realizowany *równolegle*.

Nie musi.
Można najpierw dać alternatywę.

Czasu nie starczy. I pieniędzy. Zaniechanie działań w pewnych płaszczyznach jest bardzo kosztowne ekonomicznie i społecznie.

Data: 2009-10-28 18:26:32
Autor: Krzysiek
Dnia Wed, 28 Oct 2009 18:46:34 +0100, Adam Kowalski napisał(a):

[...]

Cavallino i inna perspektywa? Kolega w cuda wierzy? :)
Przecież to niereformowalny przypadek.

--
Krzysiek

Data: 2009-10-28 22:23:12
Autor: J.F.
On Wed, 28 Oct 2009 18:46:34 +0100,  Adam Kowalski wrote:
Zależy od spojrzenia. Dla jednych 5 autostrad i 10 ekspresówek będzie oznaczało, że mamy rozwiniętą sieć drogową, dla innych, że jesteśmy na początku drogi. I zależy też od miejsca zamieszkania :)

jakby te drogi mialy miec po 400km a nie po 40, to 5a+10e daje 6000
km. Polowa z tego co maja Niemcy .. czyli calkiem sporo.

Na poczatek mozemy zaczac od jednocyfrowych drog krajowych.

J.

Data: 2009-10-28 23:50:21
Autor: Cavallino
zamiast obwodnic i autostrad ...
Użytkownik "Adam Kowalski" <xxx@yyy.pl> napisał w wiadomości news:

Mówimy o procesie psucia ruchu i dróg.

Czy ruch to tylko samochody?

Ten na drogach tak.

A co z pieszymi i rowerzystami? Im się nic nie należy?

Te obwodnice i autostrady to właśnie głównie dla nich.
Ujmują im w sposób drastyczny blaszanopuszkowych konkurentów na drogach.

jest wielopłaszczyznowy i musi być realizowany *równolegle*.

Nie musi.
Można najpierw dać alternatywę.

Czasu nie starczy. I pieniędzy.

Trudno.
Fotoradary i popsucie dróg może sobie zaczekać.

Zaniechanie działań w pewnych płaszczyznach jest bardzo kosztowne ekonomicznie i społecznie.

No właśnie.
Im mniej autostrad tym koszty większe.
I żadne pomysły nawiedzonych drogowców tego nie zmienią.
Tylko wyprowadzenie dużego ruchu z terenu zabudowanego może to zrobić.

Data: 2009-10-30 10:16:17
Autor: Adam Kowalski
zamiast obwodnic i autostrad ...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hcahre$nef$1news.onet.pl...
Czy ruch to tylko samochody?

Ten na drogach tak.

Zależy na jakich drogach. Na większości dróg (np. w miastach) ich uczestnikami są również piesi i rowerzyści.

A co z pieszymi i rowerzystami? Im się nic nie należy?

Te obwodnice i autostrady to właśnie głównie dla nich.
Ujmują im w sposób drastyczny blaszanopuszkowych konkurentów na drogach.

Dokładnie tak.

[...]

Czy z perspektywy człowieka potrąconego na przejściu dla pieszych też napisałbyś "Trudno, nie przebudujemy tego skrzyżowania, można zaczekać"?

[...]

Bolesne jest zaniechanie budowania dróg klasy A i S, ale również poprawa infrastruktury na istniejących drogach.

Data: 2009-10-30 10:32:41
Autor: Cavallino
[...]

Właśnie z jego perspektywy najlepszą opcją jest brak czegoś co może go potrącić (bo nie pojedzie tamtędy).

W dalszej kolejności.

Data: 2009-10-29 11:44:44
Autor: kamil

"Adam Kowalski" <xxx@yyy.pl> wrote in message news:hc9un0$1ea$1news.interia.pl...

[...]

Tu akurat (tfu, tfu) zgodze sie z Cavallino. Czy piesi i rowerzysci placa podatek drogowy? Wiec nie powinni byc na nich priorytetowi, tak samo jak trudno miec pretensje do organizatora darmowej imprezy, ze Ci repertuar nie odpowiadal.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-30 00:06:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 29 Oct 2009, kamil wrote:

Tu akurat (tfu, tfu) zgodze sie z Cavallino. Czy piesi i rowerzysci placa
podatek drogowy?

  Pomijasz drobny element. A nawet dwa (ten drugi to nie moja uwaga, wręcz
kiedyś zostałem tu "naprostowany").
  Załóż, że masz posiadłość - wspólną.
  I żądasz jej fizycznego podziału.
  Sąd się przychyla.
  Ale... ustanawia "drogę konieczną".
  Chodnik jest czymś takim!
  To, że chcesz zawłaszczyć jakiś kawałek terenu "bo płacę", nie
znaczy, że zadziała z automatu :)

  Co do rowerzystów sprawa jest inna - "śmieszki" bywają większym
utrudnieniem dla rowerzysty który jedzie w celach *użytkowych* (do
pracy, urzędu...), niż wszystkie szykany stosowane wobec kierowców
razem wzięte.

  A sprawa druga, to owa uwaga, ze "podatki drogowe" mają na celu
pokrycie "kosztów związanych" z ruchem samochodów - czyli np.
sprawy zwiększonej wypadkowości i wydatków na leczenie, które
nie tak dawno usiłowano "wrzucić" do OC (przypomnę: ja się *nie*
wtykam do sposobu ustanawiania celów, ale musisz przyznać ze
wypada się zgodzić - albo takie koszty są "w podatku nadzwyczajnym",
albo powinny być osobno opłacane).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-30 10:09:47
Autor: Adam Kowalski
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:hcbv7d$clm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeśli masz na myśli drogi kategorii A lub S to oczywiście masz rację, piesi i rowerzyści z nich nie mogą (nie muszą) korzystać. Ale ja patrzę na to bardziej ogólnie, ba, wręcz z perspektywy ruchu miejskiego, gdzie piesi i rowerzyści są nieodłącznym jego elementem. Droga składa się z jezdni, chodnika, pobocza, itd.

Skoro z dróg wyrzucamy pieszych i rowerzystów, to którędy oni mają jeździć, chodzić? Robimy dla nich osobne drogi?

Data: 2009-10-30 10:16:28
Autor: Cavallino
zamiast obwodnic i autostrad ...
Użytkownik "Adam Kowalski" <xxx@yyy.pl> napisał w wiadomości news:

Skoro z dróg wyrzucamy pieszych i rowerzystów,

Z jezdni.
Niech się cieszą że za kasę kierowców mają wybudowane chodniki i ścieżki rowerowe.

Data: 2009-10-30 10:19:32
Autor: Adam Kowalski
zamiast obwodnic i autostrad ...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hceatd$dvf$1news.onet.pl...
Z jezdni.

To akurat chyba jest oczywiste? Pewnie, że jezdnia jest dla samochodów, chodnik dla pieszych a droga rowerowa dla rowerzystów.

Data: 2009-10-30 10:33:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "Adam Kowalski" <xxx@yyy.pl> napisał w wiadomości news:hce9o6$9ak$1news.interia.pl...
[...]

I o to chodzi.
Żeby wybudować te brakujące jezdnie.
Z resztą jest zdecydowanie lepiej.

Data: 2009-10-30 14:35:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Oct 2009, Adam Kowalski wrote:

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał
Z jezdni.

To akurat chyba jest oczywiste?

  Nie, szczególnie w miastach.
  Jedynie "pobocze", niezależnie czy nazwane czy nie "pasem rowerowym
w jezdni" nie tworzy nowych punktów kolizyjnych.
  Pomijam już pozostałe utrudnienia wynikłe z rozdzielenia ruchu
stosowane *w praktyce* w Polsce.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-28 20:08:46
Autor: kogutek
> [...]

Nie bredź.
Mówimy o procesie psucia ruchu i dróg.

> jest wielopłaszczyznowy i musi być realizowany *równolegle*.

Co byś nie napisał to i tak wprowadzą taki albo podobny program. Tyle twojego ze
sobie pogardłujesz. W Afganistanie, gdzie jest wojna ginie mniej ludzi niż na
polskich drogach. Trzeba kierowcom w Polsce założyć obroże i tak je zacisnąć
żeby im gały powychodziły. Wszystkie inne metody okazały się na razie nieskuteczne. --

Data: 2009-10-28 22:45:02
Autor: Marcin N

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:192f.000002fc.4ae896benewsgate.onet.pl...

[...]

Nie było do tej pory żadnych innych metod. Jedyne, co się robiło, to bzdurne ograniczenia prędkości i radary w krzaczorach.

Jak widać - to jest nieskuteczne.

Dla odmiany może czas uderzyć w model niemiecki?

Data: 2009-10-29 00:04:26
Autor: kogutek
> [...]

Jak widać - to jest nieskuteczne.

Dla odmiany może czas uderzyć w model niemiecki?
A jaki jest model niemiecki?

Data: 2009-10-29 09:10:49
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-10-29 00:04,  *kogutek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dla odmiany może czas uderzyć w model niemiecki?

A jaki jest model niemiecki?

Utrata PJ na krótki okres za średnie/duże przewinienia? :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-10-29 12:15:09
Autor: Mario
Mirek Ptak pisze:
[...]

POPIERAM!
Powinni to wprowdzić, wkrótce po tym jak zrobią drogi takie jak w Niemczech. :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2009-10-29 11:47:53
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hcbtft$jnq$1news.onet.pl...
Mirek Ptak pisze:
[...]

Widzisz, problem naprawde nie w drogach, tylko w kretynach nie potrafiacych sie na drogach zachowac. Jesli droga jest ciasna, dziurawa i kreta, to do ciezkiej cholery - nie wyprzedzajmy wszystkiego co sie nawinie. Czasem az zal patrzec, jak zakompleksieni wlasciciele 10-letnich dupowozow warcza na swiatlach silnikiem obok Evo czy Imprezy.

Kretyni musza wreszcie pojac, ze jezdza dupowozem po niebezpiecznej drodze, wiec zeby zminimalizowac ryzyko wypadku, powinni tym dupowozem toczyc sie z przepisowa predkoscia zamiast przedluzac sobie pindola myslac, ze sa nowym wcieleniem kubicy. Inaczej zadna droga im nie pomoze, bo zamiast 130 beda zapierdalac 190 i bedzie tak samo niebezpiecznie, jak do tej pory.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-29 23:17:34
Autor: kogutek
zamiast obwodnic i autostrad ...

> A jaki jest model niemiecki?

Utrata PJ na krótki okres za średnie/duże przewinienia? :)

Pozdrawiam - Mirek
-- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
Nie da rady, oba samce. Będą jeździć bez PJ. Tylko bardzo wysokie kary finansowe. --

Data: 2009-10-30 10:16:18
Autor: J_K_K
zamiast obwodnic i autostrad ...
Użytkownik "bourbaki" <bourbaki1@go2.pl> napisał w wiadomości
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Program-Uspokojenia-Ruchu,wid,11632704,wiadomosc.html

Czyli zamiast poszerzania dróg będą je zwężać, likwidować 3-cie pasy,
budować pasma wysepek na środku i malować podwójne ciągłe.

Pzdr

JKK

zamiast obwodnic i autostrad ...