Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   zarodki

zarodki

Data: 2012-11-09 15:02:02
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
Rodzice niepełnosprawnych dzieci każdego dnia przekonują się, jak okrutni
potrafią być ludzie. Nie tylko pozostają obojętni i nie pomagają osobom,
które tego potrzebują, ale czasami bezmyślnie komentują cudzą chorobę lub
niepełnosprawność. Z takim traktowaniem spotyka się na co dzień Mariola
Raczkowska, babcia niepełnosprawnych bliźniaczek.

Pani Mariola praktycznie sama wychowuje niepełnosprawne wnuczki. Jak mówi,
ma już dość tego, co spotyka ją i dziewczynki ze strony otoczenia. Jej
wnuczki są nie tylko obiektem drwin, ale też realnych ataków ze strony
obcych. Dziewczynek nie zaakceptowała nawet ich matka. – Porzuciła je, zaraz po
urodzeniu – wspomina pani Mariola. – Uznała, że się ich brzydzi, że są
kalekami i nie potrafi ich wychować. Z odrzuceniem spotkałam się więc na
dzień dobry – dodaje. Dziewczynki ważyły po urodzeniu w sumie półtora
kilograma. Przyszły na świat w piątym miesiącu ciąży.

Zuzia jest sprawna intelektualnie. Jej problemem jest to, że ma porażenie
czterokończynowe. Nie chodzi. Sama je, prawie sama się ubiera, samodzielnie
załatwia też potrzeby fizjologiczne. Maja zaś ma ADHD.

Pani Mariola postanowiła zabrać głos nie tylko we własnej sprawie, ale w
imieniu wszystkich rodziców niepełnosprawnych dzieci. Żeby nagłośnić, to,
co je spotyka.

"Takie dzieci powinno się usypiać"

Jedno ze zdarzeń, które szczególnie wstrząsnęło panią Mariolą, miało
miejsce podczas zakupów. Do wózka w którym siedziała Zuzia podeszła
elegancko wyglądająca kobieta. Nachyliła się nad wózkiem, zajrzała do
środka i powiedziała. – Boże, jakie piękne dziecko. Czy ono będzie
kiedykolwiek normalne? – zapytała. Potraktowała Zuzie, jakby ta była z
kamienia. Tymczasem ona doskonale wszystko rozumie. Rozpłakała się, a Pani
Mariola "myślała, że umrze".

– Nasze społeczeństwo jest kompletnie nieprzygotowane do kontaktu z
niepełnosprawnymi – mówi pani Mariola. Jak twierdzi, rozumie, że czasem
ludzie nie mają złej woli. Chodzi jednak o to, że kompletnie nie zdają
sobie sprawy, że swoimi słowami mogą kogoś zranić. Do kolejnego zdarzenia także doszło w sklepie. Tym razem, dziewczynki
zostały zaatakowane już nie tylko przez brak wrażliwości, a po prostu przez
głupotę. Pani Mariola chciała skorzystać z kasy dla niepełnosprawnych.
Stała przy niej młoda dziewczyna. Babcia bliźniaczek miała wówczas Zuzię na
rękach, więc chciała jak najszybciej zrobić zakupy w przeznaczonej do tego
kasie. Zapytała dziewczynę, czy ją przepuści. Usłyszała jednak, że każdy
może wziąć dziecko na ręce i powiedzieć, że jest niepełnosprawne. W tym
momencie zareagowała kasjerka. Powiedziała, że zna to dziecko, bo pani
Mariola często robi zakupy w pobliskim markecie. Uświadomiła dziewczynę, że
bliźniaczki są niepełnosprawne, a ich babcia nie jest oszustką, której po
prostu nie chce się stać w kolejce. Dziewczyna ustąpiła. Po chwili jednak
dodała: "Takie dzieci powinno się usypiać przy urodzeniu". W tym momencie
zareagowali już ludzie z kolejki i pod adresem dziewczyny potoczyła się
fala krytyki.

– Wiem, że być może powinnam się już do tego przyzwyczaić, ale nadal nie
mogę. Wczoraj byłam w sądzie. Mogłoby się wydawać, że sędzia, to światła
osoba, reprezentuje pewien poziom. Ten człowiek powiedział jednak, że ze
względu na kalekie dzieci muszę opuścić salę obrad. Poczułam wówczas, jak
by ktoś uderzył mnie w twarz. Kalekie dzieci? Przecież to średniowiecze. To
mnie bardzo zabolało – mówi przez łzy pani Mariola.

"Jesteś brzydka i głupia. Nigdy nie będziesz chodzić!"

Dzieci, podobnie jak dorośli, często nie akceptują choroby dziewczynek. Nie
chcą się z nimi bawić, na podwórku nawet do nich nie podchodzą. Zdarzają
siÄ™ jednak wyjÄ…tki. NajlepszÄ… rehabilitantkÄ… dla Zuzi jest jej siostra
Maja. Dziewczynki wszystko robią wspólnie. Któregoś razu Maja woziła Zuzię
w wózku po podwórku. Tym razem podszedł do nich chłopiec z deskorolką.
Zaczęli się wspólnie bawić. Po chwili przyłączyły się do nich pozostałe
dzieci. Jak mówi pani Mariola, potrzeba impulsu, jednej osoby, która
przełamie strach. Podobnie jest w świecie dorosłych.

Dzieci, jak również ich rodzice potrzebują czasu, aby zaakceptować osoby
niepełnosprawne. Bliźniaczki chodzą do małej, "wiejskiej" szkoły. Dziś już
wszyscy je znają. Jednak w przeszłości różnie bywało. Zuzia miała sztywne
rączki, dzieci bały się do niej podchodzić. Różnie reagują rodzice. Niektórzy oferują swoją pomoc, gdy widzą, że pani
Mariola wysiada z dziewczynkami z samochodu. Pomogą nieść tornister, wózek.
Niestety nie jest to jednak normą. – Któregoś dnia Zuzia czekała na mnie
przed sklepem. Poruszała się za pomocą chodzika, który przemieszcza się
tylko do przodu. Chodzi o to, aby zapewnić dziewczynce stabilizację. Zuzia
była wówczas po operacji kręgosłupa. Podszedł do niej chłopiec, który
zaczął ciągnąć Zuzie do tyłu. Dziewczynka zwróciła mu uwagę, aby tego nie
robił, bo może się przewrócić. Gdy pani Mariola wyszła ze sklepu, również
zaczęła tłumaczyć chłopcu, że ta zabawa może się źle skończyć. W tym
momencie pojawiła się druga babcia. – Powiedziała Zuzi, że jest brzydka i
głupia, oraz, że nigdy nie będzie chodzić – wspomina pani Mariola. –
Odparłam wówczas, że jej pociecha także może kiedyś ulec wypadkowi. Dziś ma
się zdrowe dziecko, ale jutro może się to zmienić. Chciałam aby zastanowiła
się nad tym, co mówi – wspomina pani Mariola.

– Nasza kultura jest niestety dość agresywna – komentuje psycholog Tatiana
Ostaszewska-Mosak. – Gdy nie wiemy jak się zachować, w sytuacji gdy czujemy
się zagrożeni, zaczynamy stosować reakcje obronne. To pierwotne odruchy,
które w nas drzemią – uważa psycholog. – Przypadki agresywnego i
niegrzecznego zachowania, o których mówi pani Mariola pokazują, jak bardzo
jesteśmy nieobyci z niepełnosprawnością – zauważa.

Rodzice sÄ… pozostawieni sami sobie

Tuż po urodzeniu dziewczynek, do pani Marioli przyszła lekarka. Rzeczowo
przekazała informację o stanie dzieci i poszła. Już wówczas babcia
bliźniaczek zdała sobie sprawę, że zostanie z problemem sama. – Nie ma
pomocy ze strony państwa. Politycy często mówią, że aborcja to morderstwo.
Nie robią jednak nic, aby nam pomóc. Ja jestem praktycznie sama. Syn ciągle
pracuje, bo trzeba z czegoś żyć.

Pani Mariola zrezygnowała z pracy zawodowej. Pracowała w banku, ale
zdecydowała się stworzyć rodzinę zastępczą dla wnuczek, gdy matka je
opuściła. Nie ma ubezpieczenia zdrowotnego i nikt nie płaci jej za opiekę
nad dziećmi. Ma wiele obowiązków, związanych z codzienną rehabilitacją obu
dziewczynek. Mieszkają na trzecim piętrze bez windy. Utrzymują się w dużej
mierze z jednego procenta podatku, który przekazują im obcy ludzie.

Pani Mariola ma żal do społeczeństwa, które marginalizuje osoby
niepełnosprawne. Choćby na to, że niepełnosprawnych nie pokazuje się w
mediach. Potwierdziło to choćby zamieszanie związane z brakiem transmisji
paraolimpiady. Pani Mariola zwróciła się kiedyś do organizatora dziecięcego
pokazu mody. – Zapytałam, czy nie chciałby umożliwić występu również moim
dziewczynkom lub jakimkolwiek innym niepełnosprawnym dzieciom. One też mają
marzenia, chcą ładnie wyglądać. Zdrowe dziecko mogłoby pchać wózek, na
którym siedzi osoba niepełnosprawna. Niestety nie dostałam żadnej
odpowiedzi – mówi z żalem babcia bliźniaczek.

Czytaj także: "Po co pani chodzi z chorym dzieckiem w miejsca publiczne!".
To codzienność rodziców autystycznych maluchów

Pani Mariola nie rozumie, dlaczego w polskiej telewizji nie pokazuje siÄ™
dzieci niepełnosprawnych. W naszym kraju jest ich naprawdę mnóstwo. – Tym
dzieciom odbiera się prawo do istnienia – mówi.

Według psycholog Tatiany Ostaszewskiej-Mosak, reakcje z którymi spotykają
się niepełnosprawni i ich rodziny pokazują, jaka naprawdę jest nasza
tolerancja. – Często jesteśmy wyrozumiali jedynie na poziomie deklaracji.
Te przypadki pokazujÄ… absolutny brak tolerancji. Z jednej strony jest coraz
lepiej, ale te zmiany muszą dokonać się również w naszych głowach. Na razie
jedynie dużo mówimy o tolerancji, ale nadal nie widać jej w naszych czynach
– mówi psycholog.

– Mi też jest czasem trudno patrzeć na niektóre niepełnosprawne dzieci,
pomimo, że jestem obyta z tym widokiem bardziej niż inni. Ale co mam
powiedzieć tym rodzicom? Ich miłość do dzieci jest nie do opisania. Ludziom
zaś czasem jest łatwiej skrzywdzić chore dziecko, niż pieska czy kotka.
Chciałabym, aby każdy pamiętał, że te osoby nie tylko żyją, ale też myślą,
i przede wszystkim czują – podsumowuje Mariola Raczkowska.

http://natemat.pl/37389,takie-dzieci-powinno-sie-usypiac-uslyszala-nasza-czytelniczka-w-sklepie


--
Islam: wysadź się w powietrze, odbierz siedemdziesiąt dwie dziewice.

Data: 2012-11-09 15:43:20
Autor: mkarwan
zarodki
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomości news:k7j241$2o0$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-09 16:25:36
Autor: Klin
zarodki
„Wiek  XX  byÅ‚  stuleciem  niespotykanego  w  dziejach  barbarzyÅ„stwa, pozosta­
wiÅ‚  po  sobie   130  milionów  ofiar  totalitaryzmów  oraz  kilka  razy   tyle  ofiar  abor­
cji  —   pisaÅ‚   wybitny   historyk   Ilja   Baum   na   Å‚amach   La Reppublica.   „Ciemnota
i  okrucieÅ„stwo  ówczesnych  ludzi  byÅ‚y  porażajÄ…ce.  Jak szesnastowieczne  autory­
tety  naukowe  Oxfordu  i  Salamanki  odmawiaÅ‚y  Murzynom  prawa nazywania  ich
ludźmi,  tak  samo  dwudziestowieczni  naukowcy  uważali,  że  dziecko nienarodzo­
ne  nie  jest  czÅ‚owiekiem.  Jak  ustawy  norymberskie  wykluczaÅ‚y  poza   nawias  czÅ‚o­
wieczeÅ„stwa  Å»ydów,   tak  ustawy  aborcyjne  wykluczaÅ‚y  poza  ten nawias  najbar­
dziej  niewinnych  z  ludzi.  Za  ich  sprawÄ…  unicestwiono  setki milionów  ludzkich
istnieÅ„.  NajwiÄ™ksze  przerażenie  współczesnego  czÅ‚owieka  budzi fakt,  że  ten  gi­
gantyczny  mord,  który  dokonaÅ‚  siÄ™  w  majestacie  prawa,   nie wywoÅ‚aÅ‚  żadnych
wiÄ™kszych  protestów,  odbywaÅ‚  siÄ™  przy  zupeÅ‚nej  obojÄ™tnoÅ›ci spoÅ‚ecznej".
Laureat  literackiej  Nagrody  Nobla  z  2468  r.  Milos  Herbertović napisaÅ‚
gÅ‚oÅ›ny   wiersz   Biedny  chrzeÅ›cijanin  patrzy   na   klinikÄ™ aborcyjnÄ….   W   wywia­
dzie  dla  El  Pais  powiedziaÅ‚:  „Nie  mogÄ™  tego  zrozumieć  i przeżywam  to
jako  osobistÄ…  tragediÄ™  upodlenia  czÅ‚owieka.  Jak  m o ż n a  byÅ‚o wówczas
iść  na  karuzelÄ™  trzymajÄ…c  dziecko  za  rÄ™kÄ™,  kiedy  tuż  za  m u r e m  pracowaÅ‚y  fabryki
Å›mierci,  w  których  taÅ›mowo,  metodycznie  i  beznamiÄ™tnie  uÅ›miercano   m a s o w o
dzieci?  Jest  dla  mnie  absolutnie  niepojÄ™te  jak  m o ż n a  byÅ‚o żyć  w  XX  w.,  jak  moż­
na  byÅ‚o  normalnie  chodzić  po  ulicach,  spokojnie  spać,  jeżeli  w   tym  czasie  odby­
waÅ‚a  siÄ™  tak  potworna  zbrodnia?  Przecież  oni  nie  mieli usprawiedliwienia:  wyna­
lazek  ultrasonografu  pozbawiÅ‚  ich  alibi  niewiedzy.  Codziennie zapytujÄ™  siebie,  czy
ówczeÅ›ni  ludzie  mieli  sumienia,  i  codziennie  nie  znajdujÄ™ odpowiedzi".
Prezydent    USA   Aaron    Gold   w    swoim    przemówieniu inauguracyjnym
w  2469  r.  powiedziaÅ‚,  że  masowy  m o r d  aborcji  byÅ‚  najwiÄ™kszÄ…   zbrodniÄ…  w  dzie­
jach  ludzkoÅ›ci:  „Głównym  zadaniem  Stanów  Zjednoczonych  bÄ™dzie, aby  nigdy
w  historii  nie  powtórzyÅ‚a  siÄ™  p o d o b n a  potworność".
Z  kolei  inny  laureat  Nagrody  Nobla,  tym  razem  pokojowej, Arystoteles  Ko-
lakovsky  stwierdziÅ‚,  że  na  historiÄ™  ludzkoÅ›ci  w  ostatnich wiekach  należy  patrzeć
przez  pryzmat  aborcyjnego  ludobójstwa.  W  gÅ‚oÅ›nym  artykule  na Å‚amach  Watika-
ner  Allgemeine  Zeitung  stwierdziÅ‚:  „DziÅ›  wiemy,  że  odpowiedzialny   za  tÄ™  bezprece­
densowÄ…  rzeź  byÅ‚  zbrodniczy  system  demoliberalny.  To  jednak  nie   daje  odpowie­
dzi  na  pytanie,  jak  mogÅ‚o  do  tego  dojść.  Nie  daje  też odpowiedzi  na  pytanie,  jak
do  najwiÄ™kszej  zbrodni  w  dziejach  ludzkoÅ›ci,  do  wymordowania setek  milionów
niewinnych  dzieci,  mogÅ‚o  dojść  w  Europie  i  Ameryce,  czyli  w głównych  oÅ›rod­
kach   cywilizacji   chrzeÅ›cijaÅ„skiej".
Tekst  Kolakovskiego  wywoÅ‚aÅ‚  prawdziwÄ…  burzÄ™  prasowÄ…  na  t e m a t   odpowie­
dzialnoÅ›ci  KoÅ›cioÅ‚a  za  zbrodniÄ™  aborcji.  PublicyÅ›ci  katoliccy  z Osservatore  Romano
pisali  co  prawda,  że  KoÅ›ciół  wielokrotnie  przy  różnych  okazjach   potÄ™piaÅ‚  abor-
8
F R O N D A - 1 1 / 1 2 cjÄ™,   cytowali   przy   tym   fragmenty encyklik  Pawia  VI,  Jana   PawÅ‚a   II   czy  Piu­
sa  XXIII,  dwa  fakty,  wobec  których  okazywali  siÄ™  bezradni,  byÅ‚y   bezdyskusyjne:
najwiÄ™ksze  nasilenie  zbrodni  miaÅ‚o  miejsce  w  krajach chrzeÅ›cijaÅ„skich,  morder­
stwa  zaÅ›  dokonywane  byÅ‚y  rÄ™koma  chrzeÅ›cijan.  Nacisk  wywierany  na   KoÅ›ciół,  by
uznaÅ‚  również  swojÄ…  odpowiedzialność  za  ten  fakt,   zaowocowaÅ‚  d o k u m e n t e m
Stolicy   Apostolskiej   Aborcja   nie   ma   żadnego usprawiedliwienia   podpisanym   przez
papieża Jana  XXXVIII.
W  dokumencie  czytamy,  że  co  prawda  KoÅ›ciół  zawsze  ostro sprzeciwiaÅ‚  siÄ™
aborcji,   to  jednak   „w   Å›wiecie   chrzeÅ›cijaÅ„skim  —  lecz   nie w  KoÅ›ciele  jako   ta­
kim  —  zbyt  dÅ‚ugo  krążyÅ‚y  bÅ‚Ä™dne  i  niesprawiedliwe  interpretacje   nauki  chrzeÅ›ci­
jaÅ„skiej,  które  przyczyniÅ‚y  siÄ™  do  wzrostu  liczby  aborcji  oraz jej   coraz  wiÄ™kszej
akceptacji  wÅ›ród  chrzeÅ›cijan.  PrzyczyniÅ‚o  siÄ™  to  do  uÅ›pienia wielu  sumieÅ„,  dlate­
go  też,  kiedy  przez  Å›wiat  przetoczyÅ‚a  siÄ™  fala  aborcji, sprzeciw  ogromnej  liczby
chrzeÅ›cijan  wobec  tej  zbrodni  nie  byÅ‚  na  miarÄ™  tego,  czego ludzkość  mogÅ‚a  ocze­
kiwać  od  uczniów  Chrystusa".
D o k u m e n t  ten  nie  zakoÅ„czyÅ‚  jednak  dyskusji  na  t e m a t odpowiedzialnoÅ›ci
KoÅ›cioÅ‚a  za  najwiÄ™kszy  mord  w  dziejach. Już  kilka  dni  później skrytykowaÅ‚  go  re­
daktor    naczelny   katolickiego   pisma   Powszechniak    Tygodniowy    Georg    Schrank:
„ZauważyÅ‚em  w  dokumencie  tendencjÄ™  do  pewnych  uników.  Użyto  w  n i m  mia­
nowicie   formuÅ‚y,   wedle   której   korzenie   postawy   proaborcyjnej    znajdujÄ…   siÄ™
w  Å›rodowisku   chrzeÅ›cijaÅ„skim,   w  Å›wiecie   chrzeÅ›cijaÅ„skim,   nie   zaÅ›  w  KoÅ›ciele.
Budzi  to  moje  wÄ…tpliwoÅ›ci,  bo  przecież  w  ludzkim  wymiarze KoÅ›cioÅ‚a  takich  ko­
rzeni  doszukać  siÄ™,  niestety,  można.  To  przecież  ludzie,  którzy   byli  ochrzczeni,
którzy  chodzili  do  koÅ›cioÅ‚a,  którzy  uważali  siÄ™  za  katolików, dokonali  tych  prze­
rażajÄ…cych  zbrodni.  CzujÄ™  konieczność  przyznania  siÄ™  do  tych  win".

   „Wiek  XX  byÅ‚  stuleciem  niespotykanego  w  dziejach barbarzyÅ„stwa,  pozosta­
wiÅ‚  po  sobie   130  milionów  ofiar  totalitaryzmów  oraz  kilka  razy   tyle  ofiar  abor­
cji  —   pisaÅ‚   wybitny   historyk   Ilja   Baum   na   Å‚amach   La Reppublica.   „Ciemnota
i  okrucieÅ„stwo  ówczesnych  ludzi  byÅ‚y  porażajÄ…ce.  Jak szesnastowieczne  autory­
tety  naukowe  Oxfordu  i  Salamanki  odmawiaÅ‚y  Murzynom  prawa nazywania  ich
ludźmi,  tak  samo  dwudziestowieczni  naukowcy  uważali,  że  dziecko nienarodzo­
ne  nie  jest  czÅ‚owiekiem.  Jak  ustawy  norymberskie  wykluczaÅ‚y  poza   nawias  czÅ‚o­
wieczeÅ„stwa  Å»ydów,   tak  ustawy  aborcyjne  wykluczaÅ‚y  poza  ten nawias  najbar­
dziej  niewinnych  z  ludzi.  Za  ich  sprawÄ…  unicestwiono  setki milionów  ludzkich
istnieÅ„.  NajwiÄ™ksze  przerażenie  współczesnego  czÅ‚owieka  budzi fakt,  że  ten  gi­
gantyczny  mord,  który  dokonaÅ‚  siÄ™  w  majestacie  prawa,   nie wywoÅ‚aÅ‚  żadnych
wiÄ™kszych  protestów,  odbywaÅ‚  siÄ™  przy  zupeÅ‚nej  obojÄ™tnoÅ›ci spoÅ‚ecznej".
Laureat  literackiej  Nagrody  Nobla  z  2468  r.  Milos  Herbertović napisaÅ‚
gÅ‚oÅ›ny   wiersz   Biedny  chrzeÅ›cijanin  patrzy   na   klinikÄ™ aborcyjnÄ….   W   wywia­
dzie  dla  El  Pais  powiedziaÅ‚:  „Nie  mogÄ™  tego  zrozumieć  i przeżywam  to
jako  osobistÄ…  tragediÄ™  upodlenia  czÅ‚owieka.  Jak  m o ż n a  byÅ‚o wówczas
iść  na  karuzelÄ™  trzymajÄ…c  dziecko  za  rÄ™kÄ™,  kiedy  tuż  za  m u r e m  pracowaÅ‚y  fabryki
Å›mierci,  w  których  taÅ›mowo,  metodycznie  i  beznamiÄ™tnie  uÅ›miercano   m a s o w o
dzieci?  Jest  dla  mnie  absolutnie  niepojÄ™te  jak  m o ż n a  byÅ‚o żyć  w  XX  w.,  jak  moż­
na  byÅ‚o  normalnie  chodzić  po  ulicach,  spokojnie  spać,  jeżeli  w   tym  czasie  odby­
waÅ‚a  siÄ™  tak  potworna  zbrodnia?  Przecież  oni  nie  mieli usprawiedliwienia:  wyna­
lazek  ultrasonografu  pozbawiÅ‚  ich  alibi  niewiedzy.  Codziennie zapytujÄ™  siebie,  czy
ówczeÅ›ni  ludzie  mieli  sumienia,  i  codziennie  nie  znajdujÄ™ odpowiedzi".
Prezydent    USA   Aaron    Gold   w    swoim    przemówieniu inauguracyjnym
w  2469  r.  powiedziaÅ‚,  że  masowy  m o r d  aborcji  byÅ‚  najwiÄ™kszÄ…   zbrodniÄ…  w  dzie­
jach  ludzkoÅ›ci:  „Głównym  zadaniem  Stanów  Zjednoczonych  bÄ™dzie, aby  nigdy
w  historii  nie  powtórzyÅ‚a  siÄ™  p o d o b n a  potworność".
Z  kolei  inny  laureat  Nagrody  Nobla,  tym  razem  pokojowej, Arystoteles  Ko-
lakovsky  stwierdziÅ‚,  że  na  historiÄ™  ludzkoÅ›ci  w  ostatnich wiekach  należy  patrzeć
przez  pryzmat  aborcyjnego  ludobójstwa.  W  gÅ‚oÅ›nym  artykule  na Å‚amach  Watika-
ner  Allgemeine  Zeitung  stwierdziÅ‚:  „DziÅ›  wiemy,  że  odpowiedzialny   za  tÄ™  bezprece­
densowÄ…  rzeź  byÅ‚  zbrodniczy  system  demoliberalny.  To  jednak  nie   daje  odpowie­
dzi  na  pytanie,  jak  mogÅ‚o  do  tego  dojść.  Nie  daje  też odpowiedzi  na  pytanie,  jak
do  najwiÄ™kszej  zbrodni  w  dziejach  ludzkoÅ›ci,  do  wymordowania setek  milionów
niewinnych  dzieci,  mogÅ‚o  dojść  w  Europie  i  Ameryce,  czyli  w głównych  oÅ›rod­
kach   cywilizacji   chrzeÅ›cijaÅ„skiej".
Tekst  Kolakovskiego  wywoÅ‚aÅ‚  prawdziwÄ…  burzÄ™  prasowÄ…  na  t e m a t   odpowie­
dzialnoÅ›ci  KoÅ›cioÅ‚a  za  zbrodniÄ™  aborcji.  PublicyÅ›ci  katoliccy  z Osservatore  Romano
pisali  co  prawda,  że  KoÅ›ciół  wielokrotnie  przy  różnych  okazjach   potÄ™piaÅ‚  abor-
8
F R O N D A - 1 1 / 1 2 cjÄ™,   cytowali   przy   tym   fragmenty encyklik  Pawia  VI,  Jana   PawÅ‚a   II   czy  Piu­
sa  XXIII,  dwa  fakty,  wobec  których  okazywali  siÄ™  bezradni,  byÅ‚y   bezdyskusyjne:
najwiÄ™ksze  nasilenie  zbrodni  miaÅ‚o  miejsce  w  krajach chrzeÅ›cijaÅ„skich,  morder­
stwa  zaÅ›  dokonywane  byÅ‚y  rÄ™koma  chrzeÅ›cijan.  Nacisk  wywierany  na   KoÅ›ciół,  by
uznaÅ‚  również  swojÄ…  odpowiedzialność  za  ten  fakt,   zaowocowaÅ‚  d o k u m e n t e m
Stolicy   Apostolskiej   Aborcja   nie   ma   żadnego usprawiedliwienia   podpisanym   przez
papieża Jana  XXXVIII.
W  dokumencie  czytamy,  że  co  prawda  KoÅ›ciół  zawsze  ostro sprzeciwiaÅ‚  siÄ™
aborcji,   to  jednak   „w   Å›wiecie   chrzeÅ›cijaÅ„skim  —  lecz   nie w  KoÅ›ciele  jako   ta­
kim  —  zbyt  dÅ‚ugo  krążyÅ‚y  bÅ‚Ä™dne  i  niesprawiedliwe  interpretacje   nauki  chrzeÅ›ci­
jaÅ„skiej,  które  przyczyniÅ‚y  siÄ™  do  wzrostu  liczby  aborcji  oraz jej   coraz  wiÄ™kszej
akceptacji  wÅ›ród  chrzeÅ›cijan.  PrzyczyniÅ‚o  siÄ™  to  do  uÅ›pienia wielu  sumieÅ„,  dlate­
go  też,  kiedy  przez  Å›wiat  przetoczyÅ‚a  siÄ™  fala  aborcji, sprzeciw  ogromnej  liczby
chrzeÅ›cijan  wobec  tej  zbrodni  nie  byÅ‚  na  miarÄ™  tego,  czego ludzkość  mogÅ‚a  ocze­
kiwać  od  uczniów  Chrystusa".
D o k u m e n t  ten  nie  zakoÅ„czyÅ‚  jednak  dyskusji  na  t e m a t odpowiedzialnoÅ›ci
KoÅ›cioÅ‚a  za  najwiÄ™kszy  mord  w  dziejach. Już  kilka  dni  później skrytykowaÅ‚  go  re­
daktor    naczelny   katolickiego   pisma   Powszechniak    Tygodniowy    Georg    Schrank:
„ZauważyÅ‚em  w  dokumencie  tendencjÄ™  do  pewnych  uników.  Użyto  w  n i m  mia­
nowicie   formuÅ‚y,   wedle   której   korzenie   postawy   proaborcyjnej    znajdujÄ…   siÄ™
w  Å›rodowisku   chrzeÅ›cijaÅ„skim,   w  Å›wiecie   chrzeÅ›cijaÅ„skim,   nie   zaÅ›  w  KoÅ›ciele.
Budzi  to  moje  wÄ…tpliwoÅ›ci,  bo  przecież  w  ludzkim  wymiarze KoÅ›cioÅ‚a  takich  ko­
rzeni  doszukać  siÄ™,  niestety,  można.  To  przecież  ludzie,  którzy   byli  ochrzczeni,
którzy  chodzili  do  koÅ›cioÅ‚a,  którzy  uważali  siÄ™  za  katolików, dokonali  tych  prze­
rażajÄ…cych  zbrodni.  CzujÄ™  konieczność  przyznania  siÄ™  do  tych  win".
  Również  inni  publicyÅ›ci  katoliccy  pisali  o  niejednoznacznoÅ›ci posta­
wy   KoÅ›cioÅ‚a.   Na  przykÅ‚ad   Martin   Kalvin   King   w   Washington    Post
zwracaÅ‚  uwagÄ™,  że  z  jednej  strony Jan  PaweÅ‚  II  krytykowaÅ‚  aborcjÄ™,
ale   z   drugiej  —   spotykaÅ‚   siÄ™   i  uÅ›ciskaÅ‚   rÄ™kÄ™   Billowi Clintonowi,
który  rozszerzyÅ‚  zakres  prawnego  dokonywania  m o r d ó w  na dzieciach  powyżej
trzeciego  miesiÄ…ca  życia  pÅ‚odowego.
Sedno   zagadnienia  poruszyÅ‚,   jak   siÄ™   zdaje,   katolicki   pisarz    holenderski
Eugen  van  d e n  Braaten,  piszÄ…c  na  Å‚ a m a c h  New  York  Timesa:    „ P r o b l e m e m  jest
nie  tyle  bezpoÅ›rednie  poparcie  dla  dokonywania  aborcji,   czego  w   oficjalnych
d o k u m e n t a c h  koÅ›cielnych  nie  znajdziemy,  ile  poparcie  dla   s y s t e m u  demolibe-
ralnego,    który   okazaÅ‚    siÄ™    najbardziej    zbrodniczym   w dziejach   ludzkoÅ›ci.
KoÅ›ciół,  zamiast  peÅ‚nić  swojÄ…  p o n a d c z a s o w Ä…  misjÄ™, zwiÄ…zaÅ‚  siÄ™  zbytnio  z  okre­
Å›lonym   ustrojem   spoÅ‚ecznym.  Jak   w   Å›redniowieczu   d u ż a część   d u c h o w i e Å„ ­
stwa   zwiÄ…zaÅ‚a   siÄ™   z  feudalizmem,   tak   w   epoce   p o s t m o d e r n i z m u   nastÄ…piÅ‚o
LATO    1 9 9 8  9 p o d o b n e   zwiÄ…zanie   siÄ™    z  d e m o l i b e r a l i z m e m .    Kler,    zamiast   p r z e p o w i a d a ć
Chrystusa,  zaczÄ…Å‚  gÅ‚osić  dialog,  tolerancjÄ™,  o t w a r t o Å› ć ,  h u m a n i z m  oraz  inne
ideaÅ‚y  demoliberalne".
Jako  przykÅ‚ad  takiego  zwiÄ…zku  van  den  Braaten  podaje  przypadek popular­
nego  w  XX  stuleciu  kaznodziei  ks.  Josepha  Klischnera,  który atakowaÅ‚  swoich
współbraci  za  to,  że  mówiÄ…:  „Demokracja  —  tak,  ale...",  podczas   gdy  powinni
mówić  bezwarunkowo:  „Demokracja  —  tak".  Zdaniem  holenderskiego pisarza,
„udzielanie  demoliberalizmowi  absolutnego  poparcia,   bez  stawiania   jakichkol­
wiek  warunków,  oznacza  zgodÄ™  na  wszystko,  co  t e n  system niesie:  na  eutanazjÄ™,
aborcjÄ™,  powszechnÄ…  antykoncepcjÄ™  itd.".
Jak  m o ż n a  siÄ™  byÅ‚o  spodziewać,   apel  papieża  Jana  XXXVIII,   aby  KoÅ›ciół
u  progu  XXV  w.  chrzeÅ›cijaÅ„stwa  dokonaÅ‚  rachunku  sumienia, wzbudziÅ‚  ożywio­
ne  dyskusje,  czy  KoÅ›ciół  wyrazi  skruchÄ™  i  publicznie  przyzna siÄ™  do  współucze­
stnictwa  w  grzechu  aborcyjnego  ludobójstwa.
Kiedy  czytaÅ‚em  te  wszystkie  doniesienia,  mojÄ…  uwagÄ™  przykuÅ‚a idea  publicz­
nych  przeprosin  KoÅ›cioÅ‚a.  Nigdzie  nie  m o g Å‚ e m  natknąć  siÄ™  na   informacjÄ™,  gdzie
i  kiedy  narodziÅ‚a  siÄ™  idea  takiej  oficjalnej  ekspiacji.  U m ó w i Å‚ e m  siÄ™  wiÄ™c  na  roz­
mowÄ™  z  doÅ›wiadczonym  irlandzkim  teologiem  Patrykiem  McMartinem.
„IdeaÅ‚em  każdego  chrzeÅ›cijanina  jest  naÅ›ladować  swego  Mistrza, Jezusa
Chrystusa"  —  zaczÄ…Å‚  bez  zbÄ™dnych  wstÄ™pów  McMartin.  „Ewangelia  nie
zostawia  n a m  ani  jednego  Å›wiadectwa,  mówiÄ…cego  o  tym,  że Chrystus
przepraszaÅ‚  kogokolwiek  za cokolwiek:  ani  za  swoje  osobiste czyny,  ani  za
zbrodnie  popeÅ‚nione  niegdyÅ›  przez  jego  przodków  Izraelitów  na narodach  kananej-
skich,  choć  można  przecież  wyobrazić  sobie,  że  miaÅ‚  za  co przepraszać.  Jak  pisze
Wulgata,  Å»ydzi wymordowali  caÅ‚y naród Ammonitów.  Zmasakrowali  ich, a ciaÅ‚a spa­
lili  w  ceglanych  piecach.  Otóż  Chrystus  nie  mógÅ‚  przebaczać  za   winy  swoich  przod­
ków,  ponieważ  to  byÅ‚y  ich  winy,  a  nie Jego.  Nie  mógÅ‚  zaÅ› przepraszać  za  swoje  grze­
chy,  ponieważ  ich  nie  miaÅ‚.  KoÅ›ciół,  jako  mistyczne  CiaÅ‚o Chrystusa,  jest  również
bezgrzeszny.  Grzeszni  sÄ…  natomiast  ludzie  KoÅ›cioÅ‚a.  Chrystus wiedziaÅ‚  o  tym  dosko­
nale,  dlatego  ustanowiÅ‚  sakrament  pokuty  i pojednania.  Intymność tego  sakramen­
tu,  unikanie  publicznej  manifestacji,  wynika  wÅ‚aÅ›nie  z podkreÅ›lenia,  że  to,  co  jest
jego  istotÄ…,  czyli  wyznanie  grzechów,  nie  dotyczy  KoÅ›cioÅ‚a jako takiego,  lecz  tylko  in­
dywidualnego  grzesznika.   Prawdziwa  pokuta  nie  jest  możliwa  bez osobistego  na­
wrócenia,  bez  indywidualnego  jednostkowego  przeżycia,  bez  tego wszystkiego,  co
rozgrywa  siÄ™  w  gÅ‚Ä™bi  duszy,  w  zakamarkach  sumienia.  Å»adne kolektywne  publiczne
przeprosiny  nie  sÄ…  w  stanie  dokonać  oczyszczenia  ludzkiego wnÄ™trza.  SÄ…  tylko  ge­
stem  odwoÅ‚ujÄ…cym  siÄ™  do  laickiej  mentalnoÅ›ci,  ale  nie  majÄ…  mocy   sakramentalnej,
przemieniajÄ…cej  czÅ‚owieka.  Jest  symptomatyczne,  że  w  XX  w. kryzys  instytucji  spo­
wiedzi  zbiegÅ‚  siÄ™  w  czasie  z pojawieniem  siÄ™  publicznych przeprosin  KoÅ›cioÅ‚a za grze-
  chy  przeszÅ‚oÅ›ci.  Ludzie  nie  chcieli  już  wyznawać  wÅ‚asnych grzechów  przed  Bo­
giem,  odczuwali  za  to  potrzebÄ™  wyznawania  grzechów  innych  ludzi   przed  szerokÄ…
publicznością".

   CaÅ‚ość w 11-12 nr. Frondy

Data: 2012-11-09 16:33:47
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
in napisa³:

Frondy

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/29407_4445006456672_811574780_n.jpg

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do ¿ycia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 20:07:22
Autor: mkarwan
zarodki
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:k7j803$98v$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywaj±cego siê za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-09 18:45:59
Autor: Przemys³aw M.
zarodki
Dnia Fri, 9 Nov 2012 15:02:02 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Rodzice niepe³nosprawnych dzieci ka¿dego dnia przekonuj± siê, jak okrutni
potrafi± byæ ludzie. Nie tylko pozostaj± obojêtni i nie pomagaj± osobom,
które tego potrzebuj±, ale czasami bezmy¶lnie komentuj± cudz± chorobê lub
niepe³nosprawno¶æ. Z takim traktowaniem spotyka siê na co dzieñ Mariola
Raczkowska, babcia niepe³nosprawnych bli¼niaczek.

Do koga ta Mariola ma pretensje? Gdzie mia³a g³owê kiedy zdecydowa³a siê na
ich poczêcie? --

http://tiny.pl/hlh7v

Data: 2012-11-09 18:49:13
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
Przemys³aw M. napisa³:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 15:02:02 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Rodzice niepe³nosprawnych dzieci ka¿dego dnia przekonuj± siê, jak okrutni
potrafi± byæ ludzie. Nie tylko pozostaj± obojêtni i nie pomagaj± osobom,
które tego potrzebuj±, ale czasami bezmy¶lnie komentuj± cudz± chorobê lub
niepe³nosprawno¶æ. Z takim traktowaniem spotyka siê na co dzieñ Mariola
Raczkowska, babcia niepe³nosprawnych bli¼niaczek.

Do koga ta Mariola ma pretensje? Gdzie mia³a g³owê kiedy zdecydowa³a siê na
ich poczêcie?

A choæby do tych którym sumienie nie pozwoli³o przeprowadziæ badañ
prenatalnych a nastêpnie usun±æ wadliw± ci±¿ê.

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do ¿ycia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 19:04:28
Autor: Klin
zarodki
W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choćby do tych którym sumienie nie pozwoliło przeprowadzić badań
prenatalnych a następnie usunąć wadliwą ciążę.

   Sam masz wadliwy mózg szkoda, że nie ma metod prenatalnych
   by to okreÅ›lić i na czas pozbywać siÄ™ takich osobników.

Data: 2012-11-09 19:06:42
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
in napisa³:

W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choæby do tych którym sumienie nie pozwoli³o przeprowadziæ badañ
prenatalnych a nastêpnie usun±æ wadliw± ci±¿ê.

   Sam masz wadliwy mózg

A co powinno siê zrobiæ z tymi co maj± wadliwe mózgi, ale ju¿ siê urodzili?


--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do ¿ycia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 19:37:29
Autor: Klin
zarodki
W dniu 2012-11-09 19:06, Grzegorz Z. pisze:
in napisał:

W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choćby do tych którym sumienie nie pozwoliło przeprowadzić badań
prenatalnych a następnie usunąć wadliwą ciążę.

    Sam masz wadliwy mózg

A co powinno się zrobić z tymi co mają wadliwe mózgi, ale już się urodzili?


   Czym prÄ™dzej rehabilitować - jeÅ›li już stamtÄ…d nie nadajesz to siÄ™
   zgÅ‚oÅ› jeszcze nic straconego.

    http://www.spsk1.szn.pl/pl/km.html

Data: 2012-11-09 19:50:24
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
in napisa³:

W dniu 2012-11-09 19:06, Grzegorz Z. pisze:
in napisa³:

W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choæby do tych którym sumienie nie pozwoli³o przeprowadziæ badañ
prenatalnych a nastêpnie usun±æ wadliw± ci±¿ê.

    Sam masz wadliwy mózg

A co powinno siê zrobiæ z tymi co maj± wadliwe mózgi, ale ju¿ siê urodzili?


   Czym prêdzej rehabilitowaæ - je¶li ju¿ stamt±d nie nadajesz to siê
   zg³o¶ jeszcze nic straconego.

A nie lepiej aborcja postnatalna? Tak jak na przyk³ad w przypadku tego
klechy co to nie chcia³ mieæ dzieci, ale za to lubi³ s³uchaæ muzyki.

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do ¿ycia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 19:57:50
Autor: Klin
zarodki

W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choćby do tych którym sumienie nie pozwoliło przeprowadzić badań
prenatalnych a następnie usunąć wadliwą ciążę.

     Sam masz wadliwy mózg

A co powinno się zrobić z tymi co mają wadliwe mózgi, ale już się urodzili?


    Czym prÄ™dzej rehabilitować - jeÅ›li już stamtÄ…d nie nadajesz to siÄ™
    zgÅ‚oÅ› jeszcze nic straconego.

A nie lepiej aborcja postnatalna?

    Jak już mówiÅ‚em PawÅ‚owi jestem tu w rozterce, może on coÅ› doradzi.

Data: 2012-11-09 20:03:30
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
in napisa³:

W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choæby do tych którym sumienie nie pozwoli³o przeprowadziæ badañ
prenatalnych a nastêpnie usun±æ wadliw± ci±¿ê.

     Sam masz wadliwy mózg

A co powinno siê zrobiæ z tymi co maj± wadliwe mózgi, ale ju¿ siê urodzili?


    Czym prêdzej rehabilitowaæ - je¶li ju¿ stamt±d nie nadajesz to siê
    zg³o¶ jeszcze nic straconego.

A nie lepiej aborcja postnatalna?

    Jak ju¿ mówi³em Paw³owi jestem tu w rozterce, mo¿e on co¶ doradzi.

Ksiê¿a kat. stosuj± aborcjê postnataln±, nie do pomy¶lenia jest by "dobre
drzewo rodzi³o z³e owoce". --
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do ¿ycia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 20:05:02
Autor: u2
zarodki
W dniu 2012-11-09 19:57, Klin > pisze:

W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choæby do tych którym sumienie nie pozwoli³o przeprowadziæ badañ
prenatalnych a nastêpnie usun±æ wadliw± ci±¿ê.

     Sam masz wadliwy mózg

A co powinno siê zrobiæ z tymi co maj± wadliwe mózgi, ale ju¿ siê
urodzili?


    Czym prêdzej rehabilitowaæ - je¶li ju¿ stamt±d nie nadajesz to siê
    zg³o¶ jeszcze nic straconego.

A nie lepiej aborcja postnatalna?

   Jak ju¿ mówi³em Paw³owi jestem tu w rozterce, mo¿e on co¶ doradzi.



Gdybys uzywal KF to bys wiedzial co zrobic :-)

Data: 2012-11-09 20:06:33
Autor: mkarwan
zarodki
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:k7jjaf$o87$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywaj±cego siê za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-09 20:06:20
Autor: mkarwan
zarodki
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:k7jgo3$67b$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywaj±cego siê za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-09 19:41:04
Autor: Paweł
zarodki
W dniu 09.11.2012 19:04, Klin > pisze:
W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choćby do tych którym sumienie nie pozwoliło przeprowadzić badań
prenatalnych a następnie usunąć wadliwą ciążę.

   Sam masz wadliwy mózg szkoda, że nie ma metod prenatalnych
   by to okreÅ›lić i na czas pozbywać siÄ™ takich osobników.

zdecyduj siÄ™ klinie, aborcja to zuooo czy nie
--
paweł

Data: 2012-11-09 19:45:39
Autor: Klin
zarodki
W dniu 2012-11-09 19:41, Paweł pisze:
W dniu 09.11.2012 19:04, Klin > pisze:
W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choćby do tych którym sumienie nie pozwoliło przeprowadzić badań
prenatalnych a następnie usunąć wadliwą ciążę.

   Sam masz wadliwy mózg szkoda, że nie ma metod prenatalnych
   by to okreÅ›lić i na czas pozbywać siÄ™ takich osobników.

zdecyduj siÄ™ klinie, aborcja to zuooo czy nie


   Może coÅ› tu doradzisz sam jestem w tym przypadku w rozterce.

Data: 2012-11-09 21:03:57
Autor: Paweł
zarodki
W dniu 09.11.2012 19:45, Klin > pisze:
W dniu 2012-11-09 19:41, Paweł pisze:
W dniu 09.11.2012 19:04, Klin > pisze:
W dniu 2012-11-09 18:49, Grzegorz Z. pisze:
A choćby do tych którym sumienie nie pozwoliło przeprowadzić badań
prenatalnych a następnie usunąć wadliwą ciążę.

   Sam masz wadliwy mózg szkoda, że nie ma metod prenatalnych
   by to okreÅ›lić i na czas pozbywać siÄ™ takich osobników.

zdecyduj siÄ™ klinie, aborcja to zuooo czy nie


   Może coÅ› tu doradzisz sam jestem w tym przypadku w rozterce.

poradź się swojej świętej księgi

--
paweł

Data: 2012-11-09 21:20:12
Autor: Klin
zarodki
W dniu 2012-11-09 21:03, Paweł pisze:
>>>>> Grzegorz Z nasmrodził:
A choćby do tych którym sumienie nie pozwoliło przeprowadzić badań
prenatalnych a następnie usunąć wadliwą ciążę.

   Sam masz wadliwy mózg szkoda, że nie ma metod prenatalnych
   by to okreÅ›lić i na czas pozbywać siÄ™ takich osobników.

zdecyduj siÄ™ klinie, aborcja to zuooo czy nie


   Może coÅ› tu doradzisz sam jestem w tym przypadku w rozterce.

poradź się swojej świętej księgi

   Jak trwoga to do Boga - tacy to z was ateiÅ›ci.

Data: 2012-11-09 21:28:41
Autor: Paweł
zarodki
W dniu 09.11.2012 21:20, Klin > pisze:
W dniu 2012-11-09 21:03, Paweł pisze:
 >>>>> Grzegorz Z nasmrodziÅ‚:
A choćby do tych którym sumienie nie pozwoliło przeprowadzić badań
prenatalnych a następnie usunąć wadliwą ciążę.

   Sam masz wadliwy mózg szkoda, że nie ma metod prenatalnych
   by to okreÅ›lić i na czas pozbywać siÄ™ takich osobników.

zdecyduj siÄ™ klinie, aborcja to zuooo czy nie


   Może coÅ› tu doradzisz sam jestem w tym przypadku w rozterce.

poradź się swojej świętej księgi

   Jak trwoga to do Boga - tacy to z was ateiÅ›ci.

? coś ci się pomyliło. piszesz do siebie per 'wy'?

--
paweł

Data: 2012-11-09 21:30:17
Autor: u2
zarodki
W dniu 2012-11-09 21:28, Pawe³ pisze:
   Jak trwoga to do Boga - tacy to z was atei¶ci.

? co¶ ci siê pomyli³o. piszesz do siebie per 'wy'?

Nie tylko ty wystepujesz w tej "dyskusji".

Data: 2012-11-09 19:06:27
Autor: Przemys³aw M.
zarodki
Dnia Fri, 9 Nov 2012 18:49:13 +0100, Grzegorz Z. napisaù(a):

Przemysùaw M. napisaù:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 15:02:02 +0100, Grzegorz Z. napisaù(a):

Rodzice niepeùnosprawnych dzieci kaýdego dnia przekonujà siæ, jak okrutni
potrafià byã ludzie. Nie tylko pozostajà obojætni i nie pomagajà osobom,
które tego potrzebujà, ale czasami bezmyúlnie komentujà cudzà chorobæ lub
niepeùnosprawnoúã. Z takim traktowaniem spotyka siæ na co dzieñ Mariola
Raczkowska, babcia niepeùnosprawnych bliêniaczek.

Do koga ta Mariola ma pretensje? Gdzie miaùa gùowæ kiedy zdecydowaùa siæ na
ich poczæcie?

A choãby do tych którym sumienie nie pozwoliùo przeprowadziã badañ
prenatalnych a nastæpnie usunàã wadliwà ciàýæ.

Masz racjæ ale czy nie odnosisz wraýenia, ýe te biedne mamuúki dymajà siæ
bez opamiætania, a póêniej zostawiajà dzieciaki na pañstwowej opiece?

--

¥Musimy pamiætaã, ýe aby zwyciæýyã, trzeba pamiætaã o maksymie
 Józefa Piùsudskiego  zwyciæýyã i spoczàã na laurach to klæska, byã
 zwyciæýonym, a nie ulec to zwyciæstwo¡  - powiedziaù Jarosùaw Kaczyñski.

Data: 2012-11-09 19:06:42
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
Przemys³aw M. napisa³:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 18:49:13 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Przemys³aw M. napisa³:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 15:02:02 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Rodzice niepe³nosprawnych dzieci ka¿dego dnia przekonuj± siê, jak okrutni
potrafi± byæ ludzie. Nie tylko pozostaj± obojêtni i nie pomagaj± osobom,
które tego potrzebuj±, ale czasami bezmy¶lnie komentuj± cudz± chorobê lub
niepe³nosprawno¶æ. Z takim traktowaniem spotyka siê na co dzieñ Mariola
Raczkowska, babcia niepe³nosprawnych bli¼niaczek.

Do koga ta Mariola ma pretensje? Gdzie mia³a g³owê kiedy zdecydowa³a siê na
ich poczêcie?

A choæby do tych którym sumienie nie pozwoli³o przeprowadziæ badañ
prenatalnych a nastêpnie usun±æ wadliw± ci±¿ê.

Masz racjê ale czy nie odnosisz wra¿enia, ¿e te biedne mamu¶ki dymaj± siê
bez opamiêtania, a pó¼niej zostawiaj± dzieciaki na pañstwowej opiece?

A czym siê ró¿ni± od tzw. "wózkowych" których dzieci przymieraj± g³odem,
chodz± brudne i obdarte, a mamusie chlej± za zasi³ki?

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do ¿ycia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 19:11:36
Autor: Przemys³aw M.
zarodki
Dnia Fri, 9 Nov 2012 19:06:42 +0100, Grzegorz Z. napisaù(a):

Przemysùaw M. napisaù:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 18:49:13 +0100, Grzegorz Z. napisaù(a):

Przemysùaw M. napisaù:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 15:02:02 +0100, Grzegorz Z. napisaù(a):

Rodzice niepeùnosprawnych dzieci kaýdego dnia przekonujà siæ, jak okrutni
potrafià byã ludzie. Nie tylko pozostajà obojætni i nie pomagajà osobom,
które tego potrzebujà, ale czasami bezmyúlnie komentujà cudzà chorobæ lub
niepeùnosprawnoúã. Z takim traktowaniem spotyka siæ na co dzieñ Mariola
Raczkowska, babcia niepeùnosprawnych bliêniaczek.

Do koga ta Mariola ma pretensje? Gdzie miaùa gùowæ kiedy zdecydowaùa siæ na
ich poczæcie?

A choãby do tych którym sumienie nie pozwoliùo przeprowadziã badañ
prenatalnych a nastæpnie usunàã wadliwà ciàýæ.

Masz racjæ ale czy nie odnosisz wraýenia, ýe te biedne mamuúki dymajà siæ
bez opamiætania, a póêniej zostawiajà dzieciaki na pañstwowej opiece?

A czym siæ róýnià od tzw. "wózkowych" których dzieci przymierajà gùodem,
chodzà brudne i obdarte, a mamusie chlejà za zasiùki?

Niczym. Jedne i drugie ýebrzà na ulicach i wyciàgajà ùapy po pieniàdze z
budýetu. Proponujesz masowà sterylizacjæ?

--

¥Musimy pamiætaã, ýe aby zwyciæýyã, trzeba pamiætaã o maksymie
 Józefa Piùsudskiego  zwyciæýyã i spoczàã na laurach to klæska, byã
 zwyciæýonym, a nie ulec to zwyciæstwo¡  - powiedziaù Jarosùaw Kaczyñski.

Data: 2012-11-09 19:11:04
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
Przemys³aw M. napisa³:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 19:06:42 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Przemys³aw M. napisa³:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 18:49:13 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Przemys³aw M. napisa³:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 15:02:02 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Rodzice niepe³nosprawnych dzieci ka¿dego dnia przekonuj± siê, jak okrutni
potrafi± byæ ludzie. Nie tylko pozostaj± obojêtni i nie pomagaj± osobom,
które tego potrzebuj±, ale czasami bezmy¶lnie komentuj± cudz± chorobê lub
niepe³nosprawno¶æ. Z takim traktowaniem spotyka siê na co dzieñ Mariola
Raczkowska, babcia niepe³nosprawnych bli¼niaczek.

Do koga ta Mariola ma pretensje? Gdzie mia³a g³owê kiedy zdecydowa³a siê na
ich poczêcie?

A choæby do tych którym sumienie nie pozwoli³o przeprowadziæ badañ
prenatalnych a nastêpnie usun±æ wadliw± ci±¿ê.

Masz racjê ale czy nie odnosisz wra¿enia, ¿e te biedne mamu¶ki dymaj± siê
bez opamiêtania, a pó¼niej zostawiaj± dzieciaki na pañstwowej opiece?

A czym siê ró¿ni± od tzw. "wózkowych" których dzieci przymieraj± g³odem,
chodz± brudne i obdarte, a mamusie chlej± za zasi³ki?

Niczym. Jedne i drugie ¿ebrz± na ulicach i wyci±gaj± ³apy po pieni±dze z
bud¿etu. Proponujesz masow± sterylizacjê?

Na pocz±tek wystarczy sterylizacja na ¿yczenie. By nie u³atwiaæ wózkowym
procederu.

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do ¿ycia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 20:06:57
Autor: mkarwan
zarodki
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:k7jh8m$9oc$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywaj±cego siê za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-09 20:06:46
Autor: mkarwan
zarodki
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:k7jgpr$7h4$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywaj±cego siê za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-09 19:42:39
Autor: Paweù
zarodki
W dniu 09.11.2012 19:06, Przemysùaw M. pisze:
Dnia Fri, 9 Nov 2012 18:49:13 +0100, Grzegorz Z. napisaù(a):

Przemysùaw M. napisaù:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 15:02:02 +0100, Grzegorz Z. napisaù(a):

Rodzice niepeùnosprawnych dzieci kaýdego dnia przekonujà siæ, jak okrutni
potrafià byã ludzie. Nie tylko pozostajà obojætni i nie pomagajà osobom,
które tego potrzebujà, ale czasami bezmyúlnie komentujà cudzà chorobæ lub
niepeùnosprawnoúã. Z takim traktowaniem spotyka siæ na co dzieñ Mariola
Raczkowska, babcia niepeùnosprawnych bliêniaczek.

Do koga ta Mariola ma pretensje? Gdzie miaùa gùowæ kiedy zdecydowaùa siæ na
ich poczæcie?

A choãby do tych którym sumienie nie pozwoliùo przeprowadziã badañ
prenatalnych a nastæpnie usunàã wadliwà ciàýæ.

Masz racjæ ale czy nie odnosisz wraýenia, ýe te biedne mamuúki dymajà siæ
bez opamiætania, a póêniej zostawiajà dzieciaki na pañstwowej opiece?

Mariola to babcia, nie mamuúka. i nie mam takiego wraýenia. to musi byã smutne ýycie, widzieã w kaýdej kobiecie dziwkæ.

--
paweù

Data: 2012-11-09 19:50:24
Autor: Grzegorz Z.
zarodki
Pawe³ napisa³:

W dniu 09.11.2012 19:06, Przemys³aw M. pisze:
Dnia Fri, 9 Nov 2012 18:49:13 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Przemys³aw M. napisa³:

Dnia Fri, 9 Nov 2012 15:02:02 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Rodzice niepe³nosprawnych dzieci ka¿dego dnia przekonuj± siê, jak okrutni
potrafi± byæ ludzie. Nie tylko pozostaj± obojêtni i nie pomagaj± osobom,
które tego potrzebuj±, ale czasami bezmy¶lnie komentuj± cudz± chorobê lub
niepe³nosprawno¶æ. Z takim traktowaniem spotyka siê na co dzieñ Mariola
Raczkowska, babcia niepe³nosprawnych bli¼niaczek.

Do koga ta Mariola ma pretensje? Gdzie mia³a g³owê kiedy zdecydowa³a siê na
ich poczêcie?

A choæby do tych którym sumienie nie pozwoli³o przeprowadziæ badañ
prenatalnych a nastêpnie usun±æ wadliw± ci±¿ê.

Masz racjê ale czy nie odnosisz wra¿enia, ¿e te biedne mamu¶ki dymaj± siê
bez opamiêtania, a pó¼niej zostawiaj± dzieciaki na pañstwowej opiece?

Mariola to babcia, nie mamu¶ka. i nie mam takiego wra¿enia. to musi byæ smutne ¿ycie, widzieæ w ka¿dej kobiecie dziwkê.

Dobrze ¿e chocia¿ te ch³opy takie porz±dne.

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowo¶ci oznacza prawo do ¿ycia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-11-09 20:07:08
Autor: mkarwan
zarodki
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:k7jjc1$pb3$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywaj±cego siê za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-09 20:06:07
Autor: mkarwan
zarodki
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:k7jfm5$u6b$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywaj±cego siê za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

zarodki

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona