zarzadzanie portfelem

Data: 2009-06-17 16:57:54
Autor: Delfino Delphis
zarzadzanie portfelem
Czy ktoś mógłby polecić jakiś program, albo stronę internetową, gdzie można robić sobie notatki z zakupionych instrumentów i porównywać z aktualnymi notowaniami? Chodzi o kontrolę stanu finansowego portfela, co jest dosyć trudne, gdy mamy porozrzucaną gotówkę po różnych bankach i domach maklerskich.

Do tej pory używałem portfela na money.pl i wystarczał mi w zupełności, ale nie ma tam niestety możliwości wprowadzania opcji. Poza opcjami, akcjami, obligacjami i kontraktami chciałbym również mieć fundusze inwestycyjne, możliwość wprowadzania lokat, kredytów itd., ogólnie wszystkie dostępne na polskim rynku instrumenty finansowe.

Oczywiście dane nie muszą być pobierane na bieżąco, wystarczą ceny z zamknięcia sesji albo z 15 minutowym opóźnieniem.

Data: 2009-06-17 20:26:37
Autor: DeJotTe
zarzadzanie portfelem
Excel bedzie bardzo dobry do tego zadania.

Data: 2009-06-17 20:33:13
Autor: Delfino Delphis
zarzadzanie portfelem
DeJotTe wrote:

Excel bedzie bardzo dobry do tego zadania.

Do tej pory robiłem to w excelu, ale wydaje mi się, że to jednak za dużo roboty. Chciałbym też mieć historię operacji, a arkusz nie za bardzo się do tego nadaje, prędzej jakaś baza danych.

Data: 2009-06-17 20:51:48
Autor: DeJotTe
zarzadzanie portfelem
Do tej pory robiłem to w excelu, ale wydaje mi się, że to jednak za dużo
roboty. Chciałbym też mieć historię operacji, a arkusz nie za bardzo się do
tego nadaje, prędzej jakaś baza danych.

Jesli do tej pory robiles to w Excelu i nie jestes zadowolony, tzn ze cos zle robiles:)
Cały proces aktualizacji danych mozna zautomatyzowac jesli korzystasz z bankow i biur maklerskich, ktore generuja historie transakcji w postaci plikow CSV. Pliki z aktualnymi notowaniami równiez sa dostepne, ewentualnie mozna wykorzystac kwerendy ze stron www. Wszystko to mozna zrobic bardzo szybko, za pomoca jednego klikniecia. Pozostaje jedynie zaprojektowac taki skoroszyt:)

Data: 2009-06-17 21:14:32
Autor: Delfino Delphis
zarzadzanie portfelem
DeJotTe wrote:

[...]

Niestety z tymi CSV będzie problem. Niby można parsować html. Jeszcze dochodzi kontrola błędów konieczność ręcznego ściągania danych, aktualizowania, ble. Ja robię kilka operacji dziennie i po prostu mi się nie chce, a na pewno gotowe algorytmu już są. :)

Data: 2009-06-17 20:58:19
Autor: Jerzy Olszewski
zarzadzanie portfelem

Z pewną taką nieśmiałością zaproponował bym coś takiego -- > http://www.juraura.neostrada.pl/

Data: 2009-06-17 21:15:12
Autor: Delfino Delphis
zarzadzanie portfelem
Jerzy Olszewski wrote:

Z pewną taką nieśmiałością zaproponował bym coś takiego -- >
http://www.juraura.neostrada.pl/

Obejrzę na pewno, ale to chyba raczej program do analizy technicznej niż zarządzania portfelem?

Data: 2009-06-18 00:37:36
Autor: Damian
zarzadzanie portfelem
ms money

Data: 2009-06-18 09:56:59
Autor: \\n
zarzadzanie portfelem
Damian pisze:
ms money

Czy jest w nim baza danych krajowych papierów wartościowych, obligacji, funduszów itp?
Czy działa kwotowanie dla krajowych papierów?

--
Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

Data: 2009-06-18 17:46:27
Autor: Damian
zarzadzanie portfelem

Użytkownik "\n" <nie@ma.xy> napisał w wiadomości news:h1cs4o$am9$2atlantis.news.neostrada.pl...
Damian pisze:
ms money

Czy jest w nim baza danych krajowych papierów wartościowych, obligacji, funduszów itp?
Czy działa kwotowanie dla krajowych papierów?

w programie z 95 roku trzeba ceny akcji, funduszy itp wklepac recznie po sesji , ograniczenie kategorii wydatkow do 256 - to jedyne wady jakie znalazlem przez 14 lat
nowych wersji nie testowalem

Data: 2009-06-18 09:55:17
Autor: \\n
zarzadzanie portfelem
Delfino Delphis pisze:
[...]

Można coś takiego wyszyć w GnuCash. Niestety nie zadziała to out of the box, trzeba dosyć sporo pracy włożyć. Ale potencjalnie umożliwia zarządzanie portfelem: equity, wynik (ogółem za okres i na każdej transakcji), cash flow, koszty, bieżąca wycena, historia.
Problemy z programem są dwa (właściwie są to dwa *największe* problemy):
- Co prawda istnieje schemat kont dla giełdy ale jest on baaaardzo prosty, wymagający znacznej rozbudowy. Nie ma także żadnej bazy papierów czy innych instrumentów, każdy trzeba własnoręcznie wbić :-(
- mechanizm kwotowania trzeba oddzielnie zainstalować i nie jest to proste kliknięcie w baton
Jest też zaleta: program jest za całkowicie bezpłatne gratis