żarówki Tungsram opinie

Data: 2014-10-03 17:32:16
Autor: J.F.
żarówki Tungsram opinie
Użytkownik "Y"  napisał w wiadomo¶ci
Czy kto¶ z Was używa żarówek H4 Tungsram Megalight Ultra 120% i podzieli się opini± na ich temat? Jak wygl±da sprawa z ich żywotno¶ci±?

Kiedys mialem jakies "lepsze" Tungsramy, to dlugo nie wytrzymaly.
To chyba typowa cecha tych "lepszych" zarowek, ktorej nie bardzo rozumiem ... bo 120% wiecej swiatla na pewno nie daja, norma nie pozwala :-)

J.

Data: 2014-10-04 13:44:04
Autor: Nex@pl
żarówki Tungsram opinie
Wszystko zależy tż od konkretnego auta. Peugeot Partner 2011 co chwila przepala H4 (kilka miesięcy). Vw scirocco 1981 ma żarówki H4 od kilku lat (jakis osram night breaker czy cos).

Data: 2014-10-05 09:47:43
Autor: Koziołek
żarówki Tungsram opinie
Nex@pl napisał:
Wszystko zależy tż od konkretnego auta. Peugeot Partner 2011 co chwila przepala H4 (kilka miesięcy).
Słyszałem o tej przypadło¶ci - i odczułem na własnej skórze ;)
W moim tepee pomogło założenie ¶wiateł dziennych i niejeżdżenie w nocy ;)

Pozdr.,

Koziołek

Data: 2014-10-07 15:38:48
Autor: kogutek444
�ar�wki Tungsram opinie
W dniu niedziela, 5 października 2014 09:47:43 UTC+2 użytkownik Kozio�ek napisał:
Nex@pl napisał:

> Wszystko zależy tż od konkretnego auta. Peugeot Partner 2011 co chwila > przepala H4 (kilka miesięcy).

Słyszałem o tej przypadłości - i odczułem na własnej skórze ;)

W moim tepee pomogło założenie świateł dziennych i niejeżdżenie w nocy ;)

Pozdr.,

Koziołek

jak wprowadzili światłą mijania na stałe to pojawiły się ściemniacze do świateł mijania. W dzień mijania potrzebne są jak szankier na kutasie i mogą gorzej świecić, byle by jakoś świeciły. Obnizenie napięcia o 2 volty spowoduje na pewno kilkukrotny wzrost trwałości żarówek.

Data: 2014-10-08 09:54:33
Autor: AZ
�ar�wki Tungsram opinie
On 2014-10-07, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

[...]

Wzrost trwalosci tak ale za to szybsza ich degradacje bo przy obnizonym napieciu
slabo zachodzi cykl halogenowy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-10-08 06:22:41
Autor: kogutek444
�ar�wki Tungsram opinie
On 2014-10-07, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

> jak wprowadzili ¶wiatł± mijania na stałe to pojawiły się ¶ciemniacze do ¶wiateł mijania. W dzień mijania potrzebne s± jak szankier na kutasie i mog± gorzej ¶wiecić, byle by jako¶ ¶wieciły. Obnizenie napięcia o 2 volty spowoduje na pewno kilkukrotny wzrost trwało¶ci żarówek.

Wzrost trwalosci tak ale za to szybsza ich degradacje bo przy obnizonym napieciu

slabo zachodzi cykl halogenowy.

-- Artur

ZZR 1200

GSX-R 600 K6

Wydaje mi się ze efekt halogenowy w żarówkach samochodowych jest lekko przesadzony. Dawno temu w Radioelektroniku był opis halogenowej żarówki fotograficznej. Było to w czasach PRL i o reklamie nikt wtedy nie słyszał, artykuł też nie był sponsorowany. Napisane było w danych technicznych żarówki że efekt halogenowy utrzymuje się do 5 minut od wł±czenia żarówki. Potem ¶wieci jak zwykła. I że żarówka potrzebuje 12 godzin na regenerację żeby efekt halogenowy mógł znowu się zrobić. W żarówkach efekt halogenowy jest wykorzystywany do tego żeby paruj±cy wolfram nie osadzał się na bańce. Żywotno¶ć samochodowej żarówki halogenowej jest bardzo niska i wydaje mi się że jak obniżeniem napięcia pozbawi się j± efektu halogenowego to przy w tak sposób przedłużonej żywotno¶ci bańka nie ¶ciemnieje zanim się przepali włókno. W opisie żarówki fotograficznej było że efekt halogenowy występuje tylko w przypadku zasilania napięciem nominalnym. Przy obniżeniu napicia o więcej niż 10% efekt halogenowy nie występuje. W czę¶ci samochodów przy tolerancji napięcia jakie zapewnia regulator napięcia łatwo zej¶ć do takiego przy którym żarówka będzie prawie halogenow±. I zapewne w takich samochodach żarówki wytrzymuj± dłużej. Na dodatek nikt nie wie na jakie napięcia s± robione żarówki samochodowe. Na każdej napisane 12V a wszystkie pracuj± przy 14,5V. Czyli każda halogenowa przy 12V powinna być halogenow± a przy 14,5 należy j± traktować jako przewoltowan±. Przewoltowane żarówki daj± lepsze ¶wiatło ale maj± mał± żywotno¶ć.

żarówki Tungsram opinie