zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

Data: 2009-03-01 22:04:46
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
konserwator pisze:
Ciach te bzdety
gdzie kto pisze ze jeste艣my uk艂adem zamkni臋tym?
Wyt艂umacz臋 jak krowie na rowie:
1) dociera do nas promieniowanie w ro偶nych zakresach fal.
2) Cz臋艣膰 jego jest poch艂aniana przez wod臋 , gleb臋 , etc.Inna cze艣膰 sie odbija i rozprasza ( z grubsza w kosmos)
3) i na tym nie koniec ,  cz臋艣膰 energii poch艂onietej jest emitowana z powrotem. Z zasad termodynamiki wynika ze w postaci promieniowania o d艂u偶szej fali. Czyli w temperaturach Ziemi b臋dzie to podczerwie艅.Ma ono pewien do艣膰 dobrze okre艣lony zakres d艂ugo艣ci fal, zale偶ny od wielu czynnik贸w- g艂ownie rodzaju powierzchni.
4) to promieniowanie oczyw艣cie tez ucieka w kosmos. Ale tu jest gw贸藕dz藕 programu: niekt贸re gazy poch艂aniaja pewne d艂ugosci fal . Te gazy , kt贸re robi膮 to w zakresach podczerwieni to w艂a艣nie gazy cieplarniane. Przypominam ze poch艂oniecie fali r贸wna sie wzrostowi energii kinetycznej cz膮steczek gazu czyli w艂a艣nie temperatury.
5)Najsilniejszymi takimi gazami s膮 te kt贸rych maksimum poch艂aniania wypada tam , gdzie maksimum wt贸rnego promieniowania podczerwonego Ziemi.
6) Ca艂o艣膰 tworzy pewien stan chwiejnej r贸wnowagi. dzi臋ki m in. temu efektowi ziemia nie jest zamarzni臋ta. Ale dodanie gaz贸w cieplarnianych PRZESUNIE  punkt r贸wnowagi w stron臋 wy偶szych temperatur. To w najlepszym wypadku. W najgorszym ca艂y proces mo偶e sta膰 sie samonap臋dzaj膮cy.( wynika to z tego ze najsilniejszym gazem c. jest para wodna , kt贸rej ilo艣膰 w atmosferze zale偶ny do艣膰 艣ci艣le od 艣redniej temperatury. ( dla CO2 nie ma takich zale偶no艣ci tak mocnych , wiec to CO2 jest tym czynnikiem , kt贸ry kontroluje ca艂y uk艂ad)
dotar艂o ze niema sprzeczno艣ci  z zasadami termodynamiki?

--
Nie b臋dzie Niemiec gni贸t艂 nam p艂aszcz
ni skuwa艂 kajdanami.

"Zapyla艂a raz pszcz贸艂ka jakiego艣 badyla,
wtem czuje, 偶e od ty艂u te偶 j膮 kto艣 zapyla.
Patrzy si臋, a to trute艅 niejaki Zenobi!
Mora艂: r贸b dobrze innym, tobie te偶 kto艣 zrobi."

Data: 2009-03-01 22:18:46
Autor: konserwator
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

--
Sondazownie we "wlasciwych" rekach": http://forum2.dziennik.pl/read.php?7,415859
-- -
Boleslaw: http://www.polityczni.pl/cenckiewicz_w_warszawie,audio,51,3100.html
-- -
Dyktatura europejska http://www.wykop.pl/ramka/122641/traktat-lizbonski-iii-wojna-swiatowa-pl
-- --
1. Przyspieszymy i wykorzystamy wzrost gospodarczy.
2. Radykalnie podniesiemy p砤ce dla bud縠t體ki, zwi阫szymy emerytury i
renty.
3. Wybudujemy nowoczesn sie autostrad, dr骻 ekspresowych, most體 i
obwodnic.
4. Zagwarantujemy bezp砤tny dost阷 do opieki medycznej i zlikwidujemy NFZ.
5. Upro禼imy podatki - wprowadzimy podatek liniowy z ulg prorodzinn,
zlikwidujemy 200 op砤t urz阣owych.
6. Przy秔ieszymy budow stadion體 na Euro 2012.
7. Wycofamy wojska z Iraku.
8. Sprawimy, 縠 Polacy z emigracji b阣 chcieli wraca do domu i inwestowa w
Polsce.
9. Podniesiemy poziom edukacji i upowszechnimy internet
10. Podejmiemy rzeczywist walk z korupcj.
U縴tkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa w wiadomo禼i news:goetp6$4ps$8mx1.internetia.pl...
konserwator pisze:
Ciach te bzdety
gdzie kto pisze ze jeste秏y uk砤dem zamkni阾ym?
Wyt硊macz jak krowie na rowie:
1) dociera do nas promieniowanie w ro縩ych zakresach fal.
2) Cz甓 jego jest poch砤niana przez wod , gleb , etc.Inna cze舵 sie odbija i rozprasza ( z grubsza w kosmos)
3) i na tym nie koniec ,  cz甓 energii poch硂nietej jest emitowana z powrotem. Z zasad termodynamiki wynika ze w postaci promieniowania o d硊縮zej fali. Czyli w temperaturach Ziemi b阣zie to podczerwie.Ma ono pewien do舵 dobrze okre秎ony zakres d硊go禼i fal, zale縩y od wielu czynnik體- g硂wnie rodzaju powierzchni.
4) to promieniowanie oczyw禼ie tez ucieka w kosmos. Ale tu jest gw蠹dz programu: niekt髍e gazy poch砤niaja pewne d硊gosci fal . Te gazy , kt髍e robi to w zakresach podczerwieni to w砤秐ie gazy cieplarniane. Przypominam ze poch硂niecie fali r體na sie wzrostowi energii kinetycznej cz眘teczek gazu czyli w砤秐ie temperatury.
5)Najsilniejszymi takimi gazami s te kt髍ych maksimum poch砤niania wypada tam , gdzie maksimum wt髍nego promieniowania podczerwonego Ziemi.
6) Ca硂舵 tworzy pewien stan chwiejnej r體nowagi. dzi阫i m in. temu efektowi ziemia nie jest zamarzni阾a. Ale dodanie gaz體 cieplarnianych PRZESUNIE  punkt r體nowagi w stron wy縮zych temperatur. To w najlepszym wypadku. W najgorszym ca硑 proces mo縠 sta sie samonap阣zaj眂y.( wynika to z tego ze najsilniejszym gazem c. jest para wodna , kt髍ej ilo舵 w atmosferze zale縩y do舵 禼i秎e od 秗edniej temperatury. ( dla CO2 nie ma takich zale縩o禼i tak mocnych , wiec to CO2 jest tym czynnikiem , kt髍y kontroluje ca硑 uk砤d)
dotar硂 ze niema sprzeczno禼i  z zasadami termodynamiki?

wiecej pary wodnej w atmosferze (z powodu wiekszej temperatury) to wiecej oddawanego ciepla w kosmos czyli w efekcie epoka lodowcowa a nie ocieplenie.
Czym wiecej spalamy tym wiecej ciepla oddajemy w kosmos. Nie mozesz tego zrozumiec?

rym

Data: 2009-03-01 23:30:07
Autor: MH
> [...]

Czym wiecej spalamy tym wiecej ciepla oddajemy w kosmos. Nie mozesz tego zrozumiec?

Jak nie masz poj阠ia o fizyce , to MORDA W KUBE. Katon wyja秐i problem w
oparciu o zasady termodynamiki i zrobi to prawid硂wo. A twoje wnioski , to ju
totalny idiotyzm !!!  Jest dok砤dnie na odwr髏. Para wodna stanowi swoistego
rodzaju "izolacj" w zakresie podczerwieni , a wi阠 im jest jej wi阠ej , tym
mniej energii jest emitowanej w kosmos. My natomiast z kosmosu pobieramy energi
w pa秏ie zdecydowanie wy縮zych cz阺totliwo禼i dla kt髍ych para wodna nie stanowi
zapory. NIE R覤 Z SIEBIE IDIOTY LEWAKU !!

MH

Data: 2009-03-01 15:12:11
Autor: mrdevilyn
On 1 Mar, 23:30, "MH" <logiz...@op.pl> wrote:

Para wodna stanowi swoistego
rodzaju "izolacj" w zakresie podczerwieni ,

Jej natura jest niestety taka 縠 w阣ruj眂 w g髍ne warstwy atmosfery
ulega kondensacji tworzac obiekty zwane chmurami. Chmury do舵 cz阺to
powoduj niejakie trudno禼i w docieraniu promieniowania o cz阺to禼i
widzialnej  i UV do powierzchni Ziemi a to na skutek tzw. efektu
Tyndala, kt髍y wykazuja w do禼 znacznym stopniu albowiem s uk砤dem
dyspersyjnym, konktetnie zawiesin cieczy lub cia砤 sta砮go w gazie.
Efekt Tyndala spowoduje wi阠 wzmozone ODBIJANIE si 秝iat砤 z zakresu
UV/VIS i w rezultacie os砤bi ogrzewanie Ziemi przez S硂馽e. Innymi
s硂wy tak czy owak Zenon Nowak, im wiecej napierdzimy i nagotujemy
wody tym nas s硂neczko mniej intensywnie b阣zie oswietla. By mo縠
nawet a do postulowanej przez konserwatora miniepoki lodowcowej
w潮cznie kt髍a oczywi禼ie nie nast眕i albowiem ..itditp.
Termodynamiki naprawde sie nie da oszuka- im wieksza bedzie
temperatura powierzchni naszej planety tym wiecej energii bedzie ona
oddawac (wypromieniowywac, odbijac...niewa縩e) w Pustk.
A teraz, drogie dzieci, we糲ie o丑wki w r眂zki i napiszcie milion razy
s硂wo "homeostaza".. a mo縠 raczej "homeodynamika"?
J-23

Data: 2009-03-02 02:42:05
Autor: sofu
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

U縴tkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisa w wiadomo禼i
[...]

=========

Wszystko fajnie tylko, ze na sprawy klimatyczne ma wp硑w wiele czynik體
naraz, ktore potrafia sie mniej lub bardziej kompensowac. Jesli para wodna i
powietrze jest cieplejsze to idzie bardziej w gore. Jednoczesnie warstewka
chmur staje sie ciensza. Z kolei ta przy ziemi jest przesycona woda co z
kolei doprowadza do zwiekszonych opad體. Potem to znowu zaczyna parowac
och砤dzajac ziemie. I tak w k蟪ko. Takie perturbacje doprowadzaja do zmian
klimatycznych, ale nie na katastrofalna skale. Mozna by o tym pisac dlugo.
Bardziej bym sie obawia wyczerpania surowcow energetycznych (g硂wnie ropy i
gazu) niz efektu cieplarnianego. A co do dalekoidacych zmian klimatycznych,
to one byly, sa i beda i to bez udzia硊 cz硂wieka. Wydaje mi sie, ze
powstala nowa religia dzieki ktorej niektorzy czerpia pelnymi garsciami
mamone.

sofu

Data: 2009-03-02 06:41:31
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
sofu pisze:
A teraz drogi prawacki naftos艂ugo , pomysl ze efekt chmur dzia艂a w obie strony. Tj odbijaj膮 tez to co emituje powierzchnia ziemi. Wez zreszt膮 taka wenus: Albedo niemal = 1, ca艂a w chmurach i temperatura 400 stopni na powierzchni. Niebywa艂e sie och艂odzi艂a, nieprawda偶?

Data: 2009-03-02 08:27:10
Autor: konserwator
[...]

U縴tkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa w wiadomo禼i news:gofs22$oe9$5mx1.internetia.pl...
sofu pisze:
A teraz drogi prawacki naftos硊go , pomysl ze efekt chmur dzia砤 w obie strony. Tj odbijaj tez to co emituje powierzchnia ziemi. Wez zreszt taka wenus: Albedo niemal = 1, ca砤 w chmurach i temperatura 400 stopni na powierzchni. Niebywa砮 sie och硂dzi砤, nieprawda?

co ty mi tu z wenus wyjezdzasz lepiej pomysl o marsie
temperatura od +20 dznien do - 140 noca przy [sic!] 95% nasycenia atmosfery co2!

czyli dwutlenek ma znikomy wplyw przy zatrzymywania ciepla skoro zakres temperatur na marsie wynosi 160 stopni przy 95% co2 a na ziemi okolo 100 stopni przy sladowych ilosciach co2!

Data: 2009-03-02 12:31:18
Autor: sofu
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

U偶ytkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
sofu pisze:
[...]

Prawacki naftos艂ugo - co to ma niby znaczyc?
Be艂kot i inwektywy, nic wiecej!

 A co do Wenus to zobacz gdzie ona lezy wzgledem s艂o艅ca?

sofu

Data: 2009-03-02 16:06:02
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...

Prawacki naftos艂ugo - co to ma niby znaczyc?
Be艂kot i inwektywy, nic wiecej!
A wy do mnie per "ekoterrorysta" . mi tez wolno.

 A co do Wenus to zobacz gdzie ona lezy wzgledem s艂o艅ca?

Raptem 205 blizej niz my. A gor臋tsza jest wielokrotnie.

Data: 2009-03-02 06:48:46
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
MH pisze:
e masz poj臋cia o fizyce , to MORDA W KUBE艁. Katon wyja艣ni艂 problem w
oparciu o zasady termodynamiki i zrobi艂 to prawid艂owo. A twoje wnioski , to ju偶
totalny idiotyzm !!!  Jest dok艂adnie na odwr贸t. Para wodna stanowi swoistego
rodzaju "izolacj臋" w zakresie podczerwieni , a wi臋c im jest jej wi臋cej , tym
mniej energii jest emitowanej w kosmos. My natomiast z kosmosu pobieramy energi臋
w pa艣mie zdecydowanie wy偶szych cz臋stotliwo艣ci dla kt贸rych para wodna nie stanowi
zapory. NIE R脫B Z SIEBIE IDIOTY LEWAKU !!

no nareszcie ktos mnie popar艂. to jest clou problemu: przybywa w wyzszej czestotliwo艣ci , rozprasza sie , ale nie mo偶e uciec, bo mu w艂asnie para , co2 , metan , etc. nie pozwalaj膮. Ale do takich jak on nie dotrze. Bo to lewica "wymy艣li艂a" wielcy kurde klimatolodzy jak ciocia frania z magla ;-)

Data: 2009-03-02 08:28:36
Autor: konserwator

U縴tkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa w wiadomo禼i news:gofsfl$oe9$8mx1.internetia.pl...
MH pisze:
[...]

no nareszcie ktos mnie popar. to jest clou problemu: przybywa w wyzszej czestotliwo禼i , rozprasza sie , ale nie mo縠 uciec, bo mu w砤snie para , co2 ,

ciekawe czemu na marsie nie jest goraca skoro tam nasycenie co2, ktory "nie prepuszcza ciepla" jest 95%?
cud tuska?

rym

Data: 2009-03-02 16:08:29
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
konserwator pisze:
BO JEST GO ma艂o! Mars jest ma艂y!A tmosfer臋 ma rzadsz膮 1000 razy.  I dalej od s艂o艅ca! naprawd臋 nie dociera? A tak BTw dzi臋ki temu CO2 co tam jest srednia temp. dla marsa jet wy偶sza ni偶 to wynika z jego odleg艂o艣ci.
W艂a艣nie dzi臋ki cieplarnianemu efektowi CO2.

Data: 2009-03-02 06:32:25
Autor: KatonStarszy
konserwator pisze:
wiecej pary wodnej w atmosferze (z powodu wiekszej temperatury) to wiecej
oddawanego ciepla w kosmos
BUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA
  Para wodna jest durniu gazem cieplarnianym. Co niby ma swiecic w kosmos?
Podczerwien emituje powierzchnia , nie atmosfera. Wiecej pary = wieksza temperatura. To juz nawet nie jak krowie trzeba t艂umaczyc. Pamn prawak nak艂ania prawa fizyki do jedenie s艂usznej wrsji. HEHEHEHHHEHEHE
g艂upszys niz statut samoobrony przewiduje.

Data: 2009-03-02 08:26:44
Autor: konserwator

U縴tkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisa w wiadomo禼i news:gofrh0$oe9$1mx1.internetia.pl...
konserwator pisze:
[...]
Podczerwien emituje powierzchnia , nie atmosfera. Wiecej pary = wieksza temperatura. To juz nawet nie jak krowie trzeba t硊maczyc. Pamn prawak nak砤nia prawa fizyki do jedenie s硊sznej wrsji. HEHEHEHHHEHEHE
g硊pszys niz statut samoobrony przewiduje.

no tak.. i oczywiscie ta para  skrapla sie w deszcz czy snieg w atmosferze tak dla draki by ludzi pochlapac z gory?

woda paruje odbierajac cieplo z cieczy

"Para wodna powstaje w wyniku parowania wody lub sublimacji lodu. Podczas tego procesu cz眘teczka wody odrywa si od cieczy lub cia砤 sta砮go i przechodzi do gazu. Takie przej禼ie wymaga dostarczenia energii. Energia ta jest zwykle pobierana z cieczy w postaci ciep砤, przez co nast阷uje ozi阞ianie cieczy."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Para_wodna

a pozniej w atmosferze sie skrapla oddajac cieplo w gornych, zimnych warstrwach atm.

dlatego nie zaden co2 stabilizuje temperature a wlasnie woda i parowanie
ale na to juz lewaki nic nie poradza!

rym

Data: 2009-03-02 16:09:56
Autor: KatonStarszy
zasada zachowania energii...czyli cz 3 i ostatnia zalatwienia lewackiego ydyoty...
konserwator pisze:
Nic nie stabilizuje durniu. Nigdzie sie tez nie unosi prawaku. wiekszo艣c atmosferycznej pary jest w trposferze , a to daleko nie ca艂a atmosfera.
Ale t艂umacz tu idiocie ;-)