Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zamienniki vs oryginalne cześci

zamienniki vs oryginalne cześci

Data: 2009-08-21 12:07:10
Autor: Tom
zamienniki vs oryginalne cześci
witam,

konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
duuużo różne.
pozdrawiam Tomek

Data: 2009-08-21 21:15:51
Autor: DoQ
zamienniki vs oryginalne cześci
Tom pisze:

konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
duuużo różne.

Ta oryginalna to sprawna jest? Bo chyba nie skoro kupiles druga?


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-22 00:24:16
Autor: Tom
zamienniki vs oryginalne cześci
On 21 Sie, 21:15, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
Tom pisze:

> konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
> po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
> zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
> trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
> duuużo różne.

Ta oryginalna to sprawna jest? Bo chyba nie skoro kupiles druga?

ma przypalony styk na jeden przewód WN poza tym wydaje się być
sprawna.
Pomiary dość równe i sensowne.

Data: 2009-08-21 21:33:58
Autor: J.F.
zamienniki vs oryginalne czeœci
On Fri, 21 Aug 2009 12:07:10 -0700 (PDT),  Tom wrote:
konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
duuużo różne.

po stronie NN to bym sie spodziewal raczej zblizonej wartosci.
Po stronie WN dowolnosc jest wieksza.

Co to za auto, jaki zaplon i jakie sa te wartosci - bo moze jednak i
duuuze roznice akceptowalne ? J.

Data: 2009-08-22 00:37:29
Autor: Tom
zamienniki vs oryginalne cze ci
On 21 Sie, 21:33, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Fri, 21 Aug 2009 12:07:10 -0700 (PDT),  Tom wrote:
>konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
>po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
>zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
>trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
>duuużo różne.

po stronie NN to bym sie spodziewal raczej zblizonej wartosci.
Po stronie WN dowolnosc jest wieksza.

Co to za auto, jaki zaplon i jakie sa te wartosci - bo moze jednak i
duuuze roznice akceptowalne ?

Auto to Polo 1.4 16V 2000r. a cewka to całość dla 4 świec. W oryginale
wartości od WN to 5.2 kOhm miedzy wyjściami na świece. W zamienniku ok
7kOhm. Od strony NN sa 4 piny:
        oryg      zamiennik
1-2:  1.72          17.2
1-3:  0.78          20.0
1-4:  0.39          10.0
2-3:  1.72          17.2
2-4:  1.33          7.19
3-4:  0.39          10.0

pomijając inne wartości to na parze 1-3 w zamienniku wartość jest od
czapki. Oryginalnie siedzi Temic (032 905 106B) a zamiennik kupiłem
Vemo (10-70-0044). Na VAG-u dostaję 2 błędy w wolnym tlumaczeniu:
przerwa w obwodzie cewki stage 1 i stage 2.

pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-08-22 10:26:09
Autor: J.F.
zamienniki vs oryginalne cze ci
On Sat, 22 Aug 2009 00:37:29 -0700 (PDT),  Tom wrote:
Auto to Polo 1.4 16V 2000r. a cewka to całość dla 4 świec. W oryginale
wartości od WN to 5.2 kOhm miedzy wyjściami na świece. W zamienniku ok
7kOhm.

Tym bym sie nie przejmowal.

Od strony NN sa 4 piny:
       oryg      zamiennik
1-2:  1.72          17.2
1-3:  0.78          20.0
1-4:  0.39          10.0
2-3:  1.72          17.2
2-4:  1.33          7.19
3-4:  0.39          10.0

pomijając inne wartości to na parze 1-3 w zamienniku wartość jest od
czapki.

Hm, tak na oko to jedna cewka jest 1-4, druga 3-4, a 2-4 .. opornik
zabezpieczajacy ?
Oryginalnie siedzi Temic (032 905 106B) a zamiennik kupiłem
Vemo (10-70-0044). Na VAG-u dostaję 2 błędy w wolnym tlumaczeniu:
przerwa w obwodzie cewki stage 1 i stage 2.

Czyli cewka nawyrazniej nie od tego.
Hm, moze elektronika zrobila kolejny postep, ale ja przyzwyczajony
jestem raczej do pradow po pare amperow. na nowej takie nie poplyna,
czy ona w ogole jest od czegokolwiek ?.

J.

Data: 2009-08-22 05:20:56
Autor: Tom
zamienniki vs oryginalne cze ci
On 22 Sie, 10:26, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sat, 22 Aug 2009 00:37:29 -0700 (PDT),  Tom wrote:
>Auto to Polo 1.4 16V 2000r. a cewka to całość dla 4 świec. W oryginale
>wartości od WN to 5.2 kOhm miedzy wyjściami na świece. W zamienniku ok
>7kOhm.

Tym bym sie nie przejmowal.

>Od strony NN sa 4 piny:
>        oryg      zamiennik
>1-2:  1.72          17.2
>1-3:  0.78          20.0
>1-4:  0.39          10.0
>2-3:  1.72          17.2
>2-4:  1.33          7.19
>3-4:  0.39          10.0
>pomijając inne wartości to na parze 1-3 w zamienniku wartość jest od
>czapki.

Hm, tak na oko to jedna cewka jest 1-4, druga 3-4, a 2-4 .. opornik
zabezpieczajacy ?

>Oryginalnie siedzi Temic (032 905 106B) a zamiennik kupiłem
>Vemo (10-70-0044). Na VAG-u dostaję 2 błędy w wolnym tlumaczeniu:
>przerwa w obwodzie cewki stage 1 i stage 2.

Czyli cewka nawyrazniej nie od tego.
Hm, moze elektronika zrobila kolejny postep, ale ja przyzwyczajony
jestem raczej do pradow po pare amperow. na nowej takie nie poplyna,
czy ona w ogole jest od czegokolwiek ?.

Dziś mam kolejne doświadczenia. Bylem w sklepie, dostałem jakiś inny
zamiennik zupełnie innej firmy, założyłem, odpalam, na jałowym zaczyna
szarpać ale nic jadę. I znów ta sama historia jak wcześniej ale
szarpie częściej, prawie przygasa przy ruszaniu. Pomierzyłem
rezystancje i na WN ok 5KOhm a na NN jeszcze inaczej niż w obu
poprzednich ale generalnie duże oporności. Ale koleś coś mocno
ściemniał mi przy zwrocie a cena Vemo była dziwnie niska, w końcu
oddal kasę. Po drodze zahaczyłem o InterCars. Mieli Beru, pomierzyłem
prawie jak oryginał (jakieś drobne różnice raczej nieznaczące), lecz
niestety nie był chętny na test w samochodzie, trudno rozumiem. I
teraz dylemat brać w ciemno czy diabli wiedza co robić. Trochę szkoda
byłoby wtopić 450 za te Beru jak nie będzie dobrze.

pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-08-23 10:45:08
Autor: J.F.
zamienniki vs oryginalne cze ci
On Sat, 22 Aug 2009 05:20:56 -0700 (PDT),  Tom wrote:
Po drodze zahaczyłem o InterCars. Mieli Beru, pomierzyłem
prawie jak oryginał (jakieś drobne różnice raczej nieznaczące), lecz
niestety nie był chętny na test w samochodzie, trudno rozumiem. I
teraz dylemat brać w ciemno czy diabli wiedza co robić. Trochę szkoda
byłoby wtopić 450 za te Beru jak nie będzie dobrze.

A sciagnij jakiegos Haynesa, moze tam podadza opornosci, a moze jakies
uwagi czy schematy.

I sprawdz na szrotach/allegro, moze dorwiesz oryginalna cewke taniej.

J.

Data: 2009-08-23 16:35:19
Autor: Czabu
zamienniki vs oryginalne cze ci

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:u50295pep4hqv3knvi5vc4c4s267pi2nc74ax.com...


I sprawdz na szrotach/allegro, moze dorwiesz oryginalna cewke taniej.

Na allegro Beru o którym pisał autor wątku wychodzi ponad 100zł taniej (nawet z przesyłką). Ja bym jeszcze poszukał kogoś, kto ma samochód z takim samym silnikiem (np. na jakimś formum dedykowanym dla marki) i podmienił na chwilę tą cewkę, żeby sprawdzić, czy to jej wina.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-08-23 10:47:46
Autor: Tom
zamienniki vs oryginalne cze ci
On 23 Sie, 16:35, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:u50295pep4hqv3knvi5vc4c4s267pi2nc74ax.com...

> I sprawdz na szrotach/allegro, moze dorwiesz oryginalna cewke taniej.

Na allegro Beru o którym pisał autor wątku wychodzi ponad 100zł taniej
(nawet z przesyłką). Ja bym jeszcze poszukał kogoś, kto ma samochód z takim
samym silnikiem (np. na jakimś formum dedykowanym dla marki) i podmienił na
chwilę tą cewkę, żeby sprawdzić, czy to jej wina.


kupić beru nawe za te 450, niech tam plać i placz, ale oczywiscie
lepiej taniej niz drozej. Problem jest inny: zamienniki tez mialy byc
dobre a tu niespodzianka, po tych doswiadczeniach po prostu sam nie
wiem co myslec. Po grzyb robic zamienniki, ktore dzialaja jak chca,
gdybym byl pewien ze te beru pojdzie od reki to dlugo bym nie myslal.
Wydawało mi sie prosta sprawa widac co zepsute, dodatkowo VAG pokazuje
co zepsute, objawy wskazuja co zepsute to wymieniam. Mimo ze
zamienniki i tansze, to nie znaczy ze kupie i moge sobie od razu na
polce postawic. Tak troche niesmaku nabralem i teraz chodze jak kolo
jeza, ale coz jak sie zawezme to cos wymysle :)

pozdrawiam
Tomek

zamienniki vs oryginalne cześci

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona