zapiecie

Data: 2011-03-06 14:26:53
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-06 13:54, Krycha pisze:

Witam.
Zastanawiam się na zapięciem do roweru,

Pozwolę sobie dać linka do strony Alfera:

http://alfer.pl/Ulock.jpg

Nie szkoda ci nowego roweru?

--
bans

Data: 2011-03-06 14:47:48
Autor: Wojciech Waga aka wojek
zapiecie
bans pisze:
[...]

Fajny patent z tą linką przeplecioną przez Ulocka na lewym zdjęciu.

pozdr.
w.

Data: 2011-03-06 21:03:30
Autor: 2late
zapiecie
On 06/03/2011 1:47 PM, Wojciech Waga aka wojek wrote:

Fajny patent z tą linką przeplecioną przez Ulocka na lewym zdjęciu.

Mam lepszy, z krotsza linka. Jak bede pamietal to zrobie zdjecie :)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-03-06 22:15:12
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-06 22:03, 2late pisze:
On 06/03/2011 1:47 PM, Wojciech Waga aka wojek wrote:

Fajny patent z tą linką przeplecioną przez Ulocka na lewym zdjęciu.

Mam lepszy, z krotsza linka. Jak bede pamietal to zrobie zdjecie :)
(...)

Chętnie zobaczę.

Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-03-13 21:34:57
Autor: 2late
zapiecie

http://img853.imageshack.us/img853/2312/imag0109c.jpg

Data: 2011-03-14 21:08:29
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-13 22:34, 2late pisze:
[...]

Pozdrawiam

Dziękuję, że pamiętałeś o zdjęciu. Teraz wiem co to zacz.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-03-07 11:57:20
Autor: PanRatio
zapiecie
On 6 Mar, 22:03, 2late <deadlog_FIL...@wp.pl> wrote:
> [...]

Mam lepszy, z krotsza linka. Jak bede pamietal to zrobie zdjecie :)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
Stupidity, like virtue, is its own rewardwww.wikileaks.org

Rowniez czekam na zdjecie.

P.S.

Mam U-Locka NY Fahgettaboudit. Niestety ma tylko 15 cm i nie da sie go
zapiac za rame i koło jednoczesnie. Jak wiec poprawnie go zapinac?
Niby jest ta metoda Sheldona Browna za tylne koło ale wystarczy
przeciac koło i zabieramy resztę roweru :/ U-Lock bardzo drogi ale
wyraznie za krotki :(

Data: 2011-03-07 21:31:44
Autor: 2late
zapiecie
On 07/03/2011 7:57 PM, PanRatio wrote:

[...]

Spoko spoko, na razie pamietam, ale musze gdzies sie wybrac rowerem i zrobic to zdjecie, poki co jest zimno i wole biegac niz jezdzic. ;)

Data: 2011-03-08 08:03:10
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-07 20:57, PanRatio pisze:

Niby jest ta metoda Sheldona Browna za tylne koło ale wystarczy
przeciac koło i zabieramy resztę roweru :/

Cos mi się wydaje, że przecięcie obręczy to nie taka łatwa sprawa - ale chyba trzeba będzie zrobić eksperyment na jakiejś taniej obręczy...

--
bans

Data: 2011-03-08 08:08:29
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:il4kp7$jpu$4mx1.internetia.pl...
[...]

Po raz kolejny źle ci się wydaje. Szprychy przecina się od ręki a i obręcz też nie jest wyzwaniem.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-08 09:01:13
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-08 08:08, kml pisze:

Po raz kolejny źle ci się wydaje. Szprychy przecina się od ręki a i
obręcz też nie jest wyzwaniem.

Napisałem podgrzewającego atmosferę posta, ale go wycofałem, przeszło
mi...

Podam ci tylko linka:

http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html

Mam ci wskazać konkretny fragment, czy sam znajdziesz? Pamiętaj, że masz przeciąć obręcz zaplecionego koła, a nie obręcz luzem.

--
bans

Data: 2011-03-08 09:08:53
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:il4o63$8rg$1mx1.internetia.pl...
[...]

Naprawdę głupi jesteś i w tej chwili nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Weź jakąkolwiek obręcz do tego brzeszczot za 5 PLN a potem pisz o tym, że przecinanie obręczy to nie jest łatwa sprawa. Na zaplecionym kole jest jeszcze LEPIEJ bo wszystko stoi w jednym miejscu stabilnie.

Poza tym znacznie wygodniej jest ciąć ramę niż obręcz i rozmawiałem z osobą, która miała taką akcję: u-lock został na słupie a rower znikną. Na zapięciu nawet nie było prób cięcia.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-08 09:19:09
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-08 09:08, kml pisze:

Naprawdę głupi jesteś i w tej chwili nie mam co do tego żadnych
wątpliwości.

A zatem wolę być głupi z Sheldonem Brownem, niż mądry z tobą.

Poza tym znacznie wygodniej jest ciąć ramę niż obręcz i rozmawiałem z
osobą,

LOL. A zatem według ciebie zapinanie ramy ma jeszcze mniejszy sens niż zapinanie obręczy? Zaczynasz gonić w piętkę :)

--
bans

Data: 2011-03-08 10:00:27
Autor: kml
zapiecie

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:il4p7m$dti$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-03-08 09:08, kml pisze:

Naprawdę głupi jesteś i w tej chwili nie mam co do tego żadnych
wątpliwości.

A zatem wolę być głupi z Sheldonem Brownem, niż mądry z tobą.

Podpieranie się czyimś rozwiązaniem nic ci nie pomoże po nieudolnie próbujesz analizować kwestie o których ewidentnie nie masz zielonego pojęcia.

[...]

Naprawdę jesteś głupi. Nie rozumiesz co jest napisane ani tym bardziej co z tego wynika i jakie to może mieć znacznie w prowadzonej dyskusji.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-08 10:09:59
Autor: Krycha
zapiecie
W dniu 2011-03-08 10:00, kml pisze:
(...)
(...) jesteś głupi. (...)

W moim rodzinnym domu był zakaz używania tego słownictwa.

Krycha.

Data: 2011-03-08 09:19:33
Autor: Jan Srzednicki
zapiecie
On 2011-03-08, Krycha wrote:
W dniu 2011-03-08 10:00, kml pisze:
(...)
(...) jesteś głupi. (...)

W moim rodzinnym domu był zakaz używania tego słownictwa.

To głupi zakaz.

MSPANC :)

Data: 2011-03-14 17:39:57
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 10:19 AM, Jan Srzednicki wrote:
[...]

To głupi zakaz.

MSPANC :)

To gupi tekst. Prawie tak glupi jak przestrzen storydzowa.

MSPANC ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 19:34:35
Autor: Jan Srzednicki
zapiecie
On 2011-03-14, Coaster wrote:
On 3/8/11 10:19 AM, Jan Srzednicki wrote:
[...]

To głupi zakaz.

MSPANC :)

To gupi tekst. Prawie tak glupi jak przestrzen storydzowa.

Jesteś jałowy jak opatrunek jałowy.

Data: 2011-03-17 17:55:29
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/14/11 8:34 PM, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-03-14, Coaster wrote:
[...]

To najbardziej jalowa wypowiedz z Twoich wszystkich jalowych wypowiedzi, Frodo.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 17:35:42
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 10:09 AM, Krycha wrote:
W dniu 2011-03-08 10:00, kml pisze:
(...)
(...) jesteś głupi. (...)

W moim rodzinnym domu był zakaz używania tego słownictwa.

I slusznie. Ale w domu kml nie bylo tego zakazu ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 17:15:43
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 9:08 AM, kml wrote:

[...]

Nie powtarzaj plotek, tylko _sam_ sprobuj przeciac i sie pochwal jak Ci poszlo. IMHO glupi jest ten, kto nazywa glupim Sheldona. A taki kontekst ma Twoja wypowiedz. Bardziej racjonalnego i inteligentenego mechanika rowerowego z umyslem jak brzytwa, ze swieca szukac. Jestem przekonany, ze Sheldon przeprowadzil probe ciecia obreczy.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 18:48:15
Autor: kml
zapiecie
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:illf49$n60$1news.supermedia.pl...

[...]

Ciąłem (ręcznie) i wierciłem obręcz naprawdę to nie jest specjalnie wyzwanie a już na pewno nie ma absolutnie żadnego porównania z próbą cięcia u-locka. O Sheldonie nic nie pisałem.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-17 15:16:53
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/14/11 6:48 PM, kml wrote:
[...]

Primo - wiercenie to insza inszosc. Wyzwaniem moze byc przegryzienie obreczy ;-)
Secundo - nie chodzi o to, czy w ogole sobie ciales obrecz (np. w komfortowych warunkach w imadle) ale o to czy ja przecinales/przeciales i to razem z opona i jej drutami. Oczywiscie ciete przez ciepie zaplecione kolo bylo zamocowana w ramie, U-lock zapiety jak na zdjeciu Sheldona. Ciales nad miejscem gdzie przechodzil pret U-locka. Tak?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-17 15:29:28
Autor: Fabian
zapiecie
W dniu 17.03.2011 15:16, Coaster pisze:
[...]

Na miejscu złodzieja to próbował bym jednak pociąć to wszystko jakimiś
sporymi nożycami. Babranie się jakoś piłką na pewno było by czasochłonne.

Fabian.

Data: 2011-03-08 10:08:52
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "bans"
http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html

Mam ci wskazać konkretny fragment, czy sam znajdziesz? Pamiętaj, że masz przeciąć obręcz zaplecionego koła, a nie obręcz luzem.

No i? Sorry, ale to stwierdzenie o "compression" jest po prostu bzdurne.
Co z tego, że szprychy ciągną mocno radialnie? Wypadkowa z tego siła
obwodowa jest niska (i wynika raczej z opięcia oponą).

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2011-03-14 17:34:48
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 10:08 AM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

"Compression" wystempuje tu w znaczeniu 'ciagnieta', 'sciskana'.
"Since the rim is under substantial compression due to the tension on the spokes [...]" - "Jako ze obrecz jest w znaczny sposob ciagnieta przez naprezone szprychy [...]". Szprychy 'ciagna' obrecz w kierunku piasty. Obydwie strony rozciecia beda sie zaciskac na pilce. Ciales kiedys cos w czym zakleszczala Ci sie pilka?

Wypadkowa z tego siła
obwodowa jest niska

Naciagniete szprychy z nawiazka wystarcza do powaznego utrudnienia przeciecia obreczy (oczywiscie nie na _samym_ poczatku). Sprobuj przeciacj poziomo umieszczona listewke drewniana - o przekroju 2 cm a dlugosci 1 metra - jednym koncem w imadle. Ale tnij nie od gory a od dolu. Zobaczysz, ze nawet w drewnianej listewce sam jej ciezar (konkretnie polowy nieumocowanej) spowoduje, ze mniej wiecej w polowie ciecia bedziesz mial trudnosci.

(i wynika raczej z opięcia oponą).

Bzdurnym to jest myslenie, ze opona 'sciska' obrecz :-o

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-15 08:41:40
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
[...]

Wiem co to jest "compression".

[...]

Do tego wystarczy ręcznie rozpierać. Rozkład sił jest nieubłagany.
Trochę jak z podstawkiem w skrzypcach.

[...]

Wystarczy, że delikatnie podeprę.
I o to chodzi. Trywialnie to przezwyciężyć.

(i wynika raczej z opięcia oponą).
Bzdurnym to jest myslenie, ze opona 'sciska' obrecz :-o

Zależnie od dokładności wykonania jednego i drugiego.

Data: 2011-03-18 16:16:57
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/15/11 8:41 AM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Ktora reka? Przypominam, ze chodzi o sytuacje:
http://www.sheldonbrown.com/images/locktechnique1.jpg
Nie o ciecie obreczy w warsztacie wujka. Nawet jezeli wujek jest Sam.

Data: 2011-03-21 08:22:16
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Do tego wystarczy ręcznie rozpierać. Rozkład sił jest nieubłagany.
Trochę jak z podstawkiem w skrzypcach.
Ktora reka?

Wolna.

Przypominam, ze chodzi o sytuacje:
http://www.sheldonbrown.com/images/locktechnique1.jpg
Nie o ciecie obreczy w warsztacie wujka. Nawet jezeli wujek jest Sam.

Wiesz, ja ciąłem w życiu już różne rzeczy. To się spokojnie da zrobić.
Nogą przytrzymujesz obręcz w jednym punkcie, ręką w drugim, a drugą ręką
trzymasz piłkę.
Zresztą kto powiedział, że nie można ciąć od środka do zewnątrz? (tak,
to będzie mniej wygodne, ale powinno się dać zrobić).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-03-18 16:18:35
Autor: Coaster
zapiecie
[...]

Uff, to dobrze, juz sie obawialem, ze nie wiesz.

[...]

Nie wiem, czy udajesz, ze nie rozumiesz tak prostego przykladu czy piszesz na powaznie? Przyklad ilustruje, co dzieje sie kiedy _specjalnie_ nie podpierasz listewki a nie, kiedy podpierasz, Watsonie.
  ;-)

(i wynika raczej z opięcia oponą).
Bzdurnym to jest myslenie, ze opona 'sciska' obrecz :-o

Zależnie od dokładności wykonania jednego i drugiego.

Dokladnosc wykonania jednego i drugiego nie zmienia faktu, ze opona nie wpywa na zmiane napiecia obreczy.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-21 08:24:35
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
[...]

Och, dla utrudnienia możesz jeszcze stanąć na głowie w wiadrze pełnym
piranii, ale nie wydaje mi się, żeby przeciętny złodziej to robił. Nawet
jeśli zostawisz mu koło roweru takie wiadro.

[...]

Jeśli będziesz mieć podnormatywną oponę i ponadnormatywną obręcz? Pewien
jesteś?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-03-14 17:07:39
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/8/11 8:08 AM, kml wrote:

[...]

LOL, wedlug Ciebie, obrecz to to samo co szprychy?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-08 21:20:37
Autor: Michał Stępień
zapiecie
PanRatio <panratio@gmail.com> wrote:

[...]

Tego ulocka to chyba się tylko do ramy zapina. Resztę to możesz
sobie spiąć na rowerze jakimś tańszym ulockiem.

Data: 2011-03-13 21:36:49
Autor: 2late
zapiecie
On 07/03/2011 7:57 PM, PanRatio wrote:

Fajny patent z t link przeplecion przez Ulocka na lewym zdj ciu.

Mam lepszy, z krotsza linka. Jak bede pamietal to zrobie zdjecie :)

Rowniez czekam na zdjecie.

W koncu wyciagnalem rower :)

http://img853.imageshack.us/img853/2312/imag0109c.jpg

Trzeba bylo az kontuzji. ;)

Data: 2011-03-14 16:59:09
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/7/11 8:57 PM, PanRatio wrote:
Niby jest ta metoda Sheldona Browna za tylne koło ale wystarczy
przeciac koło i zabieramy resztę roweru :/ U-Lock bardzo drogi ale
wyraznie za krotki:(

Zdrowy rozsadek podpowiada, ze w przewazajacej wiekszosci wypadkow Sheldon ma racje:
"Some will object that felons might cut the rear rim and tire to remove the lock. Believe me, this just doesn't happen in the real world. First, this would be a lot of work to steal a frame without a useable rear wheel, the most expensive part of a bike, after the frame. Second, cutting the rear rim is much harder than you might think. Since the rim is under substantial compression due to the tension on the spokes, it would pinch a hacksaw blade tight as soon as it cut partway through. Then there are the wire beads of the tire, also difficult to cut."

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-14 19:51:55
Autor: Fabian
zapiecie
W dniu 14.03.2011 16:59, Coaster pisze:
[...]

A jak będziesz ciął o zewnątrz, zaczynając od opony, to czy to napięcie
powodowane przez szprychy nie będzie pomagało w cięciu?

Fabian.

Data: 2011-03-15 08:42:51
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
A jak będziesz ciął o zewnątrz, zaczynając od opony, to czy to napięcie
powodowane przez szprychy nie będzie pomagało w cięciu?

Nie. Ale wystarczy przytrzymać jeden kawałek obręczy nogą, drugi ręką
i nic się nie będzie zakleszczać.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2011-03-18 16:18:03
Autor: Coaster
zapiecie
On 3/15/11 8:42 AM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Wrzuc filmik z 'Twojego' ciecia. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-03-21 08:22:34
Autor: Mariusz Kruk
zapiecie
[...]

....pan mu powie "pan tu nie stał".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2011-03-07 12:28:11
Autor: Krycha
zapiecie
Cześć.

W dniu 2011-03-06 14:26, bans pisze:
[...]

Szkoda, dlatego szukam czegoś do zapięcia, zanim wyprowadzę go w świat. ;-)

Krycha.

Data: 2011-03-07 12:49:09
Autor: bans
zapiecie
W dniu 2011-03-07 12:28, Krycha pisze:

Szkoda, dlatego szukam czegoś do zapięcia, zanim wyprowadzę go w świat. ;-)

No to nie myśl o lince, o to mi chodziło.

--
bans

zapiecie