zapiecie

Data: 2011-03-06 13:54:09
Autor: Krycha
zapiecie
Witam.
Zastanawiam się na zapięciem do roweru, wiem dużo tu mówiono, i ciekawa jestem czy ktoś z Was korzysta z zapięcia z szyfrem.
W pobliski sklepie jest, oprócz cienkich linek, linka stalowa na którą nałożone są rurki różnych kształtów (wygląda to jak gruby łańcuch), a na to nałożony plastik - z zamkiem na kluczyk (49 zł.).
Sprzedawca ostrzega, że trudno o dorobienie takiego klucza.
Oraz linka stalowa w plastiku z zamknięciem szyfrowym (39 zł.)
U-lock'ów nie posiadają.

Zastanawiam się na tym zapięciem z szyfrem i pytam się Was,
czy takie zapięcia są bezawaryjne, czy raczej zawodne.

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-03-06 06:29:18
Autor: mg
zapiecie
Zastanawiam sie na zapieciem ...

0) Przygotuj sie na spory wydatek, tzn:
   wieksza suma z tych to co podalas razy 3 da kosz minimalny :)

1) Praktycznie tylko dwie firmy: abus lub kryptonite.

2) Szukaj zapiecia z kluczem tego typu:
   http://tnij.com/klucz380

3) Marka nie gwarantuje bezpieczenstwa (patrz 2):
   http://www.youtube.com/watch?v=6jb6JFjGI_g

4) Albo U-lock albo lancuch.
   Jezeli lancuch to tylko z oddzielnym ulokiem.

Dobrze wydac przynajmniej okolo 150PLN.
Najlepsze zapiecia do roweru to 300-400 PLN.

Godne polecenia

kryptonite kryptolok (~150)
kryptonite evolution (~200)
kryptonite New York Lock (~300)
abus granit 54 (~350)

Przy czym kryptonite maja takie sobie mocowania do roweru i dodatkowo
czasem ludzie narzekaja na zacinajace sie klucze.

Do abusa granit 54 jest dobre mocowanie o nazwie "tex kf twin". Dobrze
zeby bylo w komplecie bo oddzielnie kosztuje tyle co najtanszy ulok.
(Mam ten komplet od 5 lat i wciaz dziala bez zarzutu.)

Data: 2011-03-06 20:09:16
Autor: kml
zapiecie

Uzytkownik "mg" <abcdemg2@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:a307c1ca-b59f-466c-9845-6ccec9eeec23m7g2000vbq.googlegroups.com...
Zastanawiam sie na zapieciem ...

0) Przygotuj sie na spory wydatek, tzn:
  wieksza suma z tych to co podalas razy 3 da kosz minimalny :)

1) Praktycznie tylko dwie firmy: abus lub kryptonite.

A magnumlock cos dolega?  http://tiny.pl/hdtpd warto DOKLADNIE przeczytac specyfikacje poziomów bezpieczenstwa bo jeden tanszy model ma takie same notowania jak najwyzszy :)

Swoja droga to najlepsza rzecz zrobil mój znajomy bo wygrzebal na alleprowizji bardzo wysoki model ze starej kolekcji i kupil go dobrze ponizej 200 zeta a byl to którys abus.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczelo sie!

Data: 2011-03-06 21:08:57
Autor: amcinpiL
zapiecie
On Sun, 6 Mar 2011 06:29:18 -0800 (PST), mg wrote:

Dobrze wydac przynajmniej okolo 150PLN.
Najlepsze zapiecia do roweru to 300-400 PLN.

Yeep...
Porządny rower służy do jeżdżenia a nie do parkowania nie_wiadomo_gdzie.
Na miasto, do knajpy, na pkp, do znajomych itd. to się jedzie holendrem
wartym 100zł i zapina linką za 10zł

===  pozdROW   ===
===  lipnicma  ===
==================

Data: 2011-03-06 22:10:41
Autor: Michoo
zapiecie
W dniu 06.03.2011 21:08, amcinpiL pisze:
Porządny rower służy do jeżdżenia a nie do parkowania nie_wiadomo_gdzie.
Np do jeżdżenia na uczelnię, żeby na okienku wyskoczyć naokoło malty?

Na miasto, do knajpy, na pkp, do znajomych itd. to się jedzie holendrem
wartym 100zł i zapina linką za 10zł
Sprawia Ci przyjemność dojeżdżanie złomem?

Michoo

Data: 2011-03-09 12:58:12
Autor: ąćęłńóśźż
zapiecie
Do ciemnego parku w nocy o północy też się idze na wszelki wypadek z pasztetem ;-))

-- -- -

Data: 2011-03-14 16:28:34
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/6/11 10:10 PM, Michoo wrote:
[...]

Tani nie musi oznaczac zaraz zlomu.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-06 13:37:32
Autor: M_X
zapiecie
On 06/03/2011 12:54, Krycha wrote:
[...]

  IMHo to najgorsze możliwe zapięcie - nie wiem jak w tych "lepszych" ale z kilkoma tanszymi z jakimi miałem do czynienia wiele lat temu, nie bylo żądnego problemu z otwarciem nie znając kodu - hint: silne naciągnięcie. Zresztą złodziej i tak nie będzie zwracał uwagi czy jest to zamek szyfrowy czy kluczykowy i najzwyczajniej przetnie linkę nożycami do stali, co będzie łatwe i szybkie.
  Fakt jest taki, że dobre zapięcie swoje kosztuje, jednak zwykle wielokrotnie taniej niż nowy rower. W dobie internetu raczej nie ma problemu z kupnem lepszego zapięcia.
  Wątków o zapięciach było na grupie bez liku, więc można sobie opinię wyrobić.

  POZDRAV
         M_X

Data: 2011-03-06 14:26:53
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-06 13:54, Krycha pisze:

Witam.
Zastanawiam się na zapięciem do roweru,

Pozwolę sobie dać linka do strony Alfera:

http://alfer.pl/Ulock.jpg

Nie szkoda ci nowego roweru?

--
bans

Data: 2011-03-06 14:47:48
Autor: Wojciech Waga aka wojek
zapiecie
bans pisze:
[...]

Fajny patent z tą linką przeplecioną przez Ulocka na lewym zdjęciu.

pozdr.
w.

Data: 2011-03-06 21:03:30
Autor: 2late
zapiecie
On 06/03/2011 1:47 PM, Wojciech Waga aka wojek wrote:

Fajny patent z tą linką przeplecioną przez Ulocka na lewym zdjęciu.

Mam lepszy, z krotsza linka. Jak bede pamietal to zrobie zdjecie :)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-03-06 22:15:12
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-06 22:03, 2late pisze:
On 06/03/2011 1:47 PM, Wojciech Waga aka wojek wrote:

Fajny patent z tą linką przeplecioną przez Ulocka na lewym zdjęciu.

Mam lepszy, z krotsza linka. Jak bede pamietal to zrobie zdjecie :)
(...)

Chętnie zobaczę.

Krycha.

Data: 2011-03-13 21:34:57
Autor: 2late
zapiecie

http://img853.imageshack.us/img853/2312/imag0109c.jpg

Data: 2011-03-14 21:08:29
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-13 22:34, 2late pisze:
[...]

Pozdrawiam

Dziękuję, że pamiętałeś o zdjęciu. Teraz wiem co to zacz.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-03-07 11:57:20
Autor: PanRatio
zapiecie
On 6 Mar, 22:03, 2late <deadlog_FIL...@wp.pl> wrote:
> [...]

Mam lepszy, z krotsza linka. Jak bede pamietal to zrobie zdjecie :)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
Stupidity, like virtue, is its own rewardwww.wikileaks.org

Rowniez czekam na zdjecie.

P.S.

Mam U-Locka NY Fahgettaboudit. Niestety ma tylko 15 cm i nie da sie go
zapiac za rame i koło jednoczesnie. Jak wiec poprawnie go zapinac?
Niby jest ta metoda Sheldona Browna za tylne koło ale wystarczy
przeciac koło i zabieramy resztę roweru :/ U-Lock bardzo drogi ale
wyraznie za krotki :(

Data: 2011-03-07 21:31:44
Autor: 2late
zapiecie
On 07/03/2011 7:57 PM, PanRatio wrote:

[...]

Spoko spoko, na razie pamietam, ale musze gdzies sie wybrac rowerem i zrobic to zdjecie, poki co jest zimno i wole biegac niz jezdzic. ;)

Data: 2011-03-08 08:03:10
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-07 20:57, PanRatio pisze:

Niby jest ta metoda Sheldona Browna za tylne koło ale wystarczy
przeciac koło i zabieramy resztę roweru :/

Cos mi się wydaje, że przecięcie obręczy to nie taka łatwa sprawa - ale chyba trzeba będzie zrobić eksperyment na jakiejś taniej obręczy...

--
bans

Data: 2011-03-08 08:08:29
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:il4kp7$jpu$4mx1.internetia.pl...
[...]

Po raz kolejny źle ci się wydaje. Szprychy przecina się od ręki a i obręcz też nie jest wyzwaniem.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-08 09:01:13
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-08 08:08, kml pisze:

Po raz kolejny źle ci się wydaje. Szprychy przecina się od ręki a i
obręcz też nie jest wyzwaniem.

Napisałem podgrzewającego atmosferę posta, ale go wycofałem, przeszło
mi...

Podam ci tylko linka:

http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html

Mam ci wskazać konkretny fragment, czy sam znajdziesz? Pamiętaj, że masz przeciąć obręcz zaplecionego koła, a nie obręcz luzem.

--
bans

Data: 2011-03-08 09:08:53
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:il4o63$8rg$1mx1.internetia.pl...
[...]

Naprawdę głupi jesteś i w tej chwili nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Weź jakąkolwiek obręcz do tego brzeszczot za 5 PLN a potem pisz o tym, że przecinanie obręczy to nie jest łatwa sprawa. Na zaplecionym kole jest jeszcze LEPIEJ bo wszystko stoi w jednym miejscu stabilnie.

Poza tym znacznie wygodniej jest ciąć ramę niż obręcz i rozmawiałem z osobą, która miała taką akcję: u-lock został na słupie a rower znikną. Na zapięciu nawet nie było prób cięcia.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-08 09:19:09
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-08 09:08, kml pisze:

Naprawdę głupi jesteś i w tej chwili nie mam co do tego żadnych
wątpliwości.

A zatem wolę być głupi z Sheldonem Brownem, niż mądry z tobą.

Poza tym znacznie wygodniej jest ciąć ramę niż obręcz i rozmawiałem z
osobą,

LOL. A zatem według ciebie zapinanie ramy ma jeszcze mniejszy sens niż zapinanie obręczy? Zaczynasz gonić w piętkę :)

--
bans

Data: 2011-03-08 10:00:27
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:il4p7m$dti$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-03-08 09:08, kml pisze:

Naprawdę głupi jesteś i w tej chwili nie mam co do tego żadnych
wątpliwości.

A zatem wolę być głupi z Sheldonem Brownem, niż mądry z tobą.

Podpieranie się czyimś rozwiązaniem nic ci nie pomoże po nieudolnie próbujesz analizować kwestie o których ewidentnie nie masz zielonego pojęcia.

[...]

Naprawdę jesteś głupi. Nie rozumiesz co jest napisane ani tym bardziej co z tego wynika i jakie to może mieć znacznie w prowadzonej dyskusji.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-08 10:09:59
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-08 10:00, kml pisze:
(...)
(...) jesteś głupi. (...)

W moim rodzinnym domu był zakaz używania tego słownictwa.

Krycha.

Data: 2011-03-08 09:19:33
Autor: Jan Srzednicki
zapiecie
On 2011-03-08, Krycha wrote:
W dniu 2011-03-08 10:00, kml pisze:
(...)
(...) jesteś głupi. (...)

W moim rodzinnym domu był zakaz używania tego słownictwa.

To głupi zakaz.

MSPANC :)

Data: 2011-03-14 17:39:57
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 10:19 AM, Jan Srzednicki wrote:
[...]

To głupi zakaz.

MSPANC :)

To gupi tekst. Prawie tak glupi jak przestrzen storydzowa.

MSPANC ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 19:34:35
Autor: Jan Srzednicki
zapiecie
On 2011-03-14, Coaster wrote:
On 3/8/11 10:19 AM, Jan Srzednicki wrote:
[...]

To głupi zakaz.

MSPANC :)

To gupi tekst. Prawie tak glupi jak przestrzen storydzowa.

Jesteś jałowy jak opatrunek jałowy.

Data: 2011-03-17 17:55:29
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/14/11 8:34 PM, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-03-14, Coaster wrote:
[...]

To najbardziej jalowa wypowiedz z Twoich wszystkich jalowych wypowiedzi, Frodo.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 17:35:42
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 10:09 AM, Krycha wrote:
W dniu 2011-03-08 10:00, kml pisze:
(...)
(...) jesteś głupi. (...)

W moim rodzinnym domu był zakaz używania tego słownictwa.

I slusznie. Ale w domu kml nie bylo tego zakazu ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 17:15:43
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 9:08 AM, kml wrote:

[...]

Nie powtarzaj plotek, tylko _sam_ sprobuj przeciac i sie pochwal jak Ci poszlo. IMHO glupi jest ten, kto nazywa glupim Sheldona. A taki kontekst ma Twoja wypowiedz. Bardziej racjonalnego i inteligentenego mechanika rowerowego z umyslem jak brzytwa, ze swieca szukac. Jestem przekonany, ze Sheldon przeprowadzil probe ciecia obreczy.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 18:48:15
Autor: kml
zapiecie
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:illf49$n60$1news.supermedia.pl...

[...]

Ciąłem (ręcznie) i wierciłem obręcz naprawdę to nie jest specjalnie wyzwanie a już na pewno nie ma absolutnie żadnego porównania z próbą cięcia u-locka. O Sheldonie nic nie pisałem.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-17 15:16:53
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/14/11 6:48 PM, kml wrote:
[...]

Primo - wiercenie to insza inszosc. Wyzwaniem moze byc przegryzienie obreczy ;-)
Secundo - nie chodzi o to, czy w ogole sobie ciales obrecz (np. w komfortowych warunkach w imadle) ale o to czy ja przecinales/przeciales i to razem z opona i jej drutami. Oczywiscie ciete przez ciepie zaplecione kolo bylo zamocowana w ramie, U-lock zapiety jak na zdjeciu Sheldona. Ciales nad miejscem gdzie przechodzil pret U-locka. Tak?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-17 15:29:28
Autor: Fabian
zapiecie
W dniu 17.03.2011 15:16, Coaster pisze:
[...]

Na miejscu złodzieja to próbował bym jednak pociąć to wszystko jakimiś
sporymi nożycami. Babranie się jakoś piłką na pewno było by czasochłonne.

Fabian.

Data: 2011-03-08 10:08:52
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "bans"
http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html

Mam ci wskazać konkretny fragment, czy sam znajdziesz? Pamiętaj, że masz przeciąć obręcz zaplecionego koła, a nie obręcz luzem.

No i? Sorry, ale to stwierdzenie o "compression" jest po prostu bzdurne.
Co z tego, że szprychy ciągną mocno radialnie? Wypadkowa z tego siła
obwodowa jest niska (i wynika raczej z opięcia oponą).

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2011-03-14 17:34:48
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 10:08 AM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

"Compression" wystempuje tu w znaczeniu 'ciagnieta', 'sciskana'.
"Since the rim is under substantial compression due to the tension on the spokes [...]" - "Jako ze obrecz jest w znaczny sposob ciagnieta przez naprezone szprychy [...]". Szprychy 'ciagna' obrecz w kierunku piasty. Obydwie strony rozciecia beda sie zaciskac na pilce. Ciales kiedys cos w czym zakleszczala Ci sie pilka?

Wypadkowa z tego siła
obwodowa jest niska

Naciagniete szprychy z nawiazka wystarcza do powaznego utrudnienia przeciecia obreczy (oczywiscie nie na _samym_ poczatku). Sprobuj przeciacj poziomo umieszczona listewke drewniana - o przekroju 2 cm a dlugosci 1 metra - jednym koncem w imadle. Ale tnij nie od gory a od dolu. Zobaczysz, ze nawet w drewnianej listewce sam jej ciezar (konkretnie polowy nieumocowanej) spowoduje, ze mniej wiecej w polowie ciecia bedziesz mial trudnosci.

(i wynika raczej z opięcia oponą).

Bzdurnym to jest myslenie, ze opona 'sciska' obrecz :-o

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-15 08:41:40
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
[...]

Wiem co to jest "compression".

[...]

Do tego wystarczy ręcznie rozpierać. Rozkład sił jest nieubłagany.
Trochę jak z podstawkiem w skrzypcach.

[...]

Wystarczy, że delikatnie podeprę.
I o to chodzi. Trywialnie to przezwyciężyć.

(i wynika raczej z opięcia oponą).
Bzdurnym to jest myslenie, ze opona 'sciska' obrecz :-o

Zależnie od dokładności wykonania jednego i drugiego.

Data: 2011-03-18 16:16:57
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/15/11 8:41 AM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Ktora reka? Przypominam, ze chodzi o sytuacje:
http://www.sheldonbrown.com/images/locktechnique1.jpg
Nie o ciecie obreczy w warsztacie wujka. Nawet jezeli wujek jest Sam.

Data: 2011-03-21 08:22:16
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Do tego wystarczy ręcznie rozpierać. Rozkład sił jest nieubłagany.
Trochę jak z podstawkiem w skrzypcach.
Ktora reka?

Wolna.

Przypominam, ze chodzi o sytuacje:
http://www.sheldonbrown.com/images/locktechnique1.jpg
Nie o ciecie obreczy w warsztacie wujka. Nawet jezeli wujek jest Sam.

Wiesz, ja ciąłem w życiu już różne rzeczy. To się spokojnie da zrobić.
Nogą przytrzymujesz obręcz w jednym punkcie, ręką w drugim, a drugą ręką
trzymasz piłkę.
Zresztą kto powiedział, że nie można ciąć od środka do zewnątrz? (tak,
to będzie mniej wygodne, ale powinno się dać zrobić).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-03-18 16:18:35
Autor: Coaster
zapiecie
[...]

Uff, to dobrze, juz sie obawialem, ze nie wiesz.

[...]

Nie wiem, czy udajesz, ze nie rozumiesz tak prostego przykladu czy piszesz na powaznie? Przyklad ilustruje, co dzieje sie kiedy _specjalnie_ nie podpierasz listewki a nie, kiedy podpierasz, Watsonie.
  ;-)

(i wynika raczej z opięcia oponą).
Bzdurnym to jest myslenie, ze opona 'sciska' obrecz :-o

Zależnie od dokładności wykonania jednego i drugiego.

Dokladnosc wykonania jednego i drugiego nie zmienia faktu, ze opona nie wpywa na zmiane napiecia obreczy.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-21 08:24:35
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
[...]

Och, dla utrudnienia możesz jeszcze stanąć na głowie w wiadrze pełnym
piranii, ale nie wydaje mi się, żeby przeciętny złodziej to robił. Nawet
jeśli zostawisz mu koło roweru takie wiadro.

[...]

Jeśli będziesz mieć podnormatywną oponę i ponadnormatywną obręcz? Pewien
jesteś?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-03-14 17:07:39
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 8:08 AM, kml wrote:

[...]

LOL, wedlug Ciebie, obrecz to to samo co szprychy?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-08 21:20:37
Autor: Michał Stępień
zapiecie
PanRatio <panratio@gmail.com> wrote:

[...]

Tego ulocka to chyba się tylko do ramy zapina. Resztę to możesz
sobie spiąć na rowerze jakimś tańszym ulockiem.

Data: 2011-03-13 21:36:49
Autor: 2late
zapiecie
On 07/03/2011 7:57 PM, PanRatio wrote:

Fajny patent z t link przeplecion przez Ulocka na lewym zdj ciu.

Mam lepszy, z krotsza linka. Jak bede pamietal to zrobie zdjecie :)

Rowniez czekam na zdjecie.

W koncu wyciagnalem rower :)

http://img853.imageshack.us/img853/2312/imag0109c.jpg

Trzeba bylo az kontuzji. ;)

Data: 2011-03-14 16:59:09
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/7/11 8:57 PM, PanRatio wrote:
Niby jest ta metoda Sheldona Browna za tylne koło ale wystarczy
przeciac koło i zabieramy resztę roweru :/ U-Lock bardzo drogi ale
wyraznie za krotki:(

Zdrowy rozsadek podpowiada, ze w przewazajacej wiekszosci wypadkow Sheldon ma racje:
"Some will object that felons might cut the rear rim and tire to remove the lock. Believe me, this just doesn't happen in the real world. First, this would be a lot of work to steal a frame without a useable rear wheel, the most expensive part of a bike, after the frame. Second, cutting the rear rim is much harder than you might think. Since the rim is under substantial compression due to the tension on the spokes, it would pinch a hacksaw blade tight as soon as it cut partway through. Then there are the wire beads of the tire, also difficult to cut."

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 19:51:55
Autor: Fabian
zapiecie
W dniu 14.03.2011 16:59, Coaster pisze:
[...]

A jak będziesz ciął o zewnątrz, zaczynając od opony, to czy to napięcie
powodowane przez szprychy nie będzie pomagało w cięciu?

Fabian.

Data: 2011-03-15 08:42:51
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
A jak będziesz ciął o zewnątrz, zaczynając od opony, to czy to napięcie
powodowane przez szprychy nie będzie pomagało w cięciu?

Nie. Ale wystarczy przytrzymać jeden kawałek obręczy nogą, drugi ręką
i nic się nie będzie zakleszczać.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2011-03-18 16:18:03
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/15/11 8:42 AM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Wrzuc filmik z 'Twojego' ciecia. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-21 08:22:34
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
[...]

....pan mu powie "pan tu nie stał".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2011-03-07 12:28:11
Autor: Krycha
zapiecie
Cześć.

W dniu 2011-03-06 14:26, bans pisze:
[...]

Szkoda, dlatego szukam czegoś do zapięcia, zanim wyprowadzę go w świat. ;-)

Krycha.

Data: 2011-03-07 12:49:09
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-07 12:28, Krycha pisze:

Szkoda, dlatego szukam czegoś do zapięcia, zanim wyprowadzę go w świat. ;-)

No to nie myśl o lince, o to mi chodziło.

--
bans

Data: 2011-03-06 14:54:24
Autor: Wojciech Waga aka wojek
zapiecie
Na szyfr znajdziesz coś takiego:

http://allegro.pl/abus-bordo-szyfrowe-zapiecie-rowerowe-skladane-i1483337406.html

ale trzeba stosować z głową bo można zapiąć tak, że da się dźwignię zrobić i wyłamać zawiasy.

pozdr.
w.

Data: 2011-03-06 15:14:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zapiecie
Dnia Sun, 06 Mar 2011 14:54:24 +0100, na pl.rec.rowery napisałeś(aś):

Na szyfr znajdziesz coś takiego:

http://allegro.pl/abus-bordo-szyfrowe-zapiecie-rowerowe-skladane-i1483337406.html

ale trzeba stosować z głową bo można zapiąć tak, że da się dźwignię zrobić i wyłamać zawiasy.

Ale za 2/3 tej ceny można kupić wypasionego u-locka...

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-06 15:16:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zapiecie
Wojciech Waga aka wojek, Sun, 06 Mar 2011 14:54:24 +0100, pl.rec.rowery:

Data: 2011-03-06 19:08:41
Autor: ...::QRT::...
zapiecie
Dnia Sun, 6 Mar 2011 15:16:00 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

zwróć uwagę na cechę którą można określić jako poręczność, wielkość po
złożeniu, łatwość przewożenia ect

Data: 2011-03-06 19:40:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zapiecie
....::QRT::..., Sun, 6 Mar 2011 19:08:41 +0100, pl.rec.rowery:

I (stosunkową) łatwość kradzieży.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-07 08:51:38
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:10ixxpdrewu$.109mwkkistif8.dlg40tude.net...

zwróć uwagę na cechę którą można określić jako poręczność, wielkość po
złożeniu, łatwość przewożenia ect

I (stosunkową) łatwość kradzieży.

a po czym wnosisz?

Po obejrzeniu odcinku Galileo gdzie to zapięcie zostało przecięte błyskawicznie w ciagu kilkunastu sekund. Nie poddal się u-lock oraz łańcuch OIDP, ale za to ostatnie nie dam sobie ręki uciąć.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-07 09:57:37
Autor: ...::QRT::...
zapiecie
Dnia Mon, 7 Mar 2011 08:51:38 +0100, kml napisał(a):

[...]

sam abus daje mu 8 punktów na 15 możliwych co stawia bordo w szeregu z
tanimi ulockami czy łańuchami a do najdroższych dzieli go przepaść (i ile
ta abusowska skala ma jakieś głębsze niż tylko marketingowe podstawy :)  -
wiec wiadomo cudów nie ma. Ale z drugiej strony czy ktokolwiek tutaj używa
zapieć typu granit albo new york fahgetcośtam?

Bordo teoretycznie daje wystarczającą wytrzymałość dla miejskiego roweru a
poręcznościa na głowe bije wszelkie łańuchy i ulocki.  Ja w mieszczuchu od kilku lat używam krytonite keepera i nikt nigdy jakoś
sie za to nawet nie zabierał. Ale faktem ze nie zostawiam roweru w ciemnych
bramach na długie godziny :D

Data: 2011-03-07 10:17:34
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości

Ale z drugiej strony czy ktokolwiek tutaj używa
zapieć typu granit albo new york fahgetcośtam?

Gdybym używał na codzień to miałbym właśnie coś takiego czyli u-locka w cenie ok 250PLN. Drogo? Tak, ale taniej niż rower.

Bordo teoretycznie daje wystarczającą wytrzymałość dla miejskiego roweru a
poręcznościa na głowe bije wszelkie łańuchy i ulocki.

Praktycznie to koleś podszedł, wyciągnął nożyce i nie mówię tutaj o takich co mają 2 metry tylko takich co się mieszczą pod płaszczem i zrobił CIAP. Przecięte.

Ja w mieszczuchu od kilku lat używam krytonite keepera i nikt nigdy jakoś
sie za to nawet nie zabierał. Ale faktem ze nie zostawiam roweru w ciemnych
bramach na długie godziny :D

I to jest klucz do sukcesu. Każde zapięcie da się przeciąć - wszystko jest kwestią czasu.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-07 13:42:34
Autor: Ignac
zapiecie

I to jest klucz do sukcesu. Każde zapięcie da się przeciąć - wszystko jest

kwestią czasu.

  ...kiedyś kupowałem łańcuch do piwnicy zrobiony   z hartowanego pręta fi 10 mmm i kolo w castoramie
  miał do dyspozycji nożyce ok.1 m długości i żeby   przeciąć go musiał mieć podparcie na posadzce...
  hustał się na tych nożycach 30-40 sek.
  Twierdzę że samymi rękami i w tzw. powietrzu czyli bez
  podparcia nie udała by mu się próba przecięcia.
  Warto to też wziąśc pod uwagę.

  Ignac

Data: 2011-03-07 13:46:19
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "Ignac" <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisał w wiadomości news:2679.00000ceb.4d74d2banewsgate.onet.pl...

[...]

Oczywiście, że tak i dlatego jednym głosem wszyscy piszą o markowych zapięciach i NIE trzymaniu roweru w piwnicy :)

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-07 13:59:31
Autor: Ignac
zapiecie

Oczywiście, że tak i dlatego jednym głosem wszyscy piszą o markowych

zapięciach i NIE trzymaniu roweru w piwnicy :)

  ...a ja nie robię tak jak wszyscy.   Ignac

Data: 2011-03-07 14:01:34
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "Ignac" <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisał w wiadomości news:2679.00000cf0.4d74d6b3newsgate.onet.pl...

Oczywiście, że tak i dlatego jednym głosem wszyscy piszą o markowych

zapięciach i NIE trzymaniu roweru w piwnicy :)

 ...a ja nie robię tak jak wszyscy.

To fajnie :)

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-07 22:22:22
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-07 13:46, kml pisze:
(...)

Oczywiście, że tak i dlatego jednym głosem wszyscy piszą o markowych
zapięciach i NIE trzymaniu roweru w piwnicy :)

Tak, tak NIE w piwnicy (w bloku), tylko .... gdzie?
Jedna osoba z mieszkania do piwnicy, a rower do mieszkania. :-D

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-03-07 23:16:55
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:il3ini$pu4$1mx1.internetia.pl...
[...]

Piwnica to najlepsze miejsce dla złodzieja.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-07 20:52:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zapiecie
....::QRT::..., Mon, 7 Mar 2011 08:02:40 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

A tak sobie trolluję, bo sam ufam tylko u-lockom, a i to w sposób
ograniczony.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-06 15:21:04
Autor: m4rkiz
zapiecie
Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:il00im$6us$1@mx1.internetia.pl...
Zastanawiam się na zapięciem do roweru, wiem dużo tu mówiono, i ciekawa jestem czy ktoś z Was korzysta z zapięcia z szyfrem.

dobry szyfrowy sporo kosztuje, tanie to zwykle chlam do otworzenia
spinaczem

[...]

zastanow sie gdzie i na jak dlugo zostawiasz rower, oraz ile jest wart

tu nierzadko pisza ludzie z rowerami za kilka-kilkanascie tysiecy,
wydanie 3 stow na dobrego ulocka to dla niektorych koszt opony

co do zasady we wmiare ruchliwym miejscu ktos latwo moze ukrasc nie zapiety
rower, ale jakos nie wyobrazam sobie zlodzieja tnacego w bialy dzien
przed sklepem zamykania dla gorala za tysiac zlotych

ja mam tania linke za zlotych 30 bo rower w 95% przypadkow zostawiam
na minute pod kamera cctv i ide otworzyc brame wjazdowa

podczas wyjazdow zazwyczaj siedze na nim caly czas wiec zamykania albo
nie biore, albo tez biore cienka lekka linke

ulocki sa fajne jezeli drogi rower zostawiamy w dziwnych czy bezludnych
okolicach zwlaszcza jezeli rower faktycznie wyglada na drogi czy
blyszczy nowoscia bo to kusi

natomiast wozenie ponad kilograma zlomu na goralu za trzykrotna cene
zapiecia to zwykle powazna przesada

Data: 2011-03-06 07:39:09
Autor: mg
zapiecie
tu nierzadko pisza ludzie z rowerami za kilka-kilkanascie tysiecy,
wydanie 3 stow na dobrego ulocka to dla niektorych koszt opony

No akurat moj stalowy rumak kosztowal jakies 5 stow a  teraz to jest
pewno ze 2 warty.
Wtedy abus granit 54 kosztowal mnie 250.

ja mam tania linke za zlotych 30 bo rower w 95% przypadkow zostawiam
na minute pod kamera cctv i ide otworzyc brame wjazdowa

Ja czesto jezdze na rowerze do centrum, przypinam sie do czegos
solidnego,
 w ruchliwym miejscu i znikam na kilka godzin.

Data: 2011-03-06 15:44:54
Autor: mihau
zapiecie
On 6 Mar, 16:21, "m4rkiz" <a...@bb.cpl> wrote:

co do zasady we wmiare ruchliwym miejscu ktos latwo moze ukrasc nie zapiety
rower, ale jakos nie wyobrazam sobie zlodzieja tnacego w bialy dzien
przed sklepem zamykania dla gorala za tysiac zlotych

Ja 10 lat jeździłem na rowerze (jednym i tym samym) i przypinałem go
linką. Byłem pewny, że nikt się nie połakomi, tym bardziej że rower
był już mocno zużyty i niemodny (stalowy MTB w erze alu i karbonu).

Po czym... w krótkim czasie straciłem dwa rowery. Ten i następny,
prosto ze sklepu.

Pierwszy zniknął gdy siedziałem w biurze do późna, już po ciemku. Niby
ścisłe centrum, ale trochę mniej ruchliwa ulica. Linkę ukręcono
dwumetrową rurą od kaloryfera, przy okazji zapewne doszczętnie
niszcząc przednie koło.

Drugi rozpłynął się w biały dzień, na ruchliwym chodniku pod
biurowcem. Nie została nawet linka, pewnie żeby nie straszyć kolejnych
frajerów.

Od tego momentu linki używam tylko żeby pomocniczo przypiąć koło do
ramy, albo w momencie gdy wchodzę do sklepu i rower i tak mam na oku.

--
mihau

Data: 2011-03-14 16:41:19
Autor: Kamil
zapiecie
On 06/03/2011 23:44, mihau wrote:
[...]

Linki i U-locki sa tyle warte, co alarm w samochodzie. Mozesz sobie drogi zalozyc, ale bez ubezpieczenia i tak bedziesz predzej czy pozniej plakac.

Kamil

Data: 2011-03-14 18:21:01
Autor: kml
zapiecie
Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:illgff$78h$1inews.gazeta.pl...

Linki i U-locki sa tyle warte, co alarm w samochodzie. Mozesz sobie drogi zalozyc, ale bez ubezpieczenia i tak bedziesz predzej czy pozniej plakac.

Jeżeli nie podasz teraz namiaru do ubezpieczyciela, który pokrywa kradzież roweru "z ulicy" to milcz.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-14 17:24:41
Autor: Kamil
zapiecie
On 14/03/2011 17:21, kml wrote:
[...]

http://www.cycleguard.co.uk - oczywiście pod warunkiem korzystania z aprobowanego zapięcia.

Jakoś nie wierzę, że w Polsce nie ma czegoś tak podstawowego, jak ubezpieczenie rowerów od kradzieży.

Kamil

Data: 2011-03-14 18:46:00
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:illj0p$gmp$1inews.gazeta.pl...

http://www.cycleguard.co.uk - oczywiście pod warunkiem korzystania z aprobowanego zapięcia.

Jakoś nie wierzę, że w Polsce nie ma czegoś tak podstawowego, jak ubezpieczenie rowerów od kradzieży.

OD KRADZIEŻY Z ULICY.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-14 18:03:36
Autor: Kamil
zapiecie
On 14/03/2011 17:46, kml wrote:

[...]

If you leave your bicycle unattended away from the insured location it must:

    Be secured using one of our approved locks, through the frame, to an immovable object

     Not be left unattended at a train station for more than 24 hours.

Jesli w Polsce to jakas abstrakcyjna opcja, to przepraszam, nie moja wina ze tygrys europy nie oferuje tak podstawowej rzeczy, jak ubezpieczenie rowera od rabniecia spod sklepu.

Kamil

Data: 2011-03-14 19:06:51
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:illl9o$opg$2inews.gazeta.pl...
On 14/03/2011 17:46, kml wrote:

Jesli w Polsce to jakas abstrakcyjna opcja, to przepraszam, nie moja wina ze tygrys europy nie oferuje tak podstawowej rzeczy, jak ubezpieczenie rowera od rabniecia spod sklepu.

Jak nie wiesz to nie pisz - prosta zasada. "Rowera" na okoliczność kradzieży z ulicy w Polska nie da się ubezpieczyć. Niestety.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-14 18:12:31
Autor: Kamil
zapiecie

On 14/03/2011 17:46, kml wrote:

[...]

Teraz serio mnie zaskoczyles, wydawalo mi sie, ze to dosc podstawowa rzecz, przynajmniej w jakichs rozsadnych godzinach pracy rowera przypietego pod biurem.

Z ciekawosci, jak z trzymaniem go w piwnicy i ubezpieczeniem mieszkania?

Kamil

Data: 2011-03-14 19:15:42
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:illlqf$rc9$1inews.gazeta.pl...

Teraz serio mnie zaskoczyles, wydawalo mi sie, ze to dosc podstawowa rzecz, przynajmniej w jakichs rozsadnych godzinach pracy rowera przypietego pod biurem.

Polska rzeczywistość :/

Z ciekawosci, jak z trzymaniem go w piwnicy i ubezpieczeniem mieszkania?

Rower trzymany w zamknięciu jest ubezpieczony natomiast w tej chwili nie jestem Ci w stanie powiedzieć jak to się ma do likwidacji szkody. Ubezpieczyciel zazwyczaj stawia dodatkowe wymagania w postaci drzwi, zamków etc. a jak wygląda przeciętna polska piwnica to każdy wie. Na 100% za ukradzione rowery dostaje się pieniądze, ale nie wiem czy to jest ryczałt od jakiejś tam wartości. Generalnie to ja zatrzymałem się na takim etapie kiedy trzymanie droższego roweru, nawet w ubezpieczonej, piwnicy nie było rozwiązaniem problemu w przypadku kradzieży.

Czy w tej chwili coś się zmieniło? Trzeba by przeczytać OWU od deski do deski.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-17 15:29:42
Autor: Coaster
zapiecie

On 14/03/2011 17:46, kml wrote:

[...]

Jak i wiele innych rzeczy Ci sie wydawalo...

Przyjedz do Polski, sam sie przekonasz.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-15 09:40:56
Autor: whitey
zapiecie

On 14/03/2011 17:46, kml wrote:

[...]

kurna niezly numer, mi przez glowe by nie przeszlo
jeszcze pamietam jak ta "madrosc" ojcu wciskalem przy ostatniej rozmowie
telefonicznej...

--
whitey

"nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl

Data: 2011-03-14 19:38:15
Autor: Fabian
zapiecie
W dniu 14.03.2011 19:03, Kamil pisze:
ubezpieczenie rowera od rabniecia spod sklepu.

Nie zrozumiałeś chyba aluzji, więc proszę zapoznaj się z odmianą słowa
rower.

http://so.pwn.pl/lista.php?co=rower

Fabian.

Data: 2011-03-15 10:46:14
Autor: Kamil
zapiecie
On 14/03/2011 18:38, Fabian wrote:
[...]

Niestety tak juz bywa po latach studiowania w obcym jezyku, nie kazdy ma czas zaczytywac sie w Orzeszkowej po godzinach.

Kamil

Data: 2011-03-15 12:08:16
Autor: PanRatio
zapiecie
Przeciez to zapinanie metoda 2late jest dziwna:

1. Dlaczego tym ulockiem nie zapieto ramy i kola albo samego tylnego
kola jak w metodzie sheldona?

2, Kola na szybko zlacza i tylko linka je chroni? No way.

Data: 2011-03-15 21:18:44
Autor: Fabian
zapiecie
W dniu 15.03.2011 20:08, PanRatio pisze:
2, Kola na szybko zlacza i tylko linka je chroni? No way.

Nakrętka lepszym zabezpieczeniem niż linka czy sugerujesz konieczność
uĹźywania zamykaczy na klucz patentowy?

Fabian.

Data: 2011-03-16 19:43:05
Autor: 2late
zapiecie
On 15/03/2011 7:08 PM, PanRatio wrote:
Przeciez to zapinanie metoda 2late jest dziwna:

1. Dlaczego tym ulockiem nie zapieto ramy i kola albo samego tylnego
kola jak w metodzie sheldona?

2, Kola na szybko zlacza i tylko linka je chroni? No way.

To jest rower zapiety na kilkanascie minut, w bialy dzien, kiedy jestem w sklepie, nie popadajmy w paranoje. Co prawda ukradli mi kola ubieglej jesieni, w nocy ale rower byl co noc przypinany na klatce schodowej w tym samym miejscu przez dwa lata.

Data: 2011-03-17 15:17:40
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/14/11 7:03 PM, Kamil wrote:
On 14/03/2011 17:46, kml wrote:

[...]

Widac od razu, ze sobie kpisz a nie o droge pytasz.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-06 19:45:25
Autor: Michoo
zapiecie
W dniu 06.03.2011 16:21, m4rkiz pisze:
co do zasady we wmiare ruchliwym miejscu ktos latwo moze ukrasc nie zapiety
rower, ale jakos nie wyobrazam sobie zlodzieja tnacego w bialy dzien
przed sklepem zamykania dla gorala za tysiac zlotych
No patrz. A mojemu znajomemu ukradli 2 lata temu z pod uczelni o 9 rano rower za 1000 zł. Niedawno widziałem na wydziale kartkę, że ukradziono przypiętą meridę.

ja mam tania linke za zlotych 30 bo rower w 95% przypadkow zostawiam
na minute pod kamera cctv i ide otworzyc brame wjazdowa
I jak będziesz miał pecha to na kamerze będzie nagrany gość z czapką z daszkiem.

"Jak będziesz miał pecha" jest kluczowe - rowerów ginie "względnie sporo", ale w ogólnej ilości to jest "prawie nic". To trochę jak z tym, że statystycznie człowiekowi wypadek przydarza się raz na 100 lat jazdy, więc po co zapinać pasy?

natomiast wozenie ponad kilograma zlomu na goralu za trzykrotna cene
zapiecia to zwykle powazna przesada
A za 5 krotną?

Michoo

Data: 2011-03-06 18:59:08
Autor: m4rkiz
zapiecie
Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:il0ko6$nen$1@news.onet.pl...
No patrz. A mojemu znajomemu ukradli 2 lata temu z pod uczelni o 9 rano rower za 1000 zł. Niedawno widziałem na wydziale kartkę, że ukradziono przypiętą meridę.

ja nie mowie ze to sie nie zdarza, tylko zeby robic to z glowa
niedaleko mam miejsce ze stojakiem na rowery na uboczu (pod urzedem)
kilka fajnych juz zniknelo - ogloszenia widzialem...
i zadne zapiecie nic tu nie pomoglo bo stojak z drutu 8mm i to on
zostal przeciety...

sa miejsca gdzie nic nie pomoze, sa takie gdzie u-lock bedzie najlepszy,
ale nie zawsze i nie wszedzie ma on sens

natomiast wozenie ponad kilograma zlomu na goralu za trzykrotna cene
zapiecia to zwykle powazna przesada
A za 5 krotną?

zostawiam wlasnemu uznaniu, kazdy wie jak bardzo finansowo i emocjonalnie
jest do swojego przyzwyczajony

Data: 2011-03-06 21:43:49
Autor: __Maciek
zapiecie
Sun, 06 Mar 2011 13:54:09 +0100 Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl>
napisał:

U-lock'ów nie posiadają.
To zmień sklep. Nie kupuj dziadostwa tylko dlatego że w danym sklepie
nie ma tego czego szukasz.

Tak jak mówią koledzy, żadne tam tandety za 30-50zł. Kup porządnego
ulocka na klucz. Ja mam i polecam Kryptonite Evolution 4. Kosztował
chyba ok. 240zł, ale mogę spokojnie przypiąć rower w środku Warszawy i
nie martwić się o niego. Jest dość długi więc można nim spiąć tylne
koło i ramę oraz obiekt do którego przyczepiamy rower - np. znak
drogowy. Gdyby złodziej przeciął obiekt do którego mocujemy rower
(zapewne łatwej go przeciąć niż ulocka) to i tak rama jest spięta z
kołem, więc nie pojedzie daleko, a taki zablokowany rower trudno jest
transportować ręcznie. Druga polecana firma "ulockowa" to Abus -
podobno też dobre.

Nie warto oszczędzać tych paru stów i ryzykować kradzieży roweru za
ponad 1kzł. Jak taki nowy rower przypniesz tanim zabezpieczeniem to
pewnie prędzej czy później go zwiną.

Data: 2011-03-06 22:13:44
Autor: Krycha
zapiecie
napisał:

U-lock'ów nie posiadają.
To zmień sklep. Nie kupuj dziadostwa tylko dlatego że w danym sklepie
nie ma tego czego szukasz.

Pozostanie mi wybrać się do większego miasta na te zakupy,
bo u nas jest tylko jeden sklep.
Na odległość nie będę raczej kupować, bo dobrze byłoby sprawdzić
w sklepie na rowerze czy obejmuje ramę z kołem i jeszcze obiekt
do którego mocuje się.

[...]

Jaka musi być długość U-lock'a, aby dało sie tak spiąć jak piszesz?
(...)

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-03-06 22:29:02
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:il0trd$uag$1mx1.internetia.pl...
[...]

W opisie u-locka masz podaną "wysokość" oraz szerokość (jedno i drugie bardzo ważne) więc możesz zasymulować jak to będzie w rzeczywistości. Im wyższa szekla tym łatwiej się wpiąć w coś.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-07 14:35:28
Autor: __Maciek
zapiecie
Sun, 06 Mar 2011 22:13:44 +0100 Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl>
napisał:

[...]

Taka jaką ma Kryptonite Evolution 4 ;-) Poza tym pewnie zależy to od
roweru. W tej chwili nie mam zapięcia ani roweru pod ręką, jak będę
miał, mogę zmierzyć. Może któryś z kolegów ma? W sieci wyguglałem dwie wersje co do wymiarów przedmiotowego zapięcia
- 10,2x22,9cm (tyle też podaje strona producenta) i 10,2x29,2cm - może
jedni mierzyli miejsce w środku, a inni długość całkowitą, razem z
częścią w której jest zamek?

Data: 2011-03-08 08:13:02
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-07 14:35, __Maciek pisze:

W sieci wyguglałem dwie wersje co do wymiarów przedmiotowego zapięcia
- 10,2x22,9cm (tyle też podaje strona producenta) i 10,2x29,2cm -

Myślę, że to raczej literówka.

jedni mierzyli miejsce w środku, a inni długość całkowitą, razem z
częścią w której jest zamek?

http://velo.pl/produkty/?m=8&pk=%&id=1656

Mam to, wersja dłuższa - sprawdziłem wymiary, są to wymiary prześwitu u-locka.

Tylne koło i ramę da się złapać razem, ale ukosem - będzie ciasno po przypięciu (co w ma też oczywiście zasadniczy plus, z tego co pamiętam poleca się właśnie ciasne zapinanie).

--
bans

Data: 2011-03-07 15:32:35
Autor: Fabian
zapiecie
W dniu 06.03.2011 22:13, Krycha pisze:
Jaka musi być długość U-lock'a, aby dało sie tak spiąć jak piszesz?
(...)

Aby przypiąć koło nie potrzeba dużego ulocka. Używam z powodzeniem
kryptonite mini i bardzo sobie chwalę. Fakt, że czasem muszę chwilę
poszukać miejsca do parkowania, ale używanie pełnowymiarowej wersji nie
jest jakoś dużo bardziej poręczne, a używałem przez rok, może dłużej.
Obrazek na tej stronie:

Data: 2011-03-07 16:00:10
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-07 15:32, Fabian pisze:

http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html

O tym sposobie właśnie wcześniej pisałem.

--
bans

Data: 2011-03-08 08:49:39
Autor: Krycha
zapiecie
[...]

Czyli jest szansa, że z roweru zostanie Ci tylko tylne koło.

Krycha.

Data: 2011-03-08 09:06:42
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-08 08:49, Krycha pisze:

http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html

Czyli jest szansa, że z roweru zostanie Ci tylko tylne koło.

Uruchom wyobraźnię, przyjrzyj się obrazkowi i przemyśl sprawę - przeciągnięcie wielbłąda przez ucho igielne ma podobny poziom trudności co ten przypadek :)

--
bans

Data: 2011-03-08 10:16:24
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-08 09:06, bans pisze:
[...]

Widać nie mam wyobraźni, bo wychodzi mi na to, że po odkręceniu tylnego koła i zdjęciu łańcucha reszta jest do zabrania.

Krycha.

Data: 2011-03-08 10:24:30
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Krycha"
[...]

Ę? A jak przełożysz tylne koło przez tylny trójkąt?

Data: 2011-03-14 17:38:06
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 10:16 AM, Krycha wrote:
[...]

U-lock jest zapiety wewnatrz tylnego trojkata ramy - po odkreceniu kola trzeba jeszcze 'tylko' przepchnac kolo przez ten trojkat ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-08 13:24:59
Autor: Fabian
zapiecie
W dniu 08.03.2011 08:49, Krycha pisze:
W dniu 2011-03-07 15:32, Fabian pisze:
Obrazek na tej stronie:
http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html

Czyli jest szansa, że z roweru zostanie Ci tylko tylne koło.

Tak, jeżeli rozetnie się ramę. Może zostać też same zapięcie jak
przetnie się obręcz.

Fabian.

Data: 2011-03-14 17:09:47
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 8:49 AM, Krycha wrote:
[...]

O ile przeciagniesz kolo przez tylny trojkat ramy ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 21:25:16
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-14 17:09, Coaster pisze:
(...)

O ile przeciagniesz kolo przez tylny trojkat ramy ;-)

Tak, tak, uświadomiłam to sobie, kiedy popatrzyłam na cały rower (mój),
bo na tym zdjęciu "zabrakło" mi górnej części trójkąta.

Krycha.

Data: 2011-03-08 05:35:15
Autor: mg
zapiecie
Na odleglosc nie bede raczej kupowac , bo dobrze byloby sprawdzic
w sklepie na rowerze czy obejmuje rame z kolem i jeszcze obiekt
do ktorego mocuje sie.

0) Nie po to sie kupuje uloka zeby bylo wygodnie.
   Jak sie chwilke zastanowic to zaprzeczeniem slowa "bezpieczenstwo"
jest "wygoda".

1) Jak chcesz spinac kolo z rama to musisz nabyc dluzsza wersje czyli
30 cm.
   Generalnie dostepne sa wersje okolo: 15cm, 25cm i 30cm.

2) Czasem trzeba chwilke pomyslec ;) i podniesc rower do gory, zeby
spiac np. z barierka.
   Jak ktos uzywal linki stawiajac rower 0,5 metra od barierki to musi
zmienic sposob myslenia.
   Czasem trzeba poszukac w okolicy (+/- 100 metrow) miejsca do
przypiecia.

PS
Mam wersje 25 cm. Pprzypinam sie zwykle do znaku drogowego (byle slup
sie nie dal wyjac :)) na "chodnikowym" parkingu obslugiwanym przez
"biletera".
Do znaku daje rade zlapac kolo+rame ale wygodniej ;) jest zlapac sama
rame.

Data: 2011-03-07 09:03:17
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-06 21:43, __Maciek pisze:

Ja mam i polecam Kryptonite Evolution 4. Kosztował
chyba ok. 240zł, ale mogę spokojnie przypiąć rower w środku Warszawy i
nie martwić się o niego.

ZW sobotę kupiłem Evo 4 za 176zł - albo czegoś nie rozumiem, albo w sklepie pomylili metki, bo u-lock ma długość 26cm, czyli niby standard, a cena jak ze wersję mini :)

Jest dość długi więc można nim spiąć tylne
koło i ramę

Kiedyś chyba tu dyskutowano, czy jest to konieczne - IMHO wystarczy spiąć tyle koło _wewnątrz_ tylnego trójkąta ramy z elementem zewnętrznym (znakiem, barierką, itp). Nie wiem, czy złodziejowi będzie się chciało ciąć obręcz i oponę - nie dość, że to trudne, to jeszcze niszczy się tyle koło i złodziej uniemożliwia sobie ucieczkę na skradzionym rowerze.

--
bans

Data: 2011-03-07 19:13:45
Autor: 2late
zapiecie
On 07/03/2011 8:03 AM, bans wrote:

[...]

Zlodzieje czasem maja akcje z busem, odcinaja, laduja ile wlezie do busa i spadaja w spokoju sobie popatrzec co i jak przeciac.

Data: 2011-03-08 07:31:58
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-07 20:13, 2late pisze:

Zlodzieje czasem maja akcje z busem, odcinaja, laduja ile wlezie do busa
i spadaja w spokoju sobie popatrzec co i jak przeciac.

Odcinają, a potem odjeżdżają, aby popatrzeć w spokoju, jak przeciąć? :)

--
bans

Data: 2011-03-08 08:32:21
Autor: 2late
zapiecie
On 08/03/2011 6:31 AM, bans wrote:
[...]

Odetna od slupa a linki i inne oplecione kola to sobie potem rozpracuja czy potna na czesci - to mialem na mysli a propos trudnosci przy przecieciu kola.

Data: 2011-03-08 09:40:14
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-08 09:32, 2late pisze:

Odetna od slupa a linki i inne oplecione kola to sobie potem rozpracuja
czy potna na czesci - to mialem na mysli a propos trudnosci przy
przecieciu kola.

OK, ale trochę się z choinki urwałeś, bo to nijak się nie ma do mojego postu :)

--
bans

Data: 2011-03-08 18:33:57
Autor: 2late
zapiecie
On 08/03/2011 8:40 AM, bans wrote:

[...]

Wybacz, moj Thunderbird ukryl przeczytane posty i jakos tak sie zlozylo, nie przyjzalem sie. Jeszcze raz przepraszam i nie bierz tego do siebie.

Data: 2011-03-14 17:18:04
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 9:40 AM, bans wrote:
[...]

Chyba chciales napisac, ze 'nijak sie ma', bo inaczej to jednak przyznajesz racje 'zbytpoznemu' ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 16:54:50
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/7/11 8:13 PM, 2late wrote:
[...]
Zlodzieje czasem maja akcje z busem, odcinaja, laduja ile wlezie do busa
i spadaja w spokoju sobie popatrzec co i jak przeciac.

Widziales i nie zareagowales?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 18:48:35
Autor: 2late
zapiecie
On 14/03/2011 3:54 PM, Coaster wrote:
On 3/7/11 8:13 PM, 2late wrote:
[...]
Zlodzieje czasem maja akcje z busem, odcinaja, laduja ile wlezie do busa
i spadaja w spokoju sobie popatrzec co i jak przeciac.

Widziales i nie zareagowales?

Czytalem gdzies na necie, dosc dawno temu.
Powinienem gdzies zglosic?
;)

Data: 2011-03-17 15:32:20
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/14/11 7:48 PM, 2late wrote:
On 14/03/2011 3:54 PM, Coaster wrote:
On 3/7/11 8:13 PM, 2late wrote:
[...]
[...]

Spytaj sie swojego sumienia ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-09 10:57:03
Autor: ąćęłńóśźż
zapiecie
Bardzo słaby punkt to połączenie tej linki z końcówką (zamkiem).
Lepszy jest łańcuch hartowany, zwykle w osłonie z jakiegoś materiału.
Realnie mówiąc:
Zapięcie powinno ważyć około 2 kg (dwa kilogramy).
Z moich licznych doświadczeń z zapięciami to od tej wagi zaczynają się problemy złodzieja (i niestety rowerzysty ;))

-- -- -