zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć

Data: 2016-11-15 16:54:17
Autor: Nix
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Witam

Mam taki problem z autem, dokładnie silnikiem, otóż wszystko wskazuje na to że ZAPIECZONE są pierścienie olejowe, silnik( benzyna 2.0L) bierze duuuużo oleju, ok. 2-2,5L litry na 1000Km... Same ciśnienie sprężania było sprawdzane i te jest ok - ok czyli ok 13,5bara na wszystkich cylindrach.

Znajomy namówił mnie na "kurację naftą" czyli zalewanie cylindrów naftą i co kilka godzin poruszanie wałem korbowym,( po spuszczeniu oleju) w tej chwili tak robię, przez 4 dni "przelałem" w porcjach po 120ml 5litrów nafty ( oświetleniowej, bo nie dostałem tej "technicznej")

Nafta różnie przecieka do miski olejowej, czas zwiększył się od początku "kuracji, ale dalej jest za krótki:
- na cylindrze nr1 na początku w 2h, teraz w 7h
- na cylindrach 2 i 3 na początku w 2,5h, teraz po 4,5h
- na cylindrze 4 na początku w 4h, teraz 5h.

Czy jest jeszcze jakiś sposób na "ruszenie" pierścieni ? Wiem prawie na pewno że silnik ma ok 200.000km, a więc pierścienie powinny jeszcze być zdatne do użytku, tylko że nafta bardzo wolno rozpuszcza nagar, a wiadomo że nagar jest w środku, w rowku pierścieni czyli nafta może jedynie przy okzji ściekania po ściankach cylindra tam dotrzeć i to tylko przez właściwości pełzania...

Pytanie zasadnicze: czy skoro czas spływania nafty się znacząco wydłużył to znaczy że nafta jednak po trochu rozpuszcza nagar ? Kontynuować operację ?
Czy może użyć specjalnego preparatu np. Antykoks ?

pzdr Nix

Data: 2016-11-15 08:25:35
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Obstawiam ze silnik sszedl. Wysokie cisnienie sprezania bierze sie z uszczelnienia olejem a nie tlokami i pierscieniami majacymi prawidlowe luzy. Ale moge sie nie znac bo w zyciu tylko kilkaset remontow kapitalnych silnikow zrobilem. Znaja sie Janusze mechaniki pojazdowej ze specjalnoscia remont silnika poprzez tygodniowe lanie nafty na tloki.

Data: 2016-11-15 09:24:51
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Co bys nie napisal to silnik i tak do remontu. Ale jak juz masz glos to poradz cos koledze bo ma problem i chce szklem dupe obetrzec. A litrem nafty za kilka zlotych sie nie da.

Data: 2016-11-15 20:00:50
Autor: Budzik
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]

Miałem ostatnio taka sytuacje - kupione auto brało około 1,5l oleju na 1000.
Rozbiórka, nowe pierscienie, czyszczenie z nagaru, planowanie głowicy, składanie - całosc niecałe 2000.
Silnik jak nowy.

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2016-11-15 12:07:30
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Prawidlowe dzialanie. Remont to nie od razu szlify. Sa remonty srednie. Remont sredni zrobiles.

Data: 2016-11-15 21:38:10
Autor: Nix
[...]

Ja tu się nie zgodzę. Bo ciśnienie mierzyłem na zimnym silniku, olej cały ściekł do miski, a na rozruszniku to pompa oleju nie daje ciśnienia takiego, żeby olej był na gładzi cylindra, a więc nie mógł go uszczelniać.

Mam rację ?

pzdr Nix

Data: 2016-11-15 13:41:35
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Nie.

Data: 2016-11-15 22:47:49
Autor: Nix
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Nie.

To mi nie wystarczy. Uzasadnij.

Data: 2016-11-15 14:05:47
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Nie chce mi sie uzasadniac. Albo wierzysz albo nie wierzysz.

Data: 2016-11-15 22:52:12
Autor: Nix
W dniu 2016-11-15 o 22:47, Nix pisze:
Nie.

To mi nie wystarczy. Uzasadnij.

Aha. Mogę teraz powtórzyć pomiar ciśnienia sprężania. Bez oleju, bo jest spuszczony. Ale zrobię tylko 1 cylinder, bo chcę ograniczyć kręcenie na sucho ( chodzi mi głównie o panewki- ich ochronę)

Data: 2016-11-15 14:35:12
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Pomiar cisnienia sprezania robi sie na rozgrzanym silniku.

Data: 2016-11-16 17:59:35
Autor: Lewis
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Pomiar cisnienia sprezania robi sie na rozgrzanym silniku.

Polemizowałbym.
Albo silnik jesz szczelny i na zimno wszystko jest jak powinno albo jest gniotem który musi się nagrzać i uszczelnić żeby wydać normę.

Silnik tylko na ciepło odpalasz? Czy może zdarza się zimny odpalić? Wyobraź sobie diesla który ma problem z kompresją na zimno która po rozgrzaniu wraca do normy. Zgadnij co będzie...

Lewis

Data: 2016-11-16 09:26:09
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
W rozgrzanym silniku sa wlasciwe luzy. Tlok jest na przyklad okragly a nie jajowaty. Mozesz polemizowac, mnie tam rybka.

Data: 2016-11-16 19:29:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
W rozgrzanym silniku sa wlasciwe luzy. Tlok jest na przyklad okragly a nie jajowaty. Mozesz polemizowac, mnie tam rybka.

Ale zeby miec rozgrzany silnik, to najpierw musi na zimno zapalic.

Pierscieni olejowych to co prawda w zasadzie nie dotyczy.

J.

Data: 2016-11-16 12:27:40
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Jak nie dotyczy. Widziales kiedys typowy pierscien tlokowy? Wiesz po co jest luz na zamku i dlaczego na zimnym musi byc? A dlaczego na trzecim, jesli zeliwny, zgarniajacym olejowym jak skladaja silnik to luzu nie ma? Trzeba zimny zapalic. Ano trzeba, ale jesli zimny nie zapala to znaczy ze nieszczelny na tlokach i pierscieniach i jest do remontu. Ale jak zimny do remontu nie zapala i na sznurku pociagnac samochod zeby zamiast 200 obrotow mial 500 to zapali.

Data: 2016-11-17 14:26:00
Autor: J.F.
[...]

Jesli jednak gorne pierscienie sa dobre, to diesel zapala i stan pierscienia olejowego na zimno jest nieistotny :-)

Ale jak zimny do remontu nie zapala i na sznurku pociagnac samochod zeby zamiast 200 obrotow mial 500 to zapali.

Ale po co ciagac do remontu, jesli zapala ?
No, przy takim spozyciu oleju, to juz jest po co ... ale moze wystarczy tylko pierscienie zmienic, do tego chyba nawet nie trzeba glowicy ruszac.
Choc moze warto zawory z nagaru wyczyscic.

P.S. mialem sierre, ktora oleju brala dosc duzo, tak z pol litra na 1000km. Nie oplacalo mi sie tego ruszac ... ale zastanawia mnie dym z rury.
    Czasem byl powazny, czasem ledwo widoczny - od czego to moglo sie zmieniac ?
    Nie potrafilem wychwycic zadnej zaleznosci.

    A sierra przejechala kolejne 100 tys km bez awarii silnika ...

J.

Data: 2016-11-17 17:28:00
Autor: Budzik
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać

    A sierra przejechala kolejne 100 tys km bez awarii silnika ...

W czasie ktorych dolałes 50 litrów oleju. Litr pewnie po 20zł - rzeczywiście nie opłacało się ruszac :)
Dodatkowo mogłes sobie darować zmiany oleju. Tylko filtr i jechane :)

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2016-11-16 19:43:09
Autor: Lewis
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
W rozgrzanym silniku sa wlasciwe luzy. Tlok jest na przyklad okragly a nie jajowaty. Mozesz polemizowac, mnie tam rybka.

Dlatego wykonuje się co najmniej 2 pomiary.

Lewis

Data: 2016-11-16 19:12:22
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Zeby sprawdzic szczelnosc tloka robi sie jeden pomiar. Na rozgrzanym silniku. Nikogo nie interesuje pomiar na zimnym. A Ty ze co najmniej dwa. Jak conamniej dwa to opisz co bedzies sprawdzal przy pieciu pomiarach. Piec spelnia warunek coajmniej dwoch. Zeby sprawdzic cisnienie sprezania robi sie jeden pomiar na rozgrzanym silniku. Wynik ma sie miescic w tolerancji jaka dala fabryka. Roznice pomiedzy cylindrami tez maja sie miescic w fabrycznej tolerancji. Jesli na jednym jest mniej niz to okreslil producent silnika to silnik kwalifikuje sie do rozbiorki i zweryfikowania jaki typ remontu trzeba zrobic. Pomiar cisnienia sprezania nie daje informacji o stanie pierscienia olejowego. Jesli silnik zuzywa duzo oleju a wykluczone zostalo branie oleju przez prowadnice zaworow to nawet jak cisnienie sprezania miesci sie w tolerancji to swiadczy to o uszkodzeniu lub zuzyciu pierscienia olejowego ale i pozostalych pierscieni oraz nadmiernym zuzyciu cylindra. Pomiar na zimnym silniku robi sie zeby sprawdzic szczelnosc zaworow. Wlewa sie do cylindra kilka cm? gestego oleju zeby uszczelnil zlozenie tlok cylinder. Silnik musi byc zimny zeby nie rozgrzal oleju ktory  chwilowo ma robic za uszczelnienie. Amen.

Data: 2016-11-17 07:58:21
Autor: Lewis
[...]

Ooo właśnie i już gadasz o 2 pomiarach i próbie olejowej... Czyli może jednak robi się te 2 pomiary i to jeden na zimno?
Można robić i 50, w każdy dzień tygodnia.

Chcesz zgrywać kozaka zgrywaj dalej.

Lewis

Data: 2016-11-17 04:15:06
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Czy Ty jestes idiota? Temat jest o silniku do rozbiorki bo cos sie stalo z piersceniami. Dodatkowo umiescilem instrukcje jak poprawnie sprawdzic szczelnosc zaworow. A Ty od razu manipulujesz ze miales racje ze dwa pomiary. Nie miales racji, nie masz wiedzy teoretycznej ani praktycznej zeby zabierac glos.

Data: 2016-11-17 14:08:56
Autor: Lewis
[...]

No no. Słucham dalej Twoich rewelacji ze szklanej kuli.

Lewis

Data: 2016-11-17 05:29:21
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Mialem nadzieje ze nie jestes idiota, pomylilem sie.

Data: 2016-11-17 14:31:50
Autor: Liwiusz
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Mialem nadzieje ze nie jestes idiota, pomylilem sie.

Często tak rozmawiasz przed lustrem?

--
Liwiusz

Data: 2016-11-17 05:47:40
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Kolejny idiota sie pojawil.

Data: 2016-11-17 15:16:53
Autor: Liwiusz
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Kolejny idiota sie pojawil.

Umrzyj już, dziadku.

--
Liwiusz

Data: 2016-11-17 17:29:45
Autor: collie
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
W dniu 17.11.2016 15:16, Liwiusz pisze:

Kolejny idiota sie pojawil.

Umrzyj już, dziadku.

Nie życz śmierci nawet dziadowi. Z tej i innych newsgrup, gdzie się pojawia,
wynika, że to typowy wiejski głupek, ale we własnym mniemaniu najmądrzejszy
w całej wsi. Dla takiego jako koronny argument w dyskusji służą epitety
i wyzwiska. Na to może pozwolić sobie tylko na Usenecie, bo w realu już
trudniej, gdyż wszyscy rozmówcy przeważnie więksi od takiego.

Data: 2016-11-17 08:46:22
Autor: Zenek Kapelinder
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Pierwszy raz widze zeby pies potrafil pisac.

Data: 2016-11-17 18:00:50
Autor: collie
W dniu 17.11.2016 17:46, Zenek Kapelinder pisze:

Pierwszy raz widze zeby pies potrafil pisac.

Jechał chłop wozem i uderzył konia batem. Koń odwraca łeb i mówi:
- Jak mnie jeszcze raz uderzysz, to ci tak z kopa oddam, że się
   w lustrze nie poznasz!
Chłop zdziwiony:
- Pierwszy raz w życiu słyszę żeby koń mówił!
- Ja też - przytaknął siedzący obok chłopa pies.

Data: 2016-11-16 09:26:09
Autor: Zenek Kapelinder

Data: 2016-11-15 17:10:41
Autor: Scobowski
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
W dniu 15.11.2016 o 16:54, Nix pisze:

pzdr Nix

Długo się już tak bawisz?
Nie byłoby szybciej wyjąć, poczyścić, uzbroić, poskładać?

Data: 2016-11-15 17:17:16
Autor: Nix
W dniu 2016-11-15 o 17:10, Scobowski pisze:
W dniu 15.11.2016 o 16:54, Nix pisze:

pzdr Nix

Długo się już tak bawisz?
Nie byłoby szybciej wyjąć, poczyścić, uzbroić, poskładać?

Na razie 4 dni...

No ale wyjąć to nie tak łatwo i tanio
-trzeba ściągnąć głowicę, wymienić wszystkie uszczelki( w tym pod głowicą) wymienić wtedy wszystkie pierścienie, głowicę planować-szlifować, zawory docierać, rozrząd od nowa ustawiać itp itd. Wyjdzie lekko licząc... 1500-2000zł...

pzdr Nix

Data: 2016-11-15 17:52:52
Autor: Jacek
W dniu 15.11.2016 o 17:17, Nix pisze:

No ale wyjąć to nie tak łatwo i tanio
-trzeba ściągnąć głowicę, wymienić wszystkie uszczelki( w tym pod
głowicą) wymienić wtedy wszystkie pierścienie, głowicę
A dołem wyjąc się nie da? Demontaż miski olejowej, panewek, tłoków, potem czyszczenie i montaż?
Jacek

Data: 2016-11-15 18:25:14
Autor: Poldek
W dniu 2016-11-15 o 17:17, Nix pisze:
[...]

U mnie były zapieczone pierścienie i ubywało 3 litry oleju na 1 tys. km.
Odblokowanie pierścieni kosztowało mnie 3500 zł:
- rozbiórka silnika,
- czyszczenie tłoków z nagaru,
- nowe pierścienie,
- planowanie głowicy,
- regulacja zaworów (szklanki),
- uszczelki,
- kontrola łańcucha rozrządu - ok,
- montaż silnika,
- nowy olej, filtr, co tam jeszcze (płyn chłodniczy?).

Po tej imprezie przejechałem na razie ok. 80 tys. km i oleju nie bierze. Ale coś tam innego terkocze, katalizator świeci po oczach kontrolką awarii silnika itp.
Sądzę, że takie płukanie naftą, jeśli cokolwiek pomoże, to na krótki czas. Aby nagar od razu nie narósł grubą warstwą wszystko musi być czyściutkie jak lustro. A płucząc naftą nie uzyska się takiego efektu.

Data: 2016-11-15 18:34:39
Autor: sirapacz
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
<cut Nix>
nie wiem jaki jest u ciebie dostęp ale ja u siebie bez kanału wyjmowałem tłoki i zmieniałem pierścienie w silniku fiata 1.2.

Głowicy nie musisz planować bo i po co(nie przegrzałeś) - jak ci się uszczelka srogo przykleila to nożyk do tapet i jazda.

napewno uszczelka pod glowica i sruby  będzie potrzebne.

Zwalasz głowicę i michę, rozpinasz korbowody i wypychasz tłoki w górę (łatwiej w dwie osoby to nie spadnie z bloku:) jak ktoś zgarnie wysuwający się tłok). Oznacz je (który cylinder i tłok). Oznacz też części korbowodu (nie wiem jak to się nazywa - chodzi mi o element który odkręcasz od wału aby uwolnić korbowód).

Zmieniasz pierścienie na nowe nominalne (przydaje się narzędzie do ściskania pierścieni aby włożyć tłok w cylinder - na aledro za pindziesiunt).

skręcasz wszystko nowymi śrubami do głowicy i nową UPG i cześć.

Całośc do zrobienia w jeden dzień (robiąc to pierwszy raz).

Data: 2016-11-15 20:04:34
Autor: abn140
zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać

pzdr Nix
co za auto?
jak to mozliwe ze to sie zapieklo?
na jakim oleju chodzil?

Data: 2016-11-15 21:33:15
Autor: Nix
zapieczone pier?cieniu olejowe - jak je rozru szaďż˝
W dniu 2016-11-15 o 19:04, abn140 pisze:
pzdr Nix
co za auto?
jak to mozliwe ze to sie zapieklo?
na jakim oleju chodzil?

Auto świeżo kupione niestety... to Ford akurat.
No i nie wiem na jakim oleju chodziło, bo auto z germanii i kontrolki-karteczki olejowej brak. Książka przeglądów jest, ale tam nic nie ma
na temat marki i rodzaju oleju.

Wracając do tematu... tak wiem że remoncik "góry" można zrobić, ale
mając trochę czasu myślę jednak o odblokowaniu pierścieni.

Bo to jest takie błędne koło - jak silnik spala olej to produkuje nagar ( na wszystkim, na tłokach i w rowkach pierścieni też)- wtedy bierze jeszcze więcej oleju i produkuje jeszcze więcej nagaru i tak w kółko.

Jeśli odblokuje pierścienie ( które będą jeszcze ok) i pozbędę się większości nagaru z komory spalania i tłoka, to silnik przestanie pożerać olej i produkować nagar czyli znów zapiekać pierścinie.
Oczywiście mowa o dobrym oleju, syntetyku klasy A5/B5.

OK, a pytanie takie :
Fakt, ze nafta schodzi z cylindrów dowodzi ponad wszelką wątpliwość że pierścienie są zatarte ( lub zużyte) czy nie dowodzi ?

Ten kolega, który mi podsunął pomysł z naftą twierdzi, ( nawiasem mówiąc, że on tak odblokował już pierścienie w kilku autach) że w sprawnym cylindrze nafta powinna stać ze dwa dni...

pzdr Nix

Data: 2016-11-16 05:07:20
Autor: AA
W dniu wtorek, 15 listopada 2016 21:33:05 UTC+1 użytkownik Nix napisał:

[...]

Z mojego doświadczenia z pewnym oplem - Twoje pierścienie mogą być nie tylko zapieczone, ale i przegrzane. Różni Janusze mechaniki też mi mówili przed remontem, że są zapieczone, a po zdjęciu głowicy i wyjęciu tłoków okazało się, że pierścionki można dowolnie wyginać, np.  w piękną literę S, albo niemalże zawiązać na supełek.

Spróbuj tak z nowym zrobić...

pozdr
AA

Data: 2016-11-16 09:32:27
Autor: abn140
zapieczone piercieniu olejowe - jak je rozrusza

pzdr Nix
lata temu na jakiejs grupie, renault czy subaru, czytalem o dedykowanych dodatkach myjacych do silnika.
jakis specjalnych, silnych....
poszukaj moze to.
jesli auto jezdzilo na jakims miodzie i zaczelo brac olej to jest to powod sprzedazy przez niemca.
to juz wiemy
ale jak latalo na miodzie to sprobuj wlac dobry syntetyk, a pierwej oczyszczacz wraz z lotos mineralny....
po 1000 km na full syntetyku, /wlej rzadki/, zobaczysz po jego kolorze w jakim stanie to wszystko jest.
powinien wymywac i przypominac smole.
ja tak czyscilem wnetrze padaki golf 2 TD. to co po 1000 zeszlo mechanik odstawil sobie do konserwacji plota....
smola.
silnym rozpuszczalnikiem podobno jest aceton. sprobuj dodac do nafty. tyle ze on sam paruje jak wsciekly i cala zabawa moze sie nie udac.
aceton jest w butelkach ale jest tez w sprayu do czyszczenia pistoletow do pianki.
ten ostatni o dziwo jest najczysciejszy. mam sprawdzalem.
kupic jakis pistolet do piany i tym pistoletem mozesz nastrzykac tego acetonu gdzie sie chesz. tyle ze to tylko moja niesprawdzona mysl.

Data: 2016-11-16 09:44:30
Autor: t-1
zapieczone piercieniu olejowe - jak je rozrusza
W dniu 2016-11-16 o 08:32, abn140 pisze:
..
[...]

A nie sądzisz, że w silniku są różne uszczelki np. popychaczy, przewody gumowe i inne takie, które zostaną zniszczone przez aceton?

Data: 2016-11-16 09:51:37
Autor: Nix
[...]

Sa dodatki myjące, dodawane do oleju( jeździ się kilkadziesiąt minut, albo bieg jałowy tyle samo) po czym zlewa się olej ze specyfikiem, bo można to robić bezpośrednio przed zmianą oleju.
Nie wierzę jednak w tym przypadku na skuteczność w sensie pierścieni, bo sam silnik- kanały olejowe to wyczyści pewnie ze szlamów głównie...

[...]

I przypomina smołę po ok 500km już, wlewałem dobry syntetyk 5W30...

[...]

Tylko tutaj jest kwestia taka, że nagar "pierścieniowy" jest głęboko ukryty w rowku tłoka i specyfik nie ma do niego bezpośredniego dostepu - musi umieć "pełzać" żeby tam się dostać i działać...

pzdr Nix

Data: 2016-11-16 12:12:17
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .11.2016 o 08:32 abn140 <abn140@googlemail.com> pisze:

[...]

W dieslu co byś nie wlał to zlejesz smołę (o kolor oczywiście chodzi).  Mówię o nowym silniku.

TG

zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć