zarejestrowac moto na obcokrajowca

Data: 2010-10-26 01:01:35
Autor: ErgoSum
zarejestrowac moto na obcokrajowca
Moj sasiad jest obcokrajowcem mieszkajacym w PL (bez obywatelstwa) i chcialby sobie kupic tu moto.
Czy ktos ma wiedze czy i jak moglby sobie to moto zarejestrowac na siebie aby pozostalo na polskich numerach (ew. jaka jest droga formalna) ?

Erg

Data: 2010-10-26 07:40:06
Autor:
ErgoSum <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisał(a):
[...]

Jezeli zarejestruje w Polsce, to na jakich numerach ma byc? Obcokrajowiec przebywajacy w Polsce legalnie, na stale, rejestruje pojazd tak samo jak obywatel polski. Nie ma z tym zadnych problemow. Pozdrawiam, MichalS.

Data: 2010-10-26 20:38:14
Autor: ErgoSum

Użytkownik <mismo.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ia60km$j0$1inews.gazeta.pl...
[...]

To obywatel Szwecji - przebywa normalnie, tu nie ma chyba roznicy: jestesmy w unii wiec nie wiem jaka to mogla by byc roznica?
Nie ma meldunku w PL i stad wlasnie to pytanie.

Erg

Data: 2010-10-26 22:36:39
Autor: Kuczu
W dniu 2010-10-26 20:38, ErgoSum pisze:
UĹźytkownik<mismo.SKASUJ@gazeta.pl>  napisał w wiadomości
[...]

Nie ma meldunku wiec nie moze. Zamelduj go u siebie ;)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-10-27 00:15:40
Autor: ErgoSum

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:ia7e4t$lru$1news.onet.pl...
[...]

Tez na poczatku o tym myslalem, ale on chce trzymac moto pod domem i wykupic do niego A-C. Ja za to znajac nasza dzielnie, wiem co to moze znaczyc..
Pozniej najzwyczajniej nie chce mi sie chodzic na psy, do ubezpieczalni i bog raczy wedziec gdzie jeszcze i wyklocac sie osobiscie (w jego imieniu).
Widac ze temat niezalatwialny, a postawienie moto pod domem na blachach "SE" jest rownoznaczne z wystawieniem wyroku.

Erg

Data: 2010-10-26 22:45:04
Autor: Yorick
Dnia 26 - 10 - 2010 (wtorek) o godzinie 20:38, ErgoSum napisał(a):

To obywatel Szwecji - przebywa normalnie, tu nie ma chyba roznicy: jestesmy w unii wiec nie wiem jaka to mogla by byc roznica?
Nie ma meldunku w PL i stad wlasnie to pytanie.

Wydaje mi się, że brak meldunku może być głównym problemem. Pogooglałem
chwilę i np. tutaj
http://eurzad.szczecin.pl/chapter_51052.asp
znalazłem informację, że cudzoziemiec przy rejestracji pojazdu musi pokazać
paszport oraz dokument poświadczający zameldowanie na terytorium RP. Z tego co się orientuję, to nasz kochany rząd, mimo wielokrotnych obietnic,
do tej pory nie zniósł obowiązku meldunkowego - więc jeżeli Twój znajomy
przebywa u nas dłużej niż 48 godzin bez meldunku, to jest tu jakby trochę
nielegalnie. Jak to się ma do przepisów unijnych? No cóż...  --
Yorick
LS 650

Data: 2010-10-26 22:50:51
Autor: Arni