[OG] zamienię kasetę

Data: 2009-12-13 23:16:51
Autor: mariuszmo
[OG] zamienię kasetę
sprawa jest następująca, kupilem rower i jest tam kaseta deore 11-32, ponieważ rower ma być do jazdy AM i jest to dość ciężki full chętnie bym ją zmienił na 11-34 co pozwoli mi z wiekszą swobodą podjazdy na stromizny z prawdziwego zdarzenia.

Teraz pytanie czy ktoś ma problem odwrotny - i chciałby się zamienić?
lub ewentualnie mogę sprzedać kasetę Deore wraz z łańcuchem KMC Z9000 z przebiegiem 30 km za cenę samej kasety.(łańcuch 110 ogniw)
u obydwu przypadakch inf na mail mmmm(małpa)wp.pl

Tak na marginesie zastanawiająca jest praktyka wstawiania takich kaset do cięższych fulli a jak przeglądnałem ofertę kilku producentów sprcjalizujących się w takich rowerach to jest to nagminne. Nie rozumiem takiego działania bo producent mógłby przewidzieć, że ktoś chce pojeździć po bardziej wymagajacych górkach.

Taka 11-32 sprawdza się doskonale w XC a nawet powiem więcej, mieszkam w dość górzystym terenie i w rowerze XC nigdy nie używam 32 z tyłu bo nie ma takiej potrzeby, wcześniej przednie koło straci przyczepność i przewrócę się na plecy niż będzie potrzeba użycia 32 z tyłu.
No ale jeśli idzie o cięższe rowery AM Enduro to wbrew temu co mówią marketingowcy niektórych firm, że ich fulle są na tyle uniwersalne, iż podjazdy są łatwiejsze niż na rowerach XC to delikatnie mówiąc mija się to znacznie z prawdą.

Data: 2009-12-14 06:31:45
Autor: kml
[OG] zamienię kasetę

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hg3p9c$nd5$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Pewnie dlatego, że wersja 34 jest niewykorzystywalna w prawdziwym świecie IMO. Dwa zeby, w stosunku do 32, świata nie wywrócą do góry nogami a jak nie mogłeś wjechać wtedy tak i teraz nie wjedziesz. Dla mnie 34 to jest po prostu za miękkie przełożenie i jedyne co można nim osiągnąć to mega młynek.

kml
Last update 6/12/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy i nowy napęd.

Data: 2009-12-16 09:57:50
Autor: Rowerex
zamienię kasetę
On 14 Gru, 06:31, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "mariuszmo" <kos...@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomościnews:hg3p9c$nd5$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

prostu za miękkie przełożenie i jedyne co można nim osiągnąć to mega młynek.

Samo 34 to nie przełożenie :-p

Domyślam się, że chodzi o przełożenia typu 22/34 lub 22/34, ale nie ma
póki co prawnego  obowiązku używania największej koronki kasety
wyłącznie z najmniejszą koronką korby. Inna sprawa, że wszechobecna
linia łańcucha 50mm dla korb w zasadzie do tego zmusza i przełożenia
32/32 lub 32/34, to już spory przekos łańcucha, ale takie sprawy można
obejść.

Jeśli ktoś uważa 22/32 za zbyt miękkie, to niech sobie sprawi napęd
2x9, z przodu korba np. 42-28 lub 40/26 (np. 42 w miejsce środkowej
koronki, 28 np. od Alivio), a z tyłu kaseta 11-32 lub 34 i jazda.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-16 19:19:11
Autor: kml
zamienię kasetę

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:ca7713dc-8b1d-49cb-9716-dd0ee204f170g23g2000vbr.googlegroups.com...

(...) i jazda.

Rohloff Speedhub :>

Data: 2009-12-14 07:45:23
Autor: Adrian S.
[OG] zamienię kasetę
Tak naprawdę to różnica między 32 a 34z jest znikoma, ja na Twoim miejscu
bym ją sobie zostawił. Jeśli gdzieś nie wjedziesz to nie przez tą kasetę
tylko przez to że było za stromo albo za ślisko.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-14 09:38:58
Autor: mariuszmo
[OG] zamienię kasetę

Użytkownik "Adrian S." <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> napisał w wiadomości news:hg4n04$msj$1inews.gazeta.pl...
Tak naprawdę to różnica między 32 a 34z jest znikoma, ja na Twoim miejscu
bym ją sobie zostawił. Jeśli gdzieś nie wjedziesz to nie przez tą kasetę
tylko przez to że było za stromo albo za ślisko.

niekoniecznie, wiem jakie różnice są pomiedzy tymi dwoma stopniowaniami bo kiedyś miałem taką 11-34.

ta 34 przydaje się do technicznego wdrapywania się po stromych błotnistych podjazdach takich gdzie przednie koło już traci przyczepność i trzeba leżeć na kierownicy.

34 umożliwia w takiej sytuacji bardziej miękki obrót bo każde mocniejsze szarpnięcie kończy się właśnie utratą przyczepności lub podniesieniem przedniego koła.

Data: 2009-12-15 03:01:48
Autor: Mateusz
zamienię kasetę
co to za brednie...

jakbyś na miękkim przełożeniu, w błocie próbował jeszcze powiesić się
na kierze to byś na pewno nie ujechał daleko.

drugi cytat... oczywiście, zgadzam się. Tyle, że po co mi mocniejsze
szarpnięcia ? pakujesz się w w kombinacje z kasetami a chyba nawet o
SPD nie słyszałeś. Na jednostajnym ruchu, bez żadnych szarpnięć i do
tego na miękkim biegu nie będziesz miał większych problemów z
zaliczeniem żadnego błotka.

Data: 2009-12-15 19:58:58
Autor: mariuszmo
zamienię kasetę

Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:40a94ca6-2c0b-433f-b61e-c15593751a70k17g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

i tu się mylisz bo spd używam od dawna, ja pisałem o podjazdach pod ekstremalne wzniesienia nie o bagienku na ścieżce,
przy takim podjeździe chwila nieuwagi jedno sarpnięcie i tracisz przyczepność, z racji nachylenia o ponownym ruszeniu można zapomnieć

Data: 2009-12-15 13:53:29
Autor: Mateusz
zamienię kasetę
bagienko na ścieżce czy strome wzniesienie... jeden kij. Poćwicz
'ciągnięcie' w spd to nie będziesz miał takich problemów.

Sprzęt Cię nie uratuje. Technika tak.

Data: 2009-12-16 09:46:15
Autor: Rowerex
zamienię kasetę
On 13 Gru, 23:16, "mariuszmo" <kos...@nie.spamowi.pl> wrote:

Taka 11-32 sprawdza si doskonale w XC a nawet powiem więcej, mieszkam w
do górzystym terenie i w rowerze XC nigdy nie używam 32 z tyłu

Wymontuj koronkę 22 z korby, to zaczniesz używać 32 z tyłu
nieporównanie częściej - inaczej szkoda kasety. No chyba żeś cyborg
jakowyś i 22 w korbie też nie używasz, a 32/32 jest dla Ciebie za
miękkie...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-16 11:01:04
Autor: granat
[OG] zamienię kasetę
mariuszmo pisze:

[...]

deore mozna rozmontowac wybijajac piny.
popros w serwisie o jakas stara kasete z taka zebatka i podmnien. 34 nawet w zajechanej w trupa kasecie bedzie jak nowa.

moim zdaniem nie warto, chyba ze masz korbe z dwoma tarczami. jak szybciej podejdziesz niz wjedziesz, to daje sie z buta. po to sa te wkrecane kolce w spd.

granat

[OG] zamienię kasetę