zapinanie kasku

Data: 2011-06-28 10:39:37
Autor: Ryba76
zapinanie kasku
moonrakernapisal

Czy w kodeksie drogowym jest jakoś sprecyzowane że kask podczas jazdy ma
mieć zapięty pasek pod broda? Pytam bo często widuje osobników z
nonszalancko zatkniętym na czubek głowy kaskiem a po bokach powiewają
sobie na wietrze zapięcia. Zwykle to stare zarozumiałe dziady na
wypasionych skuterach. Wiem że to ich sprawa co robią ze swoją głową ale
pytam z czystej ciekawości.

Dobre pytanie. Moim zdaniem wogóle nie powinno być obowiązku zakładania kasku. Jak ktoś jest kamikaze to i tak kupi garnek za 100 zł, który da mu nie wiele więcej co czapka z daszkiem. Sam powinienem decydować czy chcę ponosić ryzyko czy nie. W końcu to moje życie!!!

P.S. osobiście jestem zwolennikiem kupowania kasków sprawdzonych no i zawsze go zapinam :)

Data: 2011-06-28 12:48:44
Autor: Marcin N
zapinanie kasku
UĹźytkownik "Ryba76"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0c9b565e47dd59db0fac20c87386bece$1@grupy.scigacz.pl...

moonrakernapisal

Czy w kodeksie drogowym jest jakoĹ› sprecyzowane Ĺźe kask podczas jazdy ma
mieć zapięty pasek pod broda? Pytam bo często widuje osobników z
nonszalancko zatkniętym na czubek głowy kaskiem a po bokach powiewają
sobie na wietrze zapięcia. Zwykle to stare zarozumiałe dziady na
wypasionych skuterach. Wiem şe to ich sprawa co robią ze swoją głową ale
[...]

(...)

===========

Jeśli kask za stówę spełnia normy bezpieczeństwa - to zapewnia ochronę porównywalną z tymi za 20 stów.

Data: 2011-06-30 17:15:01
Autor: Sherlock
zapinanie kasku
W dniu 2011-06-28 12:48, Marcin N pisze:

Jeśli kask za stówę spełnia normy bezpieczeństwa - to zapewnia ochronę
porównywalną z tymi za 20 stów.

Rozróżnij dwa pojęcia - norma i ochrona :)

Sherlock

Data: 2011-06-28 14:13:02
Autor: Grzybol
zapinanie kasku
Użytkownik "Ryba76" <jarek.janiszewski05@_NOSPAM_gmail.com> napisał w
wiadomości news:0c9b565e47dd59db0fac20c87386bece$1grupy.scigacz.pl...
Dobre pytanie. Moim zdaniem wogóle nie powinno być obowiązku zakładania kasku.

Tu pełna zgoda. Podobnie z pasami w samochodach.

Jak ktoś jest kamikaze to i tak kupi garnek za 100 zł, który da mu nie wiele więcej co czapka z daszkiem.

Napisz o tem cus wiency. Jakies badania wypadków w których zginęli motorzysci w chujowych garnkach a ci w drogich przeżyli. Weż cus podrzuć.

Sam powinienem decydować czy chcę ponosić ryzyko czy nie. W końcu to moje życie!!!

Pełna zgoda.

P.S. osobiście jestem zwolennikiem kupowania kasków sprawdzonych no i zawsze go zapinam :)

Sprawdzonych przez kogo? Ofiarę wypadku? Czy wiesz że większość ofiar wypadkó motocyklowych ginie od urazów organów wewnętrznych? Co z tego, że łeb masz cały jak reszty brak? :-)

--
Grzybol

P.S. A z tym zapinaniem to nie przesadzaj - jak zapniesz, to potem ci z Hadesu mają kłopot z rozpięciem i identyfikacją, tylko utrudniasz ludziom robote...

Data: 2011-06-28 14:40:11
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
zapinanie kasku
"Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> wrote in message news:iuch2e$o9j$1mx1.internetia.pl...
[...]

Podrzuce rysunke zza sciany.
To w sumie nie to samo, ale temat bardzo podobny. Tez dwa kola i tez duzo watpliwosci na temat kaskow...
http://tinyurl.com/4xm86ak

bydle

Data: 2011-06-28 17:47:26
Autor: Jacot
zapinanie kasku
"Marcin \"bydle\" Szwarc" <xuled.no@spam.o2.pl> wrote:

"Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> wrote in message
Napisz o tem cus wiency. Jakies badania wypadków w których zginęli motorzysci w chujowych garnkach a ci w drogich przeżyli. Weż cus podrzuć.

I jeszcze z tymi w czapkach z daszkiem

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-06-28 22:42:27
Autor: Marcin
zapinanie kasku
Sam powinienem decydować czy chcę ponosić ryzyko czy nie. W końcu to
moje  życie!!!
Pełna zgoda.

Bzdura.
No chyba, że nosisz w portfelu podpisane oświadczenie, że w przypadku szkód na Twoim ciele wywołanych brakiem kasku/jego zapięcia odmawiasz leczenia po to, by NIE BLOKOWAĆ ŁÓŻKA W SZPITALU PRAWDZIWIE POTRZEBUJĄCEMU.

Data: 2011-06-28 23:05:53
Autor: Kuczu
zapinanie kasku
W dniu 2011-06-28 22:42, Marcin pisze:
Sam powinienem decydować czy chcę ponosić ryzyko czy nie. W końcu to
moje  Ĺźycie!!!
[...]

Cale zycie place wysokie skladki na NFZ i bede zajmowal przyslugujace mi lozko tak dlugo jak mi sie bedzie podobac.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-06-28 23:13:51
Autor: Grzybol
zapinanie kasku
Użytkownik "Marcin" <forg@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

Ale pierdolisz Misiek. A kto jest tym prawdziwie potrzebującym? Babka, którą pierdolnął Marider? Czy jej siostra, która chodzi do lekarza 5 razy w tygodniu, do wszystkich specjalistów, bo ją w dupie strzyknęło, a tak naprawdę to się nudzi i lubi jak młody dochtur ją po piździe pogładzi? Tysiące takich starych kurew niszczą służbę zdrowia. Przykład namber tu: jak nie masz pieniędzy, nie masz za co kupić chleba, to wpada Ci do domu policja i na siłę daje chleb, który masz przy nich wpierdalać, bo inaczej dostaniesz mandat? Ktoś kurwa na siłę, bez mojej zgody niby dba o moje zdrowie, a tak naprawdę chodzi w tym wszystkim o to, żeby ZAWSZE mieć pretekst do dojebania mi mandatu. Płacę podatki ZUS, więc dlaczego niby mam sobie odmawiać opieki medycznej? Byle chuj, który skacze z mostu, żeby się zabić lub inny wisielec na siłę jest ratowany, a ja za to, że bez kasku to już chuja? :-) Uświadom sobie jedną rzecz - ten system i ludzie rządzący tym krajem są pojebani. Przykład: jesteś bezrobotny z własnego wyboru - jest robota, ale Ty ją pierdolisz, lubisz pić za wyżebrane i chuj. Ale jak zachorujesz to lubisz tez byc leczony. I tu kłania sie pojebany kraj: wystarczy, że raz w miesiącu pojedziesz do biura pracy i podpiszesz kwit, że byłeś i stanie się cud - masz darmową opiekę medyczną!!!! Bez składek ZUS, bez podatków, bez ruszenia chujem. Cud. Ale bez kasku nichuja. Jedziesz samochodem bez pasów - milicjanty Cie jebią, mandaty walą, dbają o Twoje zdrowie? Nichuja - dbają o własne pensje - wszystkie mandaty idą do kasy gmin, powiatów a one płacą pensje milicjantom. Tak to działa. Im więcej mandatów sobie najebią, tym będą mieli większe pensje. Straż miejska i inne miśki tak samo. Nie zauważyłeś, że w Polsce jest konkurs w wymyslaniu wszelkich idiotyzmów, znaków w pojebanych miejscach, fotoradarów, lini podójnych najbanych tak gęsto, żebyś się nie połapał i płacił mandaty? Mandaty - tylko to się liczy. Gmina kupuje fotoradar za 100tys pln. Za pol roku taki fotoradar zarabia nawet 3 miliony. I jest bezpieczniej? Pierdolenie. Tak na marginesie, kask to przeważnie jedyna cała rzecz po pierdolnięciu moturem - i wcale nie znaczy to, że on cokolwiek ochronił. Przeważnie nie ma już czego chronić. Nie wierzysz? Odkręć 200 i zapierdol w autobus. Przekonasz się. :-)

--
Grzybol

Data: 2011-06-28 23:18:03
Autor: Piotr May
zapinanie kasku
W dniu 2011-06-28 23:13, Grzybol pisze:
[...]

WOW ... ze Ci sie chce... Podziwiam. Kuczu to samo ujal w jednym zdaniu :)

(specjalnie zacytowalem calosc)

--
piomay
www.piomay.riders.pl

Data: 2011-06-28 23:27:45
Autor: Grzybol
zapinanie kasku
Użytkownik "Piotr May" <piomay@riders.pl> napisał w wiadomości
WOW ... ze Ci sie chce... Podziwiam. Kuczu to samo ujal w jednym zdaniu :)
(specjalnie zacytowalem calosc)

Chce mi sie jakos:-) Jeszcze se poględze. Jakis kutas wymyslił, że alkoholizm jest chorobą. Armie komisji antyalkoholowych, sądy, policja na siłę zmuszają pijaków do leczenia. Dziadek umiera z głodu lub z powodu choroby bo nie ma za co leków wykupić - każdy go pierdoli, tu przymusu leczenia już nie ma. Wydaje się, że nie ma w tym logiki. Jest. Setki tysięcy ludzi w tym kraju, pracowników służby zdrowia, terapeutów, pielęgniarek, członków komisji i innych chui ma dzięki temu pracę. Budżet państwa się cieszy, bo ma wchuj dochodów z wódy, a sztab jebanych nieudaczników ma robotę do konca życia. Kręci się? Kręci. Żeby obrazek był już całkiem idylliczny - siniakom, którzy są chorzy na chorobę alkoholową, ZUS i KRUS przyznaje renty. Bo on chory przeciez jest. Kuuurwa!!! To jest dopiero piękne:-)

--
Grzybol

Data: 2011-06-28 23:41:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
zapinanie kasku
W dniu 2011-06-28 23:27, Grzybol pisze:

Chce mi sie jakos:-) Jeszcze se poględze. Jakis kutas wymyslił,
że alkoholizm jest chorobą.

Pozwolę się wpierdolić. Uznał, że alkohol jest dla ludzi. A marychy zapalić nie wolno.

sądy, policja na siłę zmuszają pijaków do leczenia.

Jarających dla sportu nie - ich się sadza do pierdla nawet jak nie prowadzą paląc ;)

--
Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
KURWA !!!

Data: 2011-06-29 17:29:29
Autor: Lukasz
zapinanie kasku
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:iudhqh$nhc$1node2.news.atman.pl...
Jarających dla sportu nie - ich się sadza do pierdla nawet jak nie prowadzą paląc ;)

Przyłączam się do poglądów o maryśce, niezapinaniu pasów, jeździe bez kasku- ale nie!, każdy myśli tylko nad tym czego mi jeszcze można zabronić, może palenia w aucie, może słuchania muzyki, coś się na pewno wymyśli, nie ważne że nie ma to szkodliwego wpływu na otoczenie - doje... i już!

Lukasz

Data: 2011-06-29 21:14:20
Autor: kakmar
zapinanie kasku
Dnia 28.06.2011 Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> napisał/a:

Pozwolę się wpierdolić. Uznał, że alkohol jest dla ludzi. A marychy zapalić nie wolno.

Jarających dla sportu nie - ich się sadza do pierdla nawet jak nie prowadzą paląc ;)

Bo podstawowym problem wynika z wielkości znaków akcyzy. Na ramce fajek która wielu starcza na 1 dzień się spokojnie mieści. A i tak problem z przemytem jest spory. Nie ma jak kontrolować więc jest nielegalne.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-06-30 01:57:05
Autor: Rafał \"SP\" Gil
zapinanie kasku
W dniu 2011-06-29 23:14, kakmar pisze:

Bo podstawowym problem wynika z wielkości znaków akcyzy.
Na ramce fajek która wielu starcza na 1 dzień się spokojnie
mieści. A i tak problem z przemytem jest spory.
Nie ma jak kontrolować więc jest nielegalne.

Jak to ??? Paczka fajek - akcyza się mieści. Flaszka - Akcyza się mieści. Na paczce 5 nasionek maryśki akcyza też się zmieści.

Korzyści:

- likwidacja czarnej strefy (prawdziwy kop w dupę narkobiznesmenom)

- likwidacja łamania życiorysu ludziom za posiadanie jednego skręta (powiedzmy do 5 krzewów - tyle starczy hobbyście na rok)

- wpływy do budżetu państwa porównywalne IMHO do wpływów z wódy czy wpływów z fajek

A jednak ciągle jesteśmy 100 lat za murzynami. Naprujesz się jak świnia wódą, dasz w mordę żonie, kurwami obrzucisz sąsiada - co grozi ? SĄD GRODZKI.

Masz przy sobie  2-5 gramy maryśki (tyle pewnikiem wchodzi w klasyczny mały worek "strunowy") - jak się nie spodobasz prokuratorowi - idziesz do pierdla ... A potem jako karany, jesteś witany przez pracodawcĂłw z otwartymi ręcami.

W tym kraju można zerżnąć 13 latkę, można się nachlać jak świnia i pojechać autem/motorem ... a za posiadanie zioła szaraczek pewnikiem trafi do pierdla .. .bo "dilera nie zdradził".

Data: 2011-06-30 13:58:13
Autor: Kopyt
zapinanie kasku
Cze!

Użytkownicy "Rafał "SP" Gil", "kakmar", "Lukasz" i inni napisali

[sporo wczesniejszych maili w watku]

Tak mi sie skojarzylo jak sie przysluchuje Waszym narzekaniom:

<http://www.youtube.com/watch?v=b1tXS-NqT9I>

Na filmie (dla nieklikatych -- Leo Getz i jego wywody w Zabojczej Broni
<kolejne numerki>) to nawet zabawne bylo. Wasza dyskusja na tej grupie
trzyma sie w podobnym klimacie, ale jest jednak IMHO solidnym OFF-TOPEM.

Pozdrawiam i milego latania

Pawel

Data: 2011-06-28 23:22:16
Autor: Piotr May
zapinanie kasku
[...]

O. Mam Cie !! Wczesniej nie zauwazylem.  Nie. Tak nie. Mandaty polucjantuf ida do centrali (kasy panstwa) Mandaty strazy miejskiej do gmin - dlatego oni kochaja fotoradary.

:)

--
piomay
www.piomay.riders.pl

Data: 2011-06-28 23:28:43
Autor: Grzybol
zapinanie kasku
O. Mam Cie !! Wczesniej nie zauwazylem.  Nie. Tak nie. Mandaty polucjantuf ida do centrali (kasy panstwa)

Sprawdź dokładnie - cus sie tu zmieniło...

--
Grzybol

Data: 2011-06-28 23:42:57
Autor: Rafał \"SP\" Gil
zapinanie kasku
W dniu 2011-06-28 23:28, Grzybol pisze:

O. Mam Cie !! Wczesniej nie zauwazylem. Nie. Tak nie. Mandaty
polucjantuf ida do centrali (kasy panstwa)
Sprawdź dokładnie - cus sie tu zmieniło...

Sprawdź dokładniej. Zmieniły się "metody i możliwości". Podział kasy jest taki sam. SM/SG/SW - kasuje do gminy. Policja - do skarbu państwa.

Data: 2011-06-28 23:33:43
Autor: Grzybol
zapinanie kasku
Użytkownik "Piotr May" <piomay@riders.pl> napisał w wiadomości
O. Mam Cie !! Wczesniej nie zauwazylem.  Nie. Tak nie. Mandaty polucjantuf ida do centrali (kasy panstwa)

Część kasy z mandatów trafiła tu:
http://gorzow.gazeta.pl/gorzow/1,36844,4990004.html
A troche piszą też tu:
http://www.forumsamochodowe.pl/tepe-karanie-kierowcow-przez-policje-tajemnica-mandatow-vt39527.htm

--
Grzybol

Data: 2011-06-29 10:59:13
Autor: gildor
zapinanie kasku
W dniu 28.06.2011 23:33, Grzybol pisze:
[...]

Urząd Wojewódzki, czyli centrala. Wojewodów mianuje premier.

- gildor

Data: 2011-06-29 18:32:44
Autor: marider
zapinanie kasku
Grzybol, w koncu cos napisales z sensem i uderzyles trafnie w jedno z calej masy bzdurnych abstrakcji w tym kraju. Brawo! :)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-06-30 14:18:38
Autor: The_EaGle
zapinanie kasku
[...]

W ten sposób można zakazać wszystko co jest bardziej niebezpieczne niż chodzenie po łące. Jeżeli uwielbiam canioning czy paralotniarstwo to też mam się dodatkowo ubezpieczać? A co ze starszymi ludźmi?

Są dwa wyjścia.
Albo mówimy o w pełni prywatnej służbie zdrowia i wtedy sam się ubezpieczam. Wtedy nic nikomu do tego jakie rzeczy robię.

Drugie to płacę za innych jak obecnie i mam za darmo służbę zdrowia.
Wtedy także nikomu do tego jakie rzeczy robię. Leczenie najdroższe to leczenie np nowotworów a nie urazów czy 24h na OIOM'ie. Skoro nie choruje od dawna to mam prawo do opieki zdrowotnej - w koncu sam specjalnie nie doprowadzę się do OIOMu.

Pierdolenie rządów o opiece nad chorymi i kosztach to kompletna bzdura. To kolejny instrument nacisku i ograniczenie wolności. Jeżeli chce sie zabić to jest to tylko moja sprawa i nic nikomu do tego. Piętnować należy natomiast zachowanie zagrażające innym a nie sobie samemu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-06-30 14:29:51
Autor: Grzybol
zapinanie kasku
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomości
Jeżeli chce sie zabić to jest to tylko moja sprawa i nic nikomu do tego.

Z tym zabijaniem to tak nie do końca:-) Wiesz, że próby samobójcze są karalne? Zabijasz się to robisz w chuj roboty wielu ludziom: najpierw ten kto Cię zabije (np. rzucasz się pod pociąg) ma zarzut o nieumyślne spowodowanie śmierci, moralniaki, sumienie go jebie itp. Następnie kilku milicjantów zamiast siedzieć w burdelach i jeść makdonaldy jak codzień, musi ruszyć dupy, jechać na miejsce, pisać kwity, oglądać trupa, przesłuchiwać. Potem prokurator, podbnie jak miski. Potem chłopcy z zakładu pogrzebowego, potem zimny chirurg Pan Henio z tasakiem, potem xionc, kościelny, organista, grabarz, potem rodzina - zostawiasz w chuj niezałatwionych tematów, muszą poukładać wszystko, dzieci płaczą, kochanki, żona. Na konie kilkadziesiąt lub kilkaset biednych ludzi musi odstać godzine w kosciele!!! - przeciez to gorsze niż gułag. A potem biedacy muszą iść w deszczu (bo akurat pada) w kondukcie na cmentarz. Nic przyjemnego. Pewnie nie wymieniłem wszystkich - ale jest kupę ludzi, którym nadasz w chuj roboty. Więc przemyśl to raz jeszcze:-)

--
Grzybol

Data: 2011-06-30 14:58:27
Autor: Monster
zapinanie kasku
W dniu 2011-06-30 14:29, Grzybol pisze:

Z tym zabijaniem...
spora część twojej listy akurat traktuje taki przypadek jako biznes,więc chyba nie marudzą?

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-06-30 17:42:16
Autor: Grzybol
zapinanie kasku
Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomości
news:4e0c72f2$0$2448$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2011-06-30 14:29,
Grzybol pisze:
Z tym zabijaniem...
spora część twojej listy akurat traktuje taki przypadek jako biznes,więc chyba nie marudzą?

Ci akurat pewnie nie, ale skrętaniny przy tym jest:-)

--
Grzybol

Data: 2011-07-01 16:35:43
Autor: The_EaGle
zapinanie kasku
[...]

Ja też jestem zdania że tyle nowych wyzwań dla rodziny w tak krótkim czasie to tylko napędza gospodarkę ;). Ciekawe jaki jest VAT od trumny?
Toż to sie wszystko zwróci. Ratowali na OIOMie 30 min koszt np 1000zł ale co z tego skoro VAT z pogrzebu będzie większy...

Tylko tych dzieci i kochanek szkoda ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-05 13:27:42
Autor: WS
zapinanie kasku
On 28 Cze, 22:42, "Marcin" <f...@gazeta.pl> wrote:

Bzdura.
No chyba, e nosisz w portfelu podpisane o wiadczenie, e w przypadku szk d
na Twoim ciele wywo anych brakiem kasku/jego zapi cia odmawiasz leczenia po
to, by NIE BLOKOWA ÓŻKA W SZPITALU PRAWDZIWIE POTRZEBUJ CEMU.

....a jesli bez kasku bys sie zabil i panstwo doostaloby VAT od
pogrzebu ;) , a w kasku przezyles i do konca zycia trzeba bedzie sie
toba opiekowac? Toz to strata dla budzetu jest... ;)

WS

zapinanie kasku