żarówki LED jako zamienniki dla halogenu

Data: 2021-01-02 14:36:40
Autor: J.F.
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
Dnia Sat, 2 Jan 2021 13:13:36 +0100, LEPEK napisał(a):
Zamierzam wymienić moje żarówki H11 na źródła światła LED.
Po pierwsze jestem świadomy kwestii prawnych, więc jeśli chcesz mi napisać, że to nielegalne to możesz sobie darować (oczywiście nie powstrzymam cię), jeśli zamierzasz napisać, że "OC nie działa" to przeczytaj art. 43 ustawy o obowiązkowych ubezpieczeniach. Ale ogólnie to pisz śmiało, bo ja się raczej nie obrażam ;)

A "przegladu nie przejdzie" ? :-)

Mają jeździć w Avensis T27 z soczewkowym reflektorem, w którym teraz siedzi H11.

Dlugie czy mijania ?

Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to

Hm, ciekawe dla kogo Philips to robi ... dla rajdowcow ?

będzie 70 zł, czy 150 - obojętnie, jeśli spełni zadanie.
Po wstępnym zapoznaniu się z tematem wybór padł na takie ze strumieniem światła ponad 5000 lm / sztuka, z rozbudowanym radiatorem (czasem mają

Zarowka H11 ma 1350 lm.  1600 w wersji 24V - tirom wolno wiecej ?

wiatraczki tam). Kwestia, czy to wejdzie w obudowę jest do zmierzenia

No wlasnie ...

Mam na radarze takie rzeczy:
https://allegro.pl/oferta/zarowki-swiatla-led-cob-h11-c6-7600lm-bridgelux-7727637224
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-reflektor-samochodowy-2pcs-h11-led-10048826121

Tylko to ma dosc duzy emiter COB.
A zarowka ma male wlokno.
Prawdopodobnie nie uda sie zrobic dobrej wiazki i bedziesz oslepial.

https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-do-reflektorow-6000k-70w-9953544464
https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki-led-h11-10000lm-mijania-8285395250

A te jakby lepsze.

J.

Data: 2021-01-02 16:40:12
Autor: m4rkiz
On 2021-01-02 14:36, J.F. wrote:
Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to

Hm, ciekawe dla kogo Philips to robi ... dla rajdowcow ?

ztcw to za zachodnią granicą można uzyskać dopuszczenie takiego źródła do konkretnego reflektora

Data: 2021-01-02 17:11:05
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Jan 2021 16:40:12 +0100, m4rkiz napisał(a):
On 2021-01-02 14:36, J.F. wrote:
[...]

Ale tak na zasadzie "homologacji typu", czy podjezdzasz, mierza,
dostajesz papier ze masz dobre swiatlo ... i 500 euro rachunku :-)

Philips moze by to mogl osiagnac, jesli robi cos dla popularnego
modelu samochodu, a moze nawet jego lampa jest w wiekszej ilosci
modeli ... i regulator uwierzy, ze np w Passacie i Megane sa te same
elementy optyczne :-)

J.

Data: 2021-01-02 18:17:07
Autor: m4rkiz
On 2021-01-02 17:11, J.F. wrote:
[...]

https://autokult.pl/39706,retrofity-led-w-polsce-wciaz-nielegalne-moze-sie-to-zmienic

oraz

"W Niemczech firmie Osram udało się uzyskać warunkowe dopuszczenie do użytku na drogach publicznych wybranych modułów LED w wybranych modelach samochodów, lista dopuszczeń powoli, jednak stale, rośnie."

Data: 2021-01-05 16:12:21
Autor: Miroo
W dniu 2021.01.02 o 18:17, m4rkiz pisze:
On 2021-01-02 17:11, J.F. wrote:
[...]

Jest gdzieś taka lista dostępna? Szukanie po niemiecku średnio mi wychodzi.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-10 22:04:55
Autor: m4rkiz

https://www.osram.de/am/night-breaker-led/night_breaker_led_kompatibilitaetsliste.jsp

Data: 2021-01-11 16:16:07
Autor: Miroo
W dniu 2021.01.10 o 22:04, m4rkiz pisze:
On 2021-01-05 16:12, Miroo wrote:
[...]

Dziękuję
Ciekawe, czy Philips też idzie w kierunku legalizacji, bo trochę bardziej mi podchodzi niż Osram.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-02 16:42:43
Autor: LEPEK
W dniu 02.01.2021 o 14:36, J.F. pisze:
[...]

Klient ma zawsze rację. I sprawny samochód. A te żarówki pewnie włożył później.

[...]

No na pewno nie dla mnie ;)

[...]

To już jakoś ogarnę.

[...]

Dlatego szukam testów konkretnych modeli, ale to co nasi jutuberzy prezentują, to jest taka amatorka... Albo lokowanie produktu, albo/i totalny bełkot...

https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-do-reflektorow-6000k-70w-9953544464
https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki-led-h11-10000lm-mijania-8285395250

A te jakby lepsze.

Ale wiesz, w te zdjęcia to ja bym tak do końca nie wierzył, że to co dostanę, będzie właśnie tak wyglądać; takie czasy...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2021-01-03 10:14:21
Autor: ąćęłńóśźż
żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
Data: 2021-01-03 13:16:06
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-02 o 14:36, J.F. pisze:

https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-do-reflektorow-6000k-70w-9953544464
https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki-led-h11-10000lm-mijania-8285395250

A te jakby lepsze.

Rozwala mnie tekst "Żarówki wyposażone w moduł Canbus"
Nie widzę żadnego złącza do komunikacji z siecią CanBus w tej żarówce.
Jak takie bzdury wypisywane są na żarówce, to ja bym podziękował bo to pierwsze kłamstwo a reszta pewnie też jest jednym wielkim kłamstwem.
Także w niczym one lepsze nie są.

--
Irokez

Data: 2021-01-04 08:49:45
Autor: K
On 03/01/2021 12:16, Irokez wrote:
[...]

Chodzi zapewne o to, ze w autach ktore sprawdzaja czy zarowka nie jest przepalona nie wywala bledu. Tak czy inaczej w wielu modelach aut takie "zarowki" poprostu mrugaja co jakis czas. Na YT sa jakies patenty ze zwykla zarowka wpieta przed takim ledem.

żarówki LED jako zamienniki dla halogenu