zarzadzanie portfelem

Data: 2009-06-18 09:55:17
Autor: \\n
zarzadzanie portfelem
Delfino Delphis pisze:
Czy ktoś mógłby polecić jakiś program, albo stronę internetową, gdzie można robić sobie notatki z zakupionych instrumentów i porównywać z aktualnymi notowaniami? Chodzi o kontrolę stanu finansowego portfela, co jest dosyć trudne, gdy mamy porozrzucaną gotówkę po różnych bankach i domach maklerskich.

Do tej pory używałem portfela na money.pl i wystarczał mi w zupełności, ale nie ma tam niestety możliwości wprowadzania opcji. Poza opcjami, akcjami, obligacjami i kontraktami chciałbym również mieć fundusze inwestycyjne, możliwość wprowadzania lokat, kredytów itd., ogólnie wszystkie dostępne na polskim rynku instrumenty finansowe.

Oczywiście dane nie muszą być pobierane na bieżąco, wystarczą ceny z zamknięcia sesji albo z 15 minutowym opóźnieniem.

Można coś takiego wyszyć w GnuCash. Niestety nie zadziała to out of the box, trzeba dosyć sporo pracy włożyć. Ale potencjalnie umożliwia zarządzanie portfelem: equity, wynik (ogółem za okres i na każdej transakcji), cash flow, koszty, bieżąca wycena, historia.
Problemy z programem są dwa (właściwie są to dwa *największe* problemy):
- Co prawda istnieje schemat kont dla giełdy ale jest on baaaardzo prosty, wymagający znacznej rozbudowy. Nie ma także żadnej bazy papierów czy innych instrumentów, każdy trzeba własnoręcznie wbić :-(
- mechanizm kwotowania trzeba oddzielnie zainstalować i nie jest to proste kliknięcie w baton
Jest też zaleta: program jest za całkowicie bezpłatne gratis

--
Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

zarzadzanie portfelem