Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [ETZ 250] żarówki LED-owe

[ETZ 250] żarówki LED-owe

Data: 2014-11-17 19:55:07
Autor: Sir |Piernik
[ETZ 250] żarówki LED-owe
Tomek pisze:
....>8
Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
(oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
....>8

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla.
Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do instalacji elektrycznej motocykla.
Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata.
Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde duzo pradu :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
   B12

Data: 2014-11-17 22:16:41
Autor: Piotr Rezmer
[ETZ 250] żarówki LED-owe
W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.

Dziś można pomysleć o  wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.

Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-18 01:23:36
Autor: James
[ETZ 250] żarówki LED-owe
"Piotr Rezmer"  wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.

Dziś można pomysleć o  wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.

Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

Fakt, większość świateł dziennych wygląda jak robota domorosłego konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i są dokładne normy ustalone jak mają takie światła działać i świecić. Jest np powiedziane, że światła dzienne muszą mieć minimum 400 cd w osi lampy (większość ma chyba ze 4) oraz nie więcej niż 1200 cd. Nawet powierzchnia światła jest określona jako 25 do 200 cm2.
Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz europejski znak E w okręgu.
Dokładnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.

--
Technicznie,
James

Data: 2014-11-19 00:10:55
Autor: Jacot
[ETZ 250] żarówki LED-owe
Sir |Piernik <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> wrote:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.

W Junaku tez tak mialem ale wisz... ETZ to ma pierunski alternator;)
Wiec zamiast zaleczac syfa pudrem to pytacz powinien naprawic
instalacje.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

[ETZ 250] żarówki LED-owe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona