zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć ?

Data: 2014-12-23 07:33:59
Autor: dddddddd
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć ?
Witam,
do tych co mają doświadczenie: jak walczyć z ubezpieczycielem o należne odszkodowanie (OC)?
Na razie mam wycenę z PZU, np. reflektor (biksenon skrętny) wyceniony jest na 450zł, na allegro najtańszy nowy (nie chiński, albo oryginalny, albo Hella, nie pamiętam...) 1700zł.
Dodatkowo sprawca nie przyjął mandatu - sprawa zostanie skierowana do sądu, ale jest ewidentna (wyjeżdżał z prostopadłego do drogi miejsca parkingowego, co lepsze miał zatrzymane prawo jazdy, choć nie wiem za co)
Do tego coś jeszcze stuka w ukł. kierowniczym (dostałem w koło) - chętnie na razie zrobiłbym rzeczy mechaniczne, a blacharskie zostawił do wypłaty odszkodowania. Nie będę tego robił w ASO (mam do nich uraz), dlatego też wolałbym wziąć gotówkę (ale mogę na nią poczekać jeśli koniecznym będzie pójść do sądu)

Łukasz

Data: 2014-12-23 08:10:26
Autor: ToMasz
zaniżone odszkodowanie OC - jak walcz yć?
Dodatkowo sprawca nie przyjął mandatu - sprawa zostanie skierowana do
sądu,
to nie bardzo masz o co i z kim walczyć. Podobno możesz to zrobić ze swojego AC jeśli takowe masz, a jak wygrasz sprawę w sądzie to zniżek nie stracisz - jeden telefon do swojego ubezpieczyciela rozwiąże wątpliwości.

Są też firmy które "kupią" od Ciebie szkodę. czyli Ty dostajesz kasę do ręki w takiej a takiej kwocie i zapominasz, a oni sobie walczą przed sądem o wyższą kwotę. Problem jest w tym, że im szkoda niższa tym mniejsza ochota na jakiekolwiek działania. ja miałem szkodę na ok 4-5 tyś - wyśmiali mnie. Za mało zarobią na takiej pierdółce. Firmy znajdziesz w google. ja dostaje co chwila reklamy "miałeś szkodę z oc sprawcy w ciągu ostatnich 3 lat?"

Ja też nie lubię aso, ale ze względu na ceny. Możesz auto oddać do innego punktu serwisowego do którego nie masz urazu. najlepiej aby ten punkt serwisowy miał umowy z ubezpieczycielem sprawcy.

co lepsze miał zatrzymane prawo jazdy,

moment. To kto będzie płacił? Ubezpieczyciel? UFG? Zrobią mu regres? -To pytanie kieruję do bardziej doświadczonych kolegów.

ToMasz

Data: 2014-12-23 08:37:33
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-23 08:10, ToMasz pisze:
[...]

Ale ja mogę zaczekać i naprawić auto po wyroku sądu. Wcześniej zrobię to co odpowiada za bezpieczeństwo (wymieniłem oponę, naprawię jeszcze ukł. kierowniczy). Blacharka później. Jako Ĺźe lubię kopać się  koniem chętnie powalczę osobiście o wyĹźsze odszkodowanie. Bo skoro PZU mi szkodę wyceniło to mam juĹź z kim i o co walczyć, chcę tylko wiedzieć jak zacząć, dlatego teĹź pytam czy ktoś miał z tym doświadczenie, moĹźe napisał jakieś odwołanie, moĹźe trafił do sądu.

Łukasz

Data: 2014-12-23 12:45:19
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-23 08:37, dddddddd pisze:
[...]

powalczę osobiście o wyższe odszkodowanie. Bo skoro PZU mi szkodę
wyceniło to mam już z kim i o co walczyć, chcę tylko wiedzieć jak
zacząć, dlatego też pytam czy ktoś miał z tym doświadczenie, może
napisał jakieś odwołanie, może trafił do sądu.

zgłaszam się do rzeczoznawcy, za kilka miesięcy dam znać co z tego wyszło :)
Jak się okazuje reflektor oryginalny (który wycenili na 450zł) kosztuje w sklepie internetowym (więc pewnie taniej niż w ASO) 5500zł, więc jest o co walczyć (skoro nie chcą wypłacić pieniędzy wystarczających na naprawę to niech płacą...)

Łukasz

Data: 2014-12-23 12:53:31
Autor: gucyk
[...]

To co to za samochĂłd ze sam reflektor kosztuje 5,5 tys ?:)))

Data: 2014-12-23 12:06:56
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik gucyk gucyklolns@nospma.pl ...

[...]

To co to za samochód ze sam reflektor kosztuje 5,5 tys ?:)))

Własnie - od razu trzeba zgłaszac kradzież...
Reflektor za 5500... Jaja jakies...

Data: 2014-12-23 13:24:04
Autor: Tadeusz
W dniu 2014-12-23 o 13:06, Budzik pisze:
[...]

żadne jaja ...
normalna cena nowego biksenonowego reflektora w ASO ciut "lepsiejszej" marki typu: Audi, BMW, Lexus, Merc

Data: 2014-12-23 13:59:50
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik Tadeusz t@spam-nie.onet.pl ...

A jednak jaja...

Data: 2014-12-23 19:37:23
Autor: re
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

Użytkownik "Budzik"

-- -
Normalna cena, napisał Ci

Data: 2014-12-23 19:59:51
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Byc moze rynkowa ale normalnosci nic w niej nie ma.
100 tysiecy kosztuje auto a 5,5 lampa...

P.S. Cos ci sie zj... z cytowaniem.

Data: 2014-12-24 08:49:08
Autor: dddddddd
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
W dniu 2014-12-23 20:59, Budzik pisze:
A jednak jaja...
-- -
Normalna cena, napisał Ci

Byc moze rynkowa ale normalnosci nic w niej nie ma.
100 tysiecy kosztuje auto a 5,5 lampa...

nowe raczej dobrze ponad 200 albo 300 tys.

Łukasz

Data: 2014-12-23 14:16:49
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Dnia 2014-12-23, o godz. 12:06:56
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

Własnie - od razu trzeba zgłaszac kradzież...
Reflektor za 5500... Jaja jakies...

Oryginalna tylna lampa zespolona do taniego Peugota 301 - żaden specjał
- w autoryzowanym serwisie to ~1200PLN przy cenie zamiennika na poziomie
300-400PLN.

Zdrówko

Data: 2014-12-23 14:59:49
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz babcia@jewish.org.pl ...

[...]

A najtansza bułka w biedronce to około 0,3zł.
Tylko co to ma wspólnego z lampą za 5,5tysiąca?

Data: 2014-12-23 16:30:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Dnia 2014-12-23, o godz. 14:59:49
> [...]

> poziomie 300-400PLN.
> A najtansza bułka w biedronce to około 0,3zł.
Tylko co to ma wspólnego z lampą za 5,5tysiąca?

Już Ci napisałem - oryginalna lampa w kanale dystrybucyjnym kosztuje
~1200PLN. I nie jest to żaden cud - ot prosta lampa do taniego
samochodu. Za zintegrowaną oryginalny reflektor przedni do auta
średniej/wyższej klasy te 5500PLN nie jest wcale jakąś wysoka kwotą.

Zdrówko

Data: 2014-12-23 15:59:48
Autor: Budzik
> [...]

samochodu. Za zintegrowaną oryginalny reflektor przedni do auta
średniej/wyższej klasy te 5500PLN nie jest wcale jakąś wysoka kwotą.

Jest absurdalnie wysoką kwotą.
I porównanie ze jakas inna lampa bedaca kawałkiem plastiku kosztuje 1200 zł nie zmieni tego.

Data: 2014-12-23 19:40:01
Autor: re
> [...]

samochodu. Za zintegrowaną oryginalny reflektor przedni do auta
średniej/wyższej klasy te 5500PLN nie jest wcale jakąś wysoka kwotą.

Po prosty tyle kosztuje na wolnym rynku.

I porównanie ze jakas inna lampa bedaca kawałkiem plastiku kosztuje 1200 zł
nie zmieni tego.
-- -
Ja w ogóle nie wiem o czym tu mówić. Tyle kosztuje i już.

Data: 2014-12-23 22:21:22
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2014-12-23 o 19:40, re pisze:

[...]

Rzeczywiście, jest to absurdalnie wysoka kwota kompletnie oderwana
od wartości tej lampy.  A zakup "oryginalnej" lampy w oficjalnym kanale
dystrybucyjnym nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem.   Do prawie
każdego auta można kupić zamienniki lamp produkowane np. przez firmę
Depo w cenie 50-150 dolarów, więc to jest jakiś punkt odniesienia
dla oceny ich wartości (koszty produkcji+dystrybucji+rozsądna marża).
Ale skoro klienci wierzą, że porządna lampa musi kosztować 5500 PLN,
to po co ich wyprowadzać z błędu. :-)

T.

Data: 2014-12-23 22:48:36
Autor: re
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

Użytkownik "Tomasz Finke"

Ksenony po 50 dolców ?

Data: 2014-12-23 23:05:58
Autor: Tomasz Finke
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
W dniu 2014-12-23 o 22:48, re pisze:

Ksenony po 50 dolców ?

Na eBayu można znaleźć nowe biksenony w wersji OEM do BMW X6 za $500,
więc taki jest pewnie górny pułap realnej ceny dla przedniej lampy
do auta.  A "ksenony" za $50 to dobry przykład, jak powinien
działać wolny rynek: do samochodu X powinno być dostępnych z 10 modeli
pseudoksenonów za kilkadziesiąt dolarów, ze 3-4 modele OEM od solidnych
dostawców za $100-$250, model "oryginalny" w pudełku z hologramem
"Top Genuine Parts" za $1000 no i modele kolekcjonerskie, numerowane,
ze złoconymi stykami i wysadzane kryształkami Svarowskiego od $5.000
w górę ;-)

T.

Data: 2014-12-23 23:16:21
Autor: atm
On 2014-12-23 23:05, Tomasz Finke wrote:
[...]

Jesli te najtansze swiecilyby jak najtansze diodowe oswietlenie dzienne, to dziekuje postoje. Juz kilka razy zdarzylo mi sie przypomniec kierowcy z naprzeciwka o tym, ze zapomnial wlaczyc swiatla.
Jednak gdy znalazl sie blizej okazywalo sie, ze cos tam marnie swieci.
A ze ceny wielu elementow elementow sa z kosmosu? To prawda.
Swego czasu pekla w Astrze III glowica, zanim zaczalem szukac nowej-starej zadzwonilem do ASO Opla. Nowka sztuka w stanie surowym z tego co pamietam kosztowala nieco ponad 20000zl. Ciekaw jestem ile kosztowalby samochod zlozony z czesci kupionych w ASO....

Data: 2014-12-23 23:58:28
Autor: re
[...]

To już 10x więcej niż 50.

więc taki jest pewnie górny pułap realnej ceny dla przedniej lampy
do auta.
-- -
Górny jest taki za ile można sprzedać.

A "ksenony" za $50 to dobry przykład, jak powinien
działać wolny rynek:
-- -
Ale, że wolny działa jak niewolny ? Wiesz, ja rozumiem, że Ty chciałbyś i ja chciałbym, ale skoro oni nie chcą za tyle sprzedać to mogę nie kupować samochodu z ksenonami i tyle.

[...]
A jest tak, że zamiast otworzyć sklep z takim asortymentem siedzisz tu i pierdzisz w stołek :-) Ja dokładnie to samo robię więc mamy to co mamy.

Data: 2014-12-23 19:38:34
Autor: re
[...]

No i jak to się ma do reflektora ksenonowego ? Weź sobie cennik nowego samochodu, to zobaczysz, że one tyle mniej więcej kosztują co napisano a nie 1200zł.

Data: 2014-12-23 19:00:46
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-23 12:53, gucyk pisze:

[...]

10-letnie bmw. Taka polityka, nowy reflektor Hella - 1700zł

Łukasz

Data: 2014-12-24 09:08:49
Autor: t
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

To co to za samochĂłd ze sam reflektor kosztuje 5,5 tys ?:)))

W normalnym P307SW ksenony wycenili na lekko ponad 8tys zł. Kumpel miał stłuczkę jakoś z początkiem tego roku (z winy kobity) i chcieli mu auto złomować ;) Do wymiany miał tylko ksenony , zderzak, maskę i pare innych pierduł z przodu. Poduszek , chłodnic i innych poważniejszych spraw nie ruszyło.

Pozdrawiam
Tor

Data: 2014-12-23 22:18:14
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 23 Dec 2014 08:10:26 +0100, ToMasz napisał(a):

moment. To kto będzie płacił? Ubezpieczyciel? UFG? Zrobią mu regres? -To pytanie kieruję do bardziej doświadczonych kolegów.

Jeśli Jankol pisząc o zatrzymanym prawie jazdy, miał na myśli zatrzymane
prawo jazdy, to płaci ubezpieczyciel.
Regres przysługuje w sytuacji kiedy sprawca nie ma uprawnień do kierowania
pojazdem, a zatrzymane prawo jazdy uprawnień nie odbiera.

Data: 2014-12-23 13:39:26
Autor: Tadeusz
W dniu 2014-12-23 o 07:33, dddddddd pisze:
[...]

Jak nie chcesz przez to ASO do ktĂłrego masz uraz to zrĂłb przez inne ;-)
Albo niezależny dobry warsztat (są takie), który ma podpisaną umowę z PZU o rozliczeniach bezgotówkowych
Potencjalnie możesz też na własne zlecenie zrobić ekspertyzę rzeczoznawcy motoryzacyjnego, naprawić z ekspertyzą i fakturami iść do sądu z PZU bo polubownie na 200% się nie zgodzą :-( Co ciekawe masz duże sznase wygrać ;-)

Nie napisałeś jaki samochód i jakie miasto - to by pomogło Ci coś podpowiedzieć...

Tadeusz

Data: 2014-12-23 19:02:52
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-23 13:39, Tadeusz pisze:
Jak nie chcesz przez to ASO do ktĂłrego masz uraz to zrĂłb przez inne ;-)
Albo niezależny dobry warsztat (są takie), który ma podpisaną umowę z
PZU o rozliczeniach bezgotĂłwkowych

do aso nie pójdę bo pzu wypłaci pieniądze dopiero po wyroku sądu, a ja naprawić auto muszę już

[...]

mam zamiar zrobić ekspertyzę i bez faktur iść do sądu

Nie napisałeś jaki samochód i jakie miasto - to by pomogło Ci coś
podpowiedzieć...

BMW, Wrocław

Łukasz

Data: 2014-12-23 19:41:49
Autor: re
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

UĹźytkownik "dddddddd"

[...]

Możesz wypożyczyć. Tylko ich poinformuj, że to robisz.

[...]

Ale to ... ekspertyzę biegłego sądowego musisz mieć.

Data: 2014-12-24 08:40:38
Autor: dddddddd
zaniżone odszkodowanie OC - jak walcz yć?
W dniu 2014-12-23 19:41, re pisze:

UĹźytkownik "dddddddd"

[...]

no i co? mam płacić kilka tysięcy miesięcznie za wynajem? bo nikt za darmo auta nie da, a orzeczenie o winie (wierzę że jest bezsporna) będzie najwcześniej za kilka miesięcy

[...]

ale biegły sądowy to tylko jak wytoczę sprawę, a sprawę mogę wytoczyć jak sąd uzna że to ja jestem poszkodowanym. Dlatego teraz musi mi zrobić ekspertyzę rzeczoznawca, bo za kilka miesięcy to stan auta się zmieni...

Łukasz

Data: 2014-12-25 23:13:33
Autor: re
[...]

No to w najgorszym wypadku za tych kilka miesięcy wszystko odzyskasz :-)

[...]

Możesz sobie zrobić ekspertyzę kogoś z pezetmotu bo inna może się okazać mało wiarygodna dla sądu.

Data: 2014-12-23 14:54:25
Autor: AL
On 2014-12-23 07:33, dddddddd wrote:
Witam,
[...]

wybierz naprawę bezgotówkową - nie będziesz miał problemów jak wyżej opisałeś.
MoĹźe ubezpieczalnie specjalnie tak zaniĹźają wycene, bo wiedzą, Ĺźe Polak to cwaniak, a kaĹźdy cwaniak zrobi po taniości i resztę zostawi w kieszeni?  ;)

Data: 2014-12-23 19:13:15
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-23 14:54, AL pisze:

wybierz naprawę bezgotówkową - nie będziesz miał problemów jak wyżej
opisałeś.

jeden problem - musiałbym zaczekać do wyroku sądu (nie wiem, kilka, kilkanaście miesięcy) - teraz to tylko własne pieniądze mogę wyłożyć

Może ubezpieczalnie specjalnie tak zaniżają wycene, bo wiedzą, że Polak
to cwaniak, a każdy cwaniak zrobi po taniości i resztę zostawi w
kieszeni?  ;)

zaniżają bo to cwaniaki. Błotnik mogę założyć chiński, ale lampę tylko dobrej marki. Skoro nie dają pieniędzy na tańszą naprawę, to niech płacą w cenach ASO.
równie dobrze mogę tego w ogóle nie zrobić - pieniądze mi się należą i tyle, jak nie zrobię to auto będzie niższej wartości, na jedno wyjdzie.
Jakieś 3 miesiące temu miałem stłuczkę innym autem. Wziąłem pieniądze bo dali sensowną dla mnie kwotę (podnieśli po moim kontakcie do znośnego poziomu). Auta jeszcze nie zrobiłem - zderzak do wymiany, kupiony, nie ma kiedy założyć.

Łukasz

Data: 2014-12-23 19:45:03
Autor: re
[...]

To wyłóż na wynajęcie samochodu zastępczego.

Data: 2014-12-23 21:11:51
Autor: AZ
On 2014-12-23, AL <adam@skads.tam.pl> wrote:
On 2014-12-23 07:33, dddddddd wrote:
Witam,
[...]

Widze masz jakis problem z ogarnianiem rzeczywistosci i matematyka.
Masz samochod z oryginalna dzialajaca lampa i 0 PLN w kieszeni,
po taniej naprawie masz samochod z chinska podrobiona lampa i kasa
w kieszeni - czyli rownanie wychodzi na 0.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-12-23 22:20:12
Autor: AL
On 2014-12-23, AL <adam@skads.tam.pl> wrote:
On 2014-12-23 07:33, dddddddd wrote:
Witam,
[...]

czytając niektóre tu (nie koniecznie ten) wywody odnoszę wrażenie (może mylnie?), że większość osób naprawiająca auto po kolizji chce przy okazji się odkuć.

Data: 2014-12-23 23:08:57
Autor: Cavallino

On 2014-12-23, AL <adam@skads.tam.pl> wrote:
On 2014-12-23 07:33, dddddddd wrote:
Witam,
[...]

Bo zamierzają otrzymać takie odszkodowanie jakie im się należy?
Zepsuła się lampa za 5000, ma być wypłacone 5000, bo taka jest wysokość szkody.
Co z tą kasą zrobi poszkodowany, to nie Twoja sprawa.

Data: 2014-12-23 23:36:03
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Bo zamierzają otrzymać takie odszkodowanie jakie im się należy?
Zepsuła się lampa za 5000, ma być wypłacone 5000, bo taka jest wysokość szkody.

Tylko ponawiam pytanie - skąd ta cena, skoro nowy samochód kosztuje np. 100.000?

Co z tą kasą zrobi poszkodowany, to nie Twoja sprawa.

A to jest oczywiście jasne.

Data: 2014-12-24 00:42:25
Autor: re
[...]

Weź se cennik tego nowego samochodu. Masz tam dopłatę do ksenonów. Tak samo jest dopłata do lakieru metalic, do radia, hamulców itp itd. Po kilka tysięcy.

Data: 2014-12-24 12:35:10
Autor: jerzu
On Wed, 24 Dec 2014 00:42:25 +0100, "re" <re@re.invalid> wrote:

Weź se cennik tego nowego samochodu. Masz tam dopłatę do ksenonów. Tak samo jest dopłata do lakieru metalic, do radia, hamulców itp itd. Po kilka tysięcy.

Dopłata przy zakupie ma się nijak do tego, ile potem kosztuje dany
element w ASO. Czujniki parkowania przy zakupie auta: dopłata 200 zł.
Jakbyś chciał kupić to w ASO jako część zamienną - 700 zł.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-12-24 12:59:44
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...

[...]

Czujniki parkowania za dopłatą 200zł? To bardzo dobra cena.

Data: 2014-12-24 08:10:03
Autor: Cavallino

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA40D41430FDbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

OIDP mowa o samochodzie za dużo więcej jako nowy niż 100 tys.
Przy 300 000 to jest tylko kilka %.

To podobna proporcja jak lampa za 500 zł przy najtańszych samochodach za 30 tys.

Więc jeśli już to pytanie jest inne - dlaczego drogie samochody są takie drogie?
Nie mogłyby wszystkie kosztować po 30 tys? ;-)

Data: 2014-12-24 09:40:15
Autor: Budzik
[...]

Czyli dobra diagnoza tylko niewłasciwe pytanie :)

Data: 2014-12-24 12:33:59
Autor: jerzu
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
On 23 Dec 2014 23:36:03 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Tylko ponawiam pytanie - skąd ta cena, skoro nowy samochód kosztuje np. 100.000?

Z cennika w ASO. Jakbyś zobaczył ceny niektórych części, to byś z
podziwu nie wyszedł przez długi czas. Podam Ci przykład z autopsji:
intercooler w ASO - 2200 zł., ten sam (Valeo) w InterCars - około 800
zł. Na Allegro nówki w dwuletnią gwarancją, jedna z marek
"produkujących" części - 300 zł. Nie ma obowiązku kupowania w ASO.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-12-24 12:59:44
Autor: Budzik
[...]

Ja wiem gdzie mozna kupić w takiej cenie.
Pytam tylko skąd ASO bierze te ceny, pytanie zresztą tez jest retoryczne - po prostu stwierdzam, ze te ceny są absurdalne.

Data: 2014-12-24 14:37:50
Autor: Tomasz Pyra
Dnia 24 Dec 2014 12:59:44 GMT, Budzik napisał(a):

[...]

A dlaczego miały być inne, skoro z 90% klientów w ASO mówi od wejścia że
"cena nie gra roli, a nawet im drożej tym lepiej, bo płacę polisą sprawcy"
;)

Ja się dziwię że te lampy i zderzaki nie kosztują jeszcze po 10000zł ;)

Data: 2014-12-24 22:21:09
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

A to jest inne wyjasnienie tego samego zjawiska :)

Data: 2014-12-25 09:08:52
Autor: Shrek
On 2014-12-24 14:37, Tomasz Pyra wrote:

Ja się dziwię że te lampy i zderzaki nie kosztują jeszcze po 10000zł ;)

Bo wtedy ze stłuczki parkingowej wyjdzie szkoda całkowita, i aso gówno z tego dostanie. Klient weźmie kasę, a zderzak ze szrotu. Ogólnie to też jestem zdania, że coś należałoby w temacie zawyżonych cen części i usług i jednocześnie zaniżonych wycen zrobić - ale nie bardzo mam pomysł co.

Shrek.

Data: 2014-12-25 10:17:12
Autor: Budzik
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Dlaczego szkoda całkowita?
Jade autem za 100.000, trzasnał mi ktos lampe i lusterko - cena czesci, poniewaz były specyficzne z firmy Budzik corps - 45.000zł...
:)

Data: 2014-12-25 12:08:31
Autor: Cavallino

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA40E70AF0241Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Bo koszt naprawy byłby za duży w stosunku do wartości pozostałości.

Jade autem za 100.000, trzasnał mi ktos lampe i lusterko - cena czesci,
poniewaz były specyficzne z firmy Budzik corps - 45.000zł...
:)

No a wartość pozostałości 99 000, więc dostajesz 1000 zł i się goń....
Albo jak nie chcesz, to ubezpieczyciel bierze wrak, ktoś sobie go kupuje za 90, lampę za 1000 i wszyscy są zadowoleni, bo zarobili.

Data: 2014-12-25 13:41:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-12-25 o 12:08, Cavallino pisze:
Dlaczego szkoda całkowita?

Bo koszt naprawy byłby za duży w stosunku do wartości pozostałości.

W OC szkoda całkowita to koszt naprawy wyższy niż wartość samochodu
przed wypadkiem.

W nowych samochodach małe ryzyko, ale już samochód warty 10 tysięcy przy
tej hipotetycznej nowej lampie za 12 tysięcy daje szkodę całkowitą.

--
Liwiusz

Data: 2014-12-25 12:49:24
Autor: Shrek
On 2014-12-25 11:17, Budzik wrote:

Dlaczego szkoda całkowita?
Jade autem za 100.000, trzasnał mi ktos lampe i lusterko - cena czesci,
poniewaz były specyficzne z firmy Budzik corps - 45.000zł...

No ale jak lusterko i lampa, to na ogół i zderzak, nadkole, pewnie maska. Sprawdź czy w zderzaku nie ma akurat super-duper-sterownika-hiper-trzyliterowyskrót, za 12 tysi. Wymiana lampy zapewne wymaga zresetowania komputera - 1200PLN;) No i sam widzisz - obcierka a 80 tysi się uzbiera;)

Shrek.

Data: 2014-12-23 22:22:50
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 23 Dec 2014 14:54:25 +0100, AL napisał(a):

[...]

Ale dlaczego cwaniak?
Nawet gdyby w ogóle tego postanowił nie naprawiać, to w jaki sposób wg.
Ciebie umniejsza to odszkodowanie które powinien dostać za szkodę którą
odniósł?

Data: 2014-12-23 22:34:15
Autor: AL
On 2014-12-23 22:22, Tomasz Pyra wrote:
[...]

ja nie mówię nigdzie, że wątkotwórca jest tym cwaniakiem.

Podaję jedynie, że skoro się martwio wyceną naprawy jesgo auta - a TU nie chce wyplacic kwoty jaka jest potrzebna - to niech naprawia bezgotowkowo - warsztat wystawi TU rachunek jaki oni nie chceili wyplacic poszkodowanemu + swoją prowizję.

Co innego jeśli koszt naprawy niebezpiecznie zbliża się do szkody całkowitej (czyli naprawa przewyższa wartość auta sprzed kolizji) - wówczas TU często celowo próbuje zawyżać wycenę naprawy aby swój 'cel' osiągnąć.  Wówczas znowu poszkodowany stara się w ciągnąć wycenę drugą stronę ;)

Data: 2014-12-24 14:35:58
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 23 Dec 2014 22:34:15 +0100, AL napisał(a):

On 2014-12-23 22:22, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Napisałeś że ten kto wziąłby należne odszkodowanie, a następnie
samodzielnie naprawił taniej, a resztę zostawi w kieszeni to cwaniak.
Zastanawia mnie co w tym takiego cwaniackiego.

Data: 2014-12-24 14:48:03
Autor: Alf/red/
On 24/12/14 14:35, Tomasz Pyra wrote:
Napisałeś że ten kto wziąłby należne odszkodowanie, a następnie
samodzielnie naprawił taniej, a resztę zostawi w kieszeni to cwaniak.
Zastanawia mnie co w tym takiego cwaniackiego.

Poseł wziął kilka/naście tysi na przejazd samochodem, a poleciał za kilkaset zł tanią linią. I afera! Zastanawia mnie co w tym cwaniackiego.

--
Alf/red/

Data: 2014-12-24 14:57:49
Autor: Cavallino

Użytkownik "Alf/red/" <fake_1412@ump.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m7eg6j$70m$1@node1.news.atman.pl...
[...]

To że mu się nie należało.
W przeciwieństwie do odszkodowania równego wartości szkody.
Jak nie wiesz ile wynosi szkoda i co to w ogóle jest, to się doucz, a nie robisz cnotę z własnej ignorancji.

Data: 2014-12-24 15:22:42
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 24 Dec 2014 14:48:03 +0100, Alf/red/ napisał(a):

Zastanawia mnie co w tym cwaniackiego.

Wyobraź sobie że kupiłeś sobie kurtkę, droga, porządna, firmowa - za
2000zł.
Ktoś Ci tą kurtkę zniszczył, za co odpowiada finansowo.

Ty sobie jednak pomyślałeś że teraz kupisz sobie inną kurtkę, zwykłą z
sieciówki za 200zł.

Czy osoba która zniszczyła Ci kurtkę jest Ci winna 2000zł czy 200zł?

Data: 2014-12-24 16:33:02
Autor: Alf/red/
On 24/12/14 15:22, Tomasz Pyra wrote:
Czy osoba która zniszczyła Ci kurtkę jest Ci winna 2000zł czy 200zł?

Najuczciwiej, jakby *ta osoba* była winna kurtkę skórzaną. Nową.
Inne rozwiązania grożą niezadowoleniem, jeśli będą narzucone przez jedną ze stron, w tym ustawodawcę. No przecież teraz jest hałas, że OC pójdą ostro w górę, bo ustawodawca narzuca, żeby wyceny były oparte na częściach nowych. Jeden poszkodowany ze zniszczoną kurtką (reflektorem) będzie miał 2 czy 5 tysięcy do kieszeni, ale zapłacą za to wszyscy: Pan Pyra, Pan Cavallino, i ja też... Czy myślisz, że będzie fala pozorowanych stłuczek?

--
Alf/red/

Data: 2014-12-25 00:04:02
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 24 Dec 2014 16:33:02 +0100, Alf/red/ napisał(a):

On 24/12/14 15:22, Tomasz Pyra wrote:
Czy osoba która zniszczyła Ci kurtkę jest Ci winna 2000zł czy 200zł?

Najuczciwiej, jakby *ta osoba* była winna kurtkę skórzaną. Nową.

Ale kurtki skórzane mogą być najróżniejsze.
Chińska gumoskajka za 100zł, albo jakiś full wypas plus cena x5 za
wystrzeloną w kosmos markę. I "metka" też tu robi cenę i wartość.

Jak stłuczesz komuś filiżankę Rosenthala, to jesteś mu winien cenę takiej
filiżanki Rosenthala, a nie "podobnej w funkcji" filiżanki z półki w
hipermarkecie która będzie 4x tańsza.

Ale oczywiście - obowiązkowe OC jest patologią, ceny w ASO są wynikiem tej
patologii i tu nic nie poradzimy. Oczywiście można jakoś próbować leczyć
syfa pudrem wprowadzając kolejne regulacje do poprzednich regulacji, ale
nie w tym rzecz i nie o to chodzi w tym wątku.

Nie zmienia to istoty problemu zadośćuczynienia za szkodę.
A istota jest taka, że jak ktoś komuś coś zniszczył, to musi mu
zadośćuczynić właśnie za to coś. Nie za coś podobnego w funkcji czy formie,
a dokładnie za to coś. Jak się nie podoba, to trzeba było tego nie
niszczyć.
Jeśli chodzi o samochody, to tu pomiędzy sprawcę a poszkodowanego wchodzi
ubezpieczyciel, który przejmuje tą odpowiedzialność na siebie, ale samej
odpowiedzialności w żaden sposób to nie zmienia.

Bo niestety, ale jeżeli ktoś uszkodził Ci lampę z logiem marki, która u
monopolisty handlującego tymi lampami kosztuje 4000zł, to niestety wisi Ci
4000zł.
To dlaczego kartel monopolistów sprzedających lampy z logiem ma 1000%
marży, to już trochę inna sprawa.

[...]

Oczywiście że pójdą.
Dodatkowo wycenę i likwidację będzie robił ubezpieczyciel poszkodowanego,
co z kolei przeniesie konkurencję między ubezpieczycielami na nowy poziom -
raczej śrubowania odszkodowań w górę, żeby klient był zadowolony.

Jeden poszkodowany ze zniszczoną kurtką (reflektorem) będzie miał 2 czy 5 tysięcy do kieszeni, ale zapłacą za to wszyscy: Pan Pyra, Pan Cavallino, i ja też... Czy myślisz, że będzie fala pozorowanych stłuczek?

Fala pozorowanych stłuczek już jest, bo ci którzy to robią są do tego
merytorycznie przygotowani i oni od ubezpieczyciela dostają, tyle na ile
ASO wystawiłoby fakturę, bo doskonale zdają sobie sprawę z tego, że tyle im
się należy.
Oszustwa to jest inna sprawa, z którą należy walczyć innymi metodami.
Zaniżając wszystkim odszkodowania o połowę, to niewielka pociecha że
oszuści też dostali połowę.

Ale nie ma to nic wspólnego z tym, że jeżeli stłuczesz komuś filiżankę
Rosentahala, to jesteś mu winien koszt Rosenthala.

Data: 2014-12-25 01:24:29
Autor: Alf/red/
On 25/12/14 00:04, Tomasz Pyra wrote:
Ale nie ma to nic wspólnego z tym, że jeżeli stłuczesz komuś filiżankę
Rosentahala, to jesteś mu winien koszt Rosenthala.

Zgadzam się (z całą resztą też).
Jednakowoż sytuacja kiedy winowajca oddaje trzosik dukatów na kupno Rosenthala, a poszkodowany kupuje Madeinchina, nie jest z punktu widzenia winowajcy uczciwa. Wiem, wiem, było nie tłuc. Ale się stłukło.

Sam obserwowałem taką sytuację: drzwi drapnięte na parkingu jakimiś drutami zbrojeniowymi ze słupa, blacha poszła na jakieś 10 cm długości i 2 cm szerokości. AC wprawdzie, wycena na circa 2000, drzwi ze złomu za 700 nawet bez potrzeby lakierowania, i parę złotych za przełożenie. W dodatku złomiarz chciał wziąć drapnięte drzwi, ewidentnie żeby podstawić komu innemu w celu wiadomym. Nie czułem się komfortowo, może bo ja wiem, że tysiak (lub więcej) 'nadmiarowego' zwrotu dla kogoś wróci do mnie i do Ciebie w postaci większej składki. Inni widzą tylko tego tysiaka.

--
Alf/red/

Data: 2014-12-25 08:17:35
Autor: Cavallino

Użytkownik "Alf/red/" <fake_1412@ump.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m7flfu$lqv$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nadal nie masz pojęcia o czym piszesz.
To pieniądze poszkodowanego, może sobie z nimi zrobić cokolwiek, nawet nic nie kupować, a na wielkość szkody i wysokość odszkodowania nie ma to ŻADNEGO wpływu.

Kto się próbuje rozporządzać cudzą kasą i jeszcze miesza do tego uczciwość po prostu jest niedouczony.

Data: 2014-12-26 10:49:19
Autor: re
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

Użytkownik "Alf/red/"

[...]
To nie jest nadmiarowy zwrot. Zwraca się tyle by dało się przywrócić do "dawnej świetności" a to, że właściciel wybrał co innego to "jego prywatna sprawa". Tak, jak może sobie kupić tańszy lub droższy samochód tak może zdecydować o przeznaczeniu pieniędzy z nieprzeprowadzonej ale przyznanej mu naprawy np na nowy samochód. Nie wzbogaca się w żaden sposób przez to.

Data: 2014-12-25 03:04:42
Autor: Budzik
[...]

Wychodzi na to, ze trzeba do samochodu markować czesci własnej firmy, czesci mega drogie i bardzo łatwo uszkadzalne...

Np. zacząc produkowac wspomniane lampy po 20.000zł, albo jakies mega droie lusterka... :)

Data: 2014-12-25 14:25:06
Autor: Tomasz Pyra
Dnia 25 Dec 2014 03:04:42 GMT, Budzik napisał(a):

Np. zacząc produkowac wspomniane lampy po 20.000zł, albo jakies mega droie lusterka... :)

Autoryzowani dystrybutorzy części już dawno wpadli na ten pomysł ;)

Data: 2014-12-25 18:31:50
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-25 00:04, Tomasz Pyra pisze:

Ale oczywiście - obowiązkowe OC jest patologią, ceny w ASO są wynikiem tej
patologii i tu nic nie poradzimy.

może częściowo ceny w ASO są właśnie z tego powodu, ale jest też druga strona - skoro jest wielu ludzi którzy lubią przepłacić bo uważają że w ASO usługa będzie wykonana lepiej- cenę można podwyższyć. A skoro kupił auto za 300.000, to i zapłaci więcej za jego serwis. Za pompkę paliwa (daje wstępne ciśnienie przed pompą CR) z nadrukiem BMW można zapłacić 900zł, z nadrukiem cośtamAUTOMOTIVE (dokładnie ten sam producent tylko bez dodatkowego wytłoczenia BMW) 600zł, za chińczyka 150zł. Chińczyk jako nowy dawał pół bara mniej, niby nie zauważalne, ale jak się chce wycisnąć więcej z auta to już nie ma z czego.

Łukasz

Data: 2014-12-26 01:05:08
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Thu, 25 Dec 2014 18:31:50 +0100, dddddddd napisał(a):

[...]

Z tego co wiem, to jednak ASO żyją praktycznie tylko z OC.
Reszta klientów, to w sumie niewiele znaczący dodatek, a takie rzeczy jak
sprzedaż nowych samochodów, to coś do czego centrala ich przymusza (warunek
autoryzacji), bo często z tego nie ma żadnych pieniędzy.

W Polsce po prostu handel nowymi samochodami, to nie jest duży rynek, w
dodatku spora konkurencja, a rynek napraw z OC jest ogromny i konkurencja
cenowa nieistotna, bo zazwyczaj "cena nie gra roli".

[...]

Ale tu rozmawiamy o pojedyńczych, względnie tanich częściach. Taka prawa że
jak ktoś ma konieczność kupienia takiej pompy, to istotnie często będzie
wolał zapłacić 900zł niż zaoszczędzić 300zł zastanawiając się co to w ogóle
jest to "cośtamAUTOMOTIVE" i czy to aby dobra firma.
Ale z tego też nie utrzymasz takiego ASO.

Bo jak już przychodzi do droższych rzeczy (dwumasy, katalizatory, FAPy czy
poważniejsze awarie), to się okazuje że cennik ASO szybko wskakuje w
pięciocyfrowe okolice i wtedy już tylko naprawdę najbogatszych stać na
luskus niezastanawiania się czy nie warto coś poszukać taniej.

Luksus niezastanawiania się ma za to każdy poszkodowany likwidujący szkodę
z OC i to właśnie pod nich ustawiony jest cennik.

Bo jakoś nie sądzę żeby było wielu chętnych na taki np. przedni zderzak do
Civica który kosztuje jakieś 4500zł, plus malowanie, plus montaż, czyli z
6000zł.
A żeby tak sobie z OC taki ufundować, to czemu nie?

Data: 2014-12-26 10:43:48
Autor: re
zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]
To nie całkiem tak jest. Lampa używana jest, nie warta już 4000. Jak Ci ktoś wypłaci 4000 to się wzbogacisz. Natomiast ... jakoś szkodę trzeba usunąć a nieoryginalnymi częściami, używanymi albo naprawianymi szkody nie usuniesz. Bo może będziesz miał nową felgę, ale mniej wytrzymałą, albo felgę naprawioną ale bez gwarancji itp

Data: 2014-12-28 14:33:17
Autor: Grześ
[...]

Masz Autocasco ?

Jak masz to likwiduj z AC, a po sprawie ubezpieczyciel wystąpi do OC sprawcy o zwrot. A jako że Twojemu AC nie zależy na kosztach - wyceni jak należy.

O ile wiem to najspokojniejszy sposĂłb "walki" z upierdliwym towarzystwami.

A jak w koło dostałeś, to całe zawieszenie do przeglądu, w tym łożyska, przekładnia kierownicza i wszystkie gałki, wahacze itd. A jak to np. VW albo Audi, to masz wesoło .... i nie odpuszczaj, bo autko jest niepewne po takim uderzeniu !!!

Powodzenia !
--
Grzegorz

zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć ?