Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [ETZ 250] żarówki LED-owe

[ETZ 250] żarówki LED-owe

Data: 2014-11-17 16:06:21
Autor: Tomek
[ETZ 250] żarówki LED-owe
Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy żarówki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku (oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
Stąd pomyślałem o żarówkach LED.

T.

Data: 2014-11-17 16:18:42
Autor: JK
[ETZ 250] żarówki LED-owe
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:m4d2tc$p7t$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy żarówki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
(oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
Stąd pomyślałem o żarówkach LED.
===========================

Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały. Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak myslę,,,
A swoją drogą akumulator tam działa?

Pozdrawiam - JK

Data: 2014-11-17 16:38:20
Autor: Tomek
[ETZ 250] żarówki LED-owe

Użytkownik "JK" <nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m4d3kf$so9$1news.supermedia.pl...

Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały.

Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W

Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak myslę,,,
A swoją drogą akumulator tam działa?

Działa.

T.

Data: 2014-11-17 15:44:10
Autor: masti
[ETZ 250] żarówki LED-owe
Tomek wrote:


Użytkownik "JK" <nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m4d3kf$so9$1news.supermedia.pl...

Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały.

Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W

tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-11-18 02:46:55
Autor: __Maciek
[ETZ 250] żarówki LED-owe
Mon, 17 Nov 2014 15:44:10 +0000 (UTC) masti <gone@to.hell> napisał:

Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach

Po co tak kombinować? Lepiej wywalić ten szajsowaty bimetalowy
przerywacz i kupić/zrobić elektroniczny. Ja zrobiłem na 4093 i dwóch
mosfetach. Prąd żarówek nie płynie u mnie przez przełącznik na
kierownicy - mniejsze zużycie styków.

Data: 2014-11-17 17:06:10
Autor: Leszek Karlik
[ETZ 250] ĹźarĂłwki LED-owe
On Mon, 17 Nov 2014 16:06:21 +0100, Tomek <marekjan63@o2.pl> wrote:

Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazĂłw bimetaliczny, więc zaleĹźny od mocy  ĹźarĂłwki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Do ĹźarĂłwek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/
NTV650 & ST995i

Data: 2014-11-17 18:39:39
Autor: Piotr Rezmer
[ETZ 250] ĹźarĂłwki LED-owe
W dniu 2014-11-17 o 17:06, Leszek Karlik pisze:

Do ĹźarĂłwek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.

No właśnie to chciałem zaproponować. Chyba że jest to rozwiązanie passe w przypadku ETZ i chcemy zachować oryginał gdzie się da.

A tak w ogóle to nie jest to przypadkiem wina alternatora/prądnicy? Coś słabo z bilansem...


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-17 19:55:07
Autor: Sir |Piernik
[ETZ 250] żarówki LED-owe
Tomek pisze:
....>8
Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
(oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
....>8

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla.
Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do instalacji elektrycznej motocykla.
Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata.
Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde duzo pradu :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
   B12

Data: 2014-11-17 22:16:41
Autor: Piotr Rezmer
[ETZ 250] żarówki LED-owe
W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.

Dziś można pomysleć o  wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.

Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-18 01:23:36
Autor: James
[ETZ 250] żarówki LED-owe
"Piotr Rezmer"  wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.

Dziś można pomysleć o  wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.

Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

Fakt, większość świateł dziennych wygląda jak robota domorosłego konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i są dokładne normy ustalone jak mają takie światła działać i świecić. Jest np powiedziane, że światła dzienne muszą mieć minimum 400 cd w osi lampy (większość ma chyba ze 4) oraz nie więcej niż 1200 cd. Nawet powierzchnia światła jest określona jako 25 do 200 cm2.
Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz europejski znak E w okręgu.
Dokładnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.

--
Technicznie,
James

Data: 2014-11-19 00:10:55
Autor: Jacot
[ETZ 250] żarówki LED-owe
Sir |Piernik <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> wrote:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.

W Junaku tez tak mialem ale wisz... ETZ to ma pierunski alternator;)
Wiec zamiast zaleczac syfa pudrem to pytacz powinien naprawic
instalacje.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

[ETZ 250] żarówki LED-owe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona