[OG] zamienię kasetę

Data: 2009-12-14 06:31:45
Autor: kml
[OG] zamienię kasetę

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hg3p9c$nd5$1atlantis.news.neostrada.pl...

Tak na marginesie zastanawiająca jest praktyka wstawiania takich kaset do cięższych fulli a jak przeglądnałem ofertę kilku producentów sprcjalizujących się w takich rowerach to jest to nagminne. Nie rozumiem takiego działania bo producent mógłby przewidzieć, że ktoś chce pojeździć po bardziej wymagajacych górkach.

Pewnie dlatego, że wersja 34 jest niewykorzystywalna w prawdziwym świecie IMO. Dwa zeby, w stosunku do 32, świata nie wywrócą do góry nogami a jak nie mogłeś wjechać wtedy tak i teraz nie wjedziesz. Dla mnie 34 to jest po prostu za miękkie przełożenie i jedyne co można nim osiągnąć to mega młynek.

kml
Last update 6/12/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy i nowy napęd.

Data: 2009-12-16 09:57:50
Autor: Rowerex
zamienię kasetę
On 14 Gru, 06:31, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "mariuszmo" <kos...@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomościnews:hg3p9c$nd5$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

prostu za miękkie przełożenie i jedyne co można nim osiągnąć to mega młynek.

Samo 34 to nie przełożenie :-p

Domyślam się, że chodzi o przełożenia typu 22/34 lub 22/34, ale nie ma
póki co prawnego  obowiązku używania największej koronki kasety
wyłącznie z najmniejszą koronką korby. Inna sprawa, że wszechobecna
linia łańcucha 50mm dla korb w zasadzie do tego zmusza i przełożenia
32/32 lub 32/34, to już spory przekos łańcucha, ale takie sprawy można
obejść.

Jeśli ktoś uważa 22/32 za zbyt miękkie, to niech sobie sprawi napęd
2x9, z przodu korba np. 42-28 lub 40/26 (np. 42 w miejsce środkowej
koronki, 28 np. od Alivio), a z tyłu kaseta 11-32 lub 34 i jazda.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-16 19:19:11
Autor: kml