zapłata Visą w Polsce

Data: 2017-11-22 22:26:01
Autor: J.F.
zapłata Visą w Polsce
Dnia Wed, 22 Nov 2017 13:00:01 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
Nie pisałeś już kiedyś o tym?
Jeśli Lloyds nie jest tak pazerny jak polskie banki i przelicza po
prostu po kursie visy bez dodatkowej prowizji, to wiadomo, że
płatność w walucie "paragonu" (czyli w tym wypadku w złotych, bo
płacisz w polskim sklepie) będzie na pewno korzystniejsza niż
płatność DCC, w walucie "karty" (czyli funty) - przeliczenie jest
bowiem po - zwykle dość paskarskim - kursie operatora terminalu.

W przypadku polskich kart bym sie jednak zastanowil/sprawdzil cenniki
przed wyjazdem. Paskarska to jest prowizja naszych bankow.

Ale ... czesto za "platnosc zagraniczna", nie za "przewalutowanie".
Czy sie stoi czy sie lezy bank musi swoje zarobic :-)

A z angielska ... jeszcze bym poczekal z ocena - czy Lloyd nie ma
zwyczaju doliczyc prowizji pozniej ..

J.

Data: 2017-11-22 21:47:38
Autor: PiteR
zapłata Visą w Polsce
J.F. pisze tak:

A z angielska ... jeszcze bym poczekal z ocena - czy Lloyd nie ma
zwyczaju doliczyc prowizji pozniej ..

A Non-Sterling Transaction Fee of L2.92 was taken from your account for using your debit card to make a foreign currency transaction.

:)

ale nie jest źle.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-11-22 23:14:14
Autor: J.F.
zapłata Visą w Polsce
Dnia Wed, 22 Nov 2017 21:47:38 GMT, PiteR napisał(a):
J.F. pisze tak:
[...]

Bardzo przyzwoita oplata w swietle naszych 6% :-)

A jak to cennik ujmuje, bo wychodzi mi 1.23% ... dziwnie jakos :-)

w ktorym dniu kupowales i jaki kurs Lloyds zastosowal ?

P.S. jesli nie pominales jakis pensow, to 246/237 - 3.8%.
  Malo to to nie jest ... ale mniej niz 6% :-)

J.

Data: 2017-11-23 22:29:48
Autor: PiteR
zapłata Visą w Polsce

J.F. pisze tak:
[...]

Zwłaszcza, że od innej kwoty (około 100 funtów) z tego samego dnia :/ Mea pulpa. Historia sortuje po kilka razy, skacze jak chce. Nawet mi blokada zniknęła na chwilę i saldo skoczyło. Nadzieja zakiełkowała w sercu a może zapomnieli o tych 237 ;)

Od tych 237 zeżarło 7 za a Non-Sterling Transaction Fee.

[...]

Czyli prawie na to samo wyszło 246 a 237+7 ale jakbym klinął 246 to może po trzech przewalutowaniach byłoby 270 hehe.

Po co to robią? W OBI płaciłem nie było żadnych zagadek. --
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-11-24 13:04:48
Autor: J.F.
zapłata Visą w Polsce
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA836E4D93D601PanElektronik@localhost.net...
J.F. pisze tak:
[...]

No i juz nie jest tak prosto :-(

Ciagle wybrales lepsza opcje ... ale moze warto sprawdzic kursy przed zakupem :-)

A jak to cennik ujmuje, bo wychodzi mi 1.23% ... dziwnie jakos :-)

Ciagle mnie ciekawi ile masz w cenniku, ale 7/237 ... prawie 3%, z pensami pewnie wyjdzie dokladnie 9.

[...]

Zrob kontrolny zakup, to sie dowiesz :-)

Teoretycznie przewalutowan juz byc nie powinno.
Ale
- w naszych cennikach ostatnio czesto prowizja "od transakcji za granica".
- karta chyba nie ma zapisanej waluty, wiec jak zle zgadna ... np placisz karta funtowa, ale z polskiego banku, w Niemczech, DCC proponuje w PLN, a zlotowki bank przewalutuje na funty, albo ze zlotowek na dolary, z dolarow na funty ... a przy splacie znow na zlotowki :-)

Po co to robią? W OBI płaciłem nie było żadnych zagadek.

Jak to po co - aby zarobic :-)

J.

zapłata Visą w Polsce