zasady eskortowania pojazdów przez policje

Data: 2011-07-22 20:56:00
Autor: dr_indy
zasady eskortowania pojazdów przez policje
Witam,

zanim pytania, historia:
jadąc ostatnio przez Trójmiasto miałem okazję trafić na policję jadącą na sygnale. Widząc ją w lusterku oczywiście zjechałem na bok, aby przepuścić. Wymijając mnie policjantka siedząca na miejscu pasażera machała lizakiem. Byłem przekonany, że chyba mnie chcą zatrzymać (choć jechałem spokojnie w mieście którego nie znam z rodziną na wkacje). Gdy zacząłem włączać się do ruchu usłyszałem klakson. ... Otóż za radiowozem jechałty trzy fury (chyba z politykierami). Owe fury nie miały żadnego koguta tylko jechały na waryjnych. Wyglądało to jakby jakaś menda poczepiła się pod pojazd uprzywilejowany np. karetka by ominąć korek. Nic na szczęście się nie stało - a jechałem z dzieckiem.

jeżeli ujęła kogoś w/w historia proszę o info:
- czy zgodnie z prawem poruszała się taka kolumna ?- przypominam auta cywilne bez koguta (tylko awaryjne), radiow.óz tylko z przodu.

dziękuję za info

dr_indy

Data: 2011-07-22 21:07:30
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "dr_indy" <tylko_forum@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j0cgt7$3mm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Radiowóz z przodu powinien mieć włączone czerwone i niebieski światło błyskowe. Za kolumną również wóczas w środku pojazdy mogą nie mieć sygnałów uprzywilejowania, ale na epwno nie powinny jechać na światłach awaryjnych, bo te służą do czego innego. Nie znając okoliczności moim zdaniem ta kolumna nie była prawidłowo prowadzona. Natomiast być może maja u zastosowanie przepisy o stanie wyższej konieczności i z tego powodu to w ten sposób zorganizowano.

Data: 2011-07-22 19:26:10
Autor: to
zasady eskortowania pojazdów przez policje
begin Robert Tomasik
Natomiast być może
maja u zastosowanie przepisy o stanie wyższej konieczności i z tego
powodu to w ten sposĂłb zorganizowano.

LOL. A jaka to wyższa konieczność?

Data: 2011-07-23 01:04:22
Autor: Robert Tomasik
zasady eskortowania pojazdĂłw przez policje
Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e29ced2$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
begin Robert Tomasik

Natomiast być może
maja u zastosowanie przepisy o stanie wyższej konieczności i z tego
powodu to w ten sposĂłb zorganizowano.

LOL. A jaka to wyższa konieczność?

Nie mam zielonego pojęcia, jaka mogła tam być. W tych samochodach przykładowo przewoĹźono krew dla umeirajacego i nie było czasu skompletować prawidłowego konwoju? Ufam, Ĺźe  było to coś nagłego, czego się wcześniej przewidzieć nie dało.

Data: 2011-07-23 08:02:47
Autor: Alek
zasady eskortowania pojazdĂłw przez policje
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał

Natomiast być może
maja u zastosowanie przepisy o stanie wyższej konieczności i z tego
powodu to w ten sposĂłb zorganizowano.

LOL. A jaka to wyższa konieczność?

Nie mam zielonego pojęcia, jaka mogła tam być. W tych samochodach przykładowo przewożono krew dla umeirajacego i nie było czasu skompletować prawidłowego konwoju?

Słaby przykład. Krew może wieźć sam radiowóz, nie potrzeba kolumny.

Ufam, Ĺźe  było to coś nagłego, czego się wcześniej przewidzieć nie dało.

Ta, pewnie pani posłanka spieszyła sie do fryzjera.
W ogĂłle woĹźenie politykĂłw na zasadzie pojazdĂłw uprzywilejowanych to granda.

Data: 2011-07-23 11:33:23
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0do69$hnk$1news.onet.pl...
[...]

To był przykład.

Ufam, Ĺźe  było to coś nagłego, czego się wcześniej przewidzieć nie dało.

Ta, pewnie pani posłanka spieszyła sie do fryzjera.
W ogĂłle woĹźenie politykĂłw na zasadzie pojazdĂłw uprzywilejowanych to granda.

Czasem ma sens z powodu konieczności zapewnienia im ochrony. Ale tylko czasem.

Data: 2011-07-23 16:53:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.07.2011 01:04, Robert Tomasik pisze:

LOL. A jaka to wyższa konieczność?

Nie mam zielonego pojęcia, jaka mogła tam być. W tych samochodach
przykładowo przewożono krew dla umeirajacego i nie było czasu
skompletować prawidłowego konwoju? Ufam, że było to coś nagłego, czego
się wcześniej przewidzieć nie dało.

ROTFL

Takiś naiwny, czy tylko masz prikaz z naczialstwa, żeby słuszną linie partii prezentować? ;->

Krew dla umierającego w radiowozie i 3 cywilnych limuzynach?

Kto umierał, jakiś ważny wieloryb?

Jechała banda darmozjadów uważających się za "równiejszych".

Swoją szosą policjantów (przynajmniej tych porządniejszych) pewnie też szlag trafia, że muszą robić za eskortę tym pasożytom.

Data: 2011-07-23 19:30:17
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4e2ae054$1news.home.net.pl...
[...]

Przecież napisałem, ze nei wiem, co tam było.

Krew dla umierającego w radiowozie i 3 cywilnych limuzynach?

RAdiowóz krwi wozić z przyczyn sanitarnych nie moze i dlatego sie czasem zdarza, że eskortowany jest samochód. Trzy pewnie za dużo. Wymieniłem pierwszą sytuacje, jaka mi przyszła do głowy jako nagły, nieprzewidzianyb wcześniej pilotarz.

Kto umierał, jakiś ważny wieloryb?

Pewnie w takim wypadku każdy wieloryb byłnby ważny, choć nei na tyle, by mu transfuzję robić :-) To był przykład.

Jechała banda darmozjadów uważających się za "równiejszych".

Nie wykluczone, ale w takim wypadku raczej by dalid wa radiowozy na przód i tył. Nie wiem co tam było, ale to nie wygląda na zorganizowany pilotarz, tylko jakiś nagły zryw.

Swoją szosą policjantów (przynajmniej tych porządniejszych) pewnie też szlag trafia, że muszą robić za eskortę tym pasożytom.

W taki sposób robiony? To jakaś paranoja. Bardzo szybko można sie załapać na jakieś postępowanie. Przepisy dość jasno określają, jak ma wyglądać pilotarz. Widuję takie pilotarze przy okazji akcji ratowniczych (przykładowo powodzi, zawalenia się czegoś), ale to się wóczas robi, by przemieścić szybko służby, któe normalnie nie dysponują pojazdami uprzywilejowanymi. Przykładowo jakiś inżynierów na miejsce katastrofy budowlanej. Na powodzi konwojuje się w ten sposób jakiś ochotników do prac na wałach. Ale jak już pisałem sposób w jaki to robiono wskazuje na jakąś awaryjną sytuacje.

Polityków, to się wozi samochodami BOR-u, któe mają sygnały uprzywilejowania. Prowadzi ich radiowóz z miejscowej jednostki, by się nie pogubili - czasem. Ale zadenk BOR-owik by na awaryjnych nie pojechał. Moze lekarzy przerzucali przez Bałtyk w zwiazku z zamachem terrorystycznym? (oczywiście raczej zartuje, ale czasowo by chyba pasowało).

Data: 2011-07-23 19:57:11
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.07.2011 19:30, Robert Tomasik pisze:

Krew dla umierającego w radiowozie i 3 cywilnych limuzynach?

RAdiowóz krwi wozić z przyczyn sanitarnych nie moze i dlatego sie czasem
zdarza, że eskortowany jest samochód.

Zwykła limuzyna, nie karetka, raczej też nie.

[ciach]

[...]

Kacyki się spieszyły i tyle.

[...]

Ha! Póki sprawa się nie rypnie (jak np. przy okazji tamtego wypadku, w którym załoga radiowozu wylądowała w wodzie) to cicho sza - wszystko zostaje w rodzinie.

I biada ci, jak się wychylisz. Ale rozumiem, dlaczego nie możesz mi przyznać racji ;)

[ciach]

Polityków, to się wozi samochodami BOR-u, któe mają sygnały
uprzywilejowania. Prowadzi ich radiowóz z miejscowej jednostki, by się

Kacyk mniejszej rangi może?

Data: 2011-07-23 20:05:13
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4e2b0b78$1news.home.net.pl...
[...]

Organy do transplantacji czy krew bywa wożona pojazdami specjalizowanymi, które nie sa oznakowane.

[ciach]

[...]

Może.

[...]

Racji, toCi przyznać nie mogę, bo nie mam zielonego pojęcia o co tam akurat chodziło.

[ciach]

Polityków, to się wozi samochodami BOR-u, któe mają sygnały
uprzywilejowania. Prowadzi ich radiowóz z miejscowej jednostki, by się

Kacyk mniejszej rangi może?

Może, ale ten jest za krótki, by Policja kombinowała - przeważnie.

Data: 2011-07-25 13:38:34
Autor: Massai
Robert Tomasik wrote:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
napisał w wiadomości news:4e2b0b78$1news.home.net.pl...

Organy do transplantacji czy krew bywa wożona pojazdami
specjalizowanymi, które nie sa oznakowane.

W 99% przypadków są oznaczone odpowiednio, a nawet jeśli nie są - to
raczej nie wozi się limuzynami...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-07-25 16:57:19
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:j0jrkp$3b6$1news.onet.pl...
Robert Tomasik wrote:

> [...]

specjalizowanymi, które nie sa oznakowane.

W 99% przypadków są oznaczone odpowiednio, a nawet jeśli nie są - to

Bez wątpienia masz rację. Ja to rzuciłem jako przykład do organizacji takiego sposobu pilotarzu.

Data: 2011-07-27 20:22:41
Autor: GK
zasady eskortowania pojazdów przez policje
Wszystkie te konwoje (kilkadziesiąt-kilkaset w skali dnia) ciągnęły przez Sopot i Gdańsk z urzędnikami państw UE w związku z prezydencją Polski.:) I faktycznie, za pierwszym razem też władowałem się w "kolumnę" (za srebrną limuzynę BOR-u, przed Citroenami wiozącymi mniej istotnych urzędnków), ale potem już się nauczyłem: radiowóz (albo dwa motocykle), limuzyna BOR (czarna lub srebrna, zwykle na sygnałach, dwa-trzy Citroeny (ostatni z tych dwóch-
trzech to taki mały bus) i do tego ewentualnie pojazd na tablicach dyplomatycznych. W żaden sposób koniec kolumny nie był oznaczony, podobnie jak chińskie autobusy, które wykorzystywane są przy przewozach większych grup gości.:)
Czas się przyzwyczaić, szczególnie w Wawie, na szczęście Trójmiasto będzie tym raczone tylko przez kilka tygodni.:)

GK

Data: 2011-07-28 08:08:22
Autor: Andrzej Ława
W dniu 27.07.2011 22:22,  GK pisze:
[...]

Ha! No proszę! Tak jak mówiłem - pasożyty się panoszyły.

Data: 2011-07-22 21:32:37
Autor: dr_indy
zasady eskortowania pojazdów przez policje
Radiowóz miał sygnały dźwiękowe i świetlne teraz już nie pamietam jakiego koloru, ale pewnie takiego jak nalezy.

Data: 2011-07-23 01:04:52
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "dr_indy" <tylko_forum@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j0cj1r$ar5$1inews.gazeta.pl...
Radiowóz miał sygnały dźwiękowe i świetlne teraz już nie pamietam jakiego koloru, ale pewnie takiego jak nalezy.

No to trudno mi cokolwiek więcej napisać.

Data: 2011-07-23 14:27:40
Autor: Michal Jankowski
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

Radiowóz z przodu powinien mieć włączone czerwone i niebieski światło
błyskowe. Za kolumną również wóczas w środku pojazdy mogą nie mieć
sygnałów uprzywilejowania, ale na epwno nie powinny jechać na (...)

Niestety bardzo często widuję kolumny pojazdów, w których czerwone
światło ma tylko lider a końca kolumny nie oznacza nic, albo, żeby
było śmieszniej, ma je także jeden lub kilka pojazdów w środku
kolumny...

  MJ

Data: 2011-07-23 16:03:39
Autor: Michal Jankowski
[...]

Khe? Drugi samochód z czerwonym oznacza koniec kolumny.

  MJ

zasady eskortowania pojazdów przez policje