zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

Data: 2009-03-01 21:27:05
Autor: konserwator
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
ilosc energii slonecznej docierajacej do Ziemi (UV i promienie widzialne) = ilosc energii oddawanej w formie promieniowania podczerwonego (i radiowego) z Ziemi w cosmos
- Gdyby tak nie bylo to bysmy sie juz dawno ugotowali

Jak lewak postawi czajnik na zapalonym gazie to przeksztalca energie chemiczna (spalanie gazu) w promieniowanie oddawane w cosmos o czym lewak moze sie przekonac przytrzymujac reke nad para. (niech dlugo jej tam nie trzyma). Para oddaje to cieplo (energie) zmagazynowana przed laty w procesach najpierw fotosyntezy a pozniej lancucha pokarmowego w rope i gaz) wprost kosmitom.

i bilans jest staly czyli const.

jednak gdy wiecej spalamy tym wiecej zmagazynowanej w planecie energii oddajemy w cosmos.

Chwilowo robi sie cieplej ale ta cieplota powoduje zwiekszenie parowania wody (oceanow i topnienie wody w gorach lodowych) - co pociaga za soba znowu parowanie i oddawanie ciepla w cosmos czyli OZIEBIANIE planety.

Nie grozi nam zadne "ocieplenie" ale przez dzialalnosc ludzka wrecz epoka lodowcowa.

Skad by sie miala brac ta zwiekszona energia (cieplo) na Ziemi skoro Slonce nie zwiekszylo promieniowania?

Byc moze lewakom wydaje sie, ze energia bierze sie z banku jak pieniadze ale zapewniam, ze tak nie jest.

Data: 2009-03-01 22:04:46
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
konserwator pisze:
Ciach te bzdety
gdzie kto pisze ze jeste艣my uk艂adem zamkni臋tym?
Wyt艂umacz臋 jak krowie na rowie:
1) dociera do nas promieniowanie w ro偶nych zakresach fal.
2) Cz臋艣膰 jego jest poch艂aniana przez wod臋 , gleb臋 , etc.Inna cze艣膰 sie odbija i rozprasza ( z grubsza w kosmos)
3) i na tym nie koniec ,  cz臋艣膰 energii poch艂onietej jest emitowana z powrotem. Z zasad termodynamiki wynika ze w postaci promieniowania o d艂u偶szej fali. Czyli w temperaturach Ziemi b臋dzie to podczerwie艅.Ma ono pewien do艣膰 dobrze okre艣lony zakres d艂ugo艣ci fal, zale偶ny od wielu czynnik贸w- g艂ownie rodzaju powierzchni.
4) to promieniowanie oczyw艣cie tez ucieka w kosmos. Ale tu jest gw贸藕dz藕 programu: niekt贸re gazy poch艂aniaja pewne d艂ugosci fal . Te gazy , kt贸re robi膮 to w zakresach podczerwieni to w艂a艣nie gazy cieplarniane. Przypominam ze poch艂oniecie fali r贸wna sie wzrostowi energii kinetycznej cz膮steczek gazu czyli w艂a艣nie temperatury.
5)Najsilniejszymi takimi gazami s膮 te kt贸rych maksimum poch艂aniania wypada tam , gdzie maksimum wt贸rnego promieniowania podczerwonego Ziemi.
6) Ca艂o艣膰 tworzy pewien stan chwiejnej r贸wnowagi. dzi臋ki m in. temu efektowi ziemia nie jest zamarzni臋ta. Ale dodanie gaz贸w cieplarnianych PRZESUNIE  punkt r贸wnowagi w stron臋 wy偶szych temperatur. To w najlepszym wypadku. W najgorszym ca艂y proces mo偶e sta膰 sie samonap臋dzaj膮cy.( wynika to z tego ze najsilniejszym gazem c. jest para wodna , kt贸rej ilo艣膰 w atmosferze zale偶ny do艣膰 艣ci艣le od 艣redniej temperatury. ( dla CO2 nie ma takich zale偶no艣ci tak mocnych , wiec to CO2 jest tym czynnikiem , kt贸ry kontroluje ca艂y uk艂ad)
dotar艂o ze niema sprzeczno艣ci  z zasadami termodynamiki?

--
Nie b臋dzie Niemiec gni贸t艂 nam p艂aszcz
ni skuwa艂 kajdanami.

"Zapyla艂a raz pszcz贸艂ka jakiego艣 badyla,
wtem czuje, 偶e od ty艂u te偶 j膮 kto艣 zapyla.
Patrzy si臋, a to trute艅 niejaki Zenobi!
Mora艂: r贸b dobrze innym, tobie te偶 kto艣 zrobi."

Data: 2009-03-01 22:18:46
Autor: konserwator
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

--
Sondazownie we "wlasciwych" rekach": http://forum2.dziennik.pl/read.php?7,415859
-- -
Boleslaw: http://www.polityczni.pl/cenckiewicz_w_warszawie,audio,51,3100.html
-- -
Dyktatura europejska http://www.wykop.pl/ramka/122641/traktat-lizbonski-iii-wojna-swiatowa-pl
-- --
1. Przyspieszymy i wykorzystamy wzrost gospodarczy.
2. Radykalnie podniesiemy p砤ce dla bud縠t體ki, zwi阫szymy emerytury i
renty.
3. Wybudujemy nowoczesn sie autostrad, dr骻 ekspresowych, most體 i
obwodnic.
4. Zagwarantujemy bezp砤tny dost阷 do opieki medycznej i zlikwidujemy NFZ.
5. Upro禼imy podatki - wprowadzimy podatek liniowy z ulg prorodzinn,
zlikwidujemy 200 op砤t urz阣owych.
6. Przy秔ieszymy budow stadion體 na Euro 2012.
7. Wycofamy wojska z Iraku.
8. Sprawimy, 縠 Polacy z emigracji b阣 chcieli wraca do domu i inwestowa w
Polsce.
9. Podniesiemy poziom edukacji i upowszechnimy internet
10. Podejmiemy rzeczywist walk z korupcj.
U縴tkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa w wiadomo禼i news:goetp6$4ps$8mx1.internetia.pl...
konserwator pisze:
Ciach te bzdety
gdzie kto pisze ze jeste秏y uk砤dem zamkni阾ym?
Wyt硊macz jak krowie na rowie:
1) dociera do nas promieniowanie w ro縩ych zakresach fal.
2) Cz甓 jego jest poch砤niana przez wod , gleb , etc.Inna cze舵 sie odbija i rozprasza ( z grubsza w kosmos)
3) i na tym nie koniec ,  cz甓 energii poch硂nietej jest emitowana z powrotem. Z zasad termodynamiki wynika ze w postaci promieniowania o d硊縮zej fali. Czyli w temperaturach Ziemi b阣zie to podczerwie.Ma ono pewien do舵 dobrze okre秎ony zakres d硊go禼i fal, zale縩y od wielu czynnik體- g硂wnie rodzaju powierzchni.
4) to promieniowanie oczyw禼ie tez ucieka w kosmos. Ale tu jest gw蠹dz programu: niekt髍e gazy poch砤niaja pewne d硊gosci fal . Te gazy , kt髍e robi to w zakresach podczerwieni to w砤秐ie gazy cieplarniane. Przypominam ze poch硂niecie fali r體na sie wzrostowi energii kinetycznej cz眘teczek gazu czyli w砤秐ie temperatury.
5)Najsilniejszymi takimi gazami s te kt髍ych maksimum poch砤niania wypada tam , gdzie maksimum wt髍nego promieniowania podczerwonego Ziemi.
6) Ca硂舵 tworzy pewien stan chwiejnej r體nowagi. dzi阫i m in. temu efektowi ziemia nie jest zamarzni阾a. Ale dodanie gaz體 cieplarnianych PRZESUNIE  punkt r體nowagi w stron wy縮zych temperatur. To w najlepszym wypadku. W najgorszym ca硑 proces mo縠 sta sie samonap阣zaj眂y.( wynika to z tego ze najsilniejszym gazem c. jest para wodna , kt髍ej ilo舵 w atmosferze zale縩y do舵 禼i秎e od 秗edniej temperatury. ( dla CO2 nie ma takich zale縩o禼i tak mocnych , wiec to CO2 jest tym czynnikiem , kt髍y kontroluje ca硑 uk砤d)
dotar硂 ze niema sprzeczno禼i  z zasadami termodynamiki?

wiecej pary wodnej w atmosferze (z powodu wiekszej temperatury) to wiecej oddawanego ciepla w kosmos czyli w efekcie epoka lodowcowa a nie ocieplenie.
Czym wiecej spalamy tym wiecej ciepla oddajemy w kosmos. Nie mozesz tego zrozumiec?

rym

Data: 2009-03-01 23:30:07
Autor: MH
> [...]

Czym wiecej spalamy tym wiecej ciepla oddajemy w kosmos. Nie mozesz tego zrozumiec?

Jak nie masz poj阠ia o fizyce , to MORDA W KUBE. Katon wyja秐i problem w
oparciu o zasady termodynamiki i zrobi to prawid硂wo. A twoje wnioski , to ju
totalny idiotyzm !!!  Jest dok砤dnie na odwr髏. Para wodna stanowi swoistego
rodzaju "izolacj" w zakresie podczerwieni , a wi阠 im jest jej wi阠ej , tym
mniej energii jest emitowanej w kosmos. My natomiast z kosmosu pobieramy energi
w pa秏ie zdecydowanie wy縮zych cz阺totliwo禼i dla kt髍ych para wodna nie stanowi
zapory. NIE R覤 Z SIEBIE IDIOTY LEWAKU !!

MH

Data: 2009-03-01 15:12:11
Autor: mrdevilyn
On 1 Mar, 23:30, "MH" <logiz...@op.pl> wrote:

Para wodna stanowi swoistego
rodzaju "izolacj" w zakresie podczerwieni ,

Jej natura jest niestety taka 縠 w阣ruj眂 w g髍ne warstwy atmosfery
ulega kondensacji tworzac obiekty zwane chmurami. Chmury do舵 cz阺to
powoduj niejakie trudno禼i w docieraniu promieniowania o cz阺to禼i
widzialnej  i UV do powierzchni Ziemi a to na skutek tzw. efektu
Tyndala, kt髍y wykazuja w do禼 znacznym stopniu albowiem s uk砤dem
dyspersyjnym, konktetnie zawiesin cieczy lub cia砤 sta砮go w gazie.
Efekt Tyndala spowoduje wi阠 wzmozone ODBIJANIE si 秝iat砤 z zakresu
UV/VIS i w rezultacie os砤bi ogrzewanie Ziemi przez S硂馽e. Innymi
s硂wy tak czy owak Zenon Nowak, im wiecej napierdzimy i nagotujemy
wody tym nas s硂neczko mniej intensywnie b阣zie oswietla. By mo縠
nawet a do postulowanej przez konserwatora miniepoki lodowcowej
w潮cznie kt髍a oczywi禼ie nie nast眕i albowiem ..itditp.
Termodynamiki naprawde sie nie da oszuka- im wieksza bedzie
temperatura powierzchni naszej planety tym wiecej energii bedzie ona
oddawac (wypromieniowywac, odbijac...niewa縩e) w Pustk.
A teraz, drogie dzieci, we糲ie o丑wki w r眂zki i napiszcie milion razy
s硂wo "homeostaza".. a mo縠 raczej "homeodynamika"?
J-23

Data: 2009-03-02 02:42:05
Autor: sofu
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

U縴tkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisa w wiadomo禼i
[...]

=========

Wszystko fajnie tylko, ze na sprawy klimatyczne ma wp硑w wiele czynik體
naraz, ktore potrafia sie mniej lub bardziej kompensowac. Jesli para wodna i
powietrze jest cieplejsze to idzie bardziej w gore. Jednoczesnie warstewka
chmur staje sie ciensza. Z kolei ta przy ziemi jest przesycona woda co z
kolei doprowadza do zwiekszonych opad體. Potem to znowu zaczyna parowac
och砤dzajac ziemie. I tak w k蟪ko. Takie perturbacje doprowadzaja do zmian
klimatycznych, ale nie na katastrofalna skale. Mozna by o tym pisac dlugo.
Bardziej bym sie obawia wyczerpania surowcow energetycznych (g硂wnie ropy i
gazu) niz efektu cieplarnianego. A co do dalekoidacych zmian klimatycznych,
to one byly, sa i beda i to bez udzia硊 cz硂wieka. Wydaje mi sie, ze
powstala nowa religia dzieki ktorej niektorzy czerpia pelnymi garsciami
mamone.

sofu

Data: 2009-03-02 06:41:31
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
sofu pisze:
A teraz drogi prawacki naftos艂ugo , pomysl ze efekt chmur dzia艂a w obie strony. Tj odbijaj膮 tez to co emituje powierzchnia ziemi. Wez zreszt膮 taka wenus: Albedo niemal = 1, ca艂a w chmurach i temperatura 400 stopni na powierzchni. Niebywa艂e sie och艂odzi艂a, nieprawda偶?

Data: 2009-03-02 08:27:10
Autor: konserwator
[...]

U縴tkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa w wiadomo禼i news:gofs22$oe9$5mx1.internetia.pl...
sofu pisze:
A teraz drogi prawacki naftos硊go , pomysl ze efekt chmur dzia砤 w obie strony. Tj odbijaj tez to co emituje powierzchnia ziemi. Wez zreszt taka wenus: Albedo niemal = 1, ca砤 w chmurach i temperatura 400 stopni na powierzchni. Niebywa砮 sie och硂dzi砤, nieprawda?

co ty mi tu z wenus wyjezdzasz lepiej pomysl o marsie
temperatura od +20 dznien do - 140 noca przy [sic!] 95% nasycenia atmosfery co2!

czyli dwutlenek ma znikomy wplyw przy zatrzymywania ciepla skoro zakres temperatur na marsie wynosi 160 stopni przy 95% co2 a na ziemi okolo 100 stopni przy sladowych ilosciach co2!

Data: 2009-03-02 12:31:18
Autor: sofu
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

U偶ytkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
sofu pisze:
[...]

Prawacki naftos艂ugo - co to ma niby znaczyc?
Be艂kot i inwektywy, nic wiecej!

 A co do Wenus to zobacz gdzie ona lezy wzgledem s艂o艅ca?

sofu

Data: 2009-03-02 16:06:02
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

Prawacki naftos艂ugo - co to ma niby znaczyc?
Be艂kot i inwektywy, nic wiecej!
A wy do mnie per "ekoterrorysta" . mi tez wolno.

 A co do Wenus to zobacz gdzie ona lezy wzgledem s艂o艅ca?

Raptem 205 blizej niz my. A gor臋tsza jest wielokrotnie.

Data: 2009-03-02 06:48:46
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
MH pisze:
e masz poj臋cia o fizyce , to MORDA W KUBE艁. Katon wyja艣ni艂 problem w
oparciu o zasady termodynamiki i zrobi艂 to prawid艂owo. A twoje wnioski , to ju偶
totalny idiotyzm !!!  Jest dok艂adnie na odwr贸t. Para wodna stanowi swoistego
rodzaju "izolacj臋" w zakresie podczerwieni , a wi臋c im jest jej wi臋cej , tym
mniej energii jest emitowanej w kosmos. My natomiast z kosmosu pobieramy energi臋
w pa艣mie zdecydowanie wy偶szych cz臋stotliwo艣ci dla kt贸rych para wodna nie stanowi
zapory. NIE R脫B Z SIEBIE IDIOTY LEWAKU !!

no nareszcie ktos mnie popar艂. to jest clou problemu: przybywa w wyzszej czestotliwo艣ci , rozprasza sie , ale nie mo偶e uciec, bo mu w艂asnie para , co2 , metan , etc. nie pozwalaj膮. Ale do takich jak on nie dotrze. Bo to lewica "wymy艣li艂a" wielcy kurde klimatolodzy jak ciocia frania z magla ;-)

Data: 2009-03-02 08:28:36
Autor: konserwator

U縴tkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa w wiadomo禼i news:gofsfl$oe9$8mx1.internetia.pl...
MH pisze:
[...]

no nareszcie ktos mnie popar. to jest clou problemu: przybywa w wyzszej czestotliwo禼i , rozprasza sie , ale nie mo縠 uciec, bo mu w砤snie para , co2 ,

ciekawe czemu na marsie nie jest goraca skoro tam nasycenie co2, ktory "nie prepuszcza ciepla" jest 95%?
cud tuska?

rym

Data: 2009-03-02 16:08:29
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
konserwator pisze:
BO JEST GO ma艂o! Mars jest ma艂y!A tmosfer臋 ma rzadsz膮 1000 razy.  I dalej od s艂o艅ca! naprawd臋 nie dociera? A tak BTw dzi臋ki temu CO2 co tam jest srednia temp. dla marsa jet wy偶sza ni偶 to wynika z jego odleg艂o艣ci.
W艂a艣nie dzi臋ki cieplarnianemu efektowi CO2.

Data: 2009-03-02 06:32:25
Autor: KatonStarszy
konserwator pisze:
wiecej pary wodnej w atmosferze (z powodu wiekszej temperatury) to wiecej
oddawanego ciepla w kosmos
BUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA
  Para wodna jest durniu gazem cieplarnianym. Co niby ma swiecic w kosmos?
Podczerwien emituje powierzchnia , nie atmosfera. Wiecej pary = wieksza temperatura. To juz nawet nie jak krowie trzeba t艂umaczyc. Pamn prawak nak艂ania prawa fizyki do jedenie s艂usznej wrsji. HEHEHEHHHEHEHE
g艂upszys niz statut samoobrony przewiduje.

Data: 2009-03-02 08:26:44
Autor: konserwator

U縴tkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa w wiadomo禼i news:gofrh0$oe9$1mx1.internetia.pl...
konserwator pisze:
[...]
Podczerwien emituje powierzchnia , nie atmosfera. Wiecej pary = wieksza temperatura. To juz nawet nie jak krowie trzeba t硊maczyc. Pamn prawak nak砤nia prawa fizyki do jedenie s硊sznej wrsji. HEHEHEHHHEHEHE
g硊pszys niz statut samoobrony przewiduje.

no tak.. i oczywiscie ta para  skrapla sie w deszcz czy snieg w atmosferze tak dla draki by ludzi pochlapac z gory?

woda paruje odbierajac cieplo z cieczy

"Para wodna powstaje w wyniku parowania wody lub sublimacji lodu. Podczas tego procesu cz眘teczka wody odrywa si od cieczy lub cia砤 sta砮go i przechodzi do gazu. Takie przej禼ie wymaga dostarczenia energii. Energia ta jest zwykle pobierana z cieczy w postaci ciep砤, przez co nast阷uje ozi阞ianie cieczy."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Para_wodna

a pozniej w atmosferze sie skrapla oddajac cieplo w gornych, zimnych warstrwach atm.

dlatego nie zaden co2 stabilizuje temperature a wlasnie woda i parowanie
ale na to juz lewaki nic nie poradza!

rym

Data: 2009-03-02 16:09:56
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
konserwator pisze:
Nic nie stabilizuje durniu. Nigdzie sie tez nie unosi prawaku. wiekszo艣c atmosferycznej pary jest w trposferze , a to daleko nie ca艂a atmosfera.
Ale t艂umacz tu idiocie ;-)