[tech] zapieczone sruby mocujace korby

Data: 2009-10-13 21:45:33
Autor: zcxz
[tech] zapieczone sruby mocujace korby
Witam,
Mam problem z odkreceniem srub mocujacych korby (kwadrat).
Siedza tak skrecone z 8 lat.
Jak do tej pory zalalem to WD40 i po pewnym czasie probowalem odkrecic.
Efekt taki, ze juz prawie rozwalilem glowki srub.
Pls o wszelkie sugestie. Rama jest do wywalenia (powieszenia na scianie :) ), korby chcialbym wsadzic do nowej ramy.

--
zcxz

Data: 2009-10-13 21:56:04
Autor: .
[tech] zapieczone sruby mocujace korby

Uzytkownik "zcxz" <valter@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:hb2lcp$r3b$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

do warsztatu, tam zrobia dziurki i wkreca wykrecacze z odwrotnym gwintem

Data: 2009-10-13 22:18:42
Autor: N1
zcxz pisze:
[...]

można rozwiercić łby śrub, tak, aby łby odpadły. stracisz najwyżej suport, choć niekoniecznie :-)

Data: 2009-10-14 01:24:14
Autor: zcxz
N1 wrote:
można rozwiercić łby śrub, tak, aby łby odpadły. stracisz najwyżej suport, choć niekoniecznie :-)
i to jest sluszna koncepcja :)
thx :)

--
zcxz

Data: 2009-10-14 20:44:02
Autor: ToMasz
zcxz pisze:
N1 wrote:
można rozwiercić łby śrub, tak, aby łby odpadły. stracisz najwyżej
suport, choć niekoniecznie :-)
i to jest sluszna koncepcja :)
thx :)

niemożna rozwiercić srub którymi są przykrecone korby. Jeśli Wam sie to
uda to ktoś Was na śrubach oszukał!
PRzesadzam, ale zwykła blacha, sruba nakretka jest klasyfikowana jako
5.8 i to mozna powiercić. w rowerach z supermarketu TA śruba jest 8.8 i
mozna sie "sesrać" wercąc, ale jeszcze da rade. natomiast w rowerach
typu arkus, kross, author i wyzej sruba ma nabite 12.8 i zwykłym
wiertłem to mozna w 10 minut zrobić dołek a nie otwór.

Tak czy siak, trzeba je odkręcić i tyle. każda inna kombinacja pociaga
za sobą koszty nowych cześci. jeśli częsci mają być nowe, to do
"odkręcenia" należałoby użyć kątówki.

ToMasz

PS w ekstremalnym przypadku, dopasuj większą starą nakrętke na tą śrube
i przyspawaj jÄ…. 5 minut roboty/strone.

Data: 2009-10-15 07:10:53
Autor: PeJot
ToMasz pisze:

[...]

Jeśli już to 12.9 i to daje się obrabiać, chociaż łatwo nie jest.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-15 23:45:27
Autor: Adrian S.
PeJot wrote:

ToMasz pisze:

PRzesadzam, ale zwykła blacha, sruba nakretka jest klasyfikowana jako
5.8 i to mozna powiercić. w rowerach z supermarketu TA ¶ruba jest 8.8 i
mozna sie "sesrać" werc±c, ale jeszcze da rade. natomiast w rowerach
typu arkus, kross, author i wyzej sruba ma nabite 12.8

Je¶li już to 12.9 i to daje się obrabiać, chociaż łatwo nie jest.

Długo jeszcze będziecie teoretyzować? ¦ruba pu¶ciła, łepek odcięty, jakbym
miał porz±dne wiertła to zajęłoby to 15min a nie 45. Podgrzanie ¶ruby
również zostało zastosowane ale to od tarcia wiertła (ciepło przyłożone w
idealnym miejscu). Faktycznie nei było łatwo, nawet napunktowanie ¶ruby
sprawiało kłopoty. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-10-13 22:54:34
Autor: Adrian S.
zcxz wrote:

[...]

 Je¶li to jest ten Giant to przynie¶ mi go to korby też zdejmę (może nawet
rozwiercaj±c ¶ruby). Gwiny w o¶ce suportu nie ma wpływu na możliwo¶ć
¶ci±gnięcia korb ¶ci±gaczem.  --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-10-14 01:23:07
Autor: zcxz
[tech] zapieczone sruby mocujace korby
Adrian S. wrote:
 Je¶li to jest ten Giant
tak to ten spawany i na nowo pekniety, przez co skrzypiacy niemilosiernie :)
to przynie¶  mi go to korby też zdejmę (może nawet
rozwiercaj±c ¶ruby).
poza korbami i suportem nie ma juz co z niego zdjac :)
a przyniosem i bendem wdzieczny bo zadnego stojaka do wiertarki nie posiadam :)
Gwiny w o¶ce suportu nie ma wpływu na możliwo¶ć
¶ci±gnięcia korb ¶ci±gaczem.
pod warunkiem, ze nie siedzi w nim sruba, ktora blokuje mozliwosc wkrecenia sciagacza :)

--
zcxz

Data: 2009-10-14 07:33:15
Autor: PeJot
zcxz pisze:
[...]

W takiej sytuacji pozostaje jedynie rozwiercanie. Ale łatwo nie będzie, to nie jest byle jaka stal. Proponuję stopniowo, wiertłami 4-5-8-10 mm. Wkład suportu raczej do wyrzucenia, bo kikutów ¶rub nie da się usun±ć, ale korby prawdopodobnie da się zdj±ć, chyba że np. puszcz± gwinty w które wkręcony jest ¶ci±gacz.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2009-10-14 04:02:44
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Oct 14, 6:33 am, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
zcxz pisze:

> [...]
> Jak do tej pory zalalem to WD40 i po pewnym czasie probowalem odkrecic.
> Efekt taki, ze juz prawie rozwalilem glowki srub.

To imbusy? masz dobre klucze? z dlugim ramieniem?

Data: 2009-10-15 06:51:50
Autor: amrac
zcxz pisze:

[...]

A jakie to ma znaczenie? Przecież pisał, że już gniazda porozjeżdżał zatem zapas mocy w łapach ma i to nie dźwignia jest tu przeszkodą na drodze do odkręcenia dziada. Jedyne co miałoby znaczenie to pasowanie. Zdarzyło mi się, że rozrzut technologiczny tanich imbusów jest taki, że imbus jest mniejszy niż powinien i wyrabia gniazdo bardziej niż by to wynikało z tandetności stali/zapieczenia śruby.

Data: 2009-10-15 02:19:51
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Oct 15, 5:51 am, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
frank.castle0...@googlemail.com pisze:

> To imbusy? masz dobre klucze? z dlugim ramieniem?

A jakie to ma znaczenie? Przecież pisał, że już gniazda porozjeżdżał
zatem zapas mocy w łapach ma i to nie dĽwignia jest tu przeszkod± na
drodze do odkręcenia dziada. Jedyne co miałoby znaczenie to pasowanie..
Zdarzyło mi się, że rozrzut technologiczny tanich imbusów jest taki, że
imbus jest mniejszy niż powinien i wyrabia gniazdo bardziej niż by to
wynikało z tandetno¶ci stali/zapieczenia ¶ruby.

Wlasnie o tym mowie - Jesli uzywa tanich imbusow ktore maja nieco
mniejszy wymiar, To krawedz szesciokata bedzie dzialac jak noz - i
zeskrawywac scianke sruby. Jesli zalozy dobry klucz to jest szansa, ze
na pewnej glebokosci sruby scianka nie jest naruszona i moze uda sie
odkrecic. Chociaz moze juz byc na to za pozno. Wtedy pozostanie
nauczka na pozniej - o ile to wina kluczy, oczywiscie.

Data: 2009-10-15 13:15:43
Autor: maksWYTNIJTO
zapieczone sruby mocujace korby

   Żeby odkręcić zapieczone poł±czenie gwintowe należy w takim poł±czeniu
   wytworzyć minimalny żeby nie powiedzieć mikroskopijny luz.
   W tym celu tak± ¶rubę traktuję cięższym młotkiem wzdłuż gwintu...takie
   dwa lub trzy uderzenia...dobrze jest też podgrzać to co¶ w co jest sruba
   wkręcona np.elektryczn± opalark± do powłok lakierniczych oczywi¶cie    sprawdzaj±c dotykiem żeby nie spalić lakieru...te dwa sposoby s± niezawodne.

   Ignac

Data: 2009-10-15 22:11:34
Autor: zcxz
zcxz wrote:
[...]
no i udalo sie dzieki Adrian S za pomoc :)
jedna korbe udalo mi sie wczesniej sciagnac metoda klasyczna :)
a z druga pojechalem do Adriana.
uzylismy chyba z 5 wiertel, z czego 2 sie zlamaly. problem z wiertlami polegal na tym, ze mielismy tylko jedno dobre i ostre. wchodzilo jak w maslo, jeno bylo cienkie. reszta byla tepa i trzeba bylo rzezbic.
podsumowujac, jak ma sie dobre, nowe wiertla to rozwiercenie tych srub nie powinno byc duzym problemem.

--
zcxz

[tech] zapieczone sruby mocujace korby