zapieczona sztyca

Data: 2012-03-19 14:46:49
Autor: Krzysztof Naworyta
zapieczona sztyca
s_13 wrote:
| nabyłem właśnie dosyć leciwy rowerek trekingowy, wszystko mi pasuje,
| ale martwi mnie zapieczona sztyca, niby teraz siodełko jest na dobrej
| wysokości, ale wolałbym jednak mieć możliwość regulacji (podobno będę
| się kurczył na starość...)
| sztyca jest aluminiowa, rama stalowa, czym to teraz potraktować,
| pryskałem wd40, opukiwałem i rurę i sztycę, ciężkim narzędziem
| francuskim też nie daje rady...

Coś Ty, takie rzeczy się nie zdarzają! ;)

Zinn pisze (po krótce):

- naoliwić na noc od góry i od dołu (po wyciągnięciu supportu)
- spróbować okręcić siodełko
- jak nie ruszy, to wkręcić sztycę w imadło, spróbować przekręcić ramę (sztyca już do niczego, ale uwaga aby nie zniszczyć ramy)
- jak puści, to hałas będzie jakbyś połamał wiele części :)

- jak nadal nic, to suszarka do włosów (rozgrzanie) i nabój CO2 (zmrożenie)
- i nadal próby siłowe

(powtórzenie z suszarką i CO2)

- na końcu: ucięcie sztycy tuż nad rurą podsiodłową i brzeszczotem wycięcie klina (nie naciąć ramy!!!)
- podważyć i wyjąć klin, zagiąć resztę do środka rury.

Najlepiej zaś całość oddać do warsztatu - wyjdzie mniej niz nowa rama :)

--
KN

Data: 2012-03-19 09:44:22
Autor: tadek
zapieczona sztyca

Zinn pisze (po krótce):

[...]

też do tego dopuściłem w rowerze tylko moja sztyca to Cane Creek

zapieczona sztyca