zaniżone odszkodowanie OC - jak walcz yć?

Data: 2014-12-23 08:10:26
Autor: ToMasz
zaniżone odszkodowanie OC - jak walcz yć?
Dodatkowo sprawca nie przyjął mandatu - sprawa zostanie skierowana do
sądu,
to nie bardzo masz o co i z kim walczyć. Podobno możesz to zrobić ze swojego AC jeśli takowe masz, a jak wygrasz sprawę w sądzie to zniżek nie stracisz - jeden telefon do swojego ubezpieczyciela rozwiąże wątpliwości.

Są też firmy które "kupią" od Ciebie szkodę. czyli Ty dostajesz kasę do ręki w takiej a takiej kwocie i zapominasz, a oni sobie walczą przed sądem o wyższą kwotę. Problem jest w tym, że im szkoda niższa tym mniejsza ochota na jakiekolwiek działania. ja miałem szkodę na ok 4-5 tyś - wyśmiali mnie. Za mało zarobią na takiej pierdółce. Firmy znajdziesz w google. ja dostaje co chwila reklamy "miałeś szkodę z oc sprawcy w ciągu ostatnich 3 lat?"

Ja też nie lubię aso, ale ze względu na ceny. Możesz auto oddać do innego punktu serwisowego do którego nie masz urazu. najlepiej aby ten punkt serwisowy miał umowy z ubezpieczycielem sprawcy.

co lepsze miał zatrzymane prawo jazdy,

moment. To kto będzie płacił? Ubezpieczyciel? UFG? Zrobią mu regres? -To pytanie kieruję do bardziej doświadczonych kolegów.

ToMasz

Data: 2014-12-23 08:37:33
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-23 08:10, ToMasz pisze:
[...]

Ale ja mogę zaczekać i naprawić auto po wyroku sądu. Wcześniej zrobię to co odpowiada za bezpieczeństwo (wymieniłem oponę, naprawię jeszcze ukł. kierowniczy). Blacharka później. Jako Ĺźe lubię kopać się  koniem chętnie powalczę osobiście o wyĹźsze odszkodowanie. Bo skoro PZU mi szkodę wyceniło to mam juĹź z kim i o co walczyć, chcę tylko wiedzieć jak zacząć, dlatego teĹź pytam czy ktoś miał z tym doświadczenie, moĹźe napisał jakieś odwołanie, moĹźe trafił do sądu.

Łukasz

Data: 2014-12-23 12:45:19
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-23 08:37, dddddddd pisze:
[...]

powalczę osobiście o wyższe odszkodowanie. Bo skoro PZU mi szkodę
wyceniło to mam już z kim i o co walczyć, chcę tylko wiedzieć jak
zacząć, dlatego też pytam czy ktoś miał z tym doświadczenie, może
napisał jakieś odwołanie, może trafił do sądu.

zgłaszam się do rzeczoznawcy, za kilka miesięcy dam znać co z tego wyszło :)
Jak się okazuje reflektor oryginalny (który wycenili na 450zł) kosztuje w sklepie internetowym (więc pewnie taniej niż w ASO) 5500zł, więc jest o co walczyć (skoro nie chcą wypłacić pieniędzy wystarczających na naprawę to niech płacą...)

Łukasz

Data: 2014-12-23 12:53:31
Autor: gucyk
[...]

To co to za samochĂłd ze sam reflektor kosztuje 5,5 tys ?:)))

Data: 2014-12-23 12:06:56
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik gucyk gucyklolns@nospma.pl ...

[...]

To co to za samochód ze sam reflektor kosztuje 5,5 tys ?:)))

Własnie - od razu trzeba zgłaszac kradzież...
Reflektor za 5500... Jaja jakies...

Data: 2014-12-23 13:24:04
Autor: Tadeusz
W dniu 2014-12-23 o 13:06, Budzik pisze:
[...]

żadne jaja ...
normalna cena nowego biksenonowego reflektora w ASO ciut "lepsiejszej" marki typu: Audi, BMW, Lexus, Merc

Data: 2014-12-23 13:59:50
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik Tadeusz t@spam-nie.onet.pl ...

A jednak jaja...

Data: 2014-12-23 19:37:23
Autor: re
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

Użytkownik "Budzik"

-- -
Normalna cena, napisał Ci

Data: 2014-12-23 19:59:51
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Byc moze rynkowa ale normalnosci nic w niej nie ma.
100 tysiecy kosztuje auto a 5,5 lampa...

P.S. Cos ci sie zj... z cytowaniem.

Data: 2014-12-24 08:49:08
Autor: dddddddd
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
W dniu 2014-12-23 20:59, Budzik pisze:
A jednak jaja...
-- -
Normalna cena, napisał Ci

Byc moze rynkowa ale normalnosci nic w niej nie ma.
100 tysiecy kosztuje auto a 5,5 lampa...

nowe raczej dobrze ponad 200 albo 300 tys.

Łukasz

Data: 2014-12-23 14:16:49
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Dnia 2014-12-23, o godz. 12:06:56
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

Własnie - od razu trzeba zgłaszac kradzież...
Reflektor za 5500... Jaja jakies...

Oryginalna tylna lampa zespolona do taniego Peugota 301 - żaden specjał
- w autoryzowanym serwisie to ~1200PLN przy cenie zamiennika na poziomie
300-400PLN.

Zdrówko

Data: 2014-12-23 14:59:49
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz babcia@jewish.org.pl ...

[...]

A najtansza bułka w biedronce to około 0,3zł.
Tylko co to ma wspólnego z lampą za 5,5tysiąca?

Data: 2014-12-23 16:30:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Dnia 2014-12-23, o godz. 14:59:49
> [...]

> poziomie 300-400PLN.
> A najtansza bułka w biedronce to około 0,3zł.
Tylko co to ma wspólnego z lampą za 5,5tysiąca?

Już Ci napisałem - oryginalna lampa w kanale dystrybucyjnym kosztuje
~1200PLN. I nie jest to żaden cud - ot prosta lampa do taniego
samochodu. Za zintegrowaną oryginalny reflektor przedni do auta
średniej/wyższej klasy te 5500PLN nie jest wcale jakąś wysoka kwotą.

Zdrówko

Data: 2014-12-23 15:59:48
Autor: Budzik
> [...]

samochodu. Za zintegrowaną oryginalny reflektor przedni do auta
średniej/wyższej klasy te 5500PLN nie jest wcale jakąś wysoka kwotą.

Jest absurdalnie wysoką kwotą.
I porównanie ze jakas inna lampa bedaca kawałkiem plastiku kosztuje 1200 zł nie zmieni tego.

Data: 2014-12-23 19:40:01
Autor: re
> [...]

samochodu. Za zintegrowaną oryginalny reflektor przedni do auta
średniej/wyższej klasy te 5500PLN nie jest wcale jakąś wysoka kwotą.

Po prosty tyle kosztuje na wolnym rynku.

I porównanie ze jakas inna lampa bedaca kawałkiem plastiku kosztuje 1200 zł
nie zmieni tego.
-- -
Ja w ogóle nie wiem o czym tu mówić. Tyle kosztuje i już.

Data: 2014-12-23 22:21:22
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2014-12-23 o 19:40, re pisze:

[...]

Rzeczywiście, jest to absurdalnie wysoka kwota kompletnie oderwana
od wartości tej lampy.  A zakup "oryginalnej" lampy w oficjalnym kanale
dystrybucyjnym nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem.   Do prawie
każdego auta można kupić zamienniki lamp produkowane np. przez firmę
Depo w cenie 50-150 dolarów, więc to jest jakiś punkt odniesienia
dla oceny ich wartości (koszty produkcji+dystrybucji+rozsądna marża).
Ale skoro klienci wierzą, że porządna lampa musi kosztować 5500 PLN,
to po co ich wyprowadzać z błędu. :-)

T.

Data: 2014-12-23 22:48:36
Autor: re
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

Użytkownik "Tomasz Finke"

Ksenony po 50 dolców ?

Data: 2014-12-23 23:05:58
Autor: Tomasz Finke
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
W dniu 2014-12-23 o 22:48, re pisze:

Ksenony po 50 dolców ?

Na eBayu można znaleźć nowe biksenony w wersji OEM do BMW X6 za $500,
więc taki jest pewnie górny pułap realnej ceny dla przedniej lampy
do auta.  A "ksenony" za $50 to dobry przykład, jak powinien
działać wolny rynek: do samochodu X powinno być dostępnych z 10 modeli
pseudoksenonów za kilkadziesiąt dolarów, ze 3-4 modele OEM od solidnych
dostawców za $100-$250, model "oryginalny" w pudełku z hologramem
"Top Genuine Parts" za $1000 no i modele kolekcjonerskie, numerowane,
ze złoconymi stykami i wysadzane kryształkami Svarowskiego od $5.000
w górę ;-)

T.

Data: 2014-12-23 23:16:21
Autor: atm
On 2014-12-23 23:05, Tomasz Finke wrote:
[...]

Jesli te najtansze swiecilyby jak najtansze diodowe oswietlenie dzienne, to dziekuje postoje. Juz kilka razy zdarzylo mi sie przypomniec kierowcy z naprzeciwka o tym, ze zapomnial wlaczyc swiatla.
Jednak gdy znalazl sie blizej okazywalo sie, ze cos tam marnie swieci.
A ze ceny wielu elementow elementow sa z kosmosu? To prawda.
Swego czasu pekla w Astrze III glowica, zanim zaczalem szukac nowej-starej zadzwonilem do ASO Opla. Nowka sztuka w stanie surowym z tego co pamietam kosztowala nieco ponad 20000zl. Ciekaw jestem ile kosztowalby samochod zlozony z czesci kupionych w ASO....

Data: 2014-12-23 23:58:28
Autor: re
[...]

To już 10x więcej niż 50.

więc taki jest pewnie górny pułap realnej ceny dla przedniej lampy
do auta.
-- -
Górny jest taki za ile można sprzedać.

A "ksenony" za $50 to dobry przykład, jak powinien
działać wolny rynek:
-- -
Ale, że wolny działa jak niewolny ? Wiesz, ja rozumiem, że Ty chciałbyś i ja chciałbym, ale skoro oni nie chcą za tyle sprzedać to mogę nie kupować samochodu z ksenonami i tyle.

[...]
A jest tak, że zamiast otworzyć sklep z takim asortymentem siedzisz tu i pierdzisz w stołek :-) Ja dokładnie to samo robię więc mamy to co mamy.

Data: 2014-12-23 19:38:34
Autor: re
[...]

No i jak to się ma do reflektora ksenonowego ? Weź sobie cennik nowego samochodu, to zobaczysz, że one tyle mniej więcej kosztują co napisano a nie 1200zł.

Data: 2014-12-23 19:00:46
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-23 12:53, gucyk pisze:

[...]

10-letnie bmw. Taka polityka, nowy reflektor Hella - 1700zł

Łukasz

Data: 2014-12-24 09:08:49
Autor: t
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

To co to za samochĂłd ze sam reflektor kosztuje 5,5 tys ?:)))

W normalnym P307SW ksenony wycenili na lekko ponad 8tys zł. Kumpel miał stłuczkę jakoś z początkiem tego roku (z winy kobity) i chcieli mu auto złomować ;) Do wymiany miał tylko ksenony , zderzak, maskę i pare innych pierduł z przodu. Poduszek , chłodnic i innych poważniejszych spraw nie ruszyło.

Pozdrawiam
Tor

Data: 2014-12-23 22:18:14
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 23 Dec 2014 08:10:26 +0100, ToMasz napisał(a):

moment. To kto będzie płacił? Ubezpieczyciel? UFG? Zrobią mu regres? -To pytanie kieruję do bardziej doświadczonych kolegów.

Jeśli Jankol pisząc o zatrzymanym prawie jazdy, miał na myśli zatrzymane
prawo jazdy, to płaci ubezpieczyciel.
Regres przysługuje w sytuacji kiedy sprawca nie ma uprawnień do kierowania
pojazdem, a zatrzymane prawo jazdy uprawnień nie odbiera.

zaniżone odszkodowanie OC - jak walcz yć?