zapchał się odpływ w wannie

Data: 2009-11-10 07:41:02
Autor: JS
zapchał się odpływ w wannie
Jeżeli rury lecą przez piwnicę to bym nie kombinował z przetykaniem. Wykuj, co trzeba zlikwiduj żeliwo i załóż odpływ z plastiku z syfonem dostępnym choćby w tej piwnicy. Wiem, że robota parszywa, ale za to spokój na lata. Połączenie żeliwa z plastikiem kupisz w każdym sklepie z rurkami wod-kan. Warto też dać trochę silikonu na styku z żeliwem i ewentualnie jeszcze owinąć całość taśmą izolacyjną.
Jacek

Data: 2009-11-10 08:01:19
Autor: Prawusek
zapchał się odpływ w wannie

"JS" <maps@gmail.com> wrote in message
[...]

    Jakoś nikt nie zająknął się na temat diagnostyki, a to jak we wszystkich
obwodach ważna rzecz. Trzeba znać swoją instalację w tym przypadku
kanalizacyjną. Podzielić sobie na odcinki i zorientować się, które są
zapchane i jak daleko sięga  prawdziwy korek i jakie są średnice rur.. Mając
tę wiedzę łatwo zaplanować czynności mające na celu usunięcie zatoru.
Zazwyczaj wystarczy sprężyna hydrauliczna z korbką w rurach 50 - 100mm.
Najłatwiej sięgnąć zatoru od góry - wtedy rozbijamy osady miękkie, a sam
korek, po przebiciu puszcza wodę w dół co jest sygnałem, ze został
przebity - wtedy wystarczy suwać sprężyną tam i spowrotem wewnątrz rury
zdzierając warstwy zatoru. Warto mieć przygotowany zapas wody do przemycia
lub przyłącze (wąż z koncówką czerpalną) dla wprowadzenia strumienia wody
np. z miejsca przyłączenia pralki czy zmywarki.
    Często "kret" nie jest skuteczny - ja używam sody - zmydla tłuszcze w
przeciwieństwie do kwasu, a używając płynu do mycia naczyń można je
spokojnie rozrzedzić i ułatwić wymycie rur. Jeżeli instalacja jest w naszym
domu warto wstawić do rur tzw. rewizje - jest to trójnik o średnicy rury z
bocznym wyprowadzeniem gwintowanym i takąż zakrętką z uszczelką. Można,
odkręcając tę zakrętkę spuścić brudy z kanlizacji, jak i wprowadzić
narzędzia do przebijania zatorów. Na małym odcinku może to być nawet sztywny
drut z końcem wygiętym w hak, który podczas kręcenia rozrywa osady, a nawet
może służyć do wyciągania kłębów włókien, najczęściej włosów.

Data: 2009-11-10 08:36:56
Autor: witek
zapchał się odpływ w wannie
Prawusek pisze:

    Często "kret" nie jest skuteczny - ja używam sody - zmydla tłuszcze w
przeciwieństwie do kwasu, a używając płynu do mycia naczyń można je
spokojnie rozrzedzić i ułatwić wymycie rur.

Przecież "Kret" to wodorotlenek sodowy (silna zasada), a nie kwas.

Witek

Data: 2009-11-10 09:23:39
Autor: Prawusek
zapchał się odpływ w wannie

"witek" <witek@exbud.com.pl> wrote in message
Prawusek pisze:

> [...]
> spokojnie rozrzedzić i ułatwić wymycie rur.

Przecież "Kret" to wodorotlenek sodowy (silna zasada), a nie kwas.

Pisano tu, że kwas - osobiście nigdy nie miałem kontaktu z tym specyfikiem.
Kupowałem granulowana sodę.

Data: 2009-11-10 16:52:42
Autor: AW
zapchał się odpływ w wannie
Prawusek pisze:

[...]

A gdzie kupowałeś tę sodę? Bo ja nigdy w sklepie nie widziałem "sody" no chyba, że chodzi ci o sodę oczyszczoną ze spożywczaka.

AW

Data: 2009-11-10 17:08:23
Autor: krys
zapchał się odpływ w wannie
AW wrote:

A gdzie kupowałeś tę sodę? Bo ja nigdy w
sklepie nie widziałem "sody" no chyba, że
chodzi ci o sodę oczyszczoną ze spożywczaka.

Soda kaustyczna, dostępna w sklepach malarskich.
http://www.budownictwo.radom.pl/cgibin/shop?info=C0000SO1&sid=255e251b

Justyna

Data: 2009-11-10 18:13:20
Autor: XL

[...]