Data: 2014-10-03 17:32:16 | |
Autor: J.F. | |
żarówki Tungsram opinie | |
Użytkownik "Y" napisał w wiadomo¶ci
Czy kto¶ z Was używa żarówek H4 Tungsram Megalight Ultra 120% i podzieli się opini± na ich temat? Jak wygl±da sprawa z ich żywotno¶ci±? Kiedys mialem jakies "lepsze" Tungsramy, to dlugo nie wytrzymaly. To chyba typowa cecha tych "lepszych" zarowek, ktorej nie bardzo rozumiem ... bo 120% wiecej swiatla na pewno nie daja, norma nie pozwala :-) J. |
|
Data: 2014-10-04 13:44:04 | |
Autor: Nex@pl | |
żarówki Tungsram opinie | |
Wszystko zależy tż od konkretnego auta. Peugeot Partner 2011 co chwila przepala H4 (kilka miesięcy). Vw scirocco 1981 ma żarówki H4 od kilku lat (jakis osram night breaker czy cos).
|
|
Data: 2014-10-05 09:47:43 | |
Autor: Koziołek | |
żarówki Tungsram opinie | |
Nex@pl napisał:
Wszystko zależy tż od konkretnego auta. Peugeot Partner 2011 co chwila przepala H4 (kilka miesięcy).Słyszałem o tej przypadło¶ci - i odczułem na własnej skórze ;) W moim tepee pomogło założenie ¶wiateł dziennych i niejeżdżenie w nocy ;) Pozdr., Koziołek |
|
Data: 2014-10-07 15:38:48 | |
Autor: kogutek444 | |
�ar�wki Tungsram opinie | |
W dniu niedziela, 5 października 2014 09:47:43 UTC+2 użytkownik Kozio�ek napisał:
Nex@pl napisał: jak wprowadzili światłą mijania na stałe to pojawiły się ściemniacze do świateł mijania. W dzień mijania potrzebne są jak szankier na kutasie i mogą gorzej świecić, byle by jakoś świeciły. Obnizenie napięcia o 2 volty spowoduje na pewno kilkukrotny wzrost trwałości żarówek. |
|
Data: 2014-10-08 09:54:33 | |
Autor: AZ | |
�ar�wki Tungsram opinie | |
On 2014-10-07, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:
Wzrost trwalosci tak ale za to szybsza ich degradacje bo przy obnizonym napieciu slabo zachodzi cykl halogenowy. -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-10-08 06:22:41 | |
Autor: kogutek444 | |
�ar�wki Tungsram opinie | |
W dniu ¶roda, 8 paĽdziernika 2014 11:54:33 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
On 2014-10-07, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote: Wydaje mi się ze efekt halogenowy w żarówkach samochodowych jest lekko przesadzony. Dawno temu w Radioelektroniku był opis halogenowej żarówki fotograficznej. Było to w czasach PRL i o reklamie nikt wtedy nie słyszał, artykuł też nie był sponsorowany. Napisane było w danych technicznych żarówki że efekt halogenowy utrzymuje się do 5 minut od wł±czenia żarówki. Potem ¶wieci jak zwykła. I że żarówka potrzebuje 12 godzin na regenerację żeby efekt halogenowy mógł znowu się zrobić. W żarówkach efekt halogenowy jest wykorzystywany do tego żeby paruj±cy wolfram nie osadzał się na bańce. Żywotno¶ć samochodowej żarówki halogenowej jest bardzo niska i wydaje mi się że jak obniżeniem napięcia pozbawi się j± efektu halogenowego to przy w tak sposób przedłużonej żywotno¶ci bańka nie ¶ciemnieje zanim się przepali włókno. W opisie żarówki fotograficznej było że efekt halogenowy występuje tylko w przypadku zasilania napięciem nominalnym. Przy obniżeniu napicia o więcej niż 10% efekt halogenowy nie występuje. W czę¶ci samochodów przy tolerancji napięcia jakie zapewnia regulator napięcia łatwo zej¶ć do takiego przy którym żarówka będzie prawie halogenow±. I zapewne w takich samochodach żarówki wytrzymuj± dłużej. Na dodatek nikt nie wie na jakie napięcia s± robione żarówki samochodowe. Na każdej napisane 12V a wszystkie pracuj± przy 14,5V. Czyli każda halogenowa przy 12V powinna być halogenow± a przy 14,5 należy j± traktować jako przewoltowan±. Przewoltowane żarówki daj± lepsze ¶wiatło ale maj± mał± żywotno¶ć. |
|