"zapłodnię za pieniądze" a polskie prawo

Data: 2009-07-24 13:24:42
Autor: Gan
"zapłodnię za pieniądze" a polskie prawo

Użytkownik "Piotrek" <pilarp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0560.000002b2.4a69920anewsgate.onet.pl...
Gdzieś czytałem, że ostatnio stały się modne oferty typu "zapłodnię kobietę za
pieniądze", taka tańsza alternatywa in vitro. Zakładam, że wyświadczający takie
usługi nie godziliby się na to gdyby wisiała nad nimi groźba późniejszego
płacenia alimentów na, bądź co bądź, ich dziecko. Czy jakoś się przed tym
zabezpieczają czy po prostu naiwnie liczą na to, że ustna umowa typu "ty mi
płacisz, ja ci daję dziecko, przestajemy dla siebie istnieć" zostanie
dotrzymana przez drugą stronę? Czy w świetle polskiego prawa osoba świadcząca
takie usługi ma w ogóle możliwość formalnego zabezpieczenia się przed
jakąkolwiek odpowiedzialnością (również finansową) wobec dziecka poczętego na
takich osobliwyzh zasadach?

--

W praktyce pewnie próbują to zrobić anonimowo. Później cięzko znaleźć "tatusia".

P.S.
Czy sprzedający swoje plemniki odpowiada za wady ukryte? (powiedzmy, że dziecko urodzi się ciężko chore...)

"zapłodnię za pieniądze" a polskie prawo