zaokraglanie kwot

Data: 2010-05-19 15:29:51
Autor: wspolna-flaszka.pl
zaokraglanie kwot
Witam!
Pytanko mam nastepujace. W programie mam opcje wystawiania paragonow fiskalnych, zeby wydrukowac paragon nalezy
napierw go w programie utworzyc, program zapisuje dane vat tak jak w przypadku faktur wystawianych z jego poziomu czyli
metoda (cena towaru*ilosc) * stawka vat i na koniec zsumowany vat wszystkich towarow a nie liczony na nowo. W przypadku drukarek fiskalnych
vat jest liczony nakoncu od sumy wszystkich toarow z rozbiciem na stawki. Pomijam przypadki druakrek gdziemozna ustawic by inaczej liczyl bo nie o to chodzi.
W programie chce uwtrorzyc mozliwosc zaimportowania wartosci z paragonow do rejestru vat, problem tylko w tym , ze
wowczas bedzie sie to roznilo -czasem- z tym co jest na raporcie miesiecznym z drukarki fiskalnej. Pytanie wiec,
czy moge uwzglednic w rejestrze podatek liczony inna metoda niz na dokumentach ktorych rejestr dotyczy?

--
http://dumpingowiec.na.allegro.pl  - a co to ? WOW - rewelacja ! :-)
Chcia³by¶ zleciæ napisanie programu na zamówienie?

Data: 2010-05-19 15:46:42
Autor: Maddy
zaokraglanie kwot
W dniu 19-05-2010 15:29, wspolna-flaszka.pl pisze:
[...]

Mam taki sam problem. Rozwiązałam to nastepuąco.
Księguję sprzedaż z systemu a potem sprawdzam z raportem - jak się nie zgadza, na koniec wprowadzam zapisem korygującym (taka jakby faktura tylko że nie faktura, sam zapis w rejestrze, zamiast numeru daję "Zap.Kor.VAT" i miesiąc i rok) kwotę różnic pomiędzy rejestrem a raportem fiskalnym.
Zwykle są to różnice 2-3 grosze, ale jak się dobrze trafi to jeden grosz może dać różnicę 1zł na deklaracji).

3 kolejne kontrole VATowskie nie wnosiły zastrzeżeń. Pytali co to za zapis, wyjaśniałam, sprawdzili czy faktycznie tak wychodzi jak mówię, i ok.
W końcu rejestr VAT ma przede wszystkim umożliwiać poprawne sporządzenie deklaracji VAT. Mój spełnia.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-05-19 17:58:21
Autor: Kviat
zaokraglanie kwot
W dniu 19-05-2010 15:46, Maddy pisze:
[...]

Zmień program.
Na taki, który umożliwia zdefiniowanie jakie dokumenty są wystawiane "od ceny netto", a jakie "od ceny brutto". Te które fiskalizujesz ustawiasz jako liczone od ceny brutto i życie staje się prostsze.

Taki Subiekt, którego można kupić w prawie każdym sklepie z półki, miał taką funkcjonalność odkąd wprowadzono kasy fiskalne. Nie wyobrażam sobie, że w czasach kas fiskalnych, podatków vat itp. są pisane takie programy, które nie rozróżniają tak podstawowych spraw. A jeszcze bardziej nie rozumiem tych, którzy takie programy kupują, a potem siedzą po nocach i robią korekty rejestrów.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-05-19 20:02:32
Autor: wspolna-flaszka.pl
zaokraglanie kwot

U¿ytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4bf40aa1$0$17103$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mam taki sam problem. Rozwi±za³am to nastepu±co.

Zmieñ program.
Na taki, który umo¿liwia zdefiniowanie jakie dokumenty s± wystawiane "od ceny netto", a jakie "od ceny brutto". Te które fiskalizujesz ustawiasz jako liczone od ceny brutto i ¿ycie staje siê prostsze.

przeczytaj jeszcze raz watek.
chodzi o rozroznicowanie liczenia vatu od PODSTAWY OPODOATKOWANIA
po zsumowaniu wartosci towarow (z rozbiciem na ceny) a zsumowaniu VATU LICZONEGO OD PODSTAWY OPODATKOWANIA W DANYCH TOWARACH (liniach).

Data: 2010-05-19 20:05:10
Autor: wspolna-flaszka.pl
zaokraglanie kwot

U¿ytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@niesfornazyta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ht193s$r0c$1inews.gazeta.pl...

[...]

po z atym zadnych korekt nie trzeba bo przeciez raport miesieczny moze zastapic rejestr vat jezeli chodzi o paragony, (zawiera wszystko do potrzebne do deklaracji vat) , pytalem bo chcialem ulatwic userom wklepywanie danych, by nie musieli dodawac wartosci z raportu do tego co program pobral z rejestrow.
Przy tych co fiskalizuja paragony pojawia sie roznice u tych co wystawiaja paragony ale ich nie fiskalizuja bedzie ok.

Data: 2010-05-19 20:35:14
Autor: wspolna-flaszka.pl
zaokraglanie kwot

[...]

zakrecilem pewnie, nie chodzi o rto czy od ceny brutto czy netto a o to czy vat jest liczony na koncu czy zsumowany wyliczony przy poszczegolnych pozycjach.

Data: 2010-05-19 20:58:33
Autor: Kviat
zaokraglanie kwot
W dniu 19-05-2010 20:35, wspolna-flaszka.pl pisze:
[...]

Zmieñ program na taki, który to potrafi.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-05-19 21:07:25
Autor: wspolna-flaszka.pl
zaokraglanie kwot

U¿ytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4bf434dd$0$2607$65785112news.neostrada.pl...
[...]

po cholere ?  po co zmieniac sposob liczenia - zreszta na nieuczciwy zaqwyzajacy vat- tylko dla paragonow fiskalnych ? Skoro mozna wartosci wklepac ?

Data: 2010-05-19 21:09:50
Autor: wspolna-flaszka.pl
zaokraglanie kwot

U¿ytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@niesfornazyta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ht1cth$brj$1inews.gazeta.pl...

[...]

zreszta jakbys dotyczal dokladnie to bys pojal ze nie szukam programu.
Chce userom ulatwic to w moim programie i zadalem proste pytanie.
Z odpoiedzi wynika ze w rejestrze musza sie wartosci zgadzac z tymi na paragonach a wiec user musi do 5 pol (stawek) po prostu dodac wartosc z raportu miesiecznego i wsio , generuje deklaracje

Data: 2010-05-20 09:30:12
Autor: Maddy
zaokraglanie kwot
W dniu 19-05-2010 17:58, Kviat pisze:
[...]

Zawsze mnie zaskakuje łatwość, z jaką niektórzy uznają, że wszyscy mają w firmie jeden komputer i góra trzech pracowników na krzyż.

Sugerujesz, żeby duża firma z kilkoma magazynami ot tak zmieniła sobie całe oprogramowanie finansowo - księgowe (tak całe, nikt nie będzie przeklepywał co miesiąc kilkuset faktur i całej magazynówki z materiałówki do FK ani nie będzie bawił się w ręczne księgowanie płac - zmienić trzeba wszystko) żeby nie trzeba było dokonywać _jednej_ operacji raz na circa 3 miesiące, co zajmuje 5 minut.

A propos - Subiekt nie obsługuje rozliczania produkcji przemysłowej.
Kolejne wąskie założenie - wszyscy zajmują się handlem albo usługami, ewentualnie składają coś z prostych podzespołów.

Bosz, żeby tak dawali mi dychę za każdego, który potrafi w minutę rozwiązać innym wszystkie problemy. Byłabym bogata.

Może zajmiesz się głodem na świecie?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-05-20 17:27:14
Autor: Kviat
zaokraglanie kwot
W dniu 20-05-2010 09:30, Maddy pisze:
Zmień program.

Zawsze mnie zaskakuje łatwość, z jaką niektórzy uznają, że wszyscy mają
w firmie jeden komputer i góra trzech pracowników na krzyż.

Zawsze mnie zaskakuje łatwość z jaką firma mająca więcej niż jeden komputer i więcej niż trzech pracowników na krzyż podejmuje decyzję o zakupie oprogramowania.

Sugerujesz, żeby duża firma z kilkoma magazynami ot tak zmieniła sobie
całe oprogramowanie finansowo - księgowe

Nic takiego nie sugerowałem. Nie było wzmianki, że to duża firma. Jeżeli człowiek pyta na grupie, to znaczy, że nie ma kogo zapytać (np. własnej księgowej/ego) - jeżeli wyciągnąłem błędny wniosek - przepraszam. I równocześnie pozdrawiam księgową/ego tej firmy...

Jeżeli tak, mogę sugerować jedynie, że ktoś podjął błędną decyzję *na początku*.
W ogóle nie chciałem poruszać wątku opłacalności zmiany oprogramowania, jedynie rozwiązanie problemu wykonywania bezsensownych czynności.
To, czy to siÄ™ komuÅ› opÅ‚aca czy nie  - to nie moja sprawa. W mniejszej firmie Å‚atwiej - w dużej trudniej.
Nie sądziłem, że będę musiał pisać takie oczywistości.

(tak całe, nikt nie będzie
przeklepywał co miesiąc kilkuset faktur i całej magazynówki z
materiałówki do FK

Po co przeklepywać *CO MIESIĄC* kilkaset faktur?
Albo wyraziłaś się nieprecyzyjnie, albo do mnie nie dotarło co chciałaś powiedzieć.

ani nie będzie bawił się w ręczne księgowanie płac -
zmienić trzeba wszystko)

Nadal nie rozumiem, jaki widzisz związek ze zmianą oprogramowania i z ręcznym księgowaniem płac?

żeby nie trzeba było dokonywać _jednej_
operacji raz na circa 3 miesiÄ…ce, co zajmuje 5 minut.

Jednemu 5 minut, a inny musi pytać o poradę na grupie dyskusyjnej.

W małej firmie, w której właściciel sam sobie (często) prowadzi księgowość (księgowość to za dużo powiedziane - zwykle KPiR) łatwiej rozwiązać tego typu *upierdliwe* problemy wydając kilka stów na porządny program, a zaoszczędzone 5 minut przeznaczyć na dojście na plażę i rozłożenie kocyka.
Najprostsze rozwiÄ…zania zwykle okazujÄ… siÄ™ najbardziej skuteczne.

A propos - Subiekt nie obsługuje rozliczania produkcji przemysłowej.

OMG...
A gdzie ja coś takiego napisałem?
A bo to jedyny program na świecie?

Kolejne wąskie założenie - wszyscy zajmują się handlem albo usługami,
ewentualnie składają coś z prostych podzespołów.

Wskaż miejsce - najlepiej zaczytuj - w którym napisałem, że jest to zajebiste i jedyne rozwiązanie dla wszystkich. Podkreśl fragment, w którym napisałem "wszyscy zajmują się handlem albo usługami".

Bosz, żeby tak dawali mi dychę za każdego, który potrafi w minutę
rozwiązać innym wszystkie problemy. Byłabym bogata.

Bosz, żeby mi dawali dychę za każdego, który czyta to co chce przeczytać, a nie to co jest napisane. Miałbym kilka dych więcej.

Może zajmiesz się głodem na świecie?

Na razie skupię się na tym co robię (głównie) do tej pory - na wdrażaniu w firmach oprogramowania magazyn-kadry-FK.
Bez potrzeby przeklepywania co miesiÄ…c kilkuset faktur.
Znaczy się, że lepiej mi to wychodzi niż walka z głodem na świecie.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-05-20 23:17:15
Autor: mvoicem
[OT]Re: zaokraglanie kwot
(20.05.2010 17:27), Kviat wrote:
[...]>
[...]

Offtopicznie - to nie wydać kilka stów na program, tylko poświęcić
trochę czasu na poznanie przepisów i zrobienie sobie KPiR w OOCalcu czy
Excelu.

Tanio, z pożytkiem i nie będzie ci żaden porządny czy nieporządny
program dyktował jak masz zaokrąglać to czy tamto.

Najprostsze rozwiÄ…zania zwykle okazujÄ… siÄ™ najbardziej skuteczne.

Właśnie :).

p. m.

Data: 2010-05-21 19:48:42
Autor: Gotfryd Smolik news
zaokraglanie kwot
On Thu, 20 May 2010, Maddy wrote:

W dniu 19-05-2010 17:58, Kviat pisze:

Zmieñ program.

Zawsze mnie zaskakuje ³atwo¶æ, z jak± niektórzy uznaj±, ¿e wszyscy maj±
w firmie jeden komputer i góra trzech pracowników na krzy¿.

Sugerujesz, ¿eby du¿a firma z kilkoma magazynami ot tak zmieni³a sobie ca³e oprogramowanie finansowo - ksiêgowe (tak ca³e

  Ale to oprogramowanie zazwyczaj siê zmienia, jak najbardziej, i czasem
w³a¶nie ca³e, za pomoc± operacji potocznie zwanej pod nazw± "upgrade" ;)
  Z p. widzenia dostawcy programu - najchêtniej w ramach umowy serwisowej,
z p. widzenia klienta "przecie¿ zap³aci³em" najlepiej za darmo i na
wczoraj :|, niemniej w tym stylu to dzia³a.

Bosz, ¿eby tak dawali mi dychê za ka¿dego, który potrafi w minutê rozwi±zaæ innym wszystkie problemy. By³abym bogata.

  :)

pzdr, Gotfryd

zaokraglanie kwot