zamordyzm - urzednicze bezprawie

Data: 2014-04-16 23:29:37
Autor: hikikomorisan
zamordyzm - urzednicze bezprawie

"urzędnicy mają prawo do ingerowania w umowy między prywatnymi podmiotami"

"W przypadku umów o dzieło, ZUS zdążył już rozkręcić akcję kontrolną na skalę masową. Obecnie ZUS kontroluje w ten sposób zarówno małe firmy, jak i duże spółki komunalne. Oddziały ZUS w Gdańsku, Elblągu, Toruniu, Bydgoszczy i Słupsku wydały już 1779 takich decyzji. W przypadku 1032 decyzji ZUS zmienił umowy o dzieło na umowy zlecenia. W pozostałych przypadkach umowy o dzieło zostały przez ZUS zamienione na umowy o pracę. "

http://zus.pox.pl/zus/zus-kwestionuje-umowy-i-nalicza-dodatkowe-skladki.htm

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-04-16 22:00:53
Autor: Budzik
zamordyzm - urzednicze bezprawie
Użytkownik hikikomorisan hikikomorisan@amorki.pl ...

"urzędnicy maj± prawo do ingerowania w umowy między prywatnymi
podmiotami" "W przypadku umów o dzieło, ZUS zd±żył już rozkręcić akcję kontroln±
na skalę masow±. Obecnie ZUS kontroluje w ten sposób zarówno małe
firmy, jak i duże spółki komunalne. Oddziały ZUS w Gdańsku, Elbl±gu,
[...]

Ale to chyba nie ma w tym nic dziwnego?
Przeciez od zawsze jest tak, że nie liczy się to jak umowa się nazywa tylko jaki jest jej charakter.
Wiec jak kto¶ zatrudnia pracownika na etat, ale umowe nazywa zleceniem to wyprostowanie tego niedopatrzenia nie powinno nikogo dziwic :)))

Data: 2014-04-23 03:22:05
Autor: Przemek Lipski
W dniu ¶roda, 16 kwietnia 2014 23:00:53 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

[...]

ciekawe jest czy gdy ZUS odkryje że umowa o pracę jest faktycznie umow± o dzieło to też to zmieni :)))

Data: 2014-04-23 12:00:45
Autor: Budzik
zamordyzm - urzednicze bezprawie
Użytkownik Przemek Lipski docent_pa@tlen.pl ...

ciekawe jest czy gdy ZUS odkryje że umowa o pracę jest faktycznie
umow± o dzieło to też to zmieni :)))

hihihih :)
Podejrzewam jednak, że takie przemianowanie zdarza się niezwykle rzadko.

Data: 2014-04-23 12:28:37
Autor: jureq
zamordyzm - urzednicze bezprawie
Dnia Wed, 23 Apr 2014 12:00:45 +0000, Budzik napisał(a):

ciekawe jest czy gdy ZUS odkryje ĹĽe umowa o pracÄ™ jest faktycznie umowÄ…
o dzieło to też to zmieni :)))

Podejrzewam jednak, ĹĽe takie przemianowanie zdarza siÄ™ niezwykle rzadko.

Przypuszczam, że takie coś mogłoby się zdarzyć tylko w wypadku pójścia na macierzyński albo długie chorobowe.

Data: 2014-04-23 14:07:59
Autor: hikikomorisan
zamordyzm - urzednicze bezprawie
On 23.04.2014 14:00, Budzik wrote:
UĹĽytkownik Przemek Lipski docent_pa@tlen.pl ...

ciekawe jest czy gdy ZUS odkryje ĹĽe umowa o pracÄ™ jest faktycznie
umową o dzieło to też to zmieni :)))

hihihih :)
Podejrzewam jednak, ĹĽe takie przemianowanie zdarza siÄ™ niezwykle rzadko.

Wlasciwie umowa o prace to jest umowa o dzielo, z punktu widzenia praw autorskich majatkowych - bo przeciez wszystko co wytworzy pracownik w ramach stosunku pracy (etat) staje sie wlasnoscia intelektualnÄ… pracodawcy.

Data: 2014-04-17 09:15:35
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 16.04.2014 23:29, hikikomorisan pisze:

"urzędnicy mają prawo do ingerowania w umowy między prywatnymi podmiotami"

Co za matoł wymyślił takie hasełko?

[ciach]

http://zus.pox.pl/zus/zus-kwestionuje-umowy-i-nalicza-dodatkowe-skladki.htm

Ważny jest charakter umowy a nie jej tytuł - to dość powszechny kant zrobić umowę-zlecenie, zatytułować "dzieło" i "zaoszczędzić" na składkach.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2014-04-17 09:27:14
Autor: hikikomorisan
On 17.04.2014 09:15, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.04.pracy 2014 23:29, hikikomorisan pisze:

[...]

Wazne to sa zmasowane kontrole.

Ale moze nawet nie to.

Wazne to jest to, ze koszty pracy najwyrazniej sa za wysokie. Inaczej problem by nie istnial.

Tymczasem zamiast rozwiazania problemu perspektywicznie. Dzialania maja na celu zamordyzm tu i teraz.

Data: 2014-04-17 10:00:18
Autor: cef
W dniu 2014-04-17 09:27, hikikomorisan pisze:

Wazne to sa zmasowane kontrole.

Tobie zawsze co¶ nie pasuje :-)
Zawsze były takie kontrole. Bardziej masowe nie staj± się po publikacji artykułu.
ZUS broni się przed kantami i tyle.

Tymczasem zamiast rozwiazania problemu perspektywicznie. Dzialania maja
na celu zamordyzm tu i teraz.

Perspektywicznie, to płatnicy radz± sobie na wiele innych sposobów.

Data: 2014-04-17 12:30:57
Autor: hikikomorisan
On 17.04.2014 10:00, cef wrote:

Tymczasem zamiast rozwiazania problemu perspektywicznie. Dzialania maja
na celu zamordyzm tu i teraz.

Perspektywicznie, to płatnicy radzą sobie na wiele innych sposobów.

Bo musza.

Data: 2014-04-17 10:46:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 17 Apr 2014, hikikomorisan wrote:

On 17.04.2014 09:15, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.04.pracy 2014 23:29, hikikomorisan pisze:

"urzędnicy maj± prawo do ingerowania w umowy między prywatnymi
podmiotami"

Co za matoł wymy¶lił takie hasełko?

  Pewnie taki przekonany, że bezprawie jest zupełne albo swoboda
zawierania umów implikuje nakaz interpretacji/wykładni "po tytule" :)

http://zus.pox.pl/zus/zus-kwestionuje-umowy-i-nalicza-dodatkowe-skladki.htm

Ważny jest charakter umowy a nie jej tytuł - to do¶ć powszechny kant
zrobić umowę-zlecenie, zatytułować "dzieło" i "zaoszczędzić" na składkach.

Wazne to sa zmasowane kontrole.

  Masowo¶ć lub incydentalno¶ć kontroli NIE ZMIENIA przecież faktu,
że prawo jest jakie jest, prawda?
  A jest takie samo od lat.
  O kwalifikacji umowy NIE decyduje tytuł na kartce, ale fakt
pasowania intecji stron do definicji ustawowych.

  Tak naprawdę, artykuł stanowi wniosek o istotne zmiany zarówno
prawa pracy jak i zasad opodatkowania składkami (tak, opodatkowania,
bo skoro jest to "danina przymusowa"...).

Ale moze nawet nie to.

  "Nie to", to jest jeszcze sprawa, kiedy ZUS zawuaży, że "umowa ramowa"
stanowi z założenia "umowę na warunkach zlecenia", jako "umowę
u zawieraniu umów", i jak kto¶ ma paczkę umów o dzieło, wykonywan±
na identycznych warunkach, to wystarczy jeden przypadek innej osoby
która podobne "dzieło" dla danego zamawiaj±cego zrobiła na innych
warunkach, aby wykazać istnienie "umowy ramowej".
  A wtedy mamy trudne pytanie - czy wynagrodzenie z umowy podlegaj±cej
pod "ramow±" ma prawo być wynagrodzeniem z "dzieła" i dlaczego.
  Ż±danie składek od takiego "dzieła" (przez okres przedawnienia
wstecz :>), jak na mój gust, ma (wedle upodobań można sobie
dopisać: "niestety") uzasadnienie w przepisach.

Wazne to jest to, ze koszty pracy najwyrazniej sa za wysokie. Inaczej problem by nie istnial.

  Powiedz to np. zwi±zkowcom :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-17 12:29:44
Autor: hikikomorisan
zamordyzm - urzednicze bezprawie

  Powiedz to np. zwiÄ…zkowcom :D

Zwiazkowcy nie maja kosztow. Przeciez ich finansowanie lezy w gestii pracodawcy, ktorego na to z definicji stac. Bo wiadomo, zwiazkowcom sie nalezy w pierwszej kolejnosci, bo oni maja misje (niemaleze jak TV publiczna)

Data: 2014-04-17 12:00:40
Autor: Budzik
[...]

Nie chodzi o to co ich dotyczy, tylko o to na co pozwalaj± a na co nie.

Data: 2014-04-17 14:36:52
Autor: hikikomorisan
On 17.04.2014 14:00, Budzik wrote:
UĹĽytkownik hikikomorisan hikikomorisan@amorki.pl ...

[...]

Nie chodzi o to co ich dotyczy, tylko o to na co pozwalajÄ… a na co nie.

Zwiazkowcy pozwalaja sobie placic i pozwalaja zeby pracodawca placil tyle ile oni uznaja za stosowne.

Data: 2014-04-17 14:00:44
Autor: Budzik
[...]

Ale jednoczesnie wypowiadaj± się w sprawach ewentualnych zmian przepisów dla wszystkich pozostałych pracuj±cych.

Data: 2014-04-17 18:20:57
Autor: Shrek
On 2014-04-17 09:27, hikikomorisan wrote:

Wazne to jest to, ze koszty pracy najwyrazniej sa za wysokie. Inaczej
problem by nie istnial.

Problem będzie zawsze istniał, bo nawet jak będziesz miał zapłacić dolara za euro, to dlaczego nie zakombinować i nie zapłać 70 centów?

Shrek.

Data: 2014-04-25 16:46:52
Autor: z
W dniu 2014-04-17 18:20, Shrek pisze:
Problem będzie zawsze istniał, bo nawet jak będziesz miał zapłacić
dolara za euro, to dlaczego nie zakombinować i nie zapłać 70 centów?

Tak to jest odwieczny problem.
Jednak to co się ostatnio wyprawia ze ¶mieciowymi umowami to już jest patologia a nie tylko optymalizacja, elastyczno¶ć blebleble...
Po prostu omija się podatek (bo to jest podatek) i okrada budżet państwa ;-) Lepiej by było żeby płacili wszyscy ale mniej.
A w dodatku każda próba doprowadzenia tego bagna do normalno¶ci jest od razu narażona na wielkie działa szantażu że będ± zwalniać pracowników i bezrobocie wzro¶nie.

Dzisiaj w "radyju" usłyszałem argument że przedsiębiorcy powinni stracić swoje przywileje wpuszczania wszystkiego w koszty bo zwykły Kowalski nigdzie sobie kosztów dojazdu do pracy nie wci±gnie i żadnej ulgi nie dostanie.
A generalnie jak już ma być unijna sprawiedliwo¶ć społeczna :-) to od stosownej kwoty maj±tku podatek katastralny.

Już nie będę wspominać o kwocie wolnej od podatku która jest skrzętnie pomijana we wszystkich porównaniach z zachodem.
Generalnie największe podatki (procentowo) płaci biedota i to powinno być centrum zainteresowania m±drali od zmniejszania obci±żeń/podatków a nie "biedni" przedsiębiorcy. :-)

Data: 2014-04-25 18:21:01
Autor: hikikomorisan
On 25.04.2014 16:46, z wrote:
W dniu 2014-04-17 18:20, Shrek pisze:
Problem będzie zawsze istniał, bo nawet jak będziesz miał zapłacić
dolara za euro, to dlaczego nie zakombinować i nie zapłać 70 centów?

Tak to jest odwieczny problem.

Noooo ale to nie jest problem. Tak dziala biznes - kupic tanio, sprzedac drogo. Odkad neandertale zaczeli handlowac tak jest.

Jednak to co się ostatnio wyprawia ze śmieciowymi umowami to już jest
patologia a nie tylko optymalizacja, elastyczność blebleble...
Po prostu omija się podatek (bo to jest podatek) i okrada budżet państwa
;-) Lepiej by było żeby płacili wszyscy ale mniej.

No ale wystarczy sprawic, aby nie oplacalo sie to co sie oplaca.

A w dodatku każda próba doprowadzenia tego bagna do normalności jest od
razu narażona na wielkie działa szantażu że będą zwalniać pracowników i
bezrobocie wzrośnie.

No bo jak bedzie to nikt nie wie. A juz w szczegolnosci rzadzcy, ktorzy rzadza "zyczeniowo".

Już nie będę wspominać o kwocie wolnej od podatku która jest skrzętnie
pomijana we wszystkich porĂłwnaniach z zachodem.

i nawet ze wschodem....

Generalnie największe podatki (procentowo) płaci biedota i to powinno
być centrum zainteresowania mądrali od zmniejszania obciążeń/podatków a
nie "biedni" przedsiębiorcy. :-)

Ale przedsiebiorcy biedni, bo biedota oskubana nie ma juz czego wydawac.

Data: 2014-04-26 22:23:57
Autor: Shrek
On 2014-04-25 18:21, hikikomorisan wrote:

Tak to jest odwieczny problem.

Noooo ale to nie jest problem. Tak dziala biznes - kupic tanio, sprzedac
drogo. Odkad neandertale zaczeli handlowac tak jest.

Nie jest problem, dopóki nie wrzeszczą, że powinno się im to prawnie "ułatwiać", w sensie pozwalać obchodzić prawo, albo je zmieniać pod ich dyktando. I nie dotyczy to tylko małych i średnich przedsiębiorców, a nawet nie głównie.

[...]

To może nie byłoby problemem. Ale tak naprawdę chodzi o to, żeby coś co się opłaca opłacało się jeszcze bardziej - defacto kosztem innych. W sumie ciężko się im dziwić - każdy orze jak może. Dziwie się tym, co tą papkę łykają;) Do której grupy nalezysz?:P

Shrek.

Data: 2014-04-27 13:01:47
Autor: Marek Wisniewski
On 2014-04-25 18:21, hikikomorisan wrote:

> Noooo ale to nie jest problem. Tak dziala biznes - kupic tanio, sprzedac

> drogo. Odkad neandertale zaczeli handlowac tak jest.

Nie jest problem, dopóki nie wrzeszcz±, że powinno się im to prawnie "ułatwiać", w sensie pozwalać obchodzić prawo, albo je zmieniać pod ich dyktando. I nie dotyczy to tylko małych i ¶rednich przedsiębiorców, a nawet nie głównie.

> No ale wystarczy sprawic, aby nie oplacalo sie to co sie oplaca.

To może nie byłoby problemem. Ale tak naprawdę chodzi o to, żeby co¶ co się opłaca opłacało się jeszcze bardziej - defacto kosztem innych. W sumie ciężko się im dziwić - każdy orze jak może. Dziwie się tym, co t± papkę łykaj±;) Do której grupy nalezysz?:P

Shrek.

Do grupy mniejpotliwych.

zamordyzm - urzednicze bezprawie