zapis po śmierci w banku

Data: 2017-02-15 13:29:28
Autor: Big Jack
zapis po śmierci w banku
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/58a37147$0$651$65785112@news.neostrada.pl
*Krycha* napisał(-a):

Pobrałam z banku druczek 'dyspozycja wkładem na wypadek śmierci'
gdzie beneficjentem może być tylko osoba pokrewna.
Uprzedzono mnie, że nie może być zapisu dla osoby niespokrewnionej.
Czy w takim razie sporządzenie testamentu, zamiast zapisu w banku na
wypadek śmierci, umożliwi mi przekazanie moich oszczędności, po śmieci
osobie niespokrewnionej?

A ja zadam jeszcze dodatkowe pytanie: czy kwota zapisu jest wolna od podziału majątku, a ewentualna reszta wchodzi do podziału, w tym dla beneficjenta zapisu?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2017-02-16 19:10:37
Autor: witek
zapis po śmierci w banku
On 2/15/2017 6:29 AM, Big Jack wrote:

A ja zadam jeszcze dodatkowe pytanie: czy kwota zapisu jest wolna od
podziału majątku

tak.
nie wchodzi do spadku

, a ewentualna reszta wchodzi do podziału, w tym dla
beneficjenta zapisu?

o ile mu sie jeszcze cos nalezy czy to z tytulu testamentu czy tez ustawowo to tak.

zapis po śmierci w banku