Data: 2014-11-17 16:06:21 | |
Autor: Tomek | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy żarówki. Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np. http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku (oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie. Stąd pomyślałem o żarówkach LED. T. |
|
Data: 2014-11-17 16:18:42 | |
Autor: JK | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:m4d2tc$p7t$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Witam,=========================== Tylko w jakim celu. Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały. Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak myslę,,, A swoją drogą akumulator tam działa? Pozdrawiam - JK |
|
Data: 2014-11-17 16:38:20 | |
Autor: Tomek | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
Użytkownik "JK" <nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m4d3kf$so9$1news.supermedia.pl... Tylko w jakim celu. Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak myslę,,, Działa. T. |
|
Data: 2014-11-17 15:44:10 | |
Autor: masti | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
Tomek wrote:
tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach -- BMW R1100GS '94 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-11-18 02:46:55 | |
Autor: __Maciek | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
Mon, 17 Nov 2014 15:44:10 +0000 (UTC) masti <gone@to.hell> napisał:
Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21Wtylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać Po co tak kombinować? Lepiej wywalić ten szajsowaty bimetalowy przerywacz i kupić/zrobić elektroniczny. Ja zrobiłem na 4093 i dwóch mosfetach. Prąd żarówek nie płynie u mnie przez przełącznik na kierownicy - mniejsze zużycie styków. |
|
Data: 2014-11-17 17:06:10 | |
Autor: Leszek Karlik | |
[ETZ 250] ĹźarĂłwki LED-owe | |
On Mon, 17 Nov 2014 16:06:21 +0100, Tomek <marekjan63@o2.pl> wrote:
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazĂłw bimetaliczny, wiÄc zaleĹźny od mocy ĹźarĂłwki. Do ĹźarĂłwek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza. -- Leszek 'Leslie' Karlik http://leslie.hell.pl/ NTV650 & ST995i |
|
Data: 2014-11-17 18:39:39 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
[ETZ 250] ĹźarĂłwki LED-owe | |
W dniu 2014-11-17 o 17:06, Leszek Karlik pisze:
Do ĹźarĂłwek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza. No wĹaĹnie to chciaĹem zaproponowaÄ. Chyba Ĺźe jest to rozwiÄ zanie passe w przypadku ETZ i chcemy zachowaÄ oryginaĹ gdzie siÄ da. A tak w ogĂłle to nie jest to przypadkiem wina alternatora/prÄ dnicy? CoĹ sĹabo z bilansem... -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-11-17 19:55:07 | |
Autor: Sir |Piernik | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
Tomek pisze:
....>8 Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku....>8 W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach. Objawy dokladnie takie jak opisales. Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla. Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do instalacji elektrycznej motocykla. Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata. Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde duzo pradu :) Pozdrawiam Sir Piernik B12 |
|
Data: 2014-11-17 22:16:41 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy Dziś można pomysleć o wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę. Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-11-18 01:23:36 | |
Autor: James | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
"Piotr Rezmer" wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze: W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy Fakt, większość świateł dziennych wygląda jak robota domorosłego konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i są dokładne normy ustalone jak mają takie światła działać i świecić. Jest np powiedziane, że światła dzienne muszą mieć minimum 400 cd w osi lampy (większość ma chyba ze 4) oraz nie więcej niż 1200 cd. Nawet powierzchnia światła jest określona jako 25 do 200 cm2. Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz europejski znak E w okręgu. Dokładnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87. -- Technicznie, James |
|
Data: 2014-11-19 00:10:55 | |
Autor: Jacot | |
[ETZ 250] żarówki LED-owe | |
Sir |Piernik <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> wrote:
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach. W Junaku tez tak mialem ale wisz... ETZ to ma pierunski alternator;) Wiec zamiast zaleczac syfa pudrem to pytacz powinien naprawic instalacje. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://stokrotka.grejt.pl/ |