żarówki LED jako zamienniki dla halogenu

Data: 2021-01-02 13:13:36
Autor: LEPEK
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
Hej,

Zamierzam wymienić moje żarówki H11 na źródła światła LED.
Po pierwsze jestem świadomy kwestii prawnych, więc jeśli chcesz mi napisać, że to nielegalne to możesz sobie darować (oczywiście nie powstrzymam cię), jeśli zamierzasz napisać, że "OC nie działa" to przeczytaj art. 43 ustawy o obowiązkowych ubezpieczeniach. Ale ogólnie to pisz śmiało, bo ja się raczej nie obrażam ;)

Ale do adremu.
Chodzi mi przede wszystkim o to, żeby było lepsze światło, po drugie żeby nie zepsuło się od razu ani za pół roku.
Mają jeździć w Avensis T27 z soczewkowym reflektorem, w którym teraz siedzi H11.
Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to będzie 70 zł, czy 150 - obojętnie, jeśli spełni zadanie.
Po wstępnym zapoznaniu się z tematem wybór padł na takie ze strumieniem światła ponad 5000 lm / sztuka, z rozbudowanym radiatorem (czasem mają wiatraczki tam). Kwestia, czy to wejdzie w obudowę jest do zmierzenia (chociaż jeśli ktoś wkładał takie rzeczy do T27, to chętnie posłucham wrażeń).

Mam na radarze takie rzeczy:

https://allegro.pl/oferta/zarowki-swiatla-led-cob-h11-c6-7600lm-bridgelux-7727637224

https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-do-reflektorow-6000k-70w-9953544464

https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-reflektor-samochodowy-2pcs-h11-led-10048826121

https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki-led-h11-10000lm-mijania-8285395250

Będę wdzięczny za wszelkie opinie, uwagi, spostrzeżenia, wskazówki.

--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2021-01-02 14:08:53
Autor: collie
W sobotę, 2.01.2021 o 13:13, LEPEK napisał:

[...]

Jeśli przyszedłeś się wymądrzać i życzyć kto i co może sobie tu darować,
to te noworoczne życzenia wsadź sobie w dupę i - jak mówią nasze piękne
panie ze Strajku Kobiet - wypierdalaj! A od siebie dodam jeszcze: w podskokach, łepku wełniany.

--
Pasą się, pasą, barany wełniane...
https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

Data: 2021-01-02 15:19:02
Autor: LEPEK
W dniu 02.01.2021 o 14:08, collie pisze:

[...]

Pisałem, że się łatwo nie obrażam, co nie znaczy, że nie obrażam innych ;) Ale to jeszcze za słabe jest, w dodatku z prostackim nawiązaniem do nicka (z resztą nietrafione), żeby zasługiwało na coś więcej od usenetowego weterana, niż na świąteczne "na wzajem".

Pozdr,

Data: 2021-01-02 15:45:29
Autor: collie
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
W sobotę, 2.01.2021 o 15:19, LEPEK napisał:

...świąteczne "na wzajem".

Nawzajem. Gimbusie*.

* Gimbus to stan umysłu.

--
Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

Data: 2021-01-02 14:19:08
Autor: PiteR
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
in <news:rspo1g$7q9$1$LEPEKnews.chmurka.net>

https://www.youtube.com/watch?v=s1osKQLm39s
https://www.youtube.com/watch?v=17sVHfR5zIc

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-01-02 14:36:40
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Jan 2021 13:13:36 +0100, LEPEK napisał(a):
[...]

A "przegladu nie przejdzie" ? :-)

Mają jeździć w Avensis T27 z soczewkowym reflektorem, w którym teraz siedzi H11.

Dlugie czy mijania ?

Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to

Hm, ciekawe dla kogo Philips to robi ... dla rajdowcow ?

będzie 70 zł, czy 150 - obojętnie, jeśli spełni zadanie.
Po wstępnym zapoznaniu się z tematem wybór padł na takie ze strumieniem światła ponad 5000 lm / sztuka, z rozbudowanym radiatorem (czasem mają

Zarowka H11 ma 1350 lm.  1600 w wersji 24V - tirom wolno wiecej ?

wiatraczki tam). Kwestia, czy to wejdzie w obudowę jest do zmierzenia

No wlasnie ...

Mam na radarze takie rzeczy:
https://allegro.pl/oferta/zarowki-swiatla-led-cob-h11-c6-7600lm-bridgelux-7727637224
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-reflektor-samochodowy-2pcs-h11-led-10048826121

Tylko to ma dosc duzy emiter COB.
A zarowka ma male wlokno.
Prawdopodobnie nie uda sie zrobic dobrej wiazki i bedziesz oslepial.

https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-do-reflektorow-6000k-70w-9953544464
https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki-led-h11-10000lm-mijania-8285395250

A te jakby lepsze.

J.

Data: 2021-01-02 16:40:12
Autor: m4rkiz
On 2021-01-02 14:36, J.F. wrote:
Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to

Hm, ciekawe dla kogo Philips to robi ... dla rajdowcow ?

ztcw to za zachodnią granicą można uzyskać dopuszczenie takiego źródła do konkretnego reflektora

Data: 2021-01-02 17:11:05
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Jan 2021 16:40:12 +0100, m4rkiz napisał(a):
On 2021-01-02 14:36, J.F. wrote:
[...]

Ale tak na zasadzie "homologacji typu", czy podjezdzasz, mierza,
dostajesz papier ze masz dobre swiatlo ... i 500 euro rachunku :-)

Philips moze by to mogl osiagnac, jesli robi cos dla popularnego
modelu samochodu, a moze nawet jego lampa jest w wiekszej ilosci
modeli ... i regulator uwierzy, ze np w Passacie i Megane sa te same
elementy optyczne :-)

J.

Data: 2021-01-02 18:17:07
Autor: m4rkiz
On 2021-01-02 17:11, J.F. wrote:
[...]

https://autokult.pl/39706,retrofity-led-w-polsce-wciaz-nielegalne-moze-sie-to-zmienic

oraz

"W Niemczech firmie Osram udało się uzyskać warunkowe dopuszczenie do użytku na drogach publicznych wybranych modułów LED w wybranych modelach samochodów, lista dopuszczeń powoli, jednak stale, rośnie."

Data: 2021-01-05 16:12:21
Autor: Miroo
W dniu 2021.01.02 o 18:17, m4rkiz pisze:
On 2021-01-02 17:11, J.F. wrote:
[...]

Jest gdzieś taka lista dostępna? Szukanie po niemiecku średnio mi wychodzi.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-10 22:04:55
Autor: m4rkiz

https://www.osram.de/am/night-breaker-led/night_breaker_led_kompatibilitaetsliste.jsp

Data: 2021-01-11 16:16:07
Autor: Miroo
W dniu 2021.01.10 o 22:04, m4rkiz pisze:
On 2021-01-05 16:12, Miroo wrote:
[...]

Dziękuję
Ciekawe, czy Philips też idzie w kierunku legalizacji, bo trochę bardziej mi podchodzi niż Osram.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-02 16:42:43
Autor: LEPEK
W dniu 02.01.2021 o 14:36, J.F. pisze:
[...]

Klient ma zawsze rację. I sprawny samochód. A te żarówki pewnie włożył później.

Mają jeździć w Avensis T27 z soczewkowym reflektorem, w którym teraz
siedzi H11.

Dlugie czy mijania ?

Mijania.

Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to

Hm, ciekawe dla kogo Philips to robi ... dla rajdowcow ?

No na pewno nie dla mnie ;)

[...]

To już jakoś ogarnę.

[...]

Dlatego szukam testów konkretnych modeli, ale to co nasi jutuberzy prezentują, to jest taka amatorka... Albo lokowanie produktu, albo/i totalny bełkot...

https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-do-reflektorow-6000k-70w-9953544464
https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki-led-h11-10000lm-mijania-8285395250

A te jakby lepsze.

Ale wiesz, w te zdjęcia to ja bym tak do końca nie wierzył, że to co dostanę, będzie właśnie tak wyglądać; takie czasy...

Pozdr,

Data: 2021-01-03 10:14:21
Autor: ąćęłńóśźż
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
Data: 2021-01-03 13:16:06
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-02 o 14:36, J.F. pisze:

https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-do-reflektorow-6000k-70w-9953544464
https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki-led-h11-10000lm-mijania-8285395250

A te jakby lepsze.

Rozwala mnie tekst "Żarówki wyposażone w moduł Canbus"
Nie widzę żadnego złącza do komunikacji z siecią CanBus w tej żarówce.
Jak takie bzdury wypisywane są na żarówce, to ja bym podziękował bo to pierwsze kłamstwo a reszta pewnie też jest jednym wielkim kłamstwem.
Także w niczym one lepsze nie są.

--
Irokez

Data: 2021-01-04 08:49:45
Autor: K

https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-do-reflektorow-6000k-70w-9953544464 https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki-led-h11-10000lm-mijania-8285395250

[...]

Chodzi zapewne o to, ze w autach ktore sprawdzaja czy zarowka nie jest przepalona nie wywala bledu. Tak czy inaczej w wielu modelach aut takie "zarowki" poprostu mrugaja co jakis czas. Na YT sa jakies patenty ze zwykla zarowka wpieta przed takim ledem.

Data: 2021-01-04 03:12:07
Autor: Poldek
W dniu 2021-01-02 o 13:13, LEPEK pisze:
Hej,

Zamierzam wymienić moje żarówki H11 na źródła światła LED.

A więc to stąd się biorą patole, którzy rażą bliźnich, bo uważają się za mondrzejszych.

Data: 2021-01-04 08:53:45
Autor: K
On 02/01/2021 12:13, LEPEK wrote:
[...]

Ogolnie to te chinskie wynalazki to proszenie sie o problemy. Nawet jak ci sie w obudowe zmieszcza to sie nie zdziw jak przestana nagle dzialac. Nie mowiac juz o tym, ze w niektorych modelach aut beda sobie mrugaly co jakis czas.

Data: 2021-01-05 22:05:29
Autor: adam
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
Ksenon ma 3000 lumenów
H4 - 1500
Jedna z tych "żarówek" ma 15 tys lumenów. Nawet jeśli są to chińskie lumeny to i tak będzie wielokrotnie jaśniejsza od tego co ma reszta. Zastanów się co robisz.
Jeździj cały cas na długich, to będzie to samo.

Data: 2021-01-09 22:53:04
Autor: kk
On 2021-01-05 22:05, adam wrote:
Ksenon ma 3000 lumenów
[...]

To samo to nie, długie wyżej świecą.

Data: 2021-01-09 18:25:35
Autor: LEPEK
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
W dniu 02.01.2021 o 13:13, LEPEK pisze:
Hej,
[...]
Będę wdzięczny za wszelkie opinie, uwagi, spostrzeżenia, wskazówki.

Odpiszę sam sobie, ale możecie poczytać ;)
Kupiłem. Jakieś GT po 8000 lm szt, diody umieszczone dwustronnie (podobno - wg sprzedawcy - te z diodami po czterech stronach cyt. "bardziej rozświetlają reflektor, niż świecą do przodu").
Ogólnie jest lepiej, choć nie ma efektu "wow" - jest jaśniej, barwa światła jest o wiele bardziej biała (wręcz mam wrażenie, żewchodzi delikatnie w niebieski, sądzę że nie jest to deklarowane 6000K, ale bardziej 6500K).
W soczewkowym reflektorze dają wyraźne odcięcie w prawidłowym miejscu, rozkład światła wygląda dobrze, bardzo podobnie do oryginalnych żarówek H11. Nie oślepiają - zasiadłem w drugim samochodzie na przeciw i wygląda to zupełnie normalnie (poza inną barwą). Diody mają umieszczone dokładnie w tym samym miejscu, co żarnik w H11. Mieszczą się w reflektorze bez problemu, podłączenie proste jak budowa cepa (przy okazji Chińczycy doskonale ośmieszyli swoją konstrukcją sens stosowania zyliarda standardów mocowań - jest "żarówka", na niej pierścień-adapter i kabelek ;) ). Nie migają, nie latają, nie piszczą, nie wywalają błędów itd. Oczywiście nie świecą dalej, tylko tak jak pozwala na to konstrukcja reflektorów.
Odpowiadając co niektórym:
  - to nie jest to samo, co jeżdżenie na długich, bo świecą w prawidłowym kierunku i nie świecą w nieprawidłowym
  - liczę się z tym, że za jakiś czas przestaną działać - nie kosztowały majątku (1/10 tego, co Philipsy), więc po prostu kupię sobie kolejne
  - nie - nie jestem patolem, nie - nie rażę bliźnich, tak - jestem od niektórych z nich mądrzejszy ;)

Pozdr,

Data: 2021-01-09 23:06:30
Autor: kk
On 2021-01-09 18:25, LEPEK wrote:
[...]

Pojedziesz z nimi na przegląd?

Data: 2021-01-10 19:53:44
Autor: LEPEK
W dniu 09.01.2021 o 23:06, kk pisze:

Pojedziesz z nimi na przegląd?

Tak.
Jeżdżę do rozsądnego diagnosty.
Wezmę na wszelki wypadek stare H11, gdyby się okazało, że jednak z jakiegoś powodu nie ma mi zamiaru podbić przeglądu z LED'ami.

Pozdr,

Data: 2021-01-10 22:03:15
Autor: kk
On 2021-01-10 19:53, LEPEK wrote:
[...]

Nie większą kwestią jest zatrzymanie na drodze przez przydrożnych obwiesiów?

Data: 2021-01-11 19:17:59
Autor: LEPEK
W dniu 10.01.2021 o 22:03, kk pisze:
On 2021-01-10 19:53, LEPEK wrote:
[...]

Pytałeś o przegląd - odpowiedziałem.
Co do kontroli na drodze - podejmuję ryzyko ;)

Pozdr,

Data: 2021-01-12 00:29:44
Autor: kk
On 2021-01-10 19:53, LEPEK wrote:
[...]

Mógłbyś np wozić je ze sobą a nie tylko na przegląd :-)

Data: 2021-01-22 16:17:47
Autor: LEPEK
W dniu 10.01.2021 o 19:53, LEPEK pisze:
[...]

Hej, akurat wczoraj robiłem przegląd. Diagnosta nawet okiem nie mrugnął ;) (a niby nawet mierzył ustawienie świateł). Miałem się na koniec, po odbiorze podstemplowanego dowodu spytać "jak tam z tymi światłami", ale... się nie spytałem :)

Pozdr,

Data: 2021-01-10 10:12:03
Autor: robot
W dniu 09.01.2021 o 18:25, LEPEK pisze:
[...]

A czemu zdecydowałeś się na ledy?
Myślę że philipsy byłyby lepsze.

O takie na przykład:
 https://www.philips.pl/c-p/11366XUWX2/x-tremeultinon-led-gen2-z-ekskluzywna-samochodowa-dioda-led-lumileds

Ale to chyba oczywiste.
Cieplejsza barwa i podejrzewam, że współczynnik CRI o wiele lepszy - dla mnie to ważne.
Ciekawe jaka jest żywotność takiej lampy. 600pln to nie mało za żarówkę.

Data: 2021-01-10 20:00:02
Autor: LEPEK
W dniu 10.01.2021 o 10:12, robot pisze:

A czemu zdecydowałeś się na ledy?

Bo sądziłem, że barwa światła i ich jasność na LED'ach będą lepsze - i się nie pomyliłem.

[...]

600 zł za dwie ;) No, ale to niewiele zmienia w moim przypadku - uważam, że to nierozsądnie drogo. Tak, myślę, że mogłyby być lepsze, ale nie miałem okazji testować, a wiarygodnych porównań, testów nie znalazłem.

Pozdr,

Data: 2021-01-11 13:04:19
Autor: robot
W dniu 10.01.2021 o 20:00, LEPEK pisze:
[...]

Producent Philips twierdzi że będą działać tak długo jak samochód.
Możecie się śmiać, ale jak akurat temu producentowi jestem w stanie uwierzyć.
W moim domu jeszcze żadna żarówka led sie nie przepaliła, a lata lecą.
Wtedy te 6 stów zaczyna nabierać sensu - głównie ze wzgledu na to,
że nienawidzę wymieniania żarówek w reflektorach.

A, jeszcze jedna rzecz.
LEDy maja to do siebie, że po jakimś niezbyt długim czasie słabiej świecą, ale nie wiem czy wszystkie tak mają.
Zwróć na to uwagę u siebie po paru miesiącach używania.

Ja bym zrobił w ramach zabawy porównanie na twoim miejscu.
To znaczy zrobić na przykład zdjęcie jak świecą teraz i po jakimś
czasie na takich samych ustawieniach ekspozycji w aparacie.

Data: 2021-01-11 19:24:52
Autor: LEPEK
W dniu 11.01.2021 o 13:04, robot pisze:

[...]

To, że markowe (Philips, Osram, Tungsram itp.) działają dłużej, to się zgadzam (LED'y, świetlówki, blendery). Ale 10x wymiana co roku? Myślę, że w połowie tego czasu technologia pójdzie na tyle do przodu, że "chińczyki" będą lepsze, niż Philipsy teraz.

[...]

Nie stwierdziłem nigdy, żeby LED'y ciemniały z czasem, o ile się nie padnę "składowe" diody (w przeciwieństwie do świetlówek), ale to ciekawe - zwrócę uwagę. Z tymi zdjęciami to jest taki problem, że jedyny aparat jaki mam, to ten w telefonie, a to oczywiście full automat, więc raczej z porównania nici.

Pozdr,

Data: 2021-01-11 13:16:43
Autor: Cavallino
[...]

A u mnie padają jak muchy, niezależnie czy no-name, Piła czy Philips.
Osramy trochę mniej...

Te najczęściej używane (i najmocniejsze) sztuki to wystarczają gdzieś tak na rok.

Data: 2021-01-11 13:38:11
Autor: robot
W dniu 11.01.2021 o 13:16, Cavallino pisze:
[...]

No to w szoku jestem.
I weź to wytłumacz teraz logicznie.
U mnie się  żadna nie przepaliła, a mam wszystkie: firmowe, i najtańszą chińszczyznę - żadna nie padła.

Data: 2021-01-11 14:16:39
Autor: Cavallino
W dniu 11-01-2021 o 13:38, robot pisze:
[...]

Nie wiem co może szkodzić ledom - może wyższa temperatura, skoki napięcia?

Data: 2021-01-11 20:21:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rthj3n$r3n$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Mnie padly dwie - jedna po tygodniu, wiec zrzucam na "wiek dzieciecy", druga po roku zaczela migac.
I pieniadze do zwrotu.
Reszta swieci i swieci ..

Nie wiem co może szkodzić ledom - może wyższa temperatura, skoki napięcia?

wyzsza temperatura szkodzi, ale przeciez macie podobna - pokojową.
Chyba, ze masz piekne zyrandole ... utrudniajace chlodzenie.

Wiec zostaja skoki napiecia.
Akurat te z przetwornicami na niewielkie skoki powinny byc odporne.

No chyba, ze falownik od PV ci smieci i niszczy LEDy..

J.

Data: 2021-01-12 07:41:38
Autor: Cavallino
W dniu 11-01-2021 o 20:21, J.F. pisze:
[...]

Mam oprawy sufitowe - z chłodzeniem baaardzo kiepsko.
Do tego ogrzewanie powietrzem (ciepłym).

Wiec zostaja skoki napiecia.
Akurat te z przetwornicami na niewielkie skoki powinny byc odporne.

No chyba, ze falownik od PV ci smieci i niszczy LEDy..

Świetlówki przed pv padały równie często.

Data: 2021-01-12 09:22:01
Autor: robot
W dniu 12.01.2021 o 07:41, Cavallino pisze:

Mam oprawy sufitowe - z chłodzeniem baaardzo kiepsko.
Do tego ogrzewanie powietrzem (ciepłym).

No, to może mieć wpływ.

Data: 2021-01-11 19:33:35
Autor: Cavallino
W dniu 11-01-2021 o 19:24, LEPEK pisze:
[...]

No ja też mam takie samo wrażenie, szczególnie gdy zakładam nową żarówkę w domu, to widzę że ona świeci dużo lepiej niż ta co już rok (albo i kilka miesięcy) świeci....

Data: 2021-01-12 09:59:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rti5lv$7og$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale żarówkę żarową czy LEDówkę ?

LEDwki sa malo porownywalne - kupujesz nowa, inny typ niz ta rok wczesniej.
Niby lumenow powinny miec tyle samo, skoro tak napisali, ale .. to chinskie lumeny.

Tak czy inaczej - LED sie starzeja, mozna zobaczyc u producentow "lumen maintenance".

J.

Data: 2021-01-12 10:04:05
Autor: Cavallino
W dniu 12-01-2021 o 09:59, J.F. pisze:
[...]

Ledową.
Żarowych nie stosuję od kilkuastu lat.

LEDwki sa malo porownywalne - kupujesz nowa, inny typ niz ta rok wczesniej.

No właśnie nie.

Niby lumenow powinny miec tyle samo, skoro tak napisali, ale .. to chinskie lumeny.

Po chińskich kupowałem też Piłę, Philipsy i Osramy.
Te ostatnie może są trochę lepsze (żywotniejsze), z naciskiem na trochę.

Data: 2021-01-12 10:20:22
Autor: collie
W wtorek, 12.01.2021 o 09:59, J.F. napisał:

Tak czy inaczej - LED sie starzeja, mozna zobaczyc u producentow "lumen maintenance".

Nie ma nic wiecznego na tym padole. Nawet pióra wieczne nie są wieczne.
Jedynie światłość wiekuista... --
Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

Data: 2021-01-11 20:00:36
Autor: J.F.
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rti55a$7ha$1$LEPEK@news.chmurka.net...
W dniu 11.01.2021 o 13:04, robot pisze:
Producent Philips twierdzi że będą działać tak długo jak samochód.
Możecie się śmiać, ale jak akurat temu producentowi jestem w stanie uwierzyć.

Samochody krotko dzialaja, wiec latwo uwierzyc.
300kkm z predkoscia srednia 50 = 6000 h.

4 lata swiecenia po 4h dziennie w domu ...

[...]

Jak dobrej jakosci - nie zauwazysz, bo sciemnieja rowno.

Z tymi zdjęciami to jest taki problem, że jedyny aparat jaki mam, to ten w telefonie, a to oczywiście full automat, więc raczej z porównania nici.

Otoz to.

J.

Data: 2021-01-12 09:26:46
Autor: robot
[...]

Bo one się tak stopniowo przyciemniają, że się naturalnie nie zwraca na to uwagi - podstępne są :)
A to szkoda z tym telefonem.
Może da się zainstalować inną aplikację do robienia zdjęć?

Data: 2021-01-10 19:15:55
Autor: Lisciasty
W dniu 2021-01-09 o 18:25, LEPEK pisze:
Odpiszę sam sobie, ale możecie poczytać ;)
Kupiłem. Jakieś GT po 8000 lm szt, diody umieszczone dwustronnie

Ja mam od kilku lat chińskie zamienniki H4 w fabiaczu. Kształt jest taki sam jak oryginały, świecą tam gdzie mają świecić, linia odcięcia wyraźna, przeglądy przechodzą bez problemu. Halogeny to przeżytek.
Bezpieczeństwo jazdy w nocy na ledach drastycznie rośnie.
Dałem 150 za komplet.

L.

Data: 2021-01-10 19:21:14
Autor: Cavallino
W dniu 10-01-2021 o 19:15, Lisciasty pisze:
[...]

Lepek efektu wow nie zaobserwował....

Data: 2021-01-10 19:34:42
Autor: ąćęłńóśźż
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
Wystarczy, że zaobserwują Ci z naprzeciwka, no i te ch... wlokące się przed nim ;-)
A piesi i rowerzyści to kręgle.

-- -- -
Lepek efektu wow nie zaobserwował.

Data: 2021-01-10 21:07:37
Autor: Lisciasty
W dniu 2021-01-10 o 19:21, Cavallino pisze:
Lepek efektu wow nie zaobserwował....

Pewnie z uwagi na wyższej klasy furę i nie przeżył takiego szoku.
Albo ma mniej chińskich lumenów.

L.

Data: 2021-01-11 19:26:53
Autor: LEPEK
W dniu 10.01.2021 o 21:07, Lisciasty pisze:

Pewnie z uwagi na wyższej klasy furę i nie przeżył takiego szoku.
;)

Albo ma mniej chińskich lumenów.
Lumenów jest tyle, ile na opakowaniu, ale one są z bardzo daleka, więc są mniejsze :D

Pozdr,

Data: 2021-01-11 13:12:32
Autor: robot
[...]

Nie dziwi mnie to.
Te współczesne, to zupełnie co innego niż te atrapy co kiedyś.

Data: 2021-01-10 19:32:41
Autor: ąćęłńóśźż
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
Na wzniesieniu też?

-- -- -
zasiadłem w drugim samochodzie na przeciw i wygląda to zupełnie normalnie

Data: 2021-01-10 19:51:58
Autor: LEPEK
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
W dniu 10.01.2021 o 19:32, ąćęłńóśźż pisze:
Na wzniesieniu też?

A "zwykłe" światła (H[xx]), albo xenony bez dynamicznego samopoziomowania to przy różnicy nachyleń nie oślepiają, nie? Noo, ale mają homologację, więc...

Pozdr,