Data: 2009-08-21 12:07:10 | |
Autor: Tom | |
zamienniki vs oryginalne cześci | |
witam,
konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są duuużo różne. pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2009-08-21 21:15:51 | |
Autor: DoQ | |
zamienniki vs oryginalne cześci | |
Tom pisze:
konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja Ta oryginalna to sprawna jest? Bo chyba nie skoro kupiles druga? Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-08-22 00:24:16 | |
Autor: Tom | |
zamienniki vs oryginalne cześci | |
On 21 Sie, 21:15, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
Tom pisze: ma przypalony styk na jeden przewód WN poza tym wydaje się być sprawna. Pomiary dość równe i sensowne. |
|
Data: 2009-08-21 21:33:58 | |
Autor: J.F. | |
zamienniki vs oryginalne czeci | |
On Fri, 21 Aug 2009 12:07:10 -0700 (PDT), Tom wrote:
konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja po stronie NN to bym sie spodziewal raczej zblizonej wartosci. Po stronie WN dowolnosc jest wieksza. Co to za auto, jaki zaplon i jakie sa te wartosci - bo moze jednak i duuuze roznice akceptowalne ? J. |
|
Data: 2009-08-22 00:37:29 | |
Autor: Tom | |
zamienniki vs oryginalne cze ci | |
On 21 Sie, 21:33, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Fri, 21 Aug 2009 12:07:10 -0700 (PDT), Tom wrote: Auto to Polo 1.4 16V 2000r. a cewka to całość dla 4 świec. W oryginale wartości od WN to 5.2 kOhm miedzy wyjściami na świece. W zamienniku ok 7kOhm. Od strony NN sa 4 piny: oryg zamiennik 1-2: 1.72 17.2 1-3: 0.78 20.0 1-4: 0.39 10.0 2-3: 1.72 17.2 2-4: 1.33 7.19 3-4: 0.39 10.0 pomijając inne wartości to na parze 1-3 w zamienniku wartość jest od czapki. Oryginalnie siedzi Temic (032 905 106B) a zamiennik kupiłem Vemo (10-70-0044). Na VAG-u dostaję 2 błędy w wolnym tlumaczeniu: przerwa w obwodzie cewki stage 1 i stage 2. pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2009-08-22 10:26:09 | |
Autor: J.F. | |
zamienniki vs oryginalne cze ci | |
On Sat, 22 Aug 2009 00:37:29 -0700 (PDT), Tom wrote:
Auto to Polo 1.4 16V 2000r. a cewka to całość dla 4 świec. W oryginale Tym bym sie nie przejmowal. Od strony NN sa 4 piny: pomijając inne wartości to na parze 1-3 w zamienniku wartość jest od Hm, tak na oko to jedna cewka jest 1-4, druga 3-4, a 2-4 .. opornik zabezpieczajacy ? Oryginalnie siedzi Temic (032 905 106B) a zamiennik kupiłem Czyli cewka nawyrazniej nie od tego. Hm, moze elektronika zrobila kolejny postep, ale ja przyzwyczajony jestem raczej do pradow po pare amperow. na nowej takie nie poplyna, czy ona w ogole jest od czegokolwiek ?. J. |
|
Data: 2009-08-22 05:20:56 | |
Autor: Tom | |
zamienniki vs oryginalne cze ci | |
On 22 Sie, 10:26, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sat, 22 Aug 2009 00:37:29 -0700 (PDT), Tom wrote: Dziś mam kolejne doświadczenia. Bylem w sklepie, dostałem jakiś inny zamiennik zupełnie innej firmy, założyłem, odpalam, na jałowym zaczyna szarpać ale nic jadę. I znów ta sama historia jak wcześniej ale szarpie częściej, prawie przygasa przy ruszaniu. Pomierzyłem rezystancje i na WN ok 5KOhm a na NN jeszcze inaczej niż w obu poprzednich ale generalnie duże oporności. Ale koleś coś mocno ściemniał mi przy zwrocie a cena Vemo była dziwnie niska, w końcu oddal kasę. Po drodze zahaczyłem o InterCars. Mieli Beru, pomierzyłem prawie jak oryginał (jakieś drobne różnice raczej nieznaczące), lecz niestety nie był chętny na test w samochodzie, trudno rozumiem. I teraz dylemat brać w ciemno czy diabli wiedza co robić. Trochę szkoda byłoby wtopić 450 za te Beru jak nie będzie dobrze. pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2009-08-23 10:45:08 | |
Autor: J.F. | |
zamienniki vs oryginalne cze ci | |
On Sat, 22 Aug 2009 05:20:56 -0700 (PDT), Tom wrote:
Po drodze zahaczyłem o InterCars. Mieli Beru, pomierzyłem A sciagnij jakiegos Haynesa, moze tam podadza opornosci, a moze jakies uwagi czy schematy. I sprawdz na szrotach/allegro, moze dorwiesz oryginalna cewke taniej. J. |
|
Data: 2009-08-23 16:35:19 | |
Autor: Czabu | |
zamienniki vs oryginalne cze ci | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:u50295pep4hqv3knvi5vc4c4s267pi2nc74ax.com... I sprawdz na szrotach/allegro, moze dorwiesz oryginalna cewke taniej. Na allegro Beru o którym pisał autor wątku wychodzi ponad 100zł taniej (nawet z przesyłką). Ja bym jeszcze poszukał kogoś, kto ma samochód z takim samym silnikiem (np. na jakimś formum dedykowanym dla marki) i podmienił na chwilę tą cewkę, żeby sprawdzić, czy to jej wina. Pozdrawiam Czabu |
|
Data: 2009-08-23 10:47:46 | |
Autor: Tom | |
zamienniki vs oryginalne cze ci | |
On 23 Sie, 16:35, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
wrote: Użytkownik "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:u50295pep4hqv3knvi5vc4c4s267pi2nc74ax.com... kupić beru nawe za te 450, niech tam plać i placz, ale oczywiscie lepiej taniej niz drozej. Problem jest inny: zamienniki tez mialy byc dobre a tu niespodzianka, po tych doswiadczeniach po prostu sam nie wiem co myslec. Po grzyb robic zamienniki, ktore dzialaja jak chca, gdybym byl pewien ze te beru pojdzie od reki to dlugo bym nie myslal. Wydawało mi sie prosta sprawa widac co zepsute, dodatkowo VAG pokazuje co zepsute, objawy wskazuja co zepsute to wymieniam. Mimo ze zamienniki i tansze, to nie znaczy ze kupie i moge sobie od razu na polce postawic. Tak troche niesmaku nabralem i teraz chodze jak kolo jeza, ale coz jak sie zawezme to cos wymysle :) pozdrawiam Tomek |
|