zapisy w umowie pośrednictwa kupna prawa do nieruchomości

Data: 2009-05-08 22:06:08
Autor: Dominik
zapisy w umowie pośrednictwa kupna prawa do nieruchomości
Witam serdecznie
Mam następujące problem. Planuje w najbliższym czasie kupic mieszkanie na rynku wtórnym, niestety 95% oferty odpowiadających moim wymaganiom dostępnych jest tylko w biurach nieruchomości. Umawiajac się na spotkanie w celu obejrzenia danej nieruchomości przedstawiciel karze podpisać na samym początku umowę pośrednictwa kupna.
Pytanie 1:
W umowie okreslone jest jaki % prowizji pobiera biuro. Oczywiście już po wpisaniu % i podpisaniu tej umowy i obejrzeniu nieruchomości przedstawiciel opowiada że są skłonni zmniejszyć wartości prowizji pobieranej. Tylko pytanie brzmi czy to nie jest rzucanie słów na wiatr, skoro już wpisana została wartość prowizji w tej umowie....
Czy może jak sie zawiera umowę przedwstępną to tam okresla się również wartość prowizji takiego biura. BO w tej umowie co mam nie ma ani slowa że % który pobierają może ulec zmianie. Chyba że biuro wprowadzi aneks do tej umowy pisemnie w którym zmniejsza wartość pobieranej prowizji??? Czy moze już jestem na straconej pozycji tzn. podpisałem na dany % a to że mi obiecują zmniejszenie to już mydlenie oczu. Jak to wyglada z praktycznej strony....

Pytanie 2:
Jest zapis że danych o ogladanej nieruschomosci nie można przekazyć osobom trzecim pod rygorem naprawienia szkody tj. zaplacenia kary umownej. Czy ten zapis można ominać bez konsekwencji w takim przyadku: idzie kolega oglada daną nieruchomość, podaje mi adres, ja ide do wlascicielki ktora ma podpisana umowe z biurem ze moze sprzedac mieszkanie osobie nie tylko przeslanej bez biuro , uzgadniamy cene i w ten sposob pominiete jest biuro. Czy biuro w tym przypadku moze udowodnic ze znajomy przekazal mi te dane?? czy jest to prawie ze nie mozliwe??

Pytanie 3:
Zastanawia mnie zapis "W przypadku zgloszenia zapotrzebowania w imieniu i na rzecz osoby trzciej jesli ta osoba nie zaplaci wynagrodzenia we wlasciwym terminie, zamawiajacy zobowiazuje sie zaplacic to wynagrodzenie i ewentualne odsetki bez wzgledu na stodunek laczacy go z ta osoba...ja mam rozumiec ten zapis???

Z gory dziekuje za informacje

zapisy w umowie pośrednictwa kupna prawa do nieruchomości