zarabianie w euro

Data: 2009-12-26 10:26:29
Autor: zdzich
zarabianie w euro
Zarabiam w euro w Niemczech. Chciałbym założyć konto bankowe w tej walucie aby móc z niego płacić w złotych na konto polskich banków (mieszkanie,prąd,kredyty itp).Jaki bank wybrać aby zminimalizować koszty transakcji ?
Ważne jest też wybór karty bankomatowej aby można korzystać z niej w Niemczech i w Polsce ! Może ktoś ma pozytywne doświadczenia ?

Data: 2009-12-26 11:13:17
Autor: Stiwi
zarabianie w euro
zdzich <mustang0@onet.eu> napisał(a):
[...]

Wydaje mi się, że mBank.pl będzie najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie. Ichniejsza VC do konta w EUR to darmowe wypłaty z bankomatów za granicą. Opłata za kartę 30pln rocznie. eMax walutowy prowadzenie 0 pln. Nie wiem tylko czy można z eMaxa walutowego wysłać przelew w PLN i wtedy bank sobie sam policzy EUR po kursie kupna? Ale nawet jeśli nie, to możesz przecież dodatkowo założyć eKonto darmowe i po prostu przelewać (wymieniać) EUR na PLN bezpłatnym przelewem między rachunkami.

Data: 2009-12-27 09:42:52
Autor: zdzich
zarabianie w euro
Już mam konto w mBanku. Rozumiem że muszę założyć subkonto do tego rachunku gdzie będzie wpływało euro. Mogę przenosić z konta euro na konto złotówkowe (bank przeliczy po kursie dnia jako kupno).Mam kartę z mBanku i będę pobierał tylko w złotówkach. Nie rozumię dokładnie jak najlepiej wpłacać w Niemczech euro na moje konto w mBanku aby opłaty były jak najniższe ?

Data: 2009-12-27 10:24:56
Autor: Stiwi
zarabianie w euro
[...]

Do obecnego konta w PLN w mBanku otwórz rachunek eMax walutowy. Oba rachunki będziesz widział po zalogowaniu do systemu internetowego i będziesz miał moźliwość przelewania między nimi (sprzedaży EUR na PLN po kursie kupna banku z danego dnia). Dodatkowo do eMaxa walutowego możesz wyrobić kartę Visa Classic, z której jak pisałem bankomaty za granicą w strefie EUR są bezpłatne.

Z Niemiec do mBanku najlepiej przelewem. W Twoim niemieckim banku taki przelew w ramach UE powinien być nawet darmowy, również mBank nie pobierze prowizji za przelew przychodzący.

Data: 2009-12-27 12:00:13
Autor: zdzich
zarabianie w euro
Wszystko dla mnie jasne tylko że ja nie mam konta w Niemieckim banku.A może inny sposób np przez pocztę na konto ? Przepraszam ale wchodzę dopiero w temat.

Data: 2009-12-27 12:29:31
Autor: Krzysztof
zarabianie w euro

"zdzich" <mustang0@onet.eu> wrote in message news:7754.0000008e.4b373e3dnewsgate.onet.pl...
Wszystko dla mnie jasne tylko że ja nie mam konta w Niemieckim banku.A może
inny sposób np przez pocztę na konto ? Przepraszam ale wchodzę dopiero w temat.

To zapomnij o mbanku w przypadku walut. Ten bank nie ma oddzialow i nie wplacisz do niego waluty. Musisz zalozyc konto w EUR w tradycyjnym banku i z niego dopiero przelac do mB. Jeszcze w przypadku EUR to ma sens bo mozesz znalezc banki tradycyjne, ktore za elektroniczne przelewy SEPA pobieraja np. 5zl, w przypadku posiadania innych walut nalezy zapomniec o bankach wirtualnych. Jezeli zamierzasz zawsze wplacac gotowke w postaci EUR to wybieraj bank z placowkami, bo w nich wplacisz walute.

Data: 2009-12-27 12:35:13
Autor: Stiwi
zarabianie w euro
zdzich <mustang0@onet.eu> napisał(a):
Wszystko dla mnie jasne tylko że ja nie mam konta w Niemieckim banku.A może inny sposób np przez pocztę na konto ? Przepraszam ale wchodzę dopiero w temat.

Wyślesz taki przelew w każdym banku, pytanie tylko ile on będzie kosztował jeśli nie jesteś klientem. Ale nie sądzę, żeby to była jakaś astronomiczna kwota? Może 5, może 10 EUR? Musisz się dowiedzieć. Niemieckie banki traktują przelewy międzynarodowe jak lokalne w sensie prowizji, to tak jak byś w PEKAO SA poszedł do oddziału, nie był klientem i wysłał przelew w PLN na inne konto w Polsce. Jest to wydatek 3pln...

Po prostu dowiedz się w bankach w Niemczech jaki jest koszt wysłania przelewu do Polski.

Data: 2009-12-27 19:19:10
Autor: Valdi
zarabianie w euro
"zdzich" news:7754.0000004f.4b371e0cnewsgate.onet.pl

[...]

Ze swojej strony napiszę tylko tyle:
jeżeli będziesz zarabiał dużo tego euro (dużo - pojęcie względne, wiem) i
masz świadomość, że prędzej czy później zarobione pieniądze zamienisz na PLN
to:
1. nie zakładaj konta w mBanku ze względu na kiepskie względem kantorów
kursy wymiany walut
2. problemowy dostęp do kasy
3. załóż sobie konto w BZ WBK albo ING

Data: 2009-12-27 21:07:01
Autor: Wojciech Bancer
zarabianie w euro
On 2009-12-27, Valdi <Valdi@valdi.pl> wrote:

[...]

[...]

Jak będzie szczególnie dużo, to ja bym polecał Alior (ze względu na Autodealing).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-28 11:45:49
Autor: Stiwi
zarabianie w euro
[...]

1. Produkty BRE mają i tak jedne z lepszych kursów na rynku. No może PEKAO SA ma minimalnie lepsze, nie wiem jak Alior.
2. Dla niego nie jest problemowy, jeśli chce korzystać z EUR na terenie Niemiec - ma darmowe wypłaty VC walutową z mBanku
3. Tak, tyle że mBank jest w tej chwili najbardziej wypośrodkowaną opcją w jego przypadku. WBK jest niezły, ale ma znacznie gorsze kursy od BRE. Autor nie napisał, że będzie w Polsce co miesiąc by latać do kantoru z wymianą gotówki...

Jeszcze z innych opcji jest Eurokonto w EUR i VC do niego, ale mają spore opłaty za wypłatę gotówki z bankomatu (bodajże 3% min 7pln), WBK ma jednolitą opłatę 1.5 EUR z wypłaty ichniejszym MC (ale kiepskie kursy walut przy wymianie EUR - PLN).

Stąd na moje mBank. Idealny bylby MultiBank, gdyż ma oddziałe, ale nie mają jeszcze VC walutowej.

Data: 2009-12-28 13:48:59
Autor: Valdi
zarabianie w euro
"Stiwi" news:hha5pd$o1u$1inews.gazeta.pl

1. Produkty BRE mają i tak jedne z lepszych kursów na rynku. No może PEKAO
SA ma minimalnie
lepsze, nie wiem jak Alior.

Taaa.

[...]

A ja coś pisałem o lataniu co miesiąć do kantoru? Autor napisał, że będzie
wymieniał kasę, zakładam że nie jedzie do DE na miesięczne wakacje do pracy,
tylko na dłużej, a to z założenia przekłada się na to, że do PL nie
przywiezie tysiączka euro tylko znacznie większą ilość pieniędzy. Przy
większej ilości euro i przewalutowaniu ww. waluty na PLN mBank leży, kwiczy
i robi pod siebie (z resztą jak każdy bank). Dlatego też jeżeli autor wie że
kasę będzie wymieniał na PLN to tylko otwierać konto w banku z kasą (okienko
kasowe), w której może bez problemów wpłacić i wypłacić mamonę w razie
potrzeby.

Stąd na moje mBank. Idealny bylby MultiBank, gdyż ma oddziałe, ale nie
mają jeszcze VC walutowej.

No i gdzie ta twoja idealność mBanku? W tym, że ma VC do konta i wypłaty z
bankomatów za free? A problemy dostęp do kasy już cię nie interesuje?
Kursy? - daruj sobie.
Idealny Multibank tylko dlatego, że ma oddział i nie ma VC walutowej -
bomba! ;)

Data: 2009-12-28 13:54:16
Autor: Stiwi
zarabianie w euro
> 1. Produkty BRE mają i tak jedne z lepszych kursów na rynku. No może PEKAO
SA ma minimalnie
> lepsze, nie wiem jak Alior.

Taaa.

Fajna odpowiedź :-) Tak się składa, że na bieżąco śledze kursy i sam dużo wymieniam. Z WBK niejako, że muszę gdyć ich bankomaty jako jedyne w Polsce obsługują DCC. Ale kursy są kiepskie. BRE ma dużo lepsze, minimalnie lepsze PEKAO SA, kto jeszcze? Kiedyś Fortis miał niezłe, ale to już historia.

[...]

Autor nie pisał, że w grę wchodzi przywóz gotówki. Jeśli tak, to oczywiście WBK, wybranie EUR i przechadzka do np Intraco w Wawie.

> [...]

Kursy? - daruj sobie.
Idealny Multibank tylko dlatego, że ma oddział i nie ma VC walutowej -

Autor nie sprecyzował, że zależy mu na możliwości wybrania waluty EUR w Polsce. A w Niemczech z mBanku wyciągnie bezpłatnie. W Multibanku karta walutowa to pewnie kwestia czasu.

Data: 2009-12-26 11:32:31
Autor: Krzysztof
zarabianie w euro

"zdzich" <mustang0@onet.eu> wrote in message news:4891.000001fb.4b35d6c5newsgate.onet.pl...
[...]

Jezeli zarabiasz EUR i chcesz je wydawac to otworz sobie konto w tej walucie i karte do niego- brak przeliczen. Co sie tyczy wymiany to wystarcza dwa konta w banku PLN i EUR, standardowo przelewy miedzy takimi kontami wg tabeli sprzedazy dewiz w danym banku. Jezeli kwoty beda wieksze do przewalutowan >5 tys EUR to mozesz za 7zl/mies zamowic sobie autodealing do kont w Aliorze i po kursie zblizonym do miedzybanku sprzedawac EUR na PLN. Do wydawania PLN dodatkowa karta podlaczona do rachunku w PLN. Koszty kart do PLN i EUR niestety bedziesz musial ponosic miesiecznie i jest to oplacalne jezeli bedziesz duzo wydawal w jednej i drugiej walucie. Wybor karty do rach. PLN lub tylko EUR bedzie powodowal przewalutowania po tabeli bankowej duzo mniej korzystne niz kursy uzyskane przy autodealingu. Musisz sobie przesledzic tabele oplat i prowizji banku i zasymulowac ile bedziesz wydawal w kazdej z walut na karte i wtedy podjac decyzje co do ilosci kart. Przelewy internetowe z konta w PLN generalnie beda darmowe lub za niewielka oplata w zaleznosci od banku.

Data: 2009-12-29 11:53:20
Autor: zdzich
zarabianie w euro
Srdeczne dzięki wszystkim za poradę. Wybrałem opcje po najmniejszych kosztach ponieważ mam konto w mBanku z dodatkowym subkontem w euro. Mój pracodawca będzie wpłacał bezpośrednio w euro na moje konto w mBanku a ja przeksięguję sobie na złote i spłacę należności.Może ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to chętnie skorzystam. Dzięki.

Data: 2009-12-29 15:07:08
Autor: Valdi
zarabianie w euro
"zdzich" news:7754.00000269.4b39dfa0newsgate.onet.pl

[...]

Nie wiem jak teraz ale jakiś czas temu przewalutowanie stanowiło pewnego
rodzaju loterię i do póki nie ujrzałeś kasy na koncie nie wiedziałeś po
jakim kursie przeliczą ci twoje pieniądze tj. mógł on trochę odbiegać o
kilka groszy o tego, który widniał na ich stronie.
Jako, że konta walutowego w mBanku już nie posiadam, ze względu na jego
(przynajmniej dla mnie) mizerną funkcjonalność to nie mam pewności czy tego
już nie naprawili z korzyścią dla swoich klientów :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-12-29 16:01:42
Autor: Stiwi
zarabianie w euro
[...]

Od lat jak pamiętam kurs był zawsze znany w MultiBanku i równał się bieżącej tabeli kursów kupna walut na stronie MultiBanku. Także w momencie przelewu / wymiany waluty było zawsze wiadomo po jakim kursie. To chyba nie inaczej w mBanku?

Data: 2009-12-29 16:58:41
Autor: Wojciech Bancer
zarabianie w euro
On 2009-12-29, Stiwi <stiwipl@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
[...]

W tabeli stoi, że kurs jest podawany z 15 minutowym opóźnieniem, więc nie do końca jest tak jak piszesz.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-29 18:07:45
Autor: Valdi
zarabianie w euro
"Wojciech Bancer" news:slrnhjkdcg.6f6.proteuspl-test.org

W tabeli stoi, że kurs jest podawany z 15 minutowym opóźnieniem, więc nie
do końca jest tak
jak piszesz.

Czyli się nic nie zmieniło od momentu kiedy trzymałem u nich jakąś drobnicę
w euro.

Data: 2009-12-29 17:22:02
Autor: Valdi
zarabianie w euro
"Stiwi" news:hhd956$bkk$1inews.gazeta.pl

[...]

mBank i Multibank to nie są klony, które różni tylko nazwa - zapamiętaj to.

zarabianie w euro