Data: 2009-09-30 23:17:47 | |
Autor: ia | |
żarówka padła? | |
Odpalam auto dzi¶ wieczorem i patrzę a tu żarówka prawa ¶wieci na czerwono a nie na biało :-/
Auto: C220 CDI 2006 r. kupiony z salonu, przebieg 80 kkm. Żarówka zapala się jak jarzeniówka, (czyli chyba ksenonowa) pytania: - jak± mam żarówkę? - czy to żarówka, czy sterowanie? - jakie koszty? pzdr ia |
|
Data: 2009-09-30 21:26:18 | |
Autor: to | |
żarówka padła? | |
ia wrote:
Odpalam auto dzi¶ wieczorem i patrzê a tu ¿arówka prawa ¶wieci na Postaraj się wymienić zanim padnie zupełnie. Auto: C220 CDI 2006 r. kupiony z salonu, przebieg 80 kkm. ¯arówka zapala Nie wiesz co kupiłeś? - jakie koszty? Na Allegro porządny palnik ksenonowy (czyli Philips lub Osram, oczywiście 4300K) kosztuje 120 zł. Musisz wymienić dwa. Jak wymienisz jeden, to ten nowy będzie świecił znacznie jaśniej i inną barwą, a stary i tak za chwile padnie, więc nie ma sensu. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-09-30 23:37:13 | |
Autor: ia | |
?arówka pad3a? | |
Nie wiesz co kupiłe¶?auto służbowe, ale koszty eksploatacji ponosi użytkuj±cy pracownik :-/ (długo by tłumaczyć) - jakie koszty? a co z wymian±? można samodzielnie? bo instrukcja odstrasza od samodzielno¶ci i nie mówi jak.. pzdr ia |
|
Data: 2009-09-30 23:39:31 | |
Autor: Grejon | |
?arówka pad3a? | |
ia pisze:
a co z wymian±? Zdaje się że po wymianie trzeba się podpi±ć do auta i wyregulować układ poziomowania. pzdr -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-10-01 22:46:49 | |
Autor: R2r | |
?arówka pad3a? | |
Grejon pisze:
ia pisze:Że co? Niby jak układ poziomowania ma się rozregulować w wyniku wymiany lampy? Co najwyżej ustawienie samych ¶wiateł można sprawdzić po wymianie (jak każdym innym typie ¶wiateł mijania zreszt± i - co widać na drogach - czego prawie nikt nie robi) aby upewnić się, że lampa (żarówka) została prawidłowo złożona. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-10-01 22:53:31 | |
Autor: R2r | |
?arówka pad3a? | |
ia pisze:
a co z wymian±?Odstrasza ze względów bezpieczeństwa - napięcie zasilaj±ce w przypadku ksenonów to w momencie zapłonu kilka kV a w trakcie normalnej pracy ok. 35V, co i tak jest już w zakresie wysokich napięć. Można samodzielnie jak się umie, ale warunek konieczny to odł±czenie zasilania lamp. I nie dotykać bańki oraz uwaga na temperaturę (jak zreszt± i w przypadku halogenów). Po założeniu sprawdĽ, czy linia odcięcia ¶wiatła nie biegnie jako¶ dziwnie, a jakby co to podjedĽ na dowoln± stację diagnostyczn± w celu sprawdzenia. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-10-01 22:59:25 | |
Autor: R2r | |
?arówka pad3a? | |
R2r pisze:
[...] - napięcie zasilaj±ce w przypadku ksenonów to w momencie zapłonu kilka kVkilkana¶cie (ok. 15kV) a w trakcie normalnej pracy ok. 35V,Tfu! ok. 80V. 35 to moc w W. Zmęczony chyba jestem. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-10-01 10:31:18 | |
Autor: J.F. | |
ÂżarĂłwka padÂła? | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ac3ccfa$1news.home.net.pl...
- jakie koszty?Na Allegro porządny palnik ksenonowy (czyli Philips lub Osram, oczywiście Zawsze moze zaczac od jednego, jak bedzie roznica to dokupi drugi. Kwestia tylko kosztu przesylki. Przy czym jesli to ksenon, to warto byloby zamienic "zarowki" [palniki] i sprawdzic - palnik czy przetwornica. A przy okazji sprawdzic czy to na pewno D2S. I nie grzebac w kablach pod pradem - napiecie zaplonu z 15kV. J. |
|
Data: 2009-10-01 15:14:08 | |
Autor: to | |
żarówka padła? | |
J.F. wrote:
Zawsze moze zaczac od jednego, jak bedzie roznica to dokupi drugi. Tarcze też zmieniasz po jednej i dopiero jak któraś pęknie? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-10-01 22:59:20 | |
Autor: J.F. | |
?arówka pad?a? | |
On 1 Oct 2009 17:14:08 +0200, to wrote:
J.F. wrote: Tarcz nie zmieniam, bo i po co :-) Pomijac to ze po jednej nie sprzedaja .. to jakby jedna w miare nowa pekla .. wymieniac dwie ? J. |
|
Data: 2009-10-01 23:00:54 | |
Autor: R2r | |
?arówka pad?a? | |
J.F. pisze:
On 1 Oct 2009 17:14:08 +0200, to wrote:Jakby jedna w miarę nowa pękła to wymieniałbym czym prędzej cały samochód ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-10-02 00:01:00 | |
Autor: to | |
?arówka pad?a? | |
J.F. wrote:
Pomijac to ze po jednej nie sprzedaja .. to jakby jedna w miare nowa No pewnie, nie bałbyś się, ze trafiłeś na wadliwą serię? A co do palników xenonowych to one po prostu tak mają, że z czasem zmieniają barwę i słabną i nowy palnik ZAWSZE będzie świecił inaczej. Biorąc pod uwagę prawdopodobną konieczność regulacji przy użyciu komputera, co kosztuje zapewne więcej niż sam palnik na Allegro, zmienianie po jednym nie ma żadnego sensu. No, chyba, żeby padł prawie nowy z powodu jakiejś wady fabrycznej. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-10-02 12:12:56 | |
Autor: J.F. | |
?arĂłwka pad?a? | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ac542bcnews.home.net.pl...
J.F. wrote: No niby tak .. ale drugi komplet tez moze byc wadliwy, jak pech to pech :-) A co do palników xenonowych to one po prostu tak mają, że z czasem Popatrzy, oceni, podejmie decyzje. Ewentualnie wymieni na zapas zeby sie nie brudzic gdzies na drodze. Biorąc pod uwagę prawdopodobną konieczność regulacji przy użyciu I tu mozesz miec racje. O ile naprawde jest to wymagane. Ale wtedy cena w ASO 450zl za wymiane moze byc uzasadniona :-) J. |
|
Data: 2009-10-02 12:43:43 | |
Autor: R2r | |
?arĂłwka pad?a? | |
to pisze:
Biorąc pod uwagę prawdopodobną konieczność regulacji przy użyciu komputera,Nie ma takiej konieczności. Lampę wyładowczą zakłada się mniej więcej tak samo jak żarówkę halogenową (z zachowaniem ostrożności ze względu na napięcia pracy samej lampy). -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-10-02 10:50:07 | |
Autor: to | |
?arówka pad?a? | |
R2r wrote:
Nie ma takiej konieczności. Lampę wyładowczą zakłada się mniej więcej Znasz model o którym mowa czy tak sobie tylko teoretyzujesz? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-10-02 13:05:49 | |
Autor: R2r | |
?arĂłwka pad?a? | |
to pisze:
Znasz model o którym mowa czy tak sobie tylko teoretyzujesz?A cóż to za model? -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-10-05 17:01:48 | |
Autor: radxcell | |
ÂżarĂłwka padÂła? | |
*to* wrote in <news:4ac3ccfa$1news.home.net.pl>:
Na Allegro porządny palnik ksenonowy (czyli Philips lub Osram, oczywiście to jakis mit. ja zmienilem jeden, drugi chodzil jeszcze rok. i teraz co roku wymieniam jeden, bo po kretynskim nakazie jazdy na swiatlach (nmsp) ksenon, niby "wieczny" starcza na 2 lata jezdzenia. pozdr, rdx http://miniurl.pl/buell |
|
Data: 2009-10-05 18:37:22 | |
Autor: to | |
żarówka padła? | |
radxcell wrote:
to jakis mit. ja zmienilem jeden, drugi chodzil jeszcze rok. i teraz co I tak samo świecił? Obliczyłeś ile na tym realnie zaoszczędziłeś? Ze 20 zł? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-09-30 23:21:08 | |
Autor: Grejon | |
żarówka padła? | |
ia pisze:
Odpalam auto dzi¶ wieczorem i patrzę a tu żarówka prawa ¶wieci na czerwono a nie na biało :-/ Raczej ksenon. Halogen ¶wieci lub nie, nie zmienia barwy. - czy to żarówka, czy sterowanie? "Żarówka" chociaż dla ksenona to niezbyt szczę¶liwa nazwa. - jakie koszty? 2xkoszt jednej żarówki (jedna co¶ koło 130-150 zł kosztuje oczywi¶cie poza ASO) + koszt wymiany (nie wiem ile w MB to kosztuje). pzdr -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-10-01 08:31:53 | |
Autor: Grejon | |
żarówka padła? | |
Grejon pisze:
ia pisze: A i upewnij się czy masz reflektory soczewkowe czy klasyczne z odłby¶nikiem (wg mnie te pierwsze), bo każde wymagaj± innego typu palników (tak się na to mówi?). I nie daj się nabrać na palniki 6000 czy 7000 K, tak jak pisał "to" maj± być 4300. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-10-01 10:11:04 | |
Autor: [Cichy] | |
żarówka padła? | |
Sprawdz podlaczenie zarowki, bo moze to nie byc xenon ale slabe polaczenie elektryczne do zwyklej zarowki.
Pozdrawiam, Cichy |
|
Data: 2009-10-01 10:25:07 | |
Autor: Grejon | |
żarówka padła? | |
[Cichy] pisze:
Sprawdz podlaczenie zarowki, bo moze to nie byc xenon ale slabe polaczenie elektryczne do zwyklej zarowki. To można IMO łatwo sprawdzić - czy na konsoli jest pokrętło do regulacji wysoko¶ci :). -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-10-01 10:43:50 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
żarówka padła? | |
Grejon wydusił z siebie te słowy:
[Cichy] pisze: a co ma piernik do wiatraka? Słabe poł±czenie elektryczne (zwlaszcza masa) i żarówka będzie swiecić na czerwono. Co ma do tego el. regulacja wysoko¶ci - nie mam pojęcia. Mozesz to wyjasnic? -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-01 10:46:03 | |
Autor: Grejon | |
żarówka padła? | |
Kuba (aka cita) pisze:
a co ma piernik do wiatraka? Je¶li jest - to na 100% nie ma ksenonów (nie s±dzę, żeby w niespełna 4-letnim służbowym aucie kto¶ się chciał bawić w samoróby). Je¶li nie ma - to s± ksenony (no, na 90% :) ). -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-10-01 10:57:15 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
żarówka padła? | |
Grejon wydusił z siebie te słowy:
Kuba (aka cita) pisze: a w tym kontek¶cie :D no to sie zgadza... Po prostu nie zakumałem do czego sie podpi±łe¶. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-01 11:01:47 | |
Autor: Grejon | |
żarówka padła? | |
Kuba (aka cita) pisze:
a w tym kontek¶cie :D no to sie zgadza... Fakt, moja mea culpa :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-10-01 21:54:17 | |
Autor: ia | |
żarówka padła? | |
nie ma pokrętła :| |
|
Data: 2009-10-01 10:42:38 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
żarówka padła? | |
ia wydusił z siebie te słowy:
Odpalam auto dzi¶ wieczorem i patrzę a tu żarówka prawa ¶wieci na jesli ksenon .. to pada i trzeba wymienic (niestety obie, nawet t± dobr±, bo będ± swiecić w innych barwach - taki urok ksenonu) Jesli jednak nie masz ksenonu ... a swieci na czerwono ... to znaczy, ze ... reflektor ma zły kontakt z mas± samochodu. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-01 11:21:20 | |
Autor: Wycior | |
żarówka padła? | |
A ja nie pos±dzałbym z góry palnika. Zmiana koloru ¶wiecenia może być spowodowana nieodpowiednim napięciem. IMHO dwa wyj¶cia - masa jak radz± poprzednicy albo przetwornica. Sługerowałbym skoczyć do jakiego¶ niedrogiego fachowca na diagnozę. Szkoda wydać 2x120 zł na nowe żarniki (i tak kiedy¶ padn±, to ewentualnie na zapas ;) ) gdy winowajc± okaże się co¶ innego...
-- Pzdr., Wycior |
|
Data: 2009-10-01 22:09:23 | |
Autor: ia | |
żarówka padła? | |
w serwisie telefonicznie podali typ żarówki w moim egzemplarzu:
N910139000001 i cenę 449 zł google na to: od raczej droższych: http://motohurt.info/sklep/product_info.php?products_id=95723 235 zł poprzez ¶rednie: http://allegro.pl/item756537209_zarnik_xenon_d2s_85v_35w_philips_bialystok.html#gallery 129 zł po najtańsze: http://allegro.pl/item741221738_zarnik_xenon_d2s_85v_35w_4300k_bialystok_ksenon.html 50 zł i co wybrać? pzdr ia |
|
Data: 2009-10-01 22:28:42 | |
Autor: Grejon | |
żarówka padła? | |
ia pisze:
poprzez ¶rednie: IMO te. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|