Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zaraza siÄ™ rozszerza - "30"

zaraza siÄ™ rozszerza - "30"

Data: 2013-11-27 07:17:25
Autor: sqlwiel
zaraza siÄ™ rozszerza - "30"
http://www.rmf24.pl/news-szybciej-niz-30-km-h-w-miescie-nie-pojedziesz,nId,1064312

Nowy Ruch Drogowy apeluje do włoskiego rządu o zmianę przepisów na trasach. Federacja zrzeszająca ekologów, rowerzystów i pieszych chce, żeby dozwolona prędkość w miastach wynosiła najwyżej 30 km/h.

Jak tłumaczą pomysłodawcy, ograniczenie prędkości, miałoby ogromny wpływ psychologiczny na kierowców i poprawiłoby bezpieczeństwo ruchu ulicznego w miastach. Wypadki drogowe we Włoszech zajmują pierwsze miejsce wśród tragicznych zdarzeń z ofiarami śmiertelnymi i rannymi - powiedział Umberto Guidoni, z fundacji, działającej na rzecz bezpieczeństwa na drogach.

W zeszłym roku doszło na włoskich trasach do 186 tysięcy wypadków, w których zginęło ponad 3600 osób. Do ponad 140 tysięcy wypadków doszło na drogach i ulicach w miastach.



--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-27 08:49:13
Autor: Piêkny Marian postrach dziewic
zaraza siê rozszerza - "30"
To jest po prostu skutek finansowania przez Uniê ka¿dego idiotyzmu,
je¶li tylko zostanie dobrze udokumentowany i ma na celu szeroko
rozumiane "dobro spo³eczne", tym bardziej, je¶li wpisuje siê w ogólne,
panuj±ce w euroko³chozie trendy (a przecie¿ nie od dzi¶ wmawia nam
siê, ¿e transport drogowy jest fe, prêdko¶æ zabija, samochody to ZUO i
wszyscy powinni¶my siê przesi±¶æ na rowery). Kolesie którzy rozkrêcili
akcjê tiry na tory przyznawali otwarcie, ¿e pomys³ wzi±³ siê st±d, ¿e
by³a do wziêcia  kasa z unii i trzeba by³o wymy¶liæ, na co j± wydaæ. I
tyle, ¿adnej traumy z dzieciñstwa i misji do spe³nienia, tylko
mo¿liwo¶æ ³atwego zarobku. Tu pewnie jest podobnie, tak jak w
przypadku "10 mniej" i innych bzdetów. Na szczê¶cie mo¿emy spaæ
spokojnie - w interesie takich pijawek nie jest doprowadzenie do
rzeczywistych zmian, tylko jak najd³u¿sze paso¿ytowanie na
spo³eczeñstwie i wyci±ganie kasy. Przecie¿ je¶li co¶ siê zmieni, to
skoñczy sie strumieñ pieni±zków, bêdzie trzeba zwin±æ interes i
poszukaæ (nie daj Bo¿e) normalnej i (o zgrozo!) uczciwej  pracy. Tak
¿e rozlu¼niæ po¶lady i nie przejmowaæ siê bzdetami.

Data: 2013-11-27 09:03:35
Autor: Piêkny Marian postrach dziewic
zaraza siê rozszerza - "30"
Ewentualnie mo¿na wymy¶liæ jak±¶ kontrakcjê i spróbowaæ samemu siê
dobrze ustawiæ ;)

Data: 2013-11-27 10:24:58
Autor: J.F
zaraza siÄ™ rozszerza - klimatyzacja
Użytkownik "sqlwiel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
http://www.rmf24.pl/news-szybciej-niz-30-km-h-w-miescie-nie-pojedziesz,nId,1064312
Nowy Ruch Drogowy apeluje do włoskiego rządu o zmianę przepisów na trasach. Federacja zrzeszająca ekologów, rowerzystów i pieszych chce, żeby dozwolona prędkość w miastach wynosiła najwyżej 30 km/h.

nie tylko 30

http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Nowe-przepisy-nizsze-spalanie-i-drozsza-klimatyzacja,wid,15580962,wiadomosc.html?ticaid=111bd3

"Brukselscy biurokraci stworzyli dyrektywę, która wyznacza kierunki proekologicznych zmian w motoryzacji na Starym Kontynencie. Co najistotniejsze, niektóre z zapisów nowego prawa będą dotyczyć również posiadaczy używanych samochodów i będą oznaczać dla nich dodatkowe, wysokie koszty.
Nowe przepisy wprowadzą obowiązkowe przeglądy klimatyzacji. Samochody, które są wyposażone w taką instalację, będą musiały pojawić się w specjalistycznym zakładzie, gdzie nie tylko sprawdzona zostanie szczelność i efektywność instalacji, ale nastąpi też wymiana czynnika chłodzącego. Stosowany dziś powszechnie R134a zostanie przymusowo wymieniony na HFO-1234yf. Dla właścicieli samochodów oznacza to bardzo wysokie koszty i ogromne niebezpieczeństwo. Nowy czynnik jest co prawda bardziej łagodny dla środowiska, ale wytwarzają go tylko dwie firmy: Du Pont i Honeywell. W efekcie środek jest dziesięciokrotnie droższy od obecnego. Jeśli więc dziś napełnienie klimatyzacji kosztuje około 130-150 złotych, albo 10 zł za 100 gr, to po wejściu w życie nowych przepisów za napełnienie klimatyzacji zapłacimy nawet 1500 złotych"


J.

Data: 2013-11-27 02:10:20
Autor: Marcin Kiciñski
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja
W dniu ¶roda, 27 listopada 2013 10:24:58 UTC+1 u¿ytkownik J.F napisa³:
Co najistotniejsze, niektóre z zapisów nowego prawa bêd± dotyczyæ równie¿ posiadaczy u¿ywanych samochodów i bêd± oznaczaæ dla nich dodatkowe, wysokie koszty.

Nowe przepisy wprowadz± obowi±zkowe przegl±dy klimatyzacji. Samochody, które s± wyposa¿one w tak± instalacjê, bêd± musia³y pojawiæ siê w specjalistycznym zak³adzie, gdzie nie tylko sprawdzona zostanie szczelno¶æ i efektywno¶æ instalacji, ale nast±pi te¿ wymiana czynnika ch³odz±cego. Stosowany dzi¶ powszechnie R134a zostanie przymusowo wymieniony na HFO-1234yf.

A to ju¿ chyba jaka¶ nadinterpretacja. 1234yf musi siê obowi±zkowo znale¼æ
w nowych samochodach homologowanych po 1 stycznia 2013. Efekt jest taki, ¿e
obecnie samochody z tym czynnikiem mo¿na policzyæ na palcach jednej rêki.
Nigdzie nie widzia³em informacji o obowi±zku wymiany czynnika R134a, zreszt± jest to chyba nawet technicznie niemo¿liwe.

Pomijam ju¿ fakt, ¿e producenci samochodów siê zbiesili (np. Mercedes) i odmawiaj± stosowania 1234yf, ze wzglêdów bezpieczeñstwa, pracuj± te¿ nad uk³adem pracuj±cym na CO2.

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-11-28 00:02:39
Autor: Tomasz Pyra
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja
Dnia Wed, 27 Nov 2013 02:10:20 -0800 (PST), Marcin Kiciñski napisa³(a):

Nigdzie nie widzia³em informacji o obowi±zku wymiany czynnika R134a, zreszt± jest to chyba nawet technicznie niemo¿liwe.

Zapewne inne w³a¶ciwo¶ci nowego czynnika wymagaj± innych zaworów
rozprê¿nych i pewnie innych sprê¿arek.


Pomijam ju¿ fakt, ¿e producenci samochodów siê zbiesili (np. Mercedes) i odmawiaj± stosowania 1234yf, ze wzglêdów bezpieczeñstwa, pracuj± te¿ nad uk³adem pracuj±cym na CO2.

Na czystym gazie CIEPLARNIANYM? Nieeee... to nie przejdzie ;)

Data: 2013-11-28 21:55:00
Autor: Gotfryd Smolik news
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja
On Thu, 28 Nov 2013, Tomasz Pyra wrote:

Dnia Wed, 27 Nov 2013 02:10:20 -0800 (PST), Marcin Kiciñski napisa³(a):

Pomijam ju¿ fakt, ¿e producenci samochodów siê zbiesili (np. Mercedes) i
odmawiaj± stosowania 1234yf, ze wzglêdów bezpieczeñstwa, pracuj± te¿ nad
uk³adem pracuj±cym na CO2.

Na czystym gazie CIEPLARNIANYM? Nieeee... to nie przejdzie ;)

  Kwestia marketingu.
  Jak w s³awnym dowcipie o reklamie butów w afrykañskim buszu :)

"Instalacja taka wymaga odpowiedniej ilo¶ci CO2, który mo¿na pobraæ
z powietrza, tym samym zmniejszaj±c stê¿enie tego gazu w atmosferze.
  Przy xx miliardach samochodów z klimatyzacj± oznacza to xxxx ton
pobranego gazu"
  Powiedz ¿e nie :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-28 00:24:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja
Hello Marcin,

Wednesday, November 27, 2013, 11:10:20 AM, you wrote:

[...]

Pomijam ju¿ fakt, ¿e producenci samochodów siê zbiesili (np. Mercedes) i
odmawiaj± stosowania 1234yf, ze wzglêdów bezpieczeñstwa, pracuj± te¿ nad
uk³adem pracuj±cym na CO2.

Niemo¿liwe - za niska temperatura krytyczna - klimatyzacja potrzebuje
do dzia³ania przemian fazowych.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-11-28 01:14:53
Autor: J.F.
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja
Dnia Thu, 28 Nov 2013 00:24:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):
Hello Marcin,
[...]
Pomijam ju¿ fakt, ¿e producenci samochodów siê zbiesili (np. Mercedes) i
odmawiaj± stosowania 1234yf, ze wzglêdów bezpieczeñstwa, pracuj± te¿ nad
uk³adem pracuj±cym na CO2.

Niemo¿liwe - za niska temperatura krytyczna - klimatyzacja potrzebuje
do dzia³ania przemian fazowych.

Nie potrzebuje - na gazie tez mozna chlodzic.

Ale nie trzeba na gazie:
http://www.ohio.edu/mechanical/thermo/Applied/Chapt.7_11/Chapter9.html

J.

Data: 2013-11-27 17:48:19
Autor: Cavallino
zaraza siÄ™ rozszerza - "30"

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52958e73$0$2179$65785112@news.neostrada.pl...
http://www.rmf24.pl/news-szybciej-niz-30-km-h-w-miescie-nie-pojedziesz,nId,1064312

Nowy Ruch Drogowy apeluje do włoskiego rządu o zmianę przepisów na trasach. Federacja zrzeszająca ekologów, rowerzystów i pieszych chce, żeby dozwolona prędkość w miastach wynosiła najwyżej 30 km/h.

Wiedziałem, że tak się skończy zgoda na 50 zamiast 60.
Dasz palec, urwą rękę.
 -- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

zaraza siÄ™ rozszerza - "30"

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona