zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy

Data: 2012-11-17 19:22:25
Autor: ikarek
zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
Witam, chyba będe miał problem ze sklepem meblowym i potrzebuję
Waszej opinii w tej sprawie. Otóż, złożyłem pisemne zamówienie na
kilka mebli "wolnostojących", wpłaciłem zaliczkę. Na kilka dni przed
dostawą obsługa sklepu poinformowała mnie mailowo, że jedna z szaf
przyjedzie rozmontowana i złożenie jej na miejscu miałoby dodatkowo
kosztować 200 zł. Dotyczy to tylko szafy, komoda i inne meble będą
w całości.

Na zamówieniu nie ma ani słowa o rozłożonej szafie (w ogóle nie ma tam
nic o montowaniu mebli - płatnym czy bezpłatnym), jest tylko informacja
o bezpłatnej dostawie.

Uznałem więc, że rozłożona szafa to będzie towar niezgodny z umową,
gdyż jako mebel wolnostojący dopiero po złożeniu nabiera właściwości
cechujących towar danego rodzaju. I poinformowałem o tym fakcie obsługę
sklepu oraz, że będę jednak oczekiwał wszystkich mebli w całości.

Zobaczymy, co mi odpiszą, a tymczasem chciałbym się dowiedzieć:
- czy Waszym zdaniem mam rację? :)
- jeśli mam rację, to jak prawidłowo zachować się, gdy przyjadą te
meble i jednak szafa będzie "w klepkach"? Odebrać część, która jest
ok czy wszystko? Zapłacić tylko za złożone meble, czy może za
wszystko i potem reklamować?

Dzięki!

Data: 2012-11-17 15:39:28
Autor: witek
ikarek wrote:
[...]

meble wolnostojące to są takie, które samodzielnie nadają się do użytkowania gdzie byś je nie postawił. to znaczy mają ścianki, podłogi, drzwi i nie wymagają np. innego mebla, ktory robił by za boczną scianke np.

I nie ma tym nic o tym czy będą on skręcone czy w częściach wymagających skręcenia.
Albo bedzie to w opisie, ze są takie lub takie i jak przyjadą w innym stanie to bedziesz miał rację.
Skoro w opisie nie było, ze jest skręcony to znaczy, ze moze byc dowolny.

Generalnie możesz się isc bujac jesli w zadnym punkcie nikt ci nie obiecał mebli skręconych.
I jeszcze jedna uwaga. Zakup mebli nie gwarantuje ci ich wniesienia do domu, wiec kup sobie rękawiczki bo cię mogą rece bolec o ile w ogole bedziesz w stanie to wtargac.

Data: 2012-11-18 00:33:32
Autor: ikarek
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k8906g$5e2$1dont-email.me...

[...]

Aha, to zupełnie tak samo, jak z samochodami - też nigdzie nie
jest napisane, że muszą być poskręcane, a to że salony sprzedają
je w takim stanie, to czysta uprzejmość z ich strony :)

Mam nadzieję, że rozumiesz moją argumentację - w ustawie jest napisane,
że towar musi nadawać się do celu, w jakim towar danego rodzaju jest
zwykle używany oraz że sprzedawca powinien przedstawić wszyskie
okoliczności odbiegające od tej normy, o których wie i które mogą mieć
wpływ na decyzję kupującego.

Uważam, że szafa to nie to samo, co zestaw do samodzielnego zmontowania
szafy, tak samo jak samochód to nie to samo co zestaw złożony z karoserii,
lakieru, silnika, itd. Moim zdaniem ustawa daje jasne wytyczne, jakie
konsekwencje ma *nazwanie* rzeczy daną nazwą. Dlatego, przeciwnie niż
Ty, uważam, że jeśli w opisie nie było nic o skręcaniu, to powinienem
otrzymać szafę skręconą :)

I jeszcze jedna uwaga. Zakup mebli nie gwarantuje ci ich wniesienia do domu, wiec kup sobie rękawiczki bo cię mogą rece bolec o ile w ogole bedziesz w stanie to wtargac.

Za uwagę dziękuję, choć napisałem wcześniej wyraźnie, że nie oczekuję
wnoszenia, a tylko dostarczenia towaru zgodnego z umową.

Data: 2012-11-17 19:45:38
Autor: Andy Niwinski

"ikarek" <ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k88kvq$4do$1mx1.internetia.pl...
[...]

No najlepiej zażądaj, aby wszystko zostało dostarczone do mieszkania od razu w takiej postaci i konfiguracji, jak ma stać w mieszkaniu.

Człowiek tym się różni od zwierzęcia, że potrafi myśleć. A myślący człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że szafa ma gabaryty nie pozwalające dostarczyć jej złożonej. Czy w restauracji też wymagasz, aby kelner przeżuł za ciebie danie? W karcie też nikt nie zamieszcza informacji, że potrawy należy jeść osobicie....

Data: 2012-11-17 15:40:20
Autor: witek
Andy Niwinski wrote:
No najlepiej zażądaj, aby wszystko zostało dostarczone do mieszkania od
razu w takiej postaci i konfiguracji, jak ma stać w mieszkaniu.

i z poscielonym łóżkiem koniecznie.

Data: 2012-11-17 20:10:11
Autor: ikarek
Użytkownik "Andy Niwinski" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:k88m0m$pkj$1news01.versatel.de...
[...]

Dzięki za opinię.

Nikt nie mówi o wnoszeniu mebli do domu, tylko o dostarczeniu
ich pod bramę. Szafa ma takie gabaryty, że bez żadnego problemu
ją wniesiemy.

Komoda jest prawie tak duża, jak szafa, a doprowadzenie jej do
stanu używalności nie ma dodatkowo kosztować 200 zł... podobnie
jak kanapy.

Data: 2012-11-17 15:41:38
Autor: witek
ikarek wrote:
Komoda jest prawie tak duża, jak szafa, a doprowadzenie jej do
stanu używalności nie ma dodatkowo kosztować 200 zł... podobnie
jak kanapy.

nikt ci nie kaze 200 zl placic. Mozesz je sobie poskrecac sam.
Zajmie ci to gora godzine.

Data: 2012-11-18 00:51:48
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "ikarek" <ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w wiadomości news:k88kvq$4do$1mx1.internetia.pl...
[...]

Moim zdaniem masz rację. Jesli nie kupiłeś mebli do samodzielnego montarzu, to maja być w całości. No przecież jak zamawia sie samochód, to przywiezienei kontenera z kompletem elementów nie wyczerpuje zobowiązania. Skoro już odpisałeś, to trudno, ale ja bym im odpisał, ze szafa rozmontowana ma dla Ciebie mniejsża o 200 zł wartość i jakby co, to mogą sobie te zobowiazania skompensować we własnym zakresie.

Data: 2012-11-18 12:44:20
Autor: ikarek
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości

[...]

Dzięki, jeśli będzie trzeba to wykorzystam Twój tekst, bo jest bardzo
zręczny :) a poza tym dobitnie pokazuje istotę problemu: zestaw do
zmontowania szafy faktycznie *jest* w tym wypadku wart o 200 zł
mniej, aniżeli szafa, którą zamówiłem.

Ze strony sklepu, to po prostu dość żenująca próba wyciągnięcia
od klienta dodatkowych 200 zł. Gdyby to było 20 zł, to bym pewnie
machnął ręką, ale przesadzili i jestem zdeterminowany doprowadzić
sprawę do końca. Napiszę, jaki był finał, nawet jeśli przegram w sądzie :)

Data: 2012-11-19 08:41:23
Autor: m
W dniu 18.11.2012 00:51, Robert Tomasik pisze:
[...]

Co do zasady - macie rację. Z resztą też tak uważam - że mebel to jest mebel, a jeżeli mebel jest sprzedawany jako zestaw "zrób to sam" to powinno to być osobno zaznaczone.

Z drugiej strony - taka jest praktyka rynkowa i nic na to się nie poradzi. Tak jak z warsztatami samochodowymi - jest zasada że klient najpierw dostaje cenę usługi a potem usługa jest wykonywana. W przypadku warsztatu jednak, najpierw usługa jest na oko wyceniana, potem jest wykonywana, potem klient płaci niejednokrotnie wielokrotność wyceny "na oko". A jak się temu sprzeciwia - wychodzi na pieniacza.

p. m.

Data: 2012-11-19 08:53:57
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2012-11-19 08:41, m pisze:
Z drugiej strony - taka jest praktyka rynkowa i nic na to się nie
poradzi.

Ale jeśli praktyka jest zła, to należy z tym walczyć, choćby nogami, nie kupować tam, gdzie postępują niewłaściwie, oraz informować o firmie w sieci, aby unikali takich miejsc z tego powodu.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-11-19 08:56:53
Autor: m
W dniu 19.11.2012 08:53, Tomasz Kaczanowski pisze:
W dniu 2012-11-19 08:41, m pisze:
[...]

Ale to jest powszechna praktyka na rynku. Nie zagłosujesz nogami, bo inni robią to samo.

Poza tym, dotyczy to tylko tych którzy dotąd nie kupowali mebli bądź kupowali dawno temu. Za drugim razem po prostu zdajesz sobie z tego sprawę i wliczasz montaż w cenę, tak jak i dowóz.

p. m.

Data: 2012-11-19 09:03:59
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2012-11-19 08:41, m pisze:
[...]

Nie - ja zamowilem meble u stolarza, wyszlo mnie taniej (choć są z drewna, a nie z płyt wiórowych) i składane sa na miejscu przez stolarza. Dodatkowo - nie chodzi mi juz o to, czy meble mają być montowane, czy nie, tylko o ukrywanie takiej informacji.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-11-19 09:07:39
Autor: m
W dniu 2012-11-19 08:41, m pisze:
[...]

A ja swoje skręciłem z płyt uprzednio dociętych w markecie. Stanowimy margines marginesu kupujących.

Dodatkowo - nie chodzi mi juz o to, czy meble mają być montowane, czy
nie, tylko o ukrywanie takiej informacji.

Ale ta wiadomość nie jest ukryta. Ta wiadomość jest powszechnie znana. Domagając się tego, żeby informować o tym, jesteś traktowany jak ktoś kto się domaga informacji o tym że herbata może być gorąca.

p. m.

Data: 2012-11-19 10:48:25
Autor: ikarek
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości

Ale ta wiadomość nie jest ukryta. Ta wiadomość jest powszechnie znana.
Domagając się tego, żeby informować o tym, jesteś traktowany jak ktoś kto
się domaga informacji o tym że herbata może być gorąca.

No to być może będę miał okazję zweryfikować, co konkretnie
oznacza "powszechnie znana wiadomość" w przypadku, gdy 1
mebel na 5 przyjeżdża w klepkach.

Nie miałbym naprawdę żadnych pretensji, gdyby wcześniej
pojawiła się jakakolwiek sugestia, że tak może być. Nie mówię
nawet, że na piśmie, choć wówczas było by wręcz super :)

Data: 2012-11-19 12:31:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 19 Nov 2012, m wrote:

Z drugiej strony - taka jest praktyka rynkowa

  Już ktoś pisał - na ogół jednak informacja że chodzi o meble
do samodzielnego montażu jest.

i nic na to się nie poradzi.

  Ale jest istotna różnica między oferowaniem wyłącznie mebli
do samodzielnego montażu a oferowaniem mebli bez tej informacji.
  W sumie do wielu produktów nie ma zakazu oferowania zestawu
części do złożenia, ba, w przypadku np. komputerów są chętni
na właśnie taką wersję.
  Ale to nie to samo, co wciśnięcie klientowi który zamówił
"komputer" stosu opakowanych elementów i instrukcji poskładania
w załączeniu.
"Po wetknięciu kabelka USB do złącza FireWire reklamacji nie przyjmujemy"
(w przypadku co poniektórych mebli kiks w postaci pozamieniania
śrub jest do zrobienia).

Tak jak z warsztatami samochodowymi - jest zasada że klient najpierw dostaje cenę usługi a potem usługa jest wykonywana. W przypadku warsztatu jednak, najpierw usługa jest na oko wyceniana,

  O ile klient godzi się na taką wersję, dodaj.

potem jest wykonywana, potem klient płaci niejednokrotnie wielokrotność wyceny "na oko". A jak się temu sprzeciwia - wychodzi na pieniacza.

  Po paru takich klientach warsztat zastrzega warunki zmiany wyceny ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-19 13:06:39
Autor: m
On Mon, 19 Nov 2012, m wrote:

[...]

Zgadzam się.

[...]

Oczywiście że nie to samo. Jednak, mam wrażenie - opcja "mebel oznacza to co Pan widzi na wystawie, tylko rozmontowane" jest powszechnie akceptowane, a co najmniej tolerowane.

[...]

Nie wydaje mi się. Może ewentualnie w tych warsztatach "z wyższej półki".

p. m.

Data: 2012-11-19 12:41:33
Autor: W
zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
m wystukał, co następuje:

[...]

moje 3 grosze - jadąc do takiej Ikei czy BRW - tak, jest to jakby oczywiste (w ikiei masz paczkę w magazynie więc inaczej byłoby ciężko, w BRW masz AFAIR informację w katalogu), ale jak masz typowy salon meblowy i absolutnie nigdzie nie masz podanej informacji o tym, że mebel jest do składania to jest jednak nie halo...
Co jak co ale pewną rzecz się prezentuje = taka winna zostać dotarczona, a jeżeli jest inaczej to powinno się to zaznaczyć (nawet małym druczkiem z gwiazką)

Data: 2012-11-20 11:33:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 19 Nov 2012, m wrote:

Oczywiście że nie to samo. Jednak, mam wrażenie - opcja "mebel oznacza to co Pan widzi na wystawie, tylko rozmontowane" jest powszechnie akceptowane, a co najmniej tolerowane.

  Chyba dobrze ująłeś sedno sprawy.
  Jeśli klientowi tak jest ów mebel prezentowany to nie mam pytan.

  Natomiast jeśli klient zakupuje go "w ciemno", kiedy na wystawie
widzi tylko mebel zmontowany i w katalogu widzi mebel zmontowany,
to IMVHO ma prawo do reklamacji z tytułu niezgodności z umową.
"Wcisnęli mi co innego niż gały widziały" :D

  Po paru takich klientach warsztat zastrzega warunki zmiany wyceny ;)

Nie wydaje mi się. Może ewentualnie w tych warsztatach "z wyższej półki".

  Chyba nie tylko.
  Polityka "jak będzie więcej niż 500 zł to najpierw zadzwonię" jest
AFAIK stosowana u "panów Kaziów", jak najbardziej, przy czym konkretny
limit jest uzgodniony wstępnie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-20 06:24:13
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

jak kupujesz ciuchy z katalogu, to składasz reklamacje z powodu braku modelki?
:)

Data: 2012-11-20 12:25:21
Autor: W
zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
witek wystukał, co następuje:

Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Nie, ale bym się wkurzył gdybym dostał motek włóczki i komplet drutów :P oczywiście za druty byłbym policzony ekstra ;)

Data: 2012-11-20 16:17:03
Autor: m
On Mon, 19 Nov 2012, m wrote:

[...]

Z prezentacją bywa różnie. Od napisów przy wejściu do sklepu, przez drobny druk w umowie z opcją tak drobnego druku bo go nie ma, gdyż zwyczajowy sposób ....

[...]

Tak, chciałbym żeby tak było. Ale czy tak na pewno jest? Czy w grę nie wchodzi powołanie się "ale wszyscy tak robią", czyli zwyczaj? czyli szybkie ctrl-f po kodeksie cywilnym - art. 56, art. 65par1 (to wydaje mi się pasować szczególnie), art 354par1(czy on nie dubluje art. 65par1?) i tak dalej ...

[...]

A to zupełnie odmiennie patrzymy na powyższe. To co w/w uważasz za normę, ja uważam za wyjątek od normy i w/w pan Kazio jest ilustracją tego że warsztatami rządzą odmienne reguły, jednocześnie będąc dla Ciebie ilustracją że nie jest :).

Anyway, mam na myśli to, że jak idę do szewca z zepsutym butem, to pytam się "ile i na kiedy", a on mówi 40zł na jutro. Jak idę z dywanem do wyczyszczenia, to też dowiaduję się jaka kwota i jaki termin.

Kiedy poszedłem z fotelem do tapicera, na pytanie "ile" usłyszałem "dogadamy się" i "będzie dobrze". Uznałem to za niedopuszczalny sposób określania ceny i poszedłem do takiego który wiedział z góry ile.

Kiedy idę z samochodem do warsztatu, to to co u tapicera było dla mnie niedopuszczalne, tu jest normą. Na pytanie ile, dowiaduję się że może 100zł a może 500, będziemy dzwonić. Wstępnie coś tam oszacują, ale prawie zawsze końcowa cena różni się znacznie od szacunków (dla sprawiedliwości - czasem w dół). Lepsi od gorszych różnią się tym, że najlepsi (i najdrożsi) dzwonią przy każdej zmianie ceny, gorsi nie dzwonią w ogóle bądź jak z 500zł ma zrobić się się 1500 (ale 500 już poszło).

p. m.

Data: 2012-11-20 10:06:40
Autor: witek
m wrote:

[...]

bo krzesło nie jest tak skomplikowane jak samochód i o ile w przypadku krzesła koszt czesci i robocizny da sie okreslic w miare precyzyjnie, o tyle w przypadku samochodu nie.
Dopiero po rozkreceniu okazuje sie, ze cos jeszcze musi byc zrobione, aby bylo dobrze.

Chyba, ze masz ochote zapłacić za rozebranie i skrecenie silnika, tylko po to, zeby ci podali ostateczna cene, ze naprawe.

Data: 2012-11-19 22:47:28
Autor: Daniel Pyra
[...]

Dokładnie. W takim salonie ja na pewno nic już nigdy nie kupiłbym, więc mógłbym śmiało pałować się z nimi, nawet w sądzie.

Pozdr.!
(D)

Data: 2012-11-18 21:00:14
Autor: Wemif
ikarek <ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:

Na zamówieniu nie ma ani słowa o rozłożonej szafie (w ogóle nie ma tam
nic o montowaniu mebli - płatnym czy bezpłatnym), jest tylko informacja
o bezpłatnej dostawie.

Duża ta szafa? Jeśli tak, to może nie dałoby się nawet wnieść przez kręty
korytarz złożonej tej szafy? Nie raz kupowałem meble niezłożone i naturalne
dla mnie było, że w takiej postaci dostanę (ale patrzę teraz na strony
Ikea i Meble Agata, na obu jest informacja, że montaż mebli możliwy ale dodatkowo płatny).

a.

Data: 2012-11-19 10:46:16
Autor: ikarek
Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Wysokość: 2,1m  szerokość: 1,3m  głębokość: 0,6m. Więc nic
specjalnie dużego, na luzie przechodzi przez typowe drzwi '80
natomiast czy np. zmieściłaby się do Seicento lub przeszła inne
próby tego typu - nie wiem i nie bardzo mnie to interesuje ;p

Nie jestem pieniaczem, po prostu cały czas prezentowano mi meble
w całości i ani słowem nie wspomniano, że coś będzie w klepkach.
W papierach nic o tym nie ma, sklep jest stacjonarny, brak odsyłaczy
do regulaminów, itd. Aż tu pani dzwoni i mimochodem napomyka
o szafie ("bo one zawsze tak przychodzą"), a potem przysyła mailem
cenę 200 zł za złożenie jej do kupy.

No sorry, ale to nie jest w porządku ... gdyby chociaż przeprosiła,
a nie przekazywała tej informacji tonem mało uprzejmym... ;>

Data: 2012-11-19 06:12:34
Autor: witek
ikarek wrote:
Aż tu pani dzwoni i mimochodem napomyka
o szafie ("bo one zawsze tak przychodzą"), a potem przysyła mailem
cenę 200 zł za złożenie jej do kupy.

to zrezygnuj z zakupu.

Data: 2012-11-19 14:11:14
Autor: ikarek
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k8d7ni$dqh$1dont-email.me...
ikarek wrote:
Aż tu pani dzwoni i mimochodem napomyka
o szafie ("bo one zawsze tak przychodzą"), a potem przysyła mailem
cenę 200 zł za złożenie jej do kupy.

to zrezygnuj z zakupu.

Bardzo chętnie, ale jeżeli ot tak zrezugnuję, to przepadnie zaliczka,
którą wpłaciłem. Dlatego raczej nie mam innego wyjścia, niż domagać
się wykonania umowy. Mam monitoring, więc to co mi przywiozą, się
nagra. Chyba, że sklep sam zaproponuje anulowanie umowy, ale póki
co nie odpisali.

Data: 2012-11-19 07:32:17
Autor: witek
ikarek wrote:
[...]

A ty firma czy jak?
Kupowales w sklepie?

Data: 2012-11-19 14:41:55
Autor: ikarek
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k8dcd1$dqh$4dont-email.me...

Bardzo chętnie, ale jeżeli ot tak zrezugnuję, to przepadnie zaliczka,
którą wpłaciłem.

A ty firma czy jak?
Kupowales w sklepie?

Kupowałem w zwykłym sklepie/salonie meble do swojego domu,
jako osoba fizyczna. Wybrałem meble, dogadaliśmy się co do ceny,
spisaliśmy zamówienie, wpłaciłem ok. 20% zaliczki i tyle. Wszystko
to jest na zamówieniu, zaliczka też, mam również druk "KP".
Wcześniej już kupowałem meble w podobny sposób i potem nie
byłem zaskakiwany dodatkowymi opłatami, więc to dla mnie nowość.

Data: 2012-11-19 08:27:30
Autor: Krzysztof Jodłowski
> [...]
> Na zamówieniu nie ma ani słowa o rozłożonej szafie (w ogóle nie ma tam
> nic o montowaniu mebli - płatnym czy bezpłatnym), jest tylko informacja

Skoro nic nie ma o montowaniu to nie możesz ich szarpać że nie wypełnili umowy. Są sklepy sprzedające w całości a są takie sprzedające w paczkach do samodzielnego montażu. Trzeba było się upewnić jaki to rodzaj sklepu przed zakupem.

Krzysztof

Data: 2012-11-19 22:40:15
Autor: Daniel Pyra
W dniu 19.11.2012 08:27, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...] Trzeba było się upewnić jaki to rodzaj sklepu
przed zakupem.

No chyba żartujesz - może klient powinien też upewnić się, czy meble są pomalowane, czy też trzeba za taką usługę osobno dopłacić?
W katalogu jest mebel zmontowany? No to taki ma zostać dostarczony, chyba, że strony umówiły się inaczej.

Pozdr.!
(D)

Data: 2012-11-20 08:31:38
Autor: Krzysztof Jodłowski
W dniu 2012-11-19 22:40, Daniel Pyra pisze:
[...]

No przecież o tym mówię. W katalogu/w sklepie/na wystawie ma być ewentualnie informacja, że meble są w kawałkach. Top obowiązek sklepu. Ale Klient musi ją przeczytać (ze zrozumieniem)! Bo to już w jego interesie.

Krzysztof

Data: 2012-11-19 15:56:35
Autor: ikarek
zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
Sklep odpisał: przywiozą wszystkie meble w całości.
Zatem wydaje się, że sprawa skończy się dobrze :)

Data: 2012-11-20 16:59:00
Autor: ikarek
Użytkownik "ikarek" <ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w wiadomości news:k8dhb3$8om$1speranza.aioe.org...
Sklep odpisał: przywiozą wszystkie meble w całości.
Zatem wydaje się, że sprawa skończy się dobrze :)

Update: sklep skontaktował się z technologiem firmy producenta mebli
i uzyskał informację, że szafa powinna być montowana w miejscu
docelowego ustawienia. W związku z tym, sklep zobowiązał się do
darmowego złożenia szafy w miejscu, które im wskażę.

Ostatecznie więc wygląda, że zachowają się bardzo fair, a jako bonus,
nie będę musiał nosić kalmota w całości :)

Data: 2012-11-20 17:20:22
Autor: Yakhub
zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
W liście datowanym 20 listopada 2012 (16:59:00) napisano:

[...]

Napisz,  co  to za sklep. IMHO bardzo ładnie i uczciwie się zachowują,
warto im zrobić małą reklamę.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-22 13:53:27
Autor: ikarek
Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1248917954.20121120172022gazeta.pl...
Napisz,  co  to za sklep. IMHO bardzo ładnie i uczciwie się zachowują,
warto im zrobić małą reklamę.

Może lepiej nie... biurko miało być z szufladą - okazało się,
że szuflady nie ma (w katalogu nie widać dokładnie, bo na
zdjęciu stoi tyłem, ale pani twierdziła, że jest szuflada). Nie
ma to dla mnie wielkiego znaczenia, więc pal licho, ale raczej
bym nikomu tego sklepu nie polecił, za dużo błędów popełniają.

Na plus to, że zmontowali szafę, tak jak obiecali. Choć i tu
ciekawostka: metalowa poprzeczka do wieszania ubrań jest
o 10 cm za długa i trzeba ją obciąć; pan tego nie zrobił, odkryłem
fakt dopiero po jego wyjeździe :) Nie wiem czy to też jest "norma"
przy meblach? Jeśli tak, to kolejna dziwna "norma" :)

Data: 2012-11-19 18:34:02
Autor: Yakhub
zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
W liście datowanym 17 listopada 2012 (19:22:25) napisano:

Ja bym się ucieszył.

Uwielbiam montować meble! (serio).

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy